Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:03

Ik blijf het ermee eens dat er voor oplichting 2 partijen nodig zijn, eentje met gladde praatjes( "je kan er een kind opzetten???? Ok mevrouw, zet uw kind er even op dan kan ik precies zien hoe mak ze is....")

En een partij die denkt een 2e Totilas of Ratina Z te kopen!

Lucky is zo'n voorbeeld, een pracht pony en de mensen hebben zich daar blind op gestaard, ze zijn niet even naar de KNHS gebeld om de standen op te vragen, waarom niet??? Omdat de oplichtster ze al helemaal had ingepakt.

En meneer de politieagent heeft wel erg veel geld teveel als hij voor 42000 euro!!! aan paarden daar koopt en met 2 kreupele zielepoten blijft zitten.
Die man heeft echt geen verstand van paarden of Lusitano's.... die moet zichzelf doodschamen!

Voor de rest, heel snel doodzwijgen deze mevrouw!

En de advocaat...... oh oh oh wat zal die man spijt hebben dat hij het woord wel ging doen, wat een Noob!!! op paarden gebied.

Mijn voorspelling???:

Mevrouw stopt met de paarden en ze gaat palomino HONDEN fokken!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:03

Nini roosje, wie wil nu een volwassen paars als weidemaatje, dan kun je toch beter een jong paard kopen of een pony. Is veel goedkoper.

Een enkeling zal dat misschien wel doen, maar die zijn echt met een zaklampje te vinden en dus is de kans groot dat je paard weer doorverkocht wordt.
De verkopende/schenkende partij steekt dus gewoon zijn/haar kop in zand.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 09:04

lesilla schreef:
Wanneer is dit programma eigenlijk opgenomen?
Of lees ik daar zo hard naast :o

Het programma is in maart/april opgenomen en afgelopen maand afgemonteerd.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:04

Anoniem schreef:
kohtje schreef:
Sorry maar nog vind ik dat niet kunnen! Zet hem dan zelf op een wei maar verkoop hem niet als weide maatje. Verkocht is verkocht, je hebt geen poot meer om op te staan.

Niet iedereen heeft daar geld voor. En ik snap best dat mensen hun paard een goede oude dag gunnen. Maar dit zelf niet kunnen/willen betalen. Paarden zijn nogsteeds geen goudvissen.

Dan maar geen nieuw paard , want dat is waar het vaak om draait.
Pensioenstalling is vaak goedkoper dan gewone stalling.
Je bent begonnen aan een paard en je weet dat het veel geld kost.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:05

Mens doet vreselijke dingen, hoort niet en mag tegen op getreden worden, maaaaaaaar....

Kom op mensen, als je een paard koopt laat je je toch ook voorlichten etc. Een ziek veulen wat vast 30.000 euro waard wordt, 45.000 euro voor een paard aan totale kosten, een ponytje voor zoveel geld, hij zou Z springen... laat maar eens zien!. Dat is toch verdimme geek pakje hagelslag en onderzoek je toch wel degelijk van tevoren of je je geld 'goed' uitgeeft...

Daarbij komt dat ik de 'schokkende' reactie van de DB en vereniging eigen paard belachelijk vind. Nu is het deze mevrouw, maar kom op... op hoeveel handelsstallen worden de paarden niet zo behandeld. En zelfs op pensionstallen en maneges gebeurd dit dagelijks.

Hoeveel paarden krijgen niet even wat ingespoten zodat ze weer eventjes rad lopen voor ze verkocht worden? Heoveel krijgen er niet onnodig klappen, tegen hoeveel wordt er nooit een vriendelijk woord gezegd en worden ruw behandeld....
Dit gebeurd dagelijks! DB zet dan ook die akelige oogkleppen af en doe niet alsof dit iets vreselijks is, wat ze voor het eerst zien gebeuren.
Het ís vreselijk, absoluut, maar helaas niet alleen bij deze troela.

Dity soorty figuren, waar er zoveel van bestaan, zijn de reden dat wanneer ik mijn paarden niet meer kan onderhouden of wat dan ook, ze de pin of een spuitje krijgen. Weet ik zeker dat het een verhaal is met goede afloop en geen ellende voor ze.

