Anky: "De WEG 2010 wordt mijn allerlaatste wedstrijd"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

just2see

Re: Anky: "De WEG 2010 wordt mijn allerlaatste wedstrijd"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:30

Heeft hij de "opdracht" gegeven om met de handrem erop te rijden ? Lijkt me sterk... Als het zo is dan is het natuurlijk erg hypocriet...
Kan me het eerlijk gezegd niet voorstellen. Hij lijkt mij meer een persoon van "alles of niks".

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:31

Persoonlijk zou ik het heel jammer vinden als Anky zou stoppen met dit soort grote wedstrijden te rijden. En je kunt zeggen wat je wilt, maar Anky had wel de hoogste score van alle 3 de ruiters uit het team en het is wel degelijk dankzij haar dat er nog een zilveren medaille mee naar huis gaat! Ze laat daarmee zien dat ze kan presteren op dit niveau onder deze zware druk, die alleen nog maar groter werd toen de andere 2 ruiters wat minder reden. Dus zeker petje af voor haar, misschien had ze gewoon het gevoel dat ze gisteren de hele kar alleen heeft moeten trekken en baalde ze daarvan, is het wellicht haar manier om te reageren op de druk die enorm was. Met 3 Anky's was het goud geworden, maar goed, die hebben we niet. Ik denk dat als zij niet mee zou rijden bij de volgende OS, er nu wel haast gemaakt moet worden met het selecteren van ruiters en paarden die het in zich hebben om te kunnen presteren in Londen, want als we dan een team hebben wat bestaat uit ruiters die net zo presteren als dat Anky dat kan, dan komt het helemaal goed.

En dat met de "handrem" er op rijden kan ik me goed voorstellen, je wilt geen enkel risico nemen, er hing nogal veel vanaf!!! De Duitsers stonden er beter voor, dus Isabell Werth had het mentaal toch makkelijker.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:39

just2see schreef:
Heeft hij de "opdracht" gegeven om met de handrem erop te rijden ? Lijkt me sterk... Als het zo is dan is het natuurlijk erg hypocriet...
Kan me het eerlijk gezegd niet voorstellen. Hij lijkt mij meer een persoon van "alles of niks".

Tijdens de eerste wedstrijd heeft Anky verantwoordelijkheid naar het team (= het is de landenwedstrijd!), samen winnen ze wel of niet een medaille. Anky moest safe rijden van Sjef om in ieder geval een medaille veilig te stellen. De volgende wedstrijden zijn individueel dus dan heeft ze alleen naar zichzelf verantwoordelijkheid af te leggen over hoe goed het gaat. Bovendien is het met Salinero waarschijnlijk slimmer om niet direct volluit te gaan, gevoelig paard, dan ploft ie van de energie en spanning waarschijnlijk. Dus rustig aan, en we hebben een medaille en ze mogen allemaal door. Dat is ook nog wel eens anders geweest dat ze niet alle 3 bij de eerste 25 zaten..

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:44

Agnes75 schreef:
Persoonlijk zou ik het heel jammer vinden als Anky zou stoppen met dit soort grote wedstrijden te rijden. En je kunt zeggen wat je wilt, maar Anky had wel de hoogste score van alle 3 de ruiters uit het team en het is wel degelijk dankzij haar dat er nog een zilveren medaille mee naar huis gaat! Ze laat daarmee zien dat ze kan presteren op dit niveau onder deze zware druk, die alleen nog maar groter werd toen de andere 2 ruiters wat minder reden. Dus zeker petje af voor haar, misschien had ze gewoon het gevoel dat ze gisteren de hele kar alleen heeft moeten trekken en baalde ze daarvan, is het wellicht haar manier om te reageren op de druk die enorm was. Met 3 Anky's was het goud geworden, maar goed, die hebben we niet. Ik denk dat als zij niet mee zou rijden bij de volgende OS, er nu wel haast gemaakt moet worden met het selecteren van ruiters en paarden die het in zich hebben om te kunnen presteren in Londen, want als we dan een team hebben wat bestaat uit ruiters die net zo presteren als dat Anky dat kan, dan komt het helemaal goed.

En dat met de "handrem" er op rijden kan ik me goed voorstellen, je wilt geen enkel risico nemen, er hing nogal veel vanaf!!! De Duitsers stonden er beter voor, dus Isabell Werth had het mentaal toch makkelijker.

Hier ben ik het echt totaal mee eens Ja

Sannemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:00

Lovely schreef:
Jawel, maar ze vertrouwt hem niet genoeg om er een ereronde mee te rijden.

Gaat waarschijnlijk erg dom overkomen, maar wat is toch die ereronde waar jullie het over hebben? Bloos

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:07

De ereronde die gereden werd na de medailleuitreiking Knipoog

Sannemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:09

Agnes75 schreef:
De ereronde die gereden werd na de medailleuitreiking Knipoog

ja dat snap ik, maar ik heb het niet gezien, wat doen ze dan wat zo bijzonder is? Toch gewoon een rondje galopperen of niet?

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:10

maar hoezo heeft ze dat niet gedaan dan?
dat doen toch alleen de mensen die 1e zijn Bloos ?

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:12

ik denk dat na die opmerking dat als ze een bijzonder paard aangeboden krijgt ze misschien wel doorgaat, ze opeens overspoelt wordt door aanbiedingen -.-

misschien een beetje offtopic, maar weet iemand eigenlijk hoe het nu met bonfire gaat? hij zou nu iets van 25 moeten zijn toch?

