Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:28

Joolien schreef:
Martine123 schreef:
dan moet je ook maar even helemaal in het begin van dit topic gaan lezen ;)
Ik zit een paard zelf niet zo in de mond nee, maar ik weet zeker dat hier het merendeel van de mensen misschien niet bewust, maar waarschijnlijk onder stress etc. een paard ook zo in de mond hebben gezeten.

Ga je weer afschuiven. Merendeel van de mensen hier rijdt niet op topniveau...

wat heeft het ermee te maken of je op topniveau rijdt of niet? daar gaat dit topic toch ook helemaal niet over?

En wie zegt dat Craig dit doet om zijn paard doelbewust pijn te doen en in de mond te "rukken"" ? Hij wil het paard oppakken, misschien "overpakt" hij hem daar ook wel voor zijn doen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:29

:O

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:32

Nee ik denk niet dat hij hem overpakt hoor.
Dit paard is al zo afgericht dat hij er aan gewend is nl... :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:33

Martine123 schreef:
Joolien schreef:

Ga je weer afschuiven. Merendeel van de mensen hier rijdt niet op topniveau...

wat heeft het ermee te maken of je op topniveau rijdt of niet? daar gaat dit topic toch ook helemaal niet over?

En wie zegt dat Craig dit doet om zijn paard doelbewust pijn te doen en in de mond te "rukken"" ? Hij wil het paard oppakken, misschien "overpakt" hij hem daar ook wel voor zijn doen

Omdat de meeste mensen dit dan doen uit onkunde oid. Graig zou precies moeten weten waar hj mee bezig is, en het is nu eenmaal in de mond rukken, niets meer en niets minder.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:35

Craig probeert een probleem op te lossen, ik denk dat iedereen gefrustreerd is als het net voor een wedstrijd niet goed gaat (Ik probeer niet goed te praten dat mensen hun paarden om dat soort redenen pijn gaan doen en afranselen) en ik denk dat hij dat ook aan het proberen is, misschien op de manier die sommige een verkeerde manier vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:37

Martine123 schreef:
Craig probeert een probleem op te lossen, ik denk dat iedereen gefrustreerd is als het net voor een wedstrijd niet goed gaat (Ik probeer niet goed te praten dat mensen hun paarden om dat soort redenen pijn gaan doen en afranselen) en ik denk dat hij dat ook aan het proberen is, misschien op de manier die sommige een verkeerde manier vinden.

Ah kijk nu is het pijn en afranselen, zie je wel dat ook jij menselijk bent :) . En forceren is nooit de goede manier, laat dat duidelijk zijn.

LadyMadonna

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:37

Welk probleem probeert craig op te lossen dan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:38

stef schreef:

Dat is volgens mij al een paar keer uitgelegd.. paard houdt t bit vast, dropt dr schouder én is niet los in de rug.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:39

Cer schreef:
stef schreef:

Dat is volgens mij al een paar keer uitgelegd.. paard houdt t bit vast, dropt dr schouder én is niet los in de rug.. :j

Mm dat zou ik ook niet kunnen als iemand zo hard in mijn mond loopt te trekken. :+
Nee zonder dollen, waarom zo oplossen dan?? Omdat dit de makkelijkste manier is? En had ie dat thuis niet op moeten lossen dan in de training? Lijkt me ietwat laat om dat nu nog te doen vlakvoor een wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:41

Joolien schreef:
En forceren is nooit de goede manier, laat dat duidelijk zijn.

En hoe kom jij aan die wijsheid dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:41

Niels schreef:
Joolien schreef:

Logica, pure logica!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:44

Joolien schreef:
Logica, pure logica!

Is dat het enige? Meer niet? Geen eigen ervaring? Of ervaring van anderen die in een willekeurige discipline in de sport rijden zonder iets te forceren?

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:46

Joolien schreef:
Martine123 schreef:

Ah kijk nu is het pijn en afranselen, zie je wel dat ook jij menselijk bent :) . En forceren is nooit de goede manier, laat dat duidelijk zijn.

Ik heb nog steeds niet gezegd dat ik vind dat craig zijn paard aan het afranselen is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:48

Niels schreef:
Joolien schreef:
Logica, pure logica!

