Partij voor de Dieren: regelgeving strenger voor sportdieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Partij voor de Dieren: regelgeving strenger voor sportdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:56

nee..hun post adres en banknummer waar je kunt doneren zal wel echt en waarheid zijn... Clown

Ik kom richting werk regelmatig langs een grote kippen schuur...zie daar regelmatig een werknemer het erf op draaien....
Staan ook wel eens tonnen voor destructie... wat doen die tonnen daar als er niets opgeruimd word?

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:58

runningkawa schreef:
Het doel tot zieltjes winnen... in hun geval stemmen...
Dat lukt ze niet met de gewone waarheid...
Oke daar hebben meer politieke partijen last van...maar de anti dieren sites zijn hun leermeester geweest Tong uitsteken

Waarom zou dat niet lukken met de waarheid? Als ik kijk naar de NORMALE situatie, dus de prijs van het vlees in de supermarkt gecombineerd met de toestanden in de bio-industrie dan weet ik al dat ik op de PvdD wil stemmen. En dan zeg ik niks over uitwassen, mishandeling en huisdieren!

Beetje jammer dat je de PvdD zo bespot. Ik heb ook een hekel aan de VVD of de SGP, maar ik ga niet op een lage manier zeggen dat ze enkel sprookjes vertellen. Ik ben echt dolblij dat de PvdD in de Tweede Kamer zitten en heel veel stemmers met mij!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:59

Waar dat fabeltje over het paardrijden verbieden toch vandaan komt Clown ???? Ik vind het prima dat als er regels over zouden komen, graag zelfs. Ja
Want als je echt zo paardvriendelijk bezig bent met je paard, waar zou je je dan zo druk over maken???? Wees blij dat bepaalde dingen niet meer zouden mogen (bij een eventueel verbod). En ja, ik rij ook sinds kort weer, maar maak me echt niet druk over een verbod wat al dan niet over het rijden zou gaan...... Ik ben overtuigd dat ik prima kan blijven rijden zoals ik nu al doe. Ze gaan echt het gehele paardrijden niet verbieden, hoor. Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:00

frunnik schreef:
Ninx schreef:
ps: en dan nog iets.... WELK DOEL DIENT HET DE PVDD OM GROVE ONWAARHEDEN EN ONZINNIGE FEITEN TE VERSPREIDEN? WELK DOEL? Dat is toch onzinnig om te stellen? Waarom zouden ze dat doen? Tell me.... enlighten me!

(De enige die dat in de politiek doet is Wilders, met een kapsel dat eruit ziet als een overjarige beschimmelde nerts.....)

Toch gebeurd dat wel. Persoonlijk vind ik het goed om aandacht aan de dieren te besteden. Maar niet iedere boer is wreed en niet iedere nertsenhouder vilt zijn dieren levend. Dat is wat ik bedoel. Ze laten enkel de uitersten zien, mensen die zich op dat moment al niet houden aan de wetten die al gelden. Nertsen mogen niet levend worden gevild, maar dan moet er gecontroleerd worden en niet alle nertsenhouders over een kam strijken. Kreupele koeien mogen niet vervoerd worden volgens de wet. En de boeren die dat wel doen moeten gestraft worden, maar niet iedere boer doet dat en zo moet je het dus ook niet laten voorkomen. En ik vind dat de PvdD dit wel doet, vooral de uitersten belichten. En ik denk niet dat dat de juiste aanpak is en ook niet de eerlijkste aanpak richting de boeren.

Jij weet denk ik net zo goed als ik dat 'halve boodschappen' niet aankomen...
We storten ook alleen maar geld als het kindje met de vliegen op het hoofd en het waterbuikje in beeld gebracht wordt.... zijn vier broertjes die er misschien gezonder uitzien zouden de potentiële donateur kunnen doen denken dat het allemaal wel wat meevalt.
Rokers moeten zwartgeblakerde longen zien, donateurs moeten kindjes met vliegen op de lip zien, en Nederlanders moeten zien dat er nog teveel misstanden plaatsvinden in de vleesindustrie (en bontindustrie/ proefdierindustrie/etc...).
Ieder gezond denkend mens zal vanzelfsprekend aannemen dat het er niet in ieder bedrijf zo aan toe gaat, maar zal het er over eens zijn dat erop toegezien dient te worden dat het nergens meer mis kan gaan!!!
Dus nee, ben het niet met je eens....

Wanneer ze alle goede bedrijven in beeld brengen (ik kom zelf van het platteland en heb veel op de boerderij gewerkt, dus weet dat ze er zijn) is iedereen in de veronderstelling dat het allemaal wel snor zit toch? Dan gebeurt er toch geen hol meer?

