Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 21:22

Afbeelding

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 21:22

Oooh ik deel hem net!

Niet iedereen hier heeft insta of fb vandaar.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 21:26

Tegelijk :) kan gebeuren. Liever teveel dan te weinig, lijkt me.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 21:36

Waar bemoeien mensen zich toch mee :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 21:42

Hij blokkeerde trouwens iedereen die ook maar iets kritisch durfde te zijn, over werk, tik op de neus dus dan houdt hij de mensen die er realistisch naar kijken wel buiten de deur. En dat is dan nog los van de mensen die vonden dat het dier beter ingeslapen kon worden.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 21:53

Sorry, ik denk niet dat ik je helemaal snap. Hij heeft namelijk geen kritische reacties geblokkeerd, wel persoonlijke aanvallen. Ik vind het wat bijzonder om te stellen dat de mensen die hem niet persoonlijk aanvallen niet realistisch zijn. Nogmaals, het kan dat ik je verkeerd begrijp.

Plus dat er ook mensen zijn die het niet nodig vinden overal iets over te zeggen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 22:03

Mij ontvolgde die

Maar nu ben ik weer gevolgd

Ik zei namelijk ook dat de neus niet nodig was en heb wat over en weer gevraagd over het transport en hoe

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 22:06

Ik kijk maar heel af en toe op insta en meestal stories :) commentaren lees ik nooit.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 22:09

GabberGill schreef:
Ik had het te druk met paardrijden dus kon niet bellen.

Nee even serieus het is wel heel bizar.

_O-

Ik was het ook niet. Daarbij: ik gun het paard een eerlijke kans om te leven. Dat de "spuit maar dood want in leven laten is sielugh"-brigade eens ongelijk krijgt.

Ja, ik vond het idee van een 2000 km rit met gebroken been griezelig, maar zie daar: de dierenarts in Bulgarije had blijkbaar puik werk geleverd wat immobilisatie van het gebroken been betreft, en het paard kwam keurig aan. Bellen naar de kliniek dat meneer er wellicht vandoor gaat, is me echt te gortig, iemand is flink het boekje te buiten gegaan.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 22:31

Dat ik van sommige dingen zeker wat vind is geen geheim dat ga ik niet hypocriet onder stoelen of banken schuiven maaaaaar als hij wel zou verdwijnen is dat zijn ding en daar heeft niemand wat mee te maken. Ik ken zoveel paardeneigenaren die torenhoge achterstallige veearts schulden hebben dus hij is niet de eerste en vast ook niet de laatste.

Mijn enige hoop is dat furion zijn been geneest en dit alles niet voor niets is geweest. Hoe wat waar en waarom kan me niet eens zoveel boeien ondanks dat ik wel mijn mening erover heb.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 22:32

Zoolgangster schreef:
GabberGill schreef:
Ik had het te druk met paardrijden dus kon niet bellen.

Nee even serieus het is wel heel bizar.

_O-

Ik was het ook niet. Daarbij: ik gun het paard een eerlijke kans om te leven. Dat de "spuit maar dood want in leven laten is sielugh"-brigade eens ongelijk krijgt.

Ja, ik vond het idee van een 2000 km rit met gebroken been griezelig, maar zie daar: de dierenarts in Bulgarije had blijkbaar puik werk geleverd wat immobilisatie van het gebroken been betreft, en het paard kwam keurig aan. Bellen naar de kliniek dat meneer er wellicht vandoor gaat, is me echt te gortig, iemand is flink het boekje te buiten gegaan.

Vraag alleen niet hoe wbt de pijn en het aantal uur wat het dier dan met 3? Benen voornamelijk moest belasten. Het blijft meer dan griezelig. Dat je het zo downgrade vind ik persoonlijk pas griezelig, maargoed ..

Staat wel buiten kijf dat het belachelijk is om een kliniek hiermee op te bellen. Dat is weer het andere uiterste :+

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 23:21

Popstra schreef:
Lees net op insta dat er serieus iemand de kliniek waar Furion behandeld werd gebeld had om te zeggen dat ze moesten oppassen dat Xu wellicht wel eens zou kunnen verdwijnen.

