Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GabberGill schreef:Ik had het te druk met paardrijden dus kon niet bellen.
Nee even serieus het is wel heel bizar.
Zoolgangster schreef:GabberGill schreef:Ik had het te druk met paardrijden dus kon niet bellen.
Nee even serieus het is wel heel bizar.
![]()
Ik was het ook niet. Daarbij: ik gun het paard een eerlijke kans om te leven. Dat de "spuit maar dood want in leven laten is sielugh"-brigade eens ongelijk krijgt.
Ja, ik vond het idee van een 2000 km rit met gebroken been griezelig, maar zie daar: de dierenarts in Bulgarije had blijkbaar puik werk geleverd wat immobilisatie van het gebroken been betreft, en het paard kwam keurig aan. Bellen naar de kliniek dat meneer er wellicht vandoor gaat, is me echt te gortig, iemand is flink het boekje te buiten gegaan.
Popstra schreef:Lees net op insta dat er serieus iemand de kliniek waar Furion behandeld werd gebeld had om te zeggen dat ze moesten oppassen dat Xu wellicht wel eens zou kunnen verdwijnen.
Hoe ziek in je hoofd ben je dan dat je zo ver moet gaan???
Dan ben je echt de treurnis zelve!
Janneke2 schreef:... misschien wat fanatiek.
Maar in zijn algemeenheid: iemand waarschuwen 'dat meneer X de rekening wellicht niet kan betalen' vind ik tov in dit geval de dierenarts zo onsportief nog niet.
smurffie schreef:Popstra schreef:Lees net op insta dat er serieus iemand de kliniek waar Furion behandeld werd gebeld had om te zeggen dat ze moesten oppassen dat Xu wellicht wel eens zou kunnen verdwijnen.
Hoe ziek in je hoofd ben je dan dat je zo ver moet gaan???
Dan ben je echt de treurnis zelve!
Aangezien meerdere mensen in dit topic aangezet hebben tot allemaal mensen bellen, grenswachten gebeld hebben of dat in ieder geval wilde, gok ik dat de beller een van hen was. Ik ben blij om te zien dat meer mensen nu moeite hebben met de heksenjacht die toen geopend werd.
Janneke2 schreef:... misschien wat fanatiek.
Maar in zijn algemeenheid: iemand waarschuwen 'dat meneer X de rekening wellicht niet kan betalen' vind ik tov in dit geval de dierenarts zo onsportief nog niet.
senna21 schreef:Janneke2 schreef:... misschien wat fanatiek.
Want zo'n dierenarts is op zijn achterhoofd gevallen?
Sick!
Get a life!
Er zijn genoeg serieuze zaken waarover je je druk kunt maken, maar dit...?!
Ibbel schreef:Grinnik. Ik heb de standaard boktreactie nog niet gelezen...
"Je hoort het verhaal maar van 1 kant, klopt dit wel?"
Oftewel, Unas beweert dat dit gebeurd is (hoe weet-ie dat?), ik heb geen publieke post van de kliniek gezien waar zíj beweren dat ze gebeld zijn met een waarschuwing.
Er wordt nu een mogelijke beller gefileerd hier, terwijl totaal niet vast staat dát iemand gebeld heeft.
Ibbel schreef:Grinnik. Ik heb de standaard boktreactie nog niet gelezen...
"Je hoort het verhaal maar van 1 kant, klopt dit wel?"
Oftewel, Unas beweert dat dit gebeurd is (hoe weet-ie dat?), ik heb geen publieke post van de kliniek gezien waar zíj beweren dat ze gebeld zijn met een waarschuwing.
Er wordt nu een mogelijke beller gefileerd hier, terwijl totaal niet vast staat dát iemand gebeld heeft.
GabberGill schreef:Ik denk dat je 2 dingen heel erg verward Smurffie.
Ik was namelijk degene die er alles aan zou doen om dit paard waardig te laten transporteren. Ik ben een van die personen en wil ik best onderbouwen! Dat maakt me ook helemaal niet uit ben namelijk heel blij met mezelf en dat ik zo aan beesten denk.
Dat dit goed is gegaan is (niemand weet hoe dit dier zich voelde dus laten we het alsjeblieft niet mooier maken dan het is) maakt het nog niet goed en ik vind nog steeds dat dit schandalig is. Het mooie is dat ik mag vinden wat ik vind en zelf kan bepalen waar ik wel en niet op reageer. Er staat duidelijk dat een paard goed gemobiliseerd vervoerd mag worden. In mijn ogen (en daar verschillen we blijkbaar allemaal nogal in mening) was dit door middel van medisch transporteren. We hebben het hier namelijk niet over een kleinigheidje en wel over een dier wat op 4 benen draagt waarvan 1 been aangedaan is en die "moet" voor die kilometers in mijn ogen zeker wel onder de buik gestabiliseerd worden.
Laat ik het anders stellen. Als jij daar stond met jouw paard. Wat gaat er dan in jouw hoofd om. Zet jij je paard zo in doe trailer om die kilometers te maken? Zo ja kan je dit uitleggen waarom en zo niet wat is dan je reden?
Ik kan hier namelijk het antwoord zo op geven. Ik zou het mijn paard nooit maar dan ook nooit aandoen om hem voor mezelf zo een aardig aantal kilometers te laten maken met de kennis die ik heb. Ook zou ik als ik wist dat ik niet die kennis had dingen van mensen aannemen die wel de kennis hebben.
Ik heb dus inderdaad gezegd dat ik het te gek voor woorden vind dat dit paard zo vervoerd wordt dat wilt niet zeggen dat ik überhaupt moeite zou doen dit te melden bij de kliniek. Ik ben dus 1 van die mensen die er alles aan wilde doen om dit paard op een andere manier te vertrekken. Zie het als negatief of miss wel als iemand met een hart voor dieren. Doe ermee wat jij wilt en vind ervan wat jij wilt. Alleen je moet niet als sherlock gaan doen en een Wijzend vingertje knallen naar mensen in dit topic.
Wat iemand doet en wie iemand naait interesseert me namelijk niet tot weinig. Welzijn van het paard wel en hoe die overal uit gaat komen vooral. Paard is geholpen door de kliniek en dat is toch prima.