Ik kom richting werk regelmatig langs een grote kippen schuur...zie daar regelmatig een werknemer het erf op draaien....
Staan ook wel eens tonnen voor destructie... wat doen die tonnen daar als er niets opgeruimd word?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Het doel tot zieltjes winnen... in hun geval stemmen...
Dat lukt ze niet met de gewone waarheid...
Oke daar hebben meer politieke partijen last van...maar de anti dieren sites zijn hun leermeester geweest
frunnik schreef:Ninx schreef:ps: en dan nog iets.... WELK DOEL DIENT HET DE PVDD OM GROVE ONWAARHEDEN EN ONZINNIGE FEITEN TE VERSPREIDEN? WELK DOEL? Dat is toch onzinnig om te stellen? Waarom zouden ze dat doen? Tell me.... enlighten me!
(De enige die dat in de politiek doet is Wilders, met een kapsel dat eruit ziet als een overjarige beschimmelde nerts.....)
Toch gebeurd dat wel. Persoonlijk vind ik het goed om aandacht aan de dieren te besteden. Maar niet iedere boer is wreed en niet iedere nertsenhouder vilt zijn dieren levend. Dat is wat ik bedoel. Ze laten enkel de uitersten zien, mensen die zich op dat moment al niet houden aan de wetten die al gelden. Nertsen mogen niet levend worden gevild, maar dan moet er gecontroleerd worden en niet alle nertsenhouders over een kam strijken. Kreupele koeien mogen niet vervoerd worden volgens de wet. En de boeren die dat wel doen moeten gestraft worden, maar niet iedere boer doet dat en zo moet je het dus ook niet laten voorkomen. En ik vind dat de PvdD dit wel doet, vooral de uitersten belichten. En ik denk niet dat dat de juiste aanpak is en ook niet de eerlijkste aanpak richting de boeren.
Ninx schreef:frunnik schreef:Prima, maar ik denk toch dat iedereen hier op zijn manier het beste met zijn eigen dieren voor heeft. En dat er dan verschillende meningen zijn over wat diervriendelijk is, vind ik nog niet dat je daarom sommige mensen als geen dierenliefhebber kunt bestempelen.
Ik ben ook niet heiliger dan de paus, maar doe wel mijn best voor mijn beesten. En er zullen zat mensen zijn die het anders willen of zouden doen.
Maar er is gewoon nog geen eenduidige lijn wat nou diervriendelijk is. Feit blijft wel dat als dieren geen "nut" meer hebben ze zullen verdwijnen. En de een vind scharrelvlees diervriendelijk, de volgende biologisch vlees, etc. etc. Ik denk dat de laatste jaren wel degelijk steeds beter voor de dieren wordt gezorgd en dat hier een stijgende lijn in zit. Het is niet in een keer perfect, maar er zit vorouitgang in. En dat vind ik een goede zaak. Maar wat betreft de partij van de dieren en ook de dierenbescherming vind ik nog steeds dat ze enigszins hypocriet zijn. Ze zijn tegen paarden en hondensporters, maar hebben geen moeite om geld van deze mensen aan te nemen. En niet voor niks worden sommige standpunten minder geprofileerd dan anderen. Er zijn namelijk veel meer mensen tegen de bont of proefdierindustrie dan tegen paarden of hondensport. Maar de PvdD geven wel degelijk slechte en verdraaide voorlichting in dit soort zaken en verergert het beeld dat mensen van deze industrie hebben. Dat vind ik wel enige haatzaaiing en dat vind ik wel een slechte zaak. Niet iedere paarden of hondeneigenaar is een dierenbeul
Pffffffffff, wacht even.... mijn broek zakt af, goed.... ik heb em weer aan!
De PvdD is niet TEGEN mensen die sport bedrijven met honden/paarden of hun hamster....
Ze zijn VOOR betere regelgeving en naleving van die regels om dieronvriendelijke trainingsmethoden tegen te gaan/ uit te bannen.
En aangezien wij hier allemaal dierenliefhebbers zijn (uche) is dat toch iets wat wij allemaal toejuichen? Want wij trainen onze paarden toch allemaal diervriendelijk?