Breghje

Cayenne schreef:
@Jury, dat ben ik met je eens, maar er werd ook een aantal keer gezegd dat ze de dieren bij de slacht heeft gekocht, en dat vind ik een kwalijke zaak :)

Dat is dus ook de reden dat ik mijn paard als ze moet gaan, dood zal willen zien. Het is echt te ranzig voor woorden dat er mensen zijn die een paard dat voor de slacht bedoelt is, gewoon willens én wetens doorverkopen. Een paard kan er van buiten nog zo goed uitzien, maar van binnen compleet stuk zijn. Wat sommige mensen als niet doen voor een paar luizige centen... BAH!

Anoniem

jury schreef:
Nini roosje, wie wil nu een volwassen paars als weidemaatje, dan kun je toch beter een jong paard kopen of een pony. Is veel goedkoper.

Een enkeling zal dat misschien wel doen, maar die zijn echt met een zaklampje te vinden en dus is de kans groot dat je paard weer doorverkocht wordt.
De verkopende/schenkende partij steekt dus gewoon zijn/haar kop in zand.

Dat zeker. Het zou mijn keus ook never nooit zijn. Om mijn paard voor een "symbolisch" bedrag van 50 euro(onder de slacht prijs!) te verkopen. De kans is dan zo groot dat hij gelijk door naar het slachthuis gaat.

Frantic

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:07

Nog even een vraag,

Wie heeft er ooit gehoord van de vereniging eigen paard????

Anoniem

kohtje schreef:
Anoniem schreef:
Niet iedereen heeft daar geld voor. En ik snap best dat mensen hun paard een goede oude dag gunnen. Maar dit zelf niet kunnen/willen betalen. Paarden zijn nogsteeds geen goudvissen.

Dan maar geen nieuw paard , want dat is waar het vaak om draait.
Pensioenstalling is vaak goedkoper dan gewone stalling.
Je bent begonnen aan een paard en je weet dat het veel geld kost.

Het is ook niet mijn mening hoor ;) en ben het volledig met je eens. Maargoed wie weet zat de vorige eigenaar in de geld problemen. Je weet het nooit.

Anoniem

amondi schreef:
Nog even een vraag,

ik :)

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:08

Ja en daarna gaat ze waarschijnlijk gewoon door onder "weer"een andere naam op een weer andere plaats en begint alles weer van voor af aan!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:08

Het maakt de goeie mensen op deze manier wél wakker!
Zo zal men in de toekomst veel beter gaan opletten en onderzoek laten doen voordat men tot aankoop over gaat!
Zulke thema's moesten véél vaker in beeld komen,uiteindelijk stoppen die rot praktijken vanzelf.
En de slechterikken die komen zich nog wel tegen,je oogst wat je zaait!!!!!!!

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:09

newnails schreef:
Hier even een oproep voor alle/nog meer gedupeerden van deze vrouw.
Willen jullie je melden bij SBS6 zodat alle zaken gebundeld kunnen worden want zoals begrijpelijk samen staan we nog veeeeel sterker!!!

Ga naar http://www.undercoverinnederland.nl en klik dan aan de linkerkant op tips/reageren dit kun je invullen en dan wordt alle informatie vertrouwelijk behandeld!
Via undercover kunnen alle gedupeerden met elkaar in contact gebracht worden.

Alvast hartelijk bedankt!

Inderdaad Newnails...alle gedupeerden verzamelen en laten we met z`n allen zorgen dat ze voor eens en voor altijd
gedwongen wordt te stoppen.

Ik moest zelfs na de uitzending alles even laten zakken.
Bokt was nier bij te houden met alle reacties.
Dat deze vrouw vals was wist ik, maar dat het zo erg was heeft zelfs mij geschokt en verbaasd |(
Te bedenken dat mijn paard daar vandaan komt, maakte me nog misselijker dan ik al was.
Alle lof voor Roelie die het lef had dit met verborgen camera in beeld te brengen, groot Respect voor haar,want dat was niet zonder risico!
Ik ben dus ook bokker en gedupeerde van deze oplichtster,de 12jarige nu inmiddels 25 jarige( sport)merrie Dana wacht al jaren op haar Recht ,en ben blij dat ook wij een bijdrage hebben kunnen leveren en een beeld hebben kunnen scheppen.

Nu nog de lange weg naar Gerechtigheid .
Justitie moet zijn ogen openen en tot veroordeling ,straf en opsluiting overgaan, zodat dit niet meer gebeurd!
Ook al is het maar 1 rotte appel in de fruitmand....je moet ergens beginnen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 09:09

amondi schreef:
Nog even een vraag,

Die zijn wel vrij bekend hoor.

