Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

enniee

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:18

Ik heb inderdaad wel van de vereniging eigen paard gehoord.

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:19

Draaiden ze het in Belgie ook eigenlijk?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:20

lijkt me wel, man was Belg. Of bedoel je uitzenden?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:21

Cayenne schreef:
BarockPinto schreef:
Vereninging eigen paard had ik ook nog nooit van gehoord trouwens hoor..

Ze hebben al regelmatig met berichten hier op bokt gestaan, ook in het nieuws :)

Hmm ik lees bijna nooit de nieuwsberichten Cayenne :o sorry :=
Zit meestal (eigenlijk altijd) in een topic over baby's dus het meeste op bokt krijg ik helemaal niet mee.
Maar ik zal eens even googlen op VEP, kijken wat het nou is :o

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:22

Mag ik zeggen dat ik de beste Mw. van Vereniging eigen paard, weinig toegevoegde waarde vond hebben.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:23

Zeker omdat ze geen enkele invloed hebben op de markt.

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:23

ik kan de uitzending ook nog niet terug kijken
ik denk dat het in de loop van deze dagen wel kan

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:26

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:28

KiWiKo schreef:
wat hebben we hier nou eigenlijk.......

partij A, welke voor een appel en een ei een totilas wil kopen, en dan gaat huilen als het dier totalloss is.........

partij B, die hun oude of afgedankte paard meegeeft om er toch nog wat centjes voor te krijgen

en partij C, welke over de ruggen van partij A en partij B en de waar, centjes verdient..........

Is het niet zo dat partij C geen centjes kan verdienen als partij A en B niet bestaan?

Nee een partij C mag niet bestaan of ontstaan, omdat iedereen weet dat je geen misbruik mag maken van mensen en dieren als in partij A en B om erzelf beter van te worden,dus zulke zielige gevallen moeten bestreden worden door bijvoorbeeld Partij D (de rechter).

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:29

KiWiKo schreef:

partij A, welke voor een appel en een ei een totilas wil kopen, en dan gaat huilen als het dier totalloss is.........

partij B, die hun oude of afgedankte paard meegeeft om er toch nog wat centjes voor te krijgen

en partij C, welke over de ruggen van partij A en partij B en de waar, centjes verdient..........

Is het niet zo dat partij C geen centjes kan verdienen als partij A en B niet bestaan?

Nou 6000 euro voor een pony noem ik geen appel en een ei... maar deze mevrouw heeft ze ingepakt. Gezegd dat het dier op Z niveau sprong. Later horen wij van de advocaat dat het dier B sprong maar de potentie had voor het Z jaja... Maargoed dit had de koper zelf kunnen uitvinden door met de KNHS te bellen, want voor een pony op B niveau, ook al heeft het dier Z potentie betaal je niet zoveel als hij "al" 8 jaar is. Daarbij had ik toch gezegd tijdens de verkoopbezoekjes "laat maar zien dan dat hij zoveel kan"

Dochterlief werd verliefd op die pony en daarom toch gekocht. Ik denk dat de moeder ergens onbewust wel wist dat er wat aan de hand was, maar ze wist niet wat. Maar dochter was al verliefd en dat heeft de handelaar mooi gedaan.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:30

Ik vond die advocaat van de handelaar ook echt een vreselijke nono.
Volgens mij heeft ie spijt van al zijn haren op zijn kop dat ie in beeld kwam en zijn verhaaltje te doen.
Totaal geen idee waar ie het over had en kwam de helft van de tijd niet uit zijn woorden of gaf gewoon een compleet ander antwoord.
Mijn man heeft totaal geen verstand van paarden, maar die vroeg aan mij of zo'n hengstveulentje inderdaad 30-45 duizend euro kan opbrengen.
Ik zei, wat denk je zelf.......
Ik weet nu zeker dat als mijn paard ooit afgemaakt moet worden, ik echt zeker wil weten dat ie ook echt dood is, om dit soort praktijken te voorkomen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:30

PERENBOOMPIE schreef:
KiWiKo schreef:

Nee een partij C mag niet bestaan of ontstaan, omdat iedereen weet dat je geen misbruik mag maken van mensen en dieren als in partij A en B om erzelf beter van te worden,dus zulke zielige gevallen moeten bestreden worden door bijvoorbeeld Partij D (de rechter).

Patrij B was zich vaak niet eens bewust van het feit dat hun paard niet geslacht was,maar doorverkocht.
Dus daar komt een partij E bij : de slager,deze mag namelijk geen paard verkopen door de achterdeur :x

Dus ik vind dit ABC rijtje zeer kort door de bocht en bekrompen :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:32

Partij E is ook veelvuldig een verzekering die het paard afkeurt en dan vervolgens tegen partij B zegt dat het dier naar de slacht gaat... Vervolgens word het dier doorverkocht.