Dus prima als ze mensen aanpakken die dat niet doen toch??????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Waar staat trouwens dat ze NIETS doen tegen de bont- of proefdierindustrie?
runningkawa schreef:nee..hun post adres en banknummer waar je kunt doneren zal wel echt en waarheid zijn...![]()
Ik kom richting werk regelmatig langs een grote kippen schuur...zie daar regelmatig een werknemer het erf op draaien....
Staan ook wel eens tonnen voor destructie... wat doen die tonnen daar als er niets opgeruimd word?
runningkawa schreef:Ik kom richting werk regelmatig langs een grote kippen schuur...zie daar regelmatig een werknemer het erf op draaien....
Fitch schreef:Op de grote kippenstallen laten ze één persoon zorgen voor 60.000 kippen. Ze krijgen automatisch eten/drinken en de poep en eieren wordt weggehaald. Maar tijd om alle dode kippen er uit te halen heeft hij nooit, het zijn er simpelweg te veel. En dode zijn er vaak. Op kippenstallen komt er nooit een dierenarts voor één kip, want een nieuwe kip is goedkoper.
Ninx schreef:runningkawa schreef:nee..hun post adres en banknummer waar je kunt doneren zal wel echt en waarheid zijn...![]()
Nou, wat stel je voor dan? Je bent tegen de PvdD en ook alle andere iniatieven tot het verbeteren van de leefomstandigheden van dieren?
Wat wil je er dan wel aan doen?
Hoe moeten we het dan wel aanpakken?
Zeg het maar....
Citaat:Je begrijpt me niet, ik zeg niet dat ze niets doen tegen de bont- en proefdierindustrie. Ik zeg juist dat ze hun standpunten rondom bont- en proefdierindustrie juist veel meer profileren omdat hier veel meer draagvlak voor is. Wat ik bedoel is dat ze juist standpunten met betrekking tot honden en paardensport veel minder duidelijk naar voren brengen omdat een groot deel van het geld bij deze honden en paardensporters vandaan komt.
De dierenbescherming en volgens mij ook de PvdD zijn tegen de sport. Je mag best een wedstrijd rijden met paarden, maar er mag geen winstbejag zijn. Wat dus in houd dat je best met zijn allen wedstrijd mag houden, maar er mogen geen prijzen zijn om te winnen en een paard mag ook niet meer waard worden naarmate hij op hoger nivo presteert. Dit zou namelijk het welzijn van een dier kunnen schaden. Ik heb hier namelijk tijdens mijn opleiding een discussie over gehad met iemand uit het bestuur van de DB. Ik vind het namelijk nog steeds raar dat ze hier tegen zijn en toch geld van deze paardensporters aannemen. Om nog duidelijker te zijn, ik kan hun standpunt goed begrijpen en denk zelfs dat ze daar gelijk in hebben, maar vind het dan niet correct om geld aan te nemen van de mensen waar je eigenlijk tegen strijdt.
Los hiervan vind ik dat de dierenbescherming een hoop goed werk heeft gedaan hoor.
frunnik schreef:Fitch schreef:Op de grote kippenstallen laten ze één persoon zorgen voor 60.000 kippen. Ze krijgen automatisch eten/drinken en de poep en eieren wordt weggehaald. Maar tijd om alle dode kippen er uit te halen heeft hij nooit, het zijn er simpelweg te veel. En dode zijn er vaak. Op kippenstallen komt er nooit een dierenarts voor één kip, want een nieuwe kip is goedkoper.
Ik ben op verschillende scharrelkippenstallen geweest en daar werden altijd de dode dieren verwijderd. Er werd minstens tweemaal daags door de stal gelopen om de eieren die niet in de legboxen gelegd werden te rapen en de dode dieren te verwijderen. Op een vleeskippen bedrijf ging het er hetzelfde aan toe. Iedere dag werd door de stal gelopen en de dode dieren verwijderd. Dus wat jij daar stelt is denk ik niet helemaal zoals het in werkelijkheid gaat.
runningkawa schreef:Jij wel.... klopt, maar met alle respect, hoeveel veganisten zijn er in NL? Die echt op alles wat dieren houden voor fun tegen zijn?