Overigens las ik ergens de vraag of er nog een vervolg op deze uitzending komt.
Die kans zit er wel in denk ik. Undercover in Nederland staat erom bekend om later nog eens terug te gaan en te kijken of er iets veranderd is.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:10

Daarom neem een goede keuringsarts ook een bloedmonster af om later aan te kunnen wijzen of het paard tijdens de keuring gedrogeerd was.

en voor het paard is het nog geen eens de slechtste weg om na die schenking naar de slacht te gaan, Nini Roosje.
Denk eens aan het het ergst mogelijke, tig x over de kop gaan, van eigenaar naar eigenaar, en uiteindelijk nog op transport naar Italie?

Vereniging Eigen Paard is mij bekend van de competitie die zij jaarlijks organiseren. Verder merk ik weinig van hun positieve invloed op de markt.

Maar dan die man van de dierenbescherming. Die kan met droge ogen zeggen dat dit dierenmischandeling is. Gelukkig voor het paard dat ie geen NL spreekt. Jammer dat de DB veel ergere gevallen niet aan kunnen/willen pakken

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:10

Cayenne schreef:
@nini_roosje, lezen..

@Jury, dat ben ik met je eens, maar er werd ook een aantal keer gezegd dat ze de dieren bij de slacht heeft gekocht, en dat vind ik een kwalijke zaak :)

Want???

Ik kom helaas 'regelmatig' bij de slager op bezoek.
Maar je wilt niet weten hoeveel paarden, en met name jonge dieren, daar naartoe gaan omdat de handelaar/fokker ze niet goed genoeg vindt om op te fokken, en er dus geen geld in wil steken ze groot te laten worden.
In de handel leveren ze niets op, dus hij/zij voert ze net zo makkelijk af naar de slager.
Cru maar helaas realiteit.....
De handelaar die daar rond loopt of evt de slager zelf, pikt ze daar uit en ze worden door verkocht. Overigens wordt de persoon die ze daar gebracht heeft, daarvan op de hoogte gebracht.
Nogal kort door de bocht om dus te zeggen dat het te allen tijde een kwalijke zaak is.
Ik ben het WEL met je eens als het afgekeurde paarden betreft...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:11

wat hebben we hier nou eigenlijk.......

partij A, welke voor een appel en een ei een totilas wil kopen, en dan gaat huilen als het dier totalloss is.........

partij B, die hun oude of afgedankte paard meegeeft om er toch nog wat centjes voor te krijgen

en partij C, welke over de ruggen van partij A en partij B en de waar, centjes verdient..........

Is het niet zo dat partij C geen centjes kan verdienen als partij A en B niet bestaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:12

jury schreef:
Daarom neem een goede keuringsarts ook een bloedmonster af om later aan te kunnen wijzen of het paard tijdens de keuring gedrogeerd was.

en voor het paard is het nog geen eens de slechtste weg om na die schenking naar de slacht te gaan, Nini Roosje.
Denk eens aan het het ergst mogelijke, tig x over de kop gaan, van eigenaar naar eigenaar, en uiteindelijk nog op transport naar Italie?

Vereniging Eigen Paard is mij bekend van de competitie die zij jaarlijks organiseren. Verder merk ik weinig van hun positieve invloed op de markt.

Maar dan die man van de dierenbescherming. Die kan met droge ogen zeggen dat dit dierenmischandeling is. Gelukkig voor het paard dat ie geen NL spreekt. Jammer dat de DB veel ergere gevallen niet aan kunnen/willen pakken

Dat denk ik ook zeker dat dat misschien nog beter was geweest voor het paard.
Maargoed een paard onder de slachtprijs verkopen is altijd stom. Ben ik van mening

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:14

Ik vind het erg kwalijk dat er hier klakkeloos vanuit wordt gegaan dat de kopers geen keuringen hebben laten uitvoeren.
Er is al meerdere malen gezegd dat er WEL GEKEURD IS.
Want kom op,tegenwoordig kunnen identiteiten gestolen worden,ze maken vals geld onherkenbaar goed en sluizen vrachtladingen gestolen auto's door de haven van Rotterdam.