ClaudiaHS

Vind ik ook Tivoli :j

KiWiKo

PERENBOOMPIE schreef:
KiWiKo schreef:

Partij C kan alleen maar bestaan als partij A en B partij C hiertoe de mogelijkheid bieden, en er zullen altijd mensen zijn die dat soort dingen blijkbaar wel kunnen.......

marieke1983

_rosita_ schreef:
Mens doet vreselijke dingen, hoort niet en mag tegen op getreden worden, maaaaaaaar....

Daarbij komt dat ik de 'schokkende' reactie van de DB en vereniging eigen paard belachelijk vind. Nu is het deze mevrouw, maar kom op... op hoeveel handelsstallen worden de paarden niet zo behandeld. En zelfs op pensionstallen en maneges gebeurd dit dagelijks.

Dit gebeurd dagelijks! DB zet dan ook die akelige oogkleppen af en doe niet alsof dit iets vreselijks is, wat ze voor het eerst zien gebeuren.
Het ís vreselijk, absoluut, maar helaas niet alleen bij deze troela.

Hoe graag wil je van de dier af als je direct al begint over hoeveel geld er aan te verdienen is. Dan vraag je als kopende partij toch ook: 'Waarom houd je het dan niet zelf?'. Typische handelspraatjes waar je direct doorheen zou moeten (kunnen) prikken.

Ik vind de kopende partijen in deze reportage nogal goedgelovig, maar dat is al vaker gezegd. En dan die foto uit 'Portugal' kom op zeg, je ziet toch binnen 1 seconde dat dat een photoshop is.

Ga eens naar een willekeurige paardenmarkt, wat gebeurt daar allemaal? Hoe worden (de meeste van) die arme diertjes verzorgd, vervoerd en behandeld? Niet dat ik de activiteiten van deze dame goedkeur, absoluut niet! Maar er is idd. zoveel dierenleed in Nederland. Daarom schenk ik ook aan de Nederlandse dierenbescherming en niet aan een buitenlandse stichting, maargoed dat is niet van belang hier.

Ik weet zeker dat deze dame geen paard kan verkopen aan een paardenkenner, die prikt hier zo doorheen. Dus dan maar de arme kleine meisjes en goedgelovige andere burgers.

Kortom: dit kan ábsoluut niet door de beugel en wat mij betreft verbieden ze deze dame ooit nog ook maar een goudvis in huis te mogen nemen. En zo zijn er vele, vele anderen met haar die ik geen dier meer gun.

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:33

Sommige mensen blijven moeite hebben met lezen hier.
Het continue terug blijven komen op het KEUREN en door onafhankelijke DA onderzoeken wordt saai,en is wel degelijk gebeurd.
Deze reacties hebben dan ook geen enkele zin en dragen niet bij aan de discussie het FEIT is OPLICHTING.
Het niet laten keuren etc is een aanname van mensen die niet lezen....

krackertje

Peperplant schreef:
newnails schreef:
Hier even een oproep voor alle/nog meer gedupeerden van deze vrouw.
Willen jullie je melden bij SBS6 zodat alle zaken gebundeld kunnen worden want zoals begrijpelijk samen staan we nog veeeeel sterker!!!

Ga naar http://www.undercoverinnederland.nl en klik dan aan de linkerkant op tips/reageren dit kun je invullen en dan wordt alle informatie vertrouwelijk behandeld!
Via undercover kunnen alle gedupeerden met elkaar in contact gebracht worden.

Alvast hartelijk bedankt!

Inderdaad Newnails...alle gedupeerden verzamelen en laten we met z`n allen zorgen dat ze voor eens en voor altijd
gedwongen wordt te stoppen.

Ik moest zelfs na de uitzending alles even laten zakken.
Bokt was nier bij te houden met alle reacties.
Dat deze vrouw vals was wist ik, maar dat het zo erg was heeft zelfs mij geschokt en verbaasd |(
Te bedenken dat mijn paard daar vandaan komt, maakte me nog misselijker dan ik al was.
Alle lof voor Roelie die het lef had dit met verborgen camera in beeld te brengen, groot Respect voor haar,want dat was niet zonder risico!
Ik ben dus ook bokker en gedupeerde van deze oplichtster,de 12jarige nu inmiddels 25 jarige( sport)merrie Dana wacht al jaren op haar Recht ,en ben blij dat ook wij een bijdrage hebben kunnen leveren en een beeld hebben kunnen scheppen.

Nu nog de lange weg naar Gerechtigheid .
Justitie moet zijn ogen openen en tot veroordeling ,straf en opsluiting overgaan, zodat dit niet meer gebeurd!
Ook al is het maar 1 rotte appel in de fruitmand....je moet ergens beginnen

Peperplant, ik ben blij dat Dana bij jou terecht is gekomen, de manier waarop is een hele verkeerde maar Dana is in ieder geval wel in goede handen.

Dana is een goudeerlijke merrie die het verdiend om haar oude dag op een fijne manier te mogen slijten...