Hoe ziek in je hoofd ben je dan dat je zo ver moet gaan???
Dan ben je echt de treurnis zelve!

Aangezien meerdere mensen in dit topic aangezet hebben tot allemaal mensen bellen, grenswachten gebeld hebben of dat in ieder geval wilde, gok ik dat de beller een van hen was. Ik ben blij om te zien dat meer mensen nu moeite hebben met de heksenjacht die toen geopend werd.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 23:49

Janneke2 schreef:
... misschien wat fanatiek.
Maar in zijn algemeenheid: iemand waarschuwen 'dat meneer X de rekening wellicht niet kan betalen' vind ik tov in dit geval de dierenarts zo onsportief nog niet.

Want zo'n dierenarts is op zijn achterhoofd gevallen?
Sick!
Get a life!
Er zijn genoeg serieuze zaken waarover je je druk kunt maken, maar dit...?!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 00:04

smurffie schreef:
Popstra schreef:
Lees net op insta dat er serieus iemand de kliniek waar Furion behandeld werd gebeld had om te zeggen dat ze moesten oppassen dat Xu wellicht wel eens zou kunnen verdwijnen.

Hoe ziek in je hoofd ben je dan dat je zo ver moet gaan???
Dan ben je echt de treurnis zelve!

Aangezien meerdere mensen in dit topic aangezet hebben tot allemaal mensen bellen, grenswachten gebeld hebben of dat in ieder geval wilde, gok ik dat de beller een van hen was. Ik ben blij om te zien dat meer mensen nu moeite hebben met de heksenjacht die toen geopend werd.

Zoals ik al zei had ik het te druk met paardrijden. Ik had geen tijd om te bellen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 06:04

Ik denk nou niet meteen dat het een Bokker geweest moet zijn hoor, van al zijn volgers :=

Zelf zou ik hier niet zo snel voor kiezen, maar ik heb er ook niet zoveel op tegen merk ik, als iemand wel denkt een andere partij te moeten waarschuwen. Ik vind het wel wat apart om dat te doen op basis van slechts een vermoeden en op basis van iets online dat men van de kliniek zelf ook wel kan lezen en interpreteren.

We weten verder ook niet hoe het gegaan is (als het echt gebeurd is). Wellicht ten tijde van het achterlaten van dat briefje daar op de balie, met een andere contactpersoon erin en dat vage verhaal dat de suggestie wekte van terug naar China gaan? En wie weet was het wel iemand die op goede voet staat met de kliniek / een medewerker daar, niet zomaar 1 of andere vage volgeling van wie weet hoeveel landen verderop.

En wellicht was hij heel even wel echt van plan om te vertrekken maar heeft de kliniek hem toen laten weten dat ze dat bericht ontvangen hadden, hem gevraagd hoe dat zit en is hij soort van daarom toch gebleven. Weten wij veel :=

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 06:36

Bovenstaande inderdaad.
Er waren ook mensen die hem irl ontmoet en geholpen hebben, die moeite hadden met sommige zaken.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 06:40

Janneke2 schreef:
Maar in zijn algemeenheid: iemand waarschuwen 'dat meneer X de rekening wellicht niet kan betalen' vind ik tov in dit geval de dierenarts zo onsportief nog niet.

Nou kan ik met de wet van Godwin komen, maar dat doe ik niet. Ik vraag me echt af waarom je dat zou doen, dan vind je jezelf wel heel belangrijk. En de dierenarts een onbenul.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 06:44

Ach, het kan zo simpel zijn geweest als het berichtje delen met de kliniek. Twee keer klikken, erbij schrijven "hebben jullie dit gezien? Het lijkt er op alsof hij Furion achter gaat laten?" en dat dat het was.

Niet echt een heel spektakel dan toch.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 07:33

Grinnik. Ik heb de standaard boktreactie nog niet gelezen...

"Je hoort het verhaal maar van 1 kant, klopt dit wel?"

Oftewel, Unas beweert dat dit gebeurd is (hoe weet-ie dat?), ik heb geen publieke post van de kliniek gezien waar zíj beweren dat ze gebeld zijn met een waarschuwing.