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:01

Ninx schreef:
frunnik schreef:
Prima, maar ik denk toch dat iedereen hier op zijn manier het beste met zijn eigen dieren voor heeft. En dat er dan verschillende meningen zijn over wat diervriendelijk is, vind ik nog niet dat je daarom sommige mensen als geen dierenliefhebber kunt bestempelen.
Ik ben ook niet heiliger dan de paus, maar doe wel mijn best voor mijn beesten. En er zullen zat mensen zijn die het anders willen of zouden doen.
Maar er is gewoon nog geen eenduidige lijn wat nou diervriendelijk is. Feit blijft wel dat als dieren geen "nut" meer hebben ze zullen verdwijnen. En de een vind scharrelvlees diervriendelijk, de volgende biologisch vlees, etc. etc. Ik denk dat de laatste jaren wel degelijk steeds beter voor de dieren wordt gezorgd en dat hier een stijgende lijn in zit. Het is niet in een keer perfect, maar er zit vorouitgang in. En dat vind ik een goede zaak. Maar wat betreft de partij van de dieren en ook de dierenbescherming vind ik nog steeds dat ze enigszins hypocriet zijn. Ze zijn tegen paarden en hondensporters, maar hebben geen moeite om geld van deze mensen aan te nemen. En niet voor niks worden sommige standpunten minder geprofileerd dan anderen. Er zijn namelijk veel meer mensen tegen de bont of proefdierindustrie dan tegen paarden of hondensport. Maar de PvdD geven wel degelijk slechte en verdraaide voorlichting in dit soort zaken en verergert het beeld dat mensen van deze industrie hebben. Dat vind ik wel enige haatzaaiing en dat vind ik wel een slechte zaak. Niet iedere paarden of hondeneigenaar is een dierenbeul Haha!

Pffffffffff, wacht even.... mijn broek zakt af, goed.... ik heb em weer aan!
De PvdD is niet TEGEN mensen die sport bedrijven met honden/paarden of hun hamster....
Ze zijn VOOR betere regelgeving en naleving van die regels om dieronvriendelijke trainingsmethoden tegen te gaan/ uit te bannen.

En aangezien wij hier allemaal dierenliefhebbers zijn (uche) is dat toch iets wat wij allemaal toejuichen? Want wij trainen onze paarden toch allemaal diervriendelijk?
Dus prima als ze mensen aanpakken die dat niet doen toch??????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Waar staat trouwens dat ze NIETS doen tegen de bont- of proefdierindustrie?

Je begrijpt me niet, ik zeg niet dat ze niets doen tegen de bont- en proefdierindustrie. Ik zeg juist dat ze hun standpunten rondom bont- en proefdierindustrie juist veel meer profileren omdat hier veel meer draagvlak voor is. Wat ik bedoel is dat ze juist standpunten met betrekking tot honden en paardensport veel minder duidelijk naar voren brengen omdat een groot deel van het geld bij deze honden en paardensporters vandaan komt.

De dierenbescherming en volgens mij ook de PvdD zijn tegen de sport. Je mag best een wedstrijd rijden met paarden, maar er mag geen winstbejag zijn. Wat dus in houd dat je best met zijn allen wedstrijd mag houden, maar er mogen geen prijzen zijn om te winnen en een paard mag ook niet meer waard worden naarmate hij op hoger nivo presteert. Dit zou namelijk het welzijn van een dier kunnen schaden. Ik heb hier namelijk tijdens mijn opleiding een discussie over gehad met iemand uit het bestuur van de DB. Ik vind het namelijk nog steeds raar dat ze hier tegen zijn en toch geld van deze paardensporters aannemen. Om nog duidelijker te zijn, ik kan hun standpunt goed begrijpen en denk zelfs dat ze daar gelijk in hebben, maar vind het dan niet correct om geld aan te nemen van de mensen waar je eigenlijk tegen strijdt.
Los hiervan vind ik dat de dierenbescherming een hoop goed werk heeft gedaan hoor.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:02

runningkawa schreef:
nee..hun post adres en banknummer waar je kunt doneren zal wel echt en waarheid zijn... Clown

Ik kom richting werk regelmatig langs een grote kippen schuur...zie daar regelmatig een werknemer het erf op draaien....
Staan ook wel eens tonnen voor destructie... wat doen die tonnen daar als er niets opgeruimd word?

Nou, wat stel je voor dan? Je bent tegen de PvdD en ook alle andere iniatieven tot het verbeteren van de leefomstandigheden van dieren?
Wat wil je er dan wel aan doen?
Hoe moeten we het dan wel aanpakken?
Zeg het maar....

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:03

runningkawa schreef:

In die tonnen zullen ze de overblijfselen van de al lang dode kippen wel doen als de hele kippengeneratie eruit wordt gehaald en vervangen door een volgende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:04

Jij wel.... klopt, maar met alle respect, hoeveel veganisten zijn er in NL? Die echt op alles wat dieren houden voor fun tegen zijn?