KiWiKo

Ineke2 schreef:
KiWiKo schreef:

Nou 6000 euro voor een pony noem ik geen appel en een ei... maar deze mevrouw heeft ze ingepakt. Gezegd dat het dier op Z niveau sprong. Later horen wij van de advocaat dat het dier B sprong maar de potentie had voor het Z jaja... Maargoed dit had de koper zelf kunnen uitvinden door met de KNHS te bellen, want voor een pony op B niveau, ook al heeft het dier Z potentie betaal je niet zoveel als hij "al" 8 jaar is. Daarbij had ik toch gezegd tijdens de verkoopbezoekjes "laat maar zien dan dat hij zoveel kan"

Dochterlief werd verliefd op die pony en daarom toch gekocht. Ik denk dat de moeder ergens onbewust wel wist dat er wat aan de hand was, maar ze wist niet wat. Maar dochter was al verliefd en dat heeft de handelaar mooi gedaan.

ja voor een 8 jarige Z ponie is dat echt een appel en een ei :) :) en dat is wat de huidige eigenaar dacht te kopen :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:34

Zo zie je maar,het is niet zo simpel als je denkt.
Er zijn tot nu toe al zo'n 6 partijen op te noemen die hierin meespelen, en dan heb ik de evt. omgekochte/misleidde DA's niet eens meegetelt...

De beste stuurlui staan aan wal,door te roepen dat het allemaal zo dom en stom is.
Als het echt zo simpel was,was niemand erin getrapt :)*

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:35

Tivoli schreef:
PERENBOOMPIE schreef:

Patrij B was zich vaak niet eens bewust van het feit dat hun paard niet geslacht was,maar doorverkocht.
Dus daar komt een partij E bij : de slager,deze mag namelijk geen paard verkopen door de achterdeur :x

Dus ik vind dit ABC rijtje zeer kort door de bocht en bekrompen :=

het is inderdaad een heel simplistisch rijtje :) maar feitelijk is het gewoon zo dat als partij A en B niet bestaan......... partij C tot en met Z dat ook niet kunnen :D

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:35

Appart mens zeg.
''Vuile rotbok''

Nee, ik scheld mijn paarden niet uit echt nooit,

en dat rare mens geeft kamillia ook nog een klap, terwijl het nergens op slaat

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:36

Kim,ben je misschien een beetje selectief lezend? :o
De eigenaar van de Z-pony post boven je :)*

Lekker bekrompen allemaal zeg... :x

lesilla

Peperplant schreef:
Sommige mensen blijven moeite hebben met lezen hier.
Het continue terug blijven komen op het KEUREN en door onafhankelijke DA onderzoeken wordt saai,en is wel degelijk gebeurd.
Deze reacties hebben dan ook geen enkele zin en dragen niet bij aan de discussie het FEIT is OPLICHTING.
Het niet laten keuren etc is een aanname van mensen die niet lezen....

Inderdaad, ik vraag me ook af waarom dit maar niet wil doordringen.
Evenals het appel en ei verhaal, sinds daar wel duidelijk geen spraken van is of de prijzen zijn sinds mijn tijd serieus gestegen :=

Anoniem

Toch klopt het niet helemaal wat jullie allemaal zeggen. Oplichting is nl anders voordoen dan het in het echie is. En niet iedereen weet dat je het KNHS kan bellen, wat je voor voorinformatie over een dier moet hebben om uit te vissen wat het niveau is.

Als je alles zo ontzettend goed weet in paardenland, dat kan alleen als je bokker bent :D :D :+ }> , dan ga je al niet naar deze handelaar, maar dan spit je eerst oeverloos bokt uit naar de beste handelaar en dan kom je idd met een paard van 6000 :oo thuis, immers je hebt er verstand van en weet wat waard is.

Want!! 6000 euro is helemaal niet goedkoop voor een paard......en Z springen is ook niet zo bijzonder.

Hoeveel brakke Z dressuurpaarden worden er wel niet als leerpaard verkocht, kijk marktplaats eens, daar staan er die overjarig zijn en waar de hoofdprijs voor wordt gevraagd....een Z1of Z2 paard van 16-18 jaar voor 6000 euro??? Makkelijk zat, ga wellicht nog wel een jaartje of 3 mee en dan komen de ouderdomsmankementen......zegt iedereen, JA! eigen schuld, zo een ouwe bok......

Alles wat niet is wat gezegd wordt dat het is, is gewoon niet ok! Iedereen die prima kan rijden en ambitie heeft, gaat sowieso niet voor zo een paard, die koopt een 3 of 4 jarige en rijdt zelf alles er op en betaald 6000 euro voor een groen paard. Maar als hij het dan niet "doet" of wat mankeert, gaan ze net zo hard voor net zoveel geld, wellicht meer geld de handel weer in.........en dan is het ineens een heel braaf, leergierig, talentvol paard.....Ook dat moet je dan maar geloven.

Kortom paardenhandel is de slechtste handel die er is....

En HELAAS HEB IK HET GEMIST, KOMT ER HERHALING, UITZENDING GEMIST????