Er wordt nu een mogelijke beller gefileerd hier, terwijl totaal niet vast staat dát iemand gebeld heeft.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 07:41

senna21 schreef:
Janneke2 schreef:

Want zo'n dierenarts is op zijn achterhoofd gevallen?
Sick!
Get a life!
Er zijn genoeg serieuze zaken waarover je je druk kunt maken, maar dit...?!

Gewoon dit.
Unas en de dierenarts kennen elkaar al van vorig jaar.
Die kennen zijn verhaal, zullen zich echt wel ingelezen hebben en weten mogelijk meer van de man dan waar wij met ons verstand en gespeculeer bij kunnen.

Iemand die dit om financiële rede doet is ziek.
Iemand die gewoon bezorgd is om het paard kan ik dan weer wel begrijpen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 07:51

Wat Ibbel aangeeft, we weten helemaal niet hoe het gegaan is en wat het verhaal precies (van 2 kanten) is.

De mensen die nu los gaan op de eventuele bokkers die dit gedaan zouden kunnen hebben, doen in mijn ogen exact hetzelfde wat ze anderen eerder in deze discussie hebben aangerekend: te snel (ver)oordelen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 08:18

Ibbel schreef:

Oftewel, Unas beweert dat dit gebeurd is (hoe weet-ie dat?), ik heb geen publieke post van de kliniek gezien waar zíj beweren dat ze gebeld zijn met een waarschuwing.

Er wordt nu een mogelijke beller gefileerd hier, terwijl totaal niet vast staat dát iemand gebeld heeft.

Mijn eerste gedachte was: hoe zou hij zoiets kunnen weten?

Als de kliniek gebeld is gaan ze dat vast niet delen met hem.

In ieder geval weet hij de aandacht goed vast te houden, en linksom of rechtsom..zolang het maar goed komt met het paard en niet een grote lijdensweg is/ wordt vind ik alles prima.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 08:46

Ibbel schreef:

Ik denk dat zo rond pagina 18/19 van dit topic aardig een 2e kant van het verhaal staat :+ .
Ik geloof niet dat het niet van iemand die minstens dit topic mee leest komt.

Ik zou niet weten waarom de kliniek het niet met hem zou delen. Het gaat tussen hem en die kliniek. Een beetje professionele organisatie bespreekt het juist met z'n klant en niet in een openbaar bericht, dat zou pas raar zijn :+

Ann@ ik snap de vergelijking met wat ik eerder iemand anders verweet echt niet: Ik val niemand persoonlijk aan, ik wijs niet naar 1 iemand, ik bemoei me niet inhoudelijk met iemands leven, ik praat niet over iemand die zich niet zou kunnen verdedigen, ik plaats niemands social media posts zonder toestemming.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 09:11

Ik denk dat je 2 dingen heel erg verward Smurffie.

Ik was namelijk degene die er alles aan zou doen om dit paard waardig te laten transporteren. Ik ben een van die personen en wil ik best onderbouwen! Dat maakt me ook helemaal niet uit ben namelijk heel blij met mezelf en dat ik zo aan beesten denk.

Dat dit goed is gegaan is (niemand weet hoe dit dier zich voelde dus laten we het alsjeblieft niet mooier maken dan het is) maakt het nog niet goed en ik vind nog steeds dat dit schandalig is. Het mooie is dat ik mag vinden wat ik vind en zelf kan bepalen waar ik wel en niet op reageer. Er staat duidelijk dat een paard goed gemobiliseerd vervoerd mag worden. In mijn ogen (en daar verschillen we blijkbaar allemaal nogal in mening) was dit door middel van medisch transporteren. We hebben het hier namelijk niet over een kleinigheidje en wel over een dier wat op 4 benen draagt waarvan 1 been aangedaan is en die "moet" voor die kilometers in mijn ogen zeker wel onder de buik gestabiliseerd worden.

Laat ik het anders stellen. Als jij daar stond met jouw paard. Wat gaat er dan in jouw hoofd om. Zet jij je paard zo in doe trailer om die kilometers te maken? Zo ja kan je dit uitleggen waarom en zo niet wat is dan je reden?

