de paarden zijn gered!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ddees

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:43

ik hoop het, maar ik las ook al dat de wei waar de paarden staan, 1 grote modderhoop is en dat ze (alweer) tot hun knieen in de modder staan. Wordt tijd dat die arme dieren eens een goede droge plek krijgen, i.p.v. heen en weer gesleept te worden.

Ik las trouwens dat er een petitie is voor de friese paarden. Waar kan ik deze vinden, zodat ik gelijk kan tekenen!!

WendyHVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:51

Moderatoropmerking:
MSN-taal mag niet
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 05-11-06 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie bericht

MiranxSuraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:53

en nu worden ze dus opgehaalt :S :@

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:54

Ik ga straks wel kijken als hij ze weer in het land zet bij mij in de buurt hoe ze der bij Staan digitale gaat dan mooi mee

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:55

nikkiej_86 schreef:
Ik ga straks wel kijken als hij ze weer in het land zet bij mij in de buurt hoe ze der bij Staan digitale gaat dan mooi mee

Ik wil foto's zien!!!
Ehm, ben even je naam kwijt maar kan je de foto's hier plaatsen? Of de link hier zetten als je ze ergens anders zet? Lachen

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:58

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:58

Ik weet niet of ik dat zomaar mag doen he wil het wel doen hoor..maar ik heb hier vaak ruzie gezien dat als de "eigenaar" er niks van weet je dan gezeur kan krijgen:P
maar ik heb toch al gezeur met die vent allng dus ik hbe derschijt aan
Dus wil ze welplaatsen.
Maar wil iemandmij melden hoe laat ze uit Marrum weg gaan en met hoeveel paarden ..??
Want ik weet niet of hij alles in 1 keer mee neemt( zoiu kunnen met zen mensen en tractors en trailers)
Maar dan ga ik strax wel even kijken:)
Hoop dat ze in het land komen die aan de weg ligt..in plaats van verder naar achteren wantals ik bijhem door de landen ga walsen stuurd ie zen honden achter me aan:P

laurien_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 16:05

ik heb het gister ook gezien op tv.. Vond het er echt mooi uitzien. Al die paarden die vertrouwen op 4 paarden die ze moeten volgen! Schijnheilig

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 16:10

wow dat filmpje. die man heeft lef. Honderd paarden al rennende leiden op de voet.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 16:20

geweldig hoe alle hulpdiensten hebben meegewerkt. en vooral de meiden met de lok paarden. echt super! nou nog hopen dat de paarden een betere toekomst tegemoet gaan.

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 16:23

fique schreef:
geweldig hoe alle hulpdiensten hebben meegewerkt. en vooral de meiden met de lok paarden. echt super! nou nog hopen dat de paarden een betere toekomst tegemoet gaan.

Nou, ze gaan nu weer terug naar die boer, dus voorlopig zit die beter toekomst er niet in Bloos

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 16:48

Ik las ht vanmorgen in de telegraaf en heb het net op het internet het filmpje bekeken...echt géweldig!! echt super!! Ik kreeg er gewoon kippenvel van...echt zo fantastisch hoe die paarden achter de lokpaarden aanrennen! één van de ruiters ging zelfs kopje onder of hoe had ik het?
Echt super geregeld en een pluim voor de mensen die er allemaal aan meegewerkt hebben!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 16:56

Weet iedereen trouwens wel dat het half wilde paarden zijn en zo leven.
En dat dit de 1e keer in 10 jaar is gebeurd.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 16:57

de oma van een vriendin van mij die was daar bij die zag dat zelf!!Ze moest ook huilen arme oma...maar alles is gelukkig goed gekomen.Ze zei ook dat er allemaal andere dieren waren verdronken.
Vet zielig Huilen

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 16:59

shillelagh schreef:
de oma van een vriendin van mij die was daar bij die zag dat zelf!!Ze moest ook huilen arme oma...maar alles is gelukkig goed gekomen.Ze zei ook dat er allemaal andere dieren waren verdronken.
Vet zielig Huilen

Stiefmoeder van een vriendin van mij was samen met een meisje die ik ook goed ken er ook heen.
Heeft het ook gefilmt volgens mijn vriendin.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:12

IkhouvanChey schreef:

Is dit zo? Volgens mij zijn het gewoon handelspaarden hoor? Of zijn er nog paarden bij die van particulieren zijn?