Maar heel veel mensen stemmen nu op hen door het horen van dat het bijv belachelijk is dat dieren dood gaan door stroom...horen ze dat het al 20 jaaar met narcose gas gaat...zouden die mensen dan stemmen?
Nee, echt niet
Hoeveel mensen stemmen tegen de ronde vissenkom?
Dan moet je wel met leugens komen voor zieltjes te winnen...
En genoeg topics die ook zo fel tegen wilders zijn...waarom dan niet tegen deze partij?
Ze maken zichzelf belachelijk door onwaarheden te verspreiden (net als anti groeperingen)
En maken zichzelf belachelijk door de dingen als de ronde vissenkom op te gooien
mijn stem zouden ze krijgen als ze veel minder extreem zouden zijn...nu...nee dank je
hou niet van leugens.... hou niet van mensen die zelfs ondergedoken hebben gezeten omdat hun leugens te ver gingen... (mag jezelf opzoeken welke muts dat is in hun partij)
Nadya schreef:Waar dat fabeltje over het paardrijden verbieden toch vandaan komt????
Citaat:Maar anti sites hebben de waarheid in pacht...niet de mensen die van boeren komaf zijn...die zeggen dingen alleen uit winst belang.....
runningkawa schreef:frunnik schreef:Ik ben op verschillende scharrelkippenstallen geweest en daar werden altijd de dode dieren verwijderd. Er werd minstens tweemaal daags door de stal gelopen om de eieren die niet in de legboxen gelegd werden te rapen en de dode dieren te verwijderen. Op een vleeskippen bedrijf ging het er hetzelfde aan toe. Iedere dag werd door de stal gelopen en de dode dieren verwijderd. Dus wat jij daar stelt is denk ik niet helemaal zoals het in werkelijkheid gaat.
Gamma!, dat zeg ik
Maar anti sites hebben de waarheid in pacht...niet de mensen die van boeren komaf zijn...die zeggen dingen alleen uit winst belang.....
frunnik schreef:Nadya schreef:Waar dat fabeltje over het paardrijden verbieden toch vandaan komt????
Je leest niet goed wat ik schrijf. De DB is niet tegen paardrijden op zich, maar wel tegen de gehele wedstrijdsport. En dit standpunt heb ik besproken tijdens een voorlichting van de DB op de faculteit diergeneeskunde en heb ik dus met iemand uit het bestuur besproken. Is dus uit eerste hand en niet verzonnen.
Maar dat is dus precies een van de standpunten die wat minder in beeld komt, omdat een hoop van de giften bij wedstrijdrijdend Nederland vandaan komt en dat is dus juist mijn punt
Ninx schreef:Citaat:Je begrijpt me niet, ik zeg niet dat ze niets doen tegen de bont- en proefdierindustrie. Ik zeg juist dat ze hun standpunten rondom bont- en proefdierindustrie juist veel meer profileren omdat hier veel meer draagvlak voor is. Wat ik bedoel is dat ze juist standpunten met betrekking tot honden en paardensport veel minder duidelijk naar voren brengen omdat een groot deel van het geld bij deze honden en paardensporters vandaan komt.
De dierenbescherming en volgens mij ook de PvdD zijn tegen de sport. Je mag best een wedstrijd rijden met paarden, maar er mag geen winstbejag zijn. Wat dus in houd dat je best met zijn allen wedstrijd mag houden, maar er mogen geen prijzen zijn om te winnen en een paard mag ook niet meer waard worden naarmate hij op hoger nivo presteert. Dit zou namelijk het welzijn van een dier kunnen schaden. Ik heb hier namelijk tijdens mijn opleiding een discussie over gehad met iemand uit het bestuur van de DB. Ik vind het namelijk nog steeds raar dat ze hier tegen zijn en toch geld van deze paardensporters aannemen. Om nog duidelijker te zijn, ik kan hun standpunt goed begrijpen en denk zelfs dat ze daar gelijk in hebben, maar vind het dan niet correct om geld aan te nemen van de mensen waar je eigenlijk tegen strijdt.
