Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZiekieLove

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:48

Idd er is voor geen enkel paard sprake van de slacht..;)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:49

@patries, lees het artiekel maar eens door :')
Ik heb dat dus gelezen; ik heb niet alle 60 pagina's van het forum kunnen lezen..
Maar beter dat ze niet naar de slacht gaan natuurlijk!
Nu hopen op een goed plekje!

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:50

Yasmijntje schreef:
@patries, lees het artiekel maar eens door :')
Ik heb dat dus gelezen; ik heb niet alle 60 pagina's van het forum kunnen lezen..

hier ga ik dus verder niet eens meer op in...
zucht

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:50

Artikel is opgeblazen voor media aandacht;) rechtsonder zoekfunctie dan vind je vanzelf wat wij bedoelen;)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:52

@ZiekieLove, nouja, het heeft wel gewerkt dus.
Maar ik wist dat niet, dus vandaag.

Hoe dan ook, fijn dat ze niet naar de slacht gaan, hopen op een fijn plekje!

@Patries, ik begrijp eigenlijk niet waarom je zo vermoeid doet over mijn reactie..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:54

faramunda schreef:
Yasmijntje schreef:
Weet iemand iets over Vanita?

Volgens mij is dit toch een behoorlijk correcte merrie. Heeft ooit de pavo cup meegelopen, is prok ster en wat ik hier las, heeft ze nog wat nakomelingen in de sport rondlopen.

Volgens het kwpn heeft ze 2 nakomelingen van Apache, uit 2011 en 2013.

Moschino

Patries90 schreef:
Yasmijntje schreef:
Dat klopt, maar ik heb de hoop dat ik wél iemand kan vinden die haar zal willen opnemen bij hem/haar.
Misschien dat iemand haar wel wilt voor de helft van de prijs..

Als ze maar niet naar de slacht gaat, ik wil zo graag (zoals iedereen denkik :) ) Dat ze allemaal goed terecht komen.

Dus niet dat ik haar voor mezelf koop, maar misschien dat ik iemand kan vinden die haar wel wilt..

Lezen lezen en nog eens lezen...
Er is geen sprake van slacht
nou dat zou ik nog maar even afwachten. Dat paard is nog helemaal niet gekocht. Daarbij vraag ik me af of ze wel beseffen dat er 40% bovenop de prijs komt. En het onderhoud van het paard is gratis?

Isabonny

@ Yasmijntje: dat is ook niet te doen. Dit topic loopt zo snel....ik hou het ook bijna niet bij.
Maar er is al vaker aangegeven at de slachtprijs zo laag is, dat het eigenlijk niet interessant is om deze paarden voor de slacht te kopen. De startbiedingen bij een hoop paarden, liggen al boven slachtprijs, dus zullen ze waarschijnlijk niet voor de slacht verkocht worden. Ook is al gemeld dat de PVDD zich er mee bemoeit en met de curator heeft besproken geen enkel paard te laten slachten. Pvdd zal op de paarden gaan bieden en ze overdragen aan SPIN zodat voor alle paarden een tehuis wordt gevonden.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:56

Dat klopt heeft idd gewerkt in imo verdiend
Kenzo ook nog een fijn plekje voor zijn pensioen;) net als de andere paardjes op leeftijd of met blessure..ik hoop alleen dat ze allemaal terecht komen bij mensen die weten wat ze ermee moeten doen en vooral wat ze er niet meer mee moeten doen..

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:57

Mooi diertje Vanita..
Ik hoop echt heel erg dat ze een leuk baasje krijgt :D
Geld ook voor de andere paardjes.

Vreemd dat Wico al een bod heeft ontvangen van 4600 terwijl Vanita nog geen 1500 krijgt..
Hoe komt dit? :)

@Isabonny, gelukkig maar!
Jammer dat mensen het zo moeten aandikken voordat ze in actie komen.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:57

Isabonny schreef:
@ Yasmijntje: dat is ook niet te doen. Dit topic loopt zo snel....ik hou het ook bijna niet bij.
Maar er is al vaker aangegeven at de slachtprijs zo laag is, dat het eigenlijk niet interessant is om deze parden voor de slacht te kopen. \de startbiedingen bij een hoop paarden, liggen al boven slachtprijs, dus zullen ze waarschijnlijk niet voor de slacht verkocht worden. Ook is al gemeld dat de PVDD zich er mee bemoeit en met de curator heeft besproken geen enkel paard te laten slachten. Pvdd zal op de paarden gaan bieden en ze overdragen aan SPIN zodat voor alle paarden een tehuis wordt gevonden.

Het hele topic is misschien niet te doen maar het hele slacht verhaal is al zo vaak aangehaald daar lees je niet gauw overheen

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:59

@Patries, ik ben een natuurtalent :') Ik lees overal overheen.
Maar ik had de zoekfunctie tot nu toe nog nooit gezien, dus is ook een leerpuntje voor mij.
Zal er voortaan gebruik van maken!

Brainless

De enige die hier goed zaken doen is BVA auctions, die krijgen een percentage van de verkoopprijs.

Seven

Ik heb zeker tijd en geld om haar te onderhouden, wil echter niet zo even 2000 of meer besteden. Dat zal ik liever in de voeding ea steken.

