[HK] Rio: Springen - dag 1 - kwalificatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joke20

Re: [HK] Rio: Springen - dag 1 - kwalificatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:32

Jur moet gewoon springen zoals hij altijd doet, eerst aan het vertrouwen toewerken dan komt het vast goed.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:34

safina schreef:
Horses:
"Jur Vrieling is vanmiddag gediskwalificeerd in de kwalificatieronde vanwege overmatig zweepgebruik. Omdat de FEI oordeelde dat het om ‘minor overuse of whip’ ging, is Vrieling niet uitgesloten van het hele kampioenschap. “Ik had het niet moeten doen en het spijt me”, zegt Vrieling. "
http://www.horses.nl/sport/olympische-s ... jd-rijden/

Ik heb verder niets tegen Jur hoor, maar ik vind het opvallend dat "het spijt me" na het nieuws van de diskwalificatie komt en niet direct na de proef. :) Dat is echt niet alleen bij Jur zo, dat gebeurt heel vaak, dus niets tegen hem, maar het valt op.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:34

Einde discussie lijkt mij, toch? Boek dicht en focussen op de volgende ronde.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:35

Littera schreef:
safina schreef:
Horses:
"Jur Vrieling is vanmiddag gediskwalificeerd in de kwalificatieronde vanwege overmatig zweepgebruik. Omdat de FEI oordeelde dat het om ‘minor overuse of whip’ ging, is Vrieling niet uitgesloten van het hele kampioenschap. “Ik had het niet moeten doen en het spijt me”, zegt Vrieling. "

Ik heb verder niets tegen Jur hoor, maar ik vind het opvallend dat "het spijt me" na het nieuws van de diskwalificatie komt en niet direct na de proef. :) Dat is echt niet alleen bij Jur zo, dat gebeurt heel vaak, dus niets tegen hem, maar het valt op.

En zo is het dus echt nooit goed :+

:z

Als ik hem was had ik er helemaal geen excuses voor gemaakt :')

Anoniem

_Yasmine_ schreef:
Geheel los staat het niet. Want als dit over de lijn was, waren een aantal anderen dat zeker ook. Je kan niet alleen Jur affluiten omdat er ruiters heftiger waren :j

Jaja, dus als iemand iets doet wat niet door de beugel kan en diegene komt ermee weg, dan mag jij dat dus ook doen? :P

Getup

Volgens mij is Jur verder altijd een rustige en netjes rijdende ruiter.

Maar ze zouden nu niet meer mogen besluiten, om Gerco in te zetten voor de landenwedstrijd, als ze dat zouden willen?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:36

Ach, ik geef mijn paard ook wel eens op zijn donder en dat ik dan achteraf denk dat het compleet zinloos was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:36

Nee, dat is echt al zo vaak herhaald. De reserve mag ingezet worden tot 2 uur voor aanvang van de eerste omloop/proef.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:37

Littera schreef:
safina schreef:
Horses:

Sociaal wenselijke reactie. Excuses maken, dan mag je weer meedoen. Of de diskwalificatie nu terecht is of onterecht.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:39

safina schreef:
_Yasmine_ schreef:
Geheel los staat het niet. Want als dit over de lijn was, waren een aantal anderen dat zeker ook. Je kan niet alleen Jur affluiten omdat er ruiters heftiger waren :j

Jaja, dus als iemand iets doet wat niet door de beugel kan en diegene komt ermee weg, dan mag jij dat dus ook doen? :P

Heel hard gezegd? Ja, als de één binnen een wedstrijd het mag, dan mag een ander het ook. Of het goed is, dat is iets anders, maar je moet wel één lijn trekken.

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:40

is philippaerts nog wel gediskwalificeerd dan of ook niet meer?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:40

Ik zit nu even te kijken naar Dorian bij het surfen. Hij ligt echt mijlenver voorop!

Foutje, tweede
Laatst bijgewerkt door karijn op 14-08-16 19:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:41

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:41

safina schreef:
_Yasmine_ schreef:

Ja? Alleen dan graag in omgedraaide vorm. De een niet is de ander ook niet. Overtreding is overtreding en dan dus geen uitzonderingen. :n

Maar inderdaad als je er 3 man mee weg laat komen, hoort die 4e dat ook te krijgen. Al zie ik dus liever alle 4 er niet mee weg komen :+

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:42

Littera schreef:
xchey schreef:
is philippaerts nog wel gediskwalificeerd dan of ook niet meer?

Hier zijn ze allebei nog gediskwalificeerd: https://www.rio2016.com/en/equestrian-j ... -qualifier

oh ik dacht dat iemand zei dat het weer ingetrokken was maar dat heb ik dan verkeerd gelezen/begrepen

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:46

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:51

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:51

Kom, even schakelen naar het surfen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:52

Hij was al uit deze wedstrijd, dus dat is weer een beslissing van niks ook wat mij betreft :=

Afijn, laat niet onverlet dat ze dan wat meer Ruiters' hadden mogen aanspreken.

Verder niks aan de hand voor jur dus

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:52

nicole_floor schreef:
Nustice schreef:

Maarja beetje krom want hij is ook uitgebeld door 2 weigeringen. Dus hij mag sws niet meer starten als de landenwedstrijd.

Hij was uitgebeld voor 2 weigeringen, dus mag niet meer individueel meedoen. Wel met de landenwedstrijd :) Deze wedstrijd stond los van de landenwedstrijd (dit was enkel om volgorde in landenwedstrijd te bepalen).

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:53

Dan is hij dus niet gediskwalificeerd.
Voor individueel was hij natuurlijk al uitgesloten.

Ik ben normaal gesproken altijd fan van Jur en dat zal ik ook wel blijven, maar reglementair had hij, en dat weet hij ook, gediskwalificeerd mogen worden.
In de reglementen staat duidelijk, dat een zweep die op omgedraaide wijze gebruikt wordt, leidt tot diskwalificatie.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 14-08-16 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:53

Tendance schreef:
safina schreef:

Heel hard gezegd? Ja, als de één binnen een wedstrijd het mag, dan mag een ander het ook. Of het goed is, dat is iets anders, maar je moet wel één lijn trekken.

Daar gaat het mij juist om: dat het niet goed is. Als ik iemand op een wedstrijd zijn of haar paard totaal zie aftuigen en diegene komt ermee weg, dan betekent het niet dat ik hetzelfde mag doen en niemand er meer wat van mag zeggen. Zo zitten de regels goddank niet in elkaar. Gelukkig niet zeg...

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:55

karijn schreef:
Ach, ik geef mijn paard ook wel eens op zijn donder en dat ik dan achteraf denk dat het compleet zinloos was.

Ik ook :D

Jeetje, we zijn net mensen!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:55

Nogmaals, als die persoon er niet om gediskwalificeerd wordt, dan mag jij daar ook niet om gediskwalificeerd worden.
Maar in principe was de jury dan al fout bij de eerste die het paard begon af te tuigen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:56

R12312 schreef:
karijn schreef:

Ik ook :D

Jeetje, we zijn net mensen!

Me2! En soms nog bewust ook, terwijl je dan later denkt.... oeps.