Is dat het enige? Meer niet? Geen eigen ervaring? Of ervaring van anderen die in een willekeurige discipline in de sport rijden zonder iets te forceren?

1.forceren
Uitspraak: fɔrˈserə(n) (forceerde, heeft geforceerd) Werkwoord 1 met geweld openmaken `een slot forceren` 2 met dwang of geweld proberen te bereiken `een beslissing forceren` een geforceerde glimlach (= een gemaakte, onechte glimlach) zich forceren (= zi...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/forceren

Het lijkt mij niet dat jij in het rijden iets met dwang of geweld probeert te bereiken...?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:49

Niels ik zie ook niet echt een toegevoegde waarde in jouw postings, behalve dan dat je Joolien op de persoon spreekt.
Heb jij dan de ervaring dat het wel goed is? Dat je blessurevrij en blij een paard tot grote hoogte kan rukken en trekken?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:49

Niels schreef:
Joolien schreef:

Proefondervindelijk uitgevonden :j

Citaat:
En had ie dat thuis niet op moeten lossen dan in de training?

Dat weet niemand :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:51

Cer schreef:
stef schreef:

Naja, k was benieuwt wat er nu weer bij kwam, tot nu toe roept iedereen die zegt dat het een nuttige correctie is wat anders, dus vandaar mijn vraag

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:51

Jolien schei toch eens uit met je nonsens, zelf JIJ rijd je paard met dwang!!

wil je een paard geen dwang opleggen zet hem op de wei en kijk er naar!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:52

en we gaan weer persoonlijk worden dus ik schakel maar weereens een modje in....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:52

stef schreef:
Naja, k was benieuwt wat er nu weer bij kwam, tot nu toe roept iedereen die zegt dat het een nuttige correctie is wat anders, dus vandaar mijn vraag

Ja men is er inderdaad niet helemaal over uit :+

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:53

:=

Daar loopt een erg leuke RT discussie over. :j
Het gaat hier (alweer) om dit filmpje en deze meneer.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:54

stef schreef:
en we gaan weer persoonlijk worden dus ik schakel maar weereens een modje in....
Moet jij vooral doen ja _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:54

rapido schreef:
Jolien schei toch eens uit met je nonsens, zelf JIJ rijd je paard met dwang!!

wil je een paard geen dwang opleggen zet hem op de wei en kijk er naar!

Oh ja mijn paard vind het ook vreselijk om aan het werk te gaan, immers, hij weet niet beter. Wij horen eigenlijk ook allemaal niet te werken maar lekker te luieren en geld had nooit uitgevonden moeten worden...

Kom op zeg, is het nou zo raar wat ik allemaal zeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:56

Joolien schreef:
1.forceren
Uitspraak: fɔrˈserə(n) (forceerde, heeft geforceerd) Werkwoord 1 met geweld openmaken `een slot forceren` 2 met dwang of geweld proberen te bereiken `een beslissing forceren` een geforceerde glimlach (= een gemaakte, onechte glimlach) zich forceren (= zi...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/forceren

Het lijkt mij niet dat jij in het rijden iets met dwang of geweld probeert te bereiken...?

He, wat leuk! Ik heb namelijk net dwang opgezocht:
dwang de; m machtsuitoefening waardoor men iem tot iets noodzaakt
http://www.vandale.nl/vandale/zoekServi ... uery=dwang

In feite maakt iedere ruiter hier gebruik van. Of ga jij eerst in overleg met je paard voor een training over hoelang je gaat rijden en wat je gaat doen?

Dus als wij het eens zijn over dat we dwang gebruiken (al ga ik daar niet van uit), dan kunnen we ook nog eens verder gaan, en stellen dat wij iets forceren. Wij proberen namelijk iets te bereiken met dwang, al is het maar een goed gevoel na een training.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-06-11 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:56

Iedereen rijdt zijn paard met dwang, een paard staat namelijk liever in de wei dan dat ie aan het werken is, dus dan doet ie al dingen tgen zijn wil in dus zou het al automatisch dwang zijn als we het daar dan toch over hebben.

Edit: ik zie dat dit net al gezegd is, maargoed
Laatst bijgewerkt door Martine123 op 01-06-11 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt