Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:59

Niels schreef:
Joolien schreef:
1.forceren
Uitspraak: fɔrˈserə(n) (forceerde, heeft geforceerd) Werkwoord 1 met geweld openmaken `een slot forceren` 2 met dwang of geweld proberen te bereiken `een beslissing forceren` een geforceerde glimlach (= een gemaakte, onechte glimlach) zich forceren (= zi...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/forceren

Het lijkt mij niet dat jij in het rijden iets met dwang of geweld probeert te bereiken...?

He, wat leuk! Ik heb namelijk net dwang opgezocht:
dwang de; m machtsuitoefening waardoor men iem tot iets noodzaakt

In feite maakt iedere ruiter hier gebruik van. Of ga jij eerst in overleg met je paard voor een training over hoelang je gaat rijden en wat je gaat doen?

Dus als wij het eens zijn over dat we dwang gebruiken (al ga ik daar niet van uit), dan kunnen we ook nog eens verder gaan, en stellen dat wij iets forceren. Wij proberen namelijk iets te bereiken met dwang, al is het maar een goed gevoel na een training.

Forceren is imo iets doen wat eigenlijk niet kan. Een deur gaat niet open als je er tegenaan duwt alleen als je dat heel hard doet. Of een deur gaat wel open als ik rustig de klink omlaag haal (oh wat een heerlijk simpele redenatie).
Zo gaat het ook met paarden, ik vraag een paard te doen wat ik hem opdraag, dit leer ik een paard met inrijden op een rustige en vriendelijke manier en bouw ik uit tot fijnere hulpen. Ik zal en hoef een paard nooit te forceren, als dat zou moeten kan dit paard het simpelweg (nog) niet aan.

Moeilijk he, logisch denken :)

Pauline

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:02

Niels waar wil je precies heen?
Het gaat wellicht niet over het forceren ahn sich, of dwang, zo je het noemen wilt.
Maar wél om de mate waarin. Of vind jij dit beeld gewoon en normaal en aanvaardbaar?
Want dan ben ik wel uitgepraat met je, dan gaan we het gewoon nooit niet eens worden.

Overigens heb ik als ware penny ook wel ongegeneerd aan de mond gesnukt om mijn manegepaard aan de teugel te krijgen. Resultaat was echt nul komma nul, ja dikke blaren...
Later pas leerde ik hoe het ook anders kan. Deze meneer echter is een "prof" en zou beter mogen weten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:03

denk dat uberhoupt nooit iemand het hier met de reiners eens word!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:04

:')
Rapido die opmerking is nu al zo vaak gemaakt.
Het gaat niet om reining maar om deze meneer.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:05

Ja dus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:06

rapido schreef:

Hoho, voordat u zo loopt te schreeuwen en te blaten, graag meningen onderbouwen, iets waar ik de hele tijd al mee bezig ben. Jij roept hier en daar wat kreten op de vrouw af die imo niet echt veel om het lijf hebben dus ik vind dat je geen recht van spreken hebt zolang je niks onderbouwt.

Ik heb het niet over reining itself, maar puur over deze man. En dat er behoorlijk wat rotte appels zitten in de paardensport over het algemeen. Dat is niet alleen de westernsport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:09

Pauline schreef:
Overigens heb ik als ware penny ook wel ongegeneerd aan de mond gesnukt om mijn manegepaard aan de teugel te krijgen. Resultaat was echt nul komma nul, ja dikke blaren...

Dus jij denkt dat Craig dit doet als onwetende? Hij heeft er wel net iets meer bedoeling mee dan een beginnende manegeruiter.

Pauline schreef:
Maar wél om de mate waarin. Of vind jij dit beeld gewoon en normaal en aanvaardbaar?

Ach, laat ik het zo zeggen, als er eens een clinic van hem is in Europa, zou ik direct mee willen doen.. Dat wilt niet zeggen dat ik eenzelfde methode zou (kunnen) gebruiken, maar leerzaam zal het zeker zijn.

Ik rijd dan natuurlijk ook niet op topniveau, dus dat maakt het al makkelijker om zoiets te stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:10

rapido schreef:
Dus jij vind dat ik geen recht van spreken heb!!!

Ik lach me helemaal rot om die koekebakkers hier! Wat een odioten.