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:14

x_soofjuhxXx schreef:
ik denk dat na die opmerking dat als ze een bijzonder paard aangeboden krijgt ze misschien wel doorgaat, ze opeens overspoelt wordt door aanbiedingen -.-

misschien een beetje offtopic, maar weet iemand eigenlijk hoe het nu met bonfire gaat? hij zou nu iets van 25 moeten zijn toch?

ik weet het niet zeker, maar die staat nu gewoon op rust ofzo had ik gehoord.
wordt nog wel gereden, maar niet zoals eerst.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:22

Het zou zomaar kunnen dat ze met Bonfire toch net iets meer heeft dan met Salinero. Ze heeft met Bonfire natuurlijk een mega moeilijke start gehad waarbij het voor haar zelf levensgevaarlijk was om hem alleen al te longeren laat staan te berijden want dat moesten haar broers doen. Ze heeft Bonfire ook samen met haar vader dusdanig kunnen opleiden dat de basis goed genoeg was voor haar prestaties met hem.Zo ging Bonfire alleen een dressuurring in als hij achter haar vader naar binnen kon lopen.
Ik denk dat het hele persoonlijke verhaal om Bonfire haar gewoon iets meer aangrijpt dan het verhaal van Salinero waar ze ook stapel gek op is want dat kan een blinde nog zien maar gewoon op een hele andere manier, bovendien heeft haar liefde voor paarden altijd boven aan gestaan voor haar en nu ze 2 kleintjes heeft rondhuppelen is dat gewoon wat bijstelt wat in mijn ogen ook super logisch is.
Toch vind ik het hele plaatje van nu niet onder doen aan dat plaatje van toen alhoewel beide dieren natuurlijk hun eigen kwaliteiten hebben hoor maar ze zien er beide super mooi en sprankelend uit.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ze nog wel even doorgaat en de volgende spelen er gewoon weer bij is en dan nog het liefst met Salinero want die 2 samen zijn nog altijd onverslaanbaar. Isabel moet het ook hebben van haar team want alleen red ze het 9 van de 10 keer niet van Anky.

Sannemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:26

x_soofjuhxXx schreef:

Hij staat inderdaad op rust, lekker in de wei (vaak in zijn eentje dat wel, maar toch)
Af en toe wordt er inderdaad nog op hem gereden, ik heb zelfs begrepen dat Anky er in het verleden nog af en toe een wedstrijdje op reed, omdat Bonfire dan helemaal opleeft. Dat laatste weet ik niet helemaal zeker, maar is wat ik heb begrepen.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:42

Sannemo schreef:
x_soofjuhxXx schreef:

Hij staat inderdaad op rust, lekker in de wei (vaak in zijn eentje dat wel, maar toch)
Af en toe wordt er inderdaad nog op hem gereden, ik heb zelfs begrepen dat Anky er in het verleden nog af en toe een wedstrijdje op reed, omdat Bonfire dan helemaal opleeft. Dat laatste weet ik niet helemaal zeker, maar is wat ik heb begrepen.

Ze hebben toch speciaal een pony erbij genomen zodat hij niet alleen staat?
Volgens mij staat dat ook op haar site als je kijkt bij Bonfire pagina

Sannemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:13

ohw zou best kunnen hoor, wat ik heb gezien is ook al van een aantal jaar geleden Bloos

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:14

Ja dat is een shetje toch?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:19

Jammer dat ze ws gaat stoppen... Kan het aan de andere kant ook wel begrijpen, het is ook een keer mooi geweest Lachen

Hoewel ik wél hoop dat ze een nieuw paard heeft bij de volgende OS! Anders zijn we helemaal kansloos Bloos

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:22

idd Jolly Jumper is het maatje van bonfire!

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:24

en was katrien dan het maatje van Prisco?

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:29

Ik weet bijna wel zeker dat we Anky weer terug zien in 2012 in London! Dan wel niet met Salinero, maar ik denk dat ze er wel is. miss wel als coach van Anky 2 wetenwijveel Clown

We zien haar terug, ik weet het zeker Lachen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:37

cyrano schreef:
en was katrien dan het maatje van Prisco?

Ja

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:16

Ilsex schreef:
maar hoezo heeft ze dat niet gedaan dan?
dat doen toch alleen de mensen die 1e zijn Bloos ?

Ze heeft wel meegereden in de ereronde maar wat ik hieruit begrijp dus niet op Salinero...

Wat ik me overigens heel goed kan voorstellen Haha!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:44

maar, even offtopic. Ik snap het niet helemaal.
Bonfire was toch 17 toen hij bij de Olympische Spelen in Athene
in 2004 reed? hoe kan hij dan nu 25 zijn? Clown

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:46

Hij is toch nog geen 25? *Zoekt. Haha!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:47

www.anky.nl

Bonfire

Oldenburger

Vader:Welt As
Kleur:Bruin
Geboren:21 maart 1983
Hoogte:1.72m
Geslacht:Ruin
Niveau:Grand Prix

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:48

OP de site van Anky staat dus van wel.. daarom snap ik het niet Clown

Maar hoe kan hij dan bij de vorige olympische spelen 17 zijn?
want in Athene liep hij toch zijn laatste proef?
Ik ben volgens mij te dom om het te snappen.. Koe