Sportiviteit en dressuur gaan nog niet hand in hand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: Sportiviteit en dressuur gaan nog niet hand in hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:53

Ik ben erg blij dat Anky heeft gewonnen!!
Ik vind eigenlijk dat Isabell Werth geen plaats verdient met een stakend paard...

Ze kan goed rijden, heeft goede proefen gereden, maar een paard in staking hoort geen podiumplaats te verdienen

GO ANKY!!!!!!!!!!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 07:14

ik weet niet zo zeker of Isabelle had gewonnen ook zonder de staking van Satchmo in de kur.

maar dat zal je nooit weten.

beide hebben veel talent en rijden gewoon goed,dat doen we hen beiden niet na

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:01

Op lagere niveau's is er wél sportiviteit.

Om de hele dressuursport te vergelijken met de Olympische spelen, vind ik het nogal dom geschreven.

Veralgemenen mag niet op bokt, je mag niet alles over dezelfde kam scheren.
Nu zijn er dus 2 ruiters die ervoor zorgen dat dressuur niet meer sportief is? Ik lach me een breuk bij die gedachte.

Anky zag er in mijn ogen heel platjes uit op haar kur. Haar muziek trok werkelijk op niets vond ik.
Er zat weinig show in, veel minder dan we gewoon zijn van haar. Ze rijdt nog altijd super, maar het was geen Anky-niveau. Dat niveau heeft ze de hele olympische spelen niet gehaald.

Die Duitse combi zag er natuurlijker uit, meer durf, meer wil om te winnen lijkt mij.
Zij konden het naar buiten brengen, dat heeft Anky imo veel minder gedaan.

Anky heeft gewonnen en daar moet iedereen zich bij neerleggen dus ook ik. Ik ga daar ook niet over dramatiseren.
Je bloeddruk doen stijgen door op een forum te zeiken wie wél had moeten winnen... dat is het mij simpelweg niet waard. Ik ben wél verbaasd dat sommige mensen kennelijk denken dat hun gepraat hier de juryleden daar gaat overtuigen om Anky toch 2de te maken.

Bokt blijft boeiend, maar deze veralgemening vind ik toch de aprilgrap van het jaar...

"Bokt en objectiviteit gaan nog niet hand in hand?"

Dat zou een betere titel zijn Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:16

Volgens mij ging hier het topic niet over, het ging erover dat tijdens de proeven er zo onsportief zou zijn gereageerd op Bokt. Dus toen Satchmo in de staak, ging een aantal bokkers online zeer verheugd reageren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 08:11

tja met voetbal ben ik ook blij als de tegenpartij mis schiet......... is dat gek????

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:52

@Kiwiko: ik denk dat dat eerder een opluchting is.

Je gaat niet op voorhand roepen en tieren dat hij mis moet trappen en dat ze iemand geblesseerd moeten hebben enzo.
Dat zou het alom bekende 'anti-voetbal' zijn.

Je moet voor iemand zijn en niet tegen iemand.
Al is een opluchting na een misser van een tegenstander iets heel anders en daar zie ik helemaal geen fout in.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:55

Nou om over uiterlijk te gaan praten lijkt me niet zo'n heel goed idee. Was zeker wel blij met het 'foutje' van Isabell maar vind het knap dat ze m er weer onder kreeg. ik had er al drie keer naast gelegen! Ben uiteraard heel blij dat 'we' weer goud hebben. Nou nog een keer goud met het team en dan is het helemaal voor mekaar!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 23:00

Ben het met velen eens dat Isabell niet in de medailles had mogen zitten! Wedden dat als het paard van heike zoiets deed dat ze kon fluiten naar haar brons!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 23:08

phaser schreef:
Op lagere niveau's is er wél sportiviteit.

Om de hele dressuursport te vergelijken met de Olympische spelen, vind ik het nogal dom geschreven.

Veralgemenen mag niet op bokt, je mag niet alles over dezelfde kam scheren.
Nu zijn er dus 2 ruiters die ervoor zorgen dat dressuur niet meer sportief is? Ik lach me een breuk bij die gedachte.

Even lezen, de ruiters zijn sportief genoeg, wie waren de eerste die Anky gingen feliciteren? Juist ja, De duitsers Knipoog Op lagere niveau's is er ook niet zóveel sportiviteit. Kijk maar eens heel goed rond op wedstrijd.

Citaat:
Anky zag er in mijn ogen heel platjes uit op haar kur. Haar muziek trok werkelijk op niets vond ik.
Er zat weinig show in, veel minder dan we gewoon zijn van haar. Ze rijdt nog altijd super, maar het was geen Anky-niveau. Dat niveau heeft ze de hele olympische spelen niet gehaald.

Die Duitse combi zag er natuurlijker uit, meer durf, meer wil om te winnen lijkt mij.
Zij konden het naar buiten brengen, dat heeft Anky imo veel minder gedaan.

Ben het met je eens dat ik Anky al veel minder voorzichtig heb zien rijden. Maar met satchmo zijn staking was het IMO niet nodig om veel durf te tonen. In de kür vond ik het absoluut niet zo dat isabelle had mogen winnen. Satchmo ging in de staak en liep de rest van de proef gespannen. Zonde maar het zij zo. Jammer dat dat op zo'n wedstrijd gebeurt. Maar Anky heeft, puur technisch gezien, zeker wel terecht gewonnen vind ik. Ze had welliswaar een wat "platte" maar wel een correcte proef zonder fouten zoals isabelle wel had. Ik blijf er bij dat Isabelle met een paard dat zo in de staak gaat niet op die 2e plek had mogen staan in de kür. Als die van mij zo in de staak gaat op basis niveau, wil ik wel eens zien waar ik ëindig.

Citaat:
Anky heeft gewonnen en daar moet iedereen zich bij neerleggen dus ook ik. Ik ga daar ook niet over dramatiseren.
Je bloeddruk doen stijgen door op een forum te zeiken wie wél had moeten winnen... dat is het mij simpelweg niet waard. Ik ben wél verbaasd dat sommige mensen kennelijk denken dat hun gepraat hier de juryleden daar gaat overtuigen om Anky toch 2de te maken.

Bokt blijft boeiend, maar deze veralgemening vind ik toch de aprilgrap van het jaar...

"Bokt en objectiviteit gaan nog niet hand in hand?"

Dat zou een betere titel zijn Knipoog

die veralgemening is misschien niet eens zo dom... alleen zijn het in dit geval de bakrandridders die het verknallen. De ruiters onder elkaar waren volgens mij wel sportief. En in die zin snap ik de "stelling" niet. Lachen