Nou word ie leuk :+ Ik vind dat je recht van spreken hebt als je je uitspraken onderbouwd. Jij vind mij idioot maar ondertussen ben je te beroerd om iets nuttigs in dit topic toe te voegen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:11

Nee Niels, als je helemaal leest, lees je dat ik vind dat hij juist beter zou moeten weten. Rijtechnisch is veel te bereiken, zonder geruk.
Dat je mee wil doen aan een clinic snap ik niet zo goed dan, als je niet eenzelfde methode wil hanteren. Dat je zou willen kijken ok, dan kun je zien wat je wel of niet kunt gebruiken. See it all, keep the best.
Maar je geeft geen antwoord op de vraag of je alles zo aanvaardbaar vind.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:13

Even opletten, denk ik als je het niet met elkaar eens bent. Er is al een keer gewaarschuwd door een mod.
Het is zonde als het topic gesloten wordt.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 01-06-11 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:14

Pauline schreef:
Nee [***], als je helemaal leest, lees je dat ik vind dat hij juist beter zou moeten weten.

Ja, maar kennelijk is hij van mening dat deze ingreep noodzakelijk is om zijn paard daarna weer goed te kunnen laten lopen. Misschien weet hij juist wel beter.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:15

rapido schreef:

Wie zijn dat dan? Dé reiners?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:15

Joh weez toch eens eerlijk allemaal,
eindeloze bullshit is een topic als dit toch! het hele plaatsen van een filmpje als dit geeft toch te kennen dat je uit bent op een rel!?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:16

Nah als je een correctie zó vaak moet herhalen doe je echt iets niet goed. Dan schiet het namelijk zijn doel voorbij en is het niet het beeld van een paard dat graag meedenkt en meewerkt.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:16

rapido schreef:
Dus jij vind dat ik geen recht van spreken heb!!!

Ik lach me helemaal rot om die koekebakkers hier! Wat een odioten.

Als je ons allemaal koekebakkers en idioten vind, waarom meng je, je dan in dit topic? ga dan fijn iets anders doen.
En mag ik vragen wat voor discipline je dan zelf beoefend? en waarom allle reiners slecht zijn?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:17

Zie haar onderschrift. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:17

rapido schreef:
eindeloze bullshit is een topic als dit toch! het hele plaatsen van een filmpje als dit geeft toch te kennen dat je uit bent op een rel!?

Nee, jij blijkbaar wel. Ik ben uit op eerlijke paardensport voor het paard. Natuurlijk doet dit filmpje stof opwaaien, omdat het blijkbaar niet acceptabel is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:18

mika11 schreef:
Even opletten, denk ik als je het niet met elkaar eens bent. Er is al een keer gewaarschuwd door een mod.
je hebt gelijk maar als ik al in een ander (soortgelijk) topic door dezelfde types voor verschrikkelijk irritant persoon word uitgemaakt dan laat ik mezelf wel even horen ja ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:18

rapido schreef:
mika11 schreef:
je hebt gelijk maar als ik al in een ander (soortgelijk) topic door dezelfde types voor verschrikkelijk irritant persoon word uitgemaakt dan laat ik mezelf wel even horen ja ;)

Haha inkoppertje... _O-

Als je je meningen onderbouwt ipv dat geschreeuw de hele tijd zal je een andere indruk achterlaten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:19

Pauline schreef:
En wat is daar mis mee dan?

Anoniem

Pauline schreef:
Nah als je een correctie zó vaak moet herhalen doe je echt iets niet goed. Dan schiet het namelijk zijn doel voorbij en is het niet het beeld van een paard dat graag meedenkt en meewerkt.

En dan gaan we voorbij aan het feit dat deze filmpjes gemaakt zijn uit 5 uren trainen? Dat je hier dus enkel ziet wat er volgens Epona tv slecht is en ze dat hebben uitgepikt?

MarliesV

rapido schreef:

Dit topic is geplaatst onder voorpagina nieuws. Dat er een discussie zou volgen is wel te verwachten maar een rel is denk ik niet waar iemand op uit is.

Door netjes te discuseren en je mening te onderbouwen hoeft het niet op een rel uit te lopen.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:20

Pauline schreef:

Pardon? wat is er met mijn onderschrift? gaan we nu persoonlijke aanvallen plegen? ga dan ergens anders discussieren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:20

Niels schreef:
En dan gaan we voorbij aan het feit dat deze filmpjes gemaakt zijn uit 5 uren trainen? Dat je hier dus enkel ziet wat er volgens Epona tv slecht is en ze dat hebben uitgepikt?

het eerste filmpje komt toch uit 1 trainingssessie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:21

Martine123 schreef:
Pauline schreef:

Pardon? wat is er met mijn onderschrift? gaan we nu persoonlijke aanvallen plegen? ga dan ergens anders discussieren.

Misverstand :+

Jij vroeg haar wat voor discipline ze reed. En dat staat dus ik haar onderschrift (van rapido).