Los hiervan vind ik dat de dierenbescherming een hoop goed werk heeft gedaan hoor.
Doe je hun boekhouding?
Veel van dit soort 'feiten' blijken vaak ordinaire speculatie te zijn... en veelal uit de koker van mensen die niet gebaat zijn bij hun standpunten...
We weten domweg NIET of dit waar is, maar om nu van dit soort complot-theorieën uit te gaan gaat mij veeeeel te ver....
Fitch schreef:runningkawa schreef:Gamma!, dat zeg ik
Maar anti sites hebben de waarheid in pacht...niet de mensen die van boeren komaf zijn...die zeggen dingen alleen uit winst belang.....
Zucht, ik heb het toch helemaal niet over scharrelkippen? Over legbatterijkippen! Daar worden de doden NIET weggehaald.
En RK, WELK winstbelang? Ik voel al jaren actie voor dieren en ik heb nog nooit winst gemaakt! Het heeft me alleen geld gekost, in de vorm van zwerfkatten opvangen, treinkaartjes kopen om naar demonstraties te gaan, aan goede doelen geven, etc. etc. En dat is helemaal niet erg, maar hoe kom je er bij dat anti sites winst maken?
Ninx schreef:frunnik schreef:
Je leest niet goed wat ik schrijf. De DB is niet tegen paardrijden op zich, maar wel tegen de gehele wedstrijdsport. En dit standpunt heb ik besproken tijdens een voorlichting van de DB op de faculteit diergeneeskunde en heb ik dus met iemand uit het bestuur besproken. Is dus uit eerste hand en niet verzonnen.
Maar dat is dus precies een van de standpunten die wat minder in beeld komt, omdat een hoop van de giften bij wedstrijdrijdend Nederland vandaan komt en dat is dus juist mijn punt
Dan zullen die giften afkomstig zijn van wedstrijdruiters die staan te juichen dat een partij correcte trainingsmethoden predikt!Wanneer dat deel van wedstrijdrijdend NL het volstrekt oneens zou zijn met de standpunten van de PvdD zouden ze hen toch zeker niet financieel ondersteunen?
kwpn123 schreef:Wat een discussie, nou ik zet mij met liefde in voor mijn dieren, en eet 's middags met liefde een stukje vlees op. Echt blijf nuchter. Verbeter de wereld begin bij jezelf, maar verbeteren hoeft niet te zeggen geen vlees eten. Die beestjes hebben echt niet een slecht leven ook niet in de bio industrie, want ook daar zijn de regels zo streng kom vaak genoeg op bedrijven wat met dan ''bio'' industrie noemt, als je ziet wat een ruimte die beesten nog hebben. En wat men maar bio industrie noemt zijn ook al koeien die gewoon lekker het land in gaan hoor. Mijn buurman heeft ook geen biologisch bedrijf en zijn koeien lopen veel buiten. Als je dieren hebt moet je er goed voor zorgen maar er zijn grenzen, en dat ligt aan de consument en de tussenhandel van het vlees als er een betere prijs betaalt zou worden zijn er nóg meer mogelijkheden. En als hier mensen zijn die vlees eten zielig vinden en vegatariers en veganisten die wel op een paard gaan zitten nou sorry hoor maar vinden jullie dat dan niet zielig?? Eet dan geen zuivel en geen vlees en ook geen vis, dat is ook zoiets dat noem ik discrimineren het is alles of niets. Zelf zou ik mijn dieren nooit weg doen, maar een lekker stukje vlees op mijn bord ook niet! (Het is overigens ook beter om in ieder geval nederlands vlees en zuivel te kopen en niet goedkope rotzooi uit het buitenland!!! )
Nadya schreef:En Frunnik, het werd verdorie ook tijd ook dat de legbatterijen verboden werden. Die zijn veel te lang aanwezig geweest en juist door er tegen te 'vechten' is dit wel al bereikt!!!