Is het dan echt zo ongelovelijk om te denken dat deze handelaar de boel omkocht,papieren vervalste (bewezen) etc..?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:14

Ok, het is vreselijk dom om een paard te kopen zonder hem/haar eerst na te laten kijken door een DA, maar.....
Wat een vreselijk K*T-wijf zeg, zat mezelf bijna op te vreten van woede wat t mens allemaal zei tegen dat meisje met de verborgen camera.
Zij is echt niet de enige in NL die dit soort praktijken uitvreet, maar ik kon wel janken toen ik dat arme veulentje zo zag staan hijgen in de stal.
Ik heb niet dit hele topic gelezen, maar is deze mevrouw nu wel gestopt als handelaar of gaat ze gewoon lekker door??

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:15

KiWiKo schreef:
wat hebben we hier nou eigenlijk.......

partij A, welke voor een appel en een ei een totilas wil kopen, en dan gaat huilen als het dier totalloss is.........

partij B, die hun oude of afgedankte paard meegeeft om er toch nog wat centjes voor te krijgen

en partij C, welke over de ruggen van partij A en partij B en de waar, centjes verdient..........

Is het niet zo dat partij C geen centjes kan verdienen als partij A en B niet bestaan?

Even situatie schetsen, ik ben a koop paard van particulier met recent rapport, ken particulier redelijk heb bij hun op stal gestaan, paard is eerder verkocht geweest, terug gebracht wegens niet klikken zogenaamd, klinisch en rontgen gekeurd. Paard blijkt kissing spines en spat te hebben en klophengst te zijn, klaag haar aan, is nu afwachten zei eist het paard ik eis vergoeding en paard te houden, wat als zij het paard krijgt wordt het weer verkocht, als ik het paard mag houden krijgt hij een leven op de wei tot hij niet meer kan en dan een spuitje, maar alles ligt dus in handen van een rechter, wat die beslist wie het paard krijgt, woensdag volgt het onafhankelijke onderzoek in utrecht, in augustus waarschijnlijk de uitspraak.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:16

amondi schreef:
En meneer de politieagent heeft wel erg veel geld teveel als hij voor 42000 euro!!! aan paarden daar koopt en met 2 kreupele zielepoten blijft zitten.
Die man heeft echt geen verstand van paarden of Lusitano's.... die moet zichzelf doodschamen!

In mijn ogen is er maar 1 iemand die zich moet "doodschamen" en dat is niet die politieman, laat dat duidelijk zijn.

_rosita_ schreef:
Daarbij komt dat ik de 'schokkende' reactie van de DB en vereniging eigen paard belachelijk vind. Nu is het deze mevrouw, maar kom op... op hoeveel handelsstallen worden de paarden niet zo behandeld. En zelfs op pensionstallen en maneges gebeurd dit dagelijks.

Hoeveel paarden krijgen niet even wat ingespoten zodat ze weer eventjes rad lopen voor ze verkocht worden? Heoveel krijgen er niet onnodig klappen, tegen hoeveel wordt er nooit een vriendelijk woord gezegd en worden ruw behandeld....
Dit gebeurd dagelijks! DB zet dan ook die akelige oogkleppen af en doe niet alsof dit iets vreselijks is, wat ze voor het eerst zien gebeuren.
Het ís vreselijk, absoluut, maar helaas niet alleen bij deze troela.

Dus omdat er "veel" handelaren zijn dit op deze manier met de paarden en verkoop omgaan is de rechtie van DB niet goed? Laat dit andere handelaren gewaarschuwd hebben.. En ik denk dat deze handelaar zeker erg geschrokken is. We kunnen niet in 1 keer de hele wereld gerechtvaardigden.. Maar zulke kleine stapjes zijn toch mooi mee genomen?

Nogmaals, voor iedereen.. Er zijn veel mensen die hun paarden daar gekocht hebben en wel hebben laten keuren. Helaas is daar in de uitzending niet verder op in gegaan.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:16

Weet iemand waar je deze uitzending kan terugkijken? Ik heb het topic doorgelezen, en de links die gisteravond werden gegeven doen het opeens niet meer! Er komt dan het killerkoppel. Als ik naar undercover in nederland ga krijg ik alleen maar van maart te zien..

edit: ik heb de link gevonden
http://www.sbs6.nl/web/show/id=985917/l ... 072/page=1
Laatst bijgewerkt door Naomi_unique op 24-05-10 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:17

Vereninging eigen paard had ik ook nog nooit van gehoord trouwens hoor..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 09:18

BarockPinto schreef:
Vereninging eigen paard had ik ook nog nooit van gehoord trouwens hoor..

Ze hebben al regelmatig met berichten hier op bokt gestaan, ook in het nieuws :)