Maar heel veel mensen stemmen nu op hen door het horen van dat het bijv belachelijk is dat dieren dood gaan door stroom...horen ze dat het al 20 jaaar met narcose gas gaat...zouden die mensen dan stemmen?
Nee, echt niet Lachen

Hoeveel mensen stemmen tegen de ronde vissenkom?
Dan moet je wel met leugens komen voor zieltjes te winnen...

En genoeg topics die ook zo fel tegen wilders zijn...waarom dan niet tegen deze partij?

Ze maken zichzelf belachelijk door onwaarheden te verspreiden (net als anti groeperingen)
En maken zichzelf belachelijk door de dingen als de ronde vissenkom op te gooien

mijn stem zouden ze krijgen als ze veel minder extreem zouden zijn...nu...nee dank je
hou niet van leugens.... hou niet van mensen die zelfs ondergedoken hebben gezeten omdat hun leugens te ver gingen... (mag jezelf opzoeken welke muts dat is in hun partij)

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:06

Fitch schreef:
Op de grote kippenstallen laten ze één persoon zorgen voor 60.000 kippen. Ze krijgen automatisch eten/drinken en de poep en eieren wordt weggehaald. Maar tijd om alle dode kippen er uit te halen heeft hij nooit, het zijn er simpelweg te veel. En dode zijn er vaak. Op kippenstallen komt er nooit een dierenarts voor één kip, want een nieuwe kip is goedkoper.

Ik ben op verschillende scharrelkippenstallen geweest en daar werden altijd de dode dieren verwijderd. Er werd minstens tweemaal daags door de stal gelopen om de eieren die niet in de legboxen gelegd werden te rapen en de dode dieren te verwijderen. Op een vleeskippen bedrijf ging het er hetzelfde aan toe. Iedere dag werd door de stal gelopen en de dode dieren verwijderd. Dus wat jij daar stelt is denk ik niet helemaal zoals het in werkelijkheid gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:06

Ninx schreef:
runningkawa schreef:

Nou, wat stel je voor dan? Je bent tegen de PvdD en ook alle andere iniatieven tot het verbeteren van de leefomstandigheden van dieren?
Wat wil je er dan wel aan doen?
Hoe moeten we het dan wel aanpakken?
Zeg het maar....

Te beginnen met de waarheid...geen gedateerde onzin overbrengen als zijnde nu
Geen dingen van het buitenland laten overkomen als van hier...

Pas als dat gebeurd kun je verder praten over regels die aangescherpt moeten worden

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:07

Citaat:
Je begrijpt me niet, ik zeg niet dat ze niets doen tegen de bont- en proefdierindustrie. Ik zeg juist dat ze hun standpunten rondom bont- en proefdierindustrie juist veel meer profileren omdat hier veel meer draagvlak voor is. Wat ik bedoel is dat ze juist standpunten met betrekking tot honden en paardensport veel minder duidelijk naar voren brengen omdat een groot deel van het geld bij deze honden en paardensporters vandaan komt.

De dierenbescherming en volgens mij ook de PvdD zijn tegen de sport. Je mag best een wedstrijd rijden met paarden, maar er mag geen winstbejag zijn. Wat dus in houd dat je best met zijn allen wedstrijd mag houden, maar er mogen geen prijzen zijn om te winnen en een paard mag ook niet meer waard worden naarmate hij op hoger nivo presteert. Dit zou namelijk het welzijn van een dier kunnen schaden. Ik heb hier namelijk tijdens mijn opleiding een discussie over gehad met iemand uit het bestuur van de DB. Ik vind het namelijk nog steeds raar dat ze hier tegen zijn en toch geld van deze paardensporters aannemen. Om nog duidelijker te zijn, ik kan hun standpunt goed begrijpen en denk zelfs dat ze daar gelijk in hebben, maar vind het dan niet correct om geld aan te nemen van de mensen waar je eigenlijk tegen strijdt.
Los hiervan vind ik dat de dierenbescherming een hoop goed werk heeft gedaan hoor.

Doe je hun boekhouding?
Veel van dit soort 'feiten' blijken vaak ordinaire speculatie te zijn... en veelal uit de koker van mensen die niet gebaat zijn bij hun standpunten...
We weten domweg NIET of dit waar is, maar om nu van dit soort complot-theorieën uit te gaan gaat mij veeeeel te ver....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:07

frunnik schreef:
Fitch schreef:
Op de grote kippenstallen laten ze één persoon zorgen voor 60.000 kippen. Ze krijgen automatisch eten/drinken en de poep en eieren wordt weggehaald. Maar tijd om alle dode kippen er uit te halen heeft hij nooit, het zijn er simpelweg te veel. En dode zijn er vaak. Op kippenstallen komt er nooit een dierenarts voor één kip, want een nieuwe kip is goedkoper.