Ergens vind ik het gewoon te veel voor een rescuedier, hoe ze me ook aanspreekt

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 01:02

Zeer begrijpelijk seven! Nja t is ook nog tot dinsdag he wie weet wacht degene de haar graag wilt het (zeer verstandig) af tot dan!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 01:06

Ja ik ga er vanuit dat ze goed terecht komt en anders kan iemand dr hier zo brengen of beter ik haal dr :D

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 01:10

Vast wel!! Kan toch niet anders, beestje is niks mis mee toch? Moet eerlijk zeggen dat ik dr vanmiddag niet heb gezien...ooops!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 01:16

De prikpaaltjes zitten momenteel ca. € 1,00 onder de nieuwprijs (excl. de kleine paaltjes ). Ik had er interesse in, heb ze ter plaatse bekeken en geteld. Heb gekeken wat ze bij Agradi kosten en daar mijn bod op afgestemd, maar nu stop ik maar met bieden; mensen zijn helemaal gek om zoveel op 2e hands spullen te bieden. Voor dat geld kun je net zo goed nieuw kopen, want die kunststof dingen slijten ook als ze ouder worden. De lange paaltjes kon ik voor de paarden gebruiken en de korte paaltjes om de hond binnen de tuin te houden (extra draadje spannen naar de schrikdraad van de paarden om ook de hond binnen de schrikdraad te houden, want die duwt overal doorheen, behalve door de schrikdraad }> ). Jammer, maar helaas.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 01:20

Wat vaak ook trikie is bij veilingen is dat mensen zo gefocust zijn op dat item en het willen winnen, dat zij vaak de nieuwprijs van zo'n artikel (in dit geval de prikpaaltjes) uit t oog verliezen waardoor dus sommige dingen voor de nieuwprijs of meer geveild worden

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 01:23

desi92 schreef:
Wat vaak ook trikie is bij veilingen is dat mensen zo gefocust zijn op dat item en het willen winnen, dat zij vaak de nieuwprijs van zo'n artikel (in dit geval de prikpaaltjes) uit t oog verliezen waardoor dus sommige dingen voor de nieuwprijs of meer geveild worden

O dat zie je zo ontzettend veel gebeuren, het is gewoon het biedvirus wat dan toeslaat, ik moet, ik moet hem hebben.
Denk dat dat hier ook gebeurt, plus dat er misschien mensen bij zijn die de horrorslachtverhalen van pvdd ed echt geloven.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 01:30

Ja inderdaad!! Absurd eigenlijk he...bieden is eigenlijk net als gokken als je eenmaal begint ook door willen gaan tot je 'wint'...tja sommige verliezen daardoor realiteit uit t oog...

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 01:59

Stille meelezer, vanaf pagina 1 alles gevolgd. :+

Hier zitten nog wat bewegingsfilmpjes bij: https://www.youtube.com/user/TimmermansMarcel/videos
In ieder geval van die wedford die echt niet lekker loopt, misschien ook van de anderen?

edit. nee :7

Tot nu toe van de paarden lijkt vanita het 'gezondst'
handige spullen worden trouwens geveild, mocht je nog wat nodig hebben :')

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 07:39

Brainless schreef:
De enige die hier goed zaken doen is BVA auctions, die krijgen een percentage van de verkoopprijs.

Ja, idd, er wordt hier almaar gesproken van 'rescue'paarden, en paarden van de slager redden, maar het zijn potdomme gewoon een verzameling paarden in een faillissement die geveild worden, waarbij je bij een aantal al vraagtekens zetten of de slager niet hun grootste redding zou zijn.....

Daar valt niet zoveel te redden, maar vooral te kopen.

Verder zie ik her en der acties voor de meer getroubleerde en oude paarden langskomen op de social media, waarbij ik mij afvraag hoe realistisch dergelijke mensen denken over de zorg voor een echt oud en gemankeerd dier.

Want als ik dan lees dat mensen wel even een paard gaan 'redden' dan vraag ik me serieus af waar al die paardjes volgend jaar staan... Een paard kost nou eenmaal bakken geld, zeker een oud en gemankeerd dier.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 07:48

helemaal eens randalinpony

1000 euro bijelkaar halen om een oud paard te redden :O volledig onrealistisch. Voor de verzorging van zo'n paard ben je maandelijks al veel geld kwijt als je het goed wil doen. Het is echt heel lief bedoeld, maar het is echt niet realistisch.

Verder kan een handelaar / bedrijf altijd de BTW wegschrijven en is sowieso dus al 21% goedkoper uit dan een particuliere koop.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 08:37

Weet je door alle media aandacht gaan de paarden ver over hun echte waarde heen. Misschien lullig om te zeggen maar ik vind het absurd. Ze spelen een vies spelletje daar. Hoeveel maneges gaan er niet over de kop, die goede paarden moeten wegbrengen naar de slacht of iets? Ik zou ook best die Guus willen "redden" maar is dat eerlijk? Het had met hem niet zover hoeven komen als er beter voor ze gezorgd was. Hier bij deze veiling is het alleen een kwestie van zoveel mogenlijk geld ophalen zodat de restschuld zo weinig mogenlijk is. Triest voor de paarden, maar erg gunstig voor de eigenaar. De eigenaar had ook de oude en niet goede paarden zelf kunnen aanbieden bij liefhebbers maar heeft ie niet gedaan... alleen de goede hebben hun kans van hem gekregen.
Ik wou Guus echt kopen, was al helemaal aan het regelen, vervoer enzo van limboland naar het hoge noorden, maar ik lijk wel gek... Zit je met de rotzooi van een ander wat je klauwen met geld kost en dan????