Ik kan hier namelijk het antwoord zo op geven. Ik zou het mijn paard nooit maar dan ook nooit aandoen om hem voor mezelf zo een aardig aantal kilometers te laten maken met de kennis die ik heb. Ook zou ik als ik wist dat ik niet die kennis had dingen van mensen aannemen die wel de kennis hebben.

Ik heb dus inderdaad gezegd dat ik het te gek voor woorden vind dat dit paard zo vervoerd wordt dat wilt niet zeggen dat ik überhaupt moeite zou doen dit te melden bij de kliniek. Ik ben dus 1 van die mensen die er alles aan wilde doen om dit paard op een andere manier te vertrekken. Zie het als negatief of miss wel als iemand met een hart voor dieren. Doe ermee wat jij wilt en vind ervan wat jij wilt. Alleen je moet niet als sherlock gaan doen en een Wijzend vingertje knallen naar mensen in dit topic.

Wat iemand doet en wie iemand naait interesseert me namelijk niet tot weinig. Welzijn van het paard wel en hoe die overal uit gaat komen vooral. Paard is geholpen door de kliniek en dat is toch prima.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 10:06

GabberGill schreef:
Ik denk dat je 2 dingen heel erg verward Smurffie.

Ik was namelijk degene die er alles aan zou doen om dit paard waardig te laten transporteren. Ik ben een van die personen en wil ik best onderbouwen! Dat maakt me ook helemaal niet uit ben namelijk heel blij met mezelf en dat ik zo aan beesten denk.

Dat dit goed is gegaan is (niemand weet hoe dit dier zich voelde dus laten we het alsjeblieft niet mooier maken dan het is) maakt het nog niet goed en ik vind nog steeds dat dit schandalig is. Het mooie is dat ik mag vinden wat ik vind en zelf kan bepalen waar ik wel en niet op reageer. Er staat duidelijk dat een paard goed gemobiliseerd vervoerd mag worden. In mijn ogen (en daar verschillen we blijkbaar allemaal nogal in mening) was dit door middel van medisch transporteren. We hebben het hier namelijk niet over een kleinigheidje en wel over een dier wat op 4 benen draagt waarvan 1 been aangedaan is en die "moet" voor die kilometers in mijn ogen zeker wel onder de buik gestabiliseerd worden.

Laat ik het anders stellen. Als jij daar stond met jouw paard. Wat gaat er dan in jouw hoofd om. Zet jij je paard zo in doe trailer om die kilometers te maken? Zo ja kan je dit uitleggen waarom en zo niet wat is dan je reden?

Ik kan hier namelijk het antwoord zo op geven. Ik zou het mijn paard nooit maar dan ook nooit aandoen om hem voor mezelf zo een aardig aantal kilometers te laten maken met de kennis die ik heb. Ook zou ik als ik wist dat ik niet die kennis had dingen van mensen aannemen die wel de kennis hebben.

Ik heb dus inderdaad gezegd dat ik het te gek voor woorden vind dat dit paard zo vervoerd wordt dat wilt niet zeggen dat ik überhaupt moeite zou doen dit te melden bij de kliniek. Ik ben dus 1 van die mensen die er alles aan wilde doen om dit paard op een andere manier te vertrekken. Zie het als negatief of miss wel als iemand met een hart voor dieren. Doe ermee wat jij wilt en vind ervan wat jij wilt. Alleen je moet niet als sherlock gaan doen en een Wijzend vingertje knallen naar mensen in dit topic.

Wat iemand doet en wie iemand naait interesseert me namelijk niet tot weinig. Welzijn van het paard wel en hoe die overal uit gaat komen vooral. Paard is geholpen door de kliniek en dat is toch prima.

Amen. _/-\o_

Overigens vind ik het ook een verschil dat mensen wilden gaan bellen op het moment dat een paard met deze mate van breuken op een niet-diervriendelijke manier getransporteerd werd v.s. het wel of niet betalen van rekeningen en daarvoor bellen. Dat was een noodsituatie v.s. een financiële situatie, waarbij er in ieder geval geen sprake is van lijden van een levend wezen op dat moment.