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:14

Mork schreef:
IkhouvanChey schreef:

Is dit zo? Volgens mij zijn het gewoon handelspaarden hoor? Of zijn er nog paarden bij die van particulieren zijn?

Heb je de Leeuwarder Courant gelezen?
Daar staat het duidelijk in en misschien staan er een paar handelspaarden bij maar meer dan de helft was half wild dat weet ik wel.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:21

kinsealy schreef:
Gelukkig! En nu bijzonder hard aanpakken, de nalatige en zeer lakse eigenaar!

Tot gister dacht ik ook zo...tot we op de manege een discussie hier over hadden.
Ja, de eigenaar had officiëel halverwege oktober de paarden daar weg moeten halen, en ja; ze hadden daar zeker weg moeten zijn toen er waarschuwingen voor een storm kwamen.
Maar nu komt het; die paarden waren hun eigen weg naar een veilig plekje aan het lopen, toen ze daarbij gestoord werden door...niet de eigenaar. Ze zijn van de route afgeweken, en daarna is het alleen maar erger geworden. Die allereerste 'hulpverlener(s)' had(den) dus de paarden gewoon moeten laten lopen, was er niks aan de hand geweest.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:23

weet je wat ik nu zo raar vind. Als het nu echt zo moeilijk was zoals de eigenaar beweert om een aantal dagen geleden de ruim 100 paarden weg te lijden van het laaggelegen gebied. Hoe kan het dan dat ze nu opeens allemaal in een keer zoals in de bovengenoemde filmpjes te zien is zo mak als lammetjes achter de man met het geleidepaard aanrennen. Zo hadden ze het toch ook voor de storm op kunnen lossen. Ziet er namelijk uit als een snelle oplossing.

Balen dat ze terug gaan naar de eigenaar

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:27

Lees de kranten maar Lachen.
Snap snappen misschien meer mensen het verhaal beter Lachen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:31

heb geen krant Knipoog Clown

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:37

IkhouvanChey schreef:

Heb je de Leeuwarder Courant gelezen?
Daar staat het duidelijk in en misschien staan er een paar handelspaarden bij maar meer dan de helft was half wild dat weet ik wel.

[/quote]

Keb het gelezen ja maar met "wilde"paarden wordt iets anders bedoelt denk ik. Er staat veel jong spul daar dus onervaren probeer dat maar eens( zoals in het stukje wordt gezegd) probleemloos te vervoeren met bv een trailer. Daar gaat het om.
Ik geloof niet dat het "wilde paarden"zijn. Gewoon friezen, kwpn-ers van alle leeftijden. Maar dan wel "groen" en dus zogenaamd wild Haha!

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:47

orsini schreef:
weet je wat ik nu zo raar vind. Als het nu echt zo moeilijk was zoals de eigenaar beweert om een aantal dagen geleden de ruim 100 paarden weg te lijden van het laaggelegen gebied. Hoe kan het dan dat ze nu opeens allemaal in een keer zoals in de bovengenoemde filmpjes te zien is zo mak als lammetjes achter de man met het geleidepaard aanrennen. Zo hadden ze het toch ook voor de storm op kunnen lossen. Ziet er namelijk uit als een snelle oplossing.

Omdat ze nu een boel meer honger hebben dan een paar dagen geleden...daar worden alle dieren braver van. Ik had begrepen dat de dieren in eerste instantie veilig stonden, maar later naar dat andere "eilandje" gelopen zijn waar ze uiteindelijk op stonden.

Overigens top van die meiden die de kudde zijn gaan ophalen, ik weet niet of ik een eigen paard daarvoor zou willen/durven inzetten, t water was toch nog best diep hier en daar. Absoluut hulde dat mensen dat voor dieren van een vreemde over hebben!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:50

ben net met liannes er geweest.
paarden staan er goed bij...
sbs 6 en rtl kwamen langs en de telegraaf, de meiden hebben een bos bloemen gekregen.
we zijn nog even op de plek zelf geweest, nog een dood paard zien liggen, heel hard en erg.
de boer waarvan de paarden zijn gezien, ik kan je zeggen die man is ook ontdaan en die verwensingen die soms voorbij komen vind ik echt niet normaal.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:52

orsini schreef:

hij was al bezig met het weghalen van de paarden, er waren er al een heleboel weg, maar ga jij maar eens 100derden paarden weghalen.
het is helaas zo gelopen en je kunt zo makkelijk typen hoe hij het anders had kunnen doen...