Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:kohtje schreef:Sorry maar nog vind ik dat niet kunnen! Zet hem dan zelf op een wei maar verkoop hem niet als weide maatje. Verkocht is verkocht, je hebt geen poot meer om op te staan.
Niet iedereen heeft daar geld voor. En ik snap best dat mensen hun paard een goede oude dag gunnen. Maar dit zelf niet kunnen/willen betalen. Paarden zijn nogsteeds geen goudvissen.
Cayenne schreef:@Jury, dat ben ik met je eens, maar er werd ook een aantal keer gezegd dat ze de dieren bij de slacht heeft gekocht, en dat vind ik een kwalijke zaak :)
jury schreef:Nini roosje, wie wil nu een volwassen paars als weidemaatje, dan kun je toch beter een jong paard kopen of een pony. Is veel goedkoper.
Een enkeling zal dat misschien wel doen, maar die zijn echt met een zaklampje te vinden en dus is de kans groot dat je paard weer doorverkocht wordt.
De verkopende/schenkende partij steekt dus gewoon zijn/haar kop in zand.
kohtje schreef:Anoniem schreef:Niet iedereen heeft daar geld voor. En ik snap best dat mensen hun paard een goede oude dag gunnen. Maar dit zelf niet kunnen/willen betalen. Paarden zijn nogsteeds geen goudvissen.
Dan maar geen nieuw paard , want dat is waar het vaak om draait.
Pensioenstalling is vaak goedkoper dan gewone stalling.
Je bent begonnen aan een paard en je weet dat het veel geld kost.
newnails schreef:Hier even een oproep voor alle/nog meer gedupeerden van deze vrouw.
Willen jullie je melden bij SBS6 zodat alle zaken gebundeld kunnen worden want zoals begrijpelijk samen staan we nog veeeeel sterker!!!
Ga naar http://www.undercoverinnederland.nl en klik dan aan de linkerkant op tips/reageren dit kun je invullen en dan wordt alle informatie vertrouwelijk behandeld!
Via undercover kunnen alle gedupeerden met elkaar in contact gebracht worden.
Alvast hartelijk bedankt!
amondi schreef:Nog even een vraag,
Wie heeft er ooit gehoord van de vereniging eigen paard????
Cayenne schreef:@nini_roosje, lezen..
@Jury, dat ben ik met je eens, maar er werd ook een aantal keer gezegd dat ze de dieren bij de slacht heeft gekocht, en dat vind ik een kwalijke zaak
jury schreef:Daarom neem een goede keuringsarts ook een bloedmonster af om later aan te kunnen wijzen of het paard tijdens de keuring gedrogeerd was.
en voor het paard is het nog geen eens de slechtste weg om na die schenking naar de slacht te gaan, Nini Roosje.
Denk eens aan het het ergst mogelijke, tig x over de kop gaan, van eigenaar naar eigenaar, en uiteindelijk nog op transport naar Italie?
Vereniging Eigen Paard is mij bekend van de competitie die zij jaarlijks organiseren. Verder merk ik weinig van hun positieve invloed op de markt.
Maar dan die man van de dierenbescherming. Die kan met droge ogen zeggen dat dit dierenmischandeling is. Gelukkig voor het paard dat ie geen NL spreekt. Jammer dat de DB veel ergere gevallen niet aan kunnen/willen pakken
KiWiKo schreef:wat hebben we hier nou eigenlijk.......
partij A, welke voor een appel en een ei een totilas wil kopen, en dan gaat huilen als het dier totalloss is.........
partij B, die hun oude of afgedankte paard meegeeft om er toch nog wat centjes voor te krijgen
en partij C, welke over de ruggen van partij A en partij B en de waar, centjes verdient..........
Is het niet zo dat partij C geen centjes kan verdienen als partij A en B niet bestaan?
amondi schreef:En meneer de politieagent heeft wel erg veel geld teveel als hij voor 42000 euro!!! aan paarden daar koopt en met 2 kreupele zielepoten blijft zitten.
Die man heeft echt geen verstand van paarden of Lusitano's.... die moet zichzelf doodschamen!
_rosita_ schreef:Daarbij komt dat ik de 'schokkende' reactie van de DB en vereniging eigen paard belachelijk vind. Nu is het deze mevrouw, maar kom op... op hoeveel handelsstallen worden de paarden niet zo behandeld. En zelfs op pensionstallen en maneges gebeurd dit dagelijks.
Hoeveel paarden krijgen niet even wat ingespoten zodat ze weer eventjes rad lopen voor ze verkocht worden? Heoveel krijgen er niet onnodig klappen, tegen hoeveel wordt er nooit een vriendelijk woord gezegd en worden ruw behandeld....
Dit gebeurd dagelijks! DB zet dan ook die akelige oogkleppen af en doe niet alsof dit iets vreselijks is, wat ze voor het eerst zien gebeuren.
Het ís vreselijk, absoluut, maar helaas niet alleen bij deze troela.