Ik ben op verschillende scharrelkippenstallen geweest en daar werden altijd de dode dieren verwijderd. Er werd minstens tweemaal daags door de stal gelopen om de eieren die niet in de legboxen gelegd werden te rapen en de dode dieren te verwijderen. Op een vleeskippen bedrijf ging het er hetzelfde aan toe. Iedere dag werd door de stal gelopen en de dode dieren verwijderd. Dus wat jij daar stelt is denk ik niet helemaal zoals het in werkelijkheid gaat.

Gamma!, dat zeg ik Tong uitsteken

Maar anti sites hebben de waarheid in pacht...niet de mensen die van boeren komaf zijn...die zeggen dingen alleen uit winst belang.....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:08

runningkawa schreef:
Jij wel.... klopt, maar met alle respect, hoeveel veganisten zijn er in NL? Die echt op alles wat dieren houden voor fun tegen zijn?

Maar heel veel mensen stemmen nu op hen door het horen van dat het bijv belachelijk is dat dieren dood gaan door stroom...horen ze dat het al 20 jaaar met narcose gas gaat...zouden die mensen dan stemmen?
Nee, echt niet Lachen

Hoeveel mensen stemmen tegen de ronde vissenkom?
Dan moet je wel met leugens komen voor zieltjes te winnen...

En genoeg topics die ook zo fel tegen wilders zijn...waarom dan niet tegen deze partij?

Ze maken zichzelf belachelijk door onwaarheden te verspreiden (net als anti groeperingen)
En maken zichzelf belachelijk door de dingen als de ronde vissenkom op te gooien

mijn stem zouden ze krijgen als ze veel minder extreem zouden zijn...nu...nee dank je
hou niet van leugens.... hou niet van mensen die zelfs ondergedoken hebben gezeten omdat hun leugens te ver gingen... (mag jezelf opzoeken welke muts dat is in hun partij)

De ronde vissenkom is al verboden in verschillende Europese landen.... zijn dat ook allemaal losgeslagen idioten die dat hebben bedacht?

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:09

Nadya schreef:
Waar dat fabeltje over het paardrijden verbieden toch vandaan komt Clown ????

Je leest niet goed wat ik schrijf. De DB is niet tegen paardrijden op zich, maar wel tegen de gehele wedstrijdsport. En dit standpunt heb ik besproken tijdens een voorlichting van de DB op de faculteit diergeneeskunde en heb ik dus met iemand uit het bestuur besproken. Is dus uit eerste hand en niet verzonnen.
Maar dat is dus precies een van de standpunten die wat minder in beeld komt, omdat een hoop van de giften bij wedstrijdrijdend Nederland vandaan komt en dat is dus juist mijn punt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:10

ja... kom op zeg.... dat ze zich bezig houden met nuttige dingen
maar duidelijk dat extremisme niet alleen in nl bestaat... wat juist de belangrijke dingen kapot maakt...maar dat wordt niet ingezien...jammer

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:10

Citaat:
Maar anti sites hebben de waarheid in pacht...niet de mensen die van boeren komaf zijn...die zeggen dingen alleen uit winst belang.....

Onzin, juist door mijn achtergrond weet ik hoe boeren juist ook goed voor hun dieren kunnen zijn, hoe het allemaal WEL moet zeg maar...
Mede daarom ben ik JUIST zo fel...

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:11

runningkawa schreef:
frunnik schreef:

Zucht, ik heb het toch helemaal niet over scharrelkippen? Over legbatterijkippen! Daar worden de doden NIET weggehaald.

En RK, WELK winstbelang? Ik voel al jaren actie voor dieren en ik heb nog nooit winst gemaakt! Het heeft me alleen geld gekost, in de vorm van zwerfkatten opvangen, treinkaartjes kopen om naar demonstraties te gaan, aan goede doelen geven, etc. etc. En dat is helemaal niet erg, maar hoe kom je er bij dat anti sites winst maken?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:13

frunnik schreef:
Nadya schreef:
Waar dat fabeltje over het paardrijden verbieden toch vandaan komt Clown ????

Je leest niet goed wat ik schrijf. De DB is niet tegen paardrijden op zich, maar wel tegen de gehele wedstrijdsport. En dit standpunt heb ik besproken tijdens een voorlichting van de DB op de faculteit diergeneeskunde en heb ik dus met iemand uit het bestuur besproken. Is dus uit eerste hand en niet verzonnen.
Maar dat is dus precies een van de standpunten die wat minder in beeld komt, omdat een hoop van de giften bij wedstrijdrijdend Nederland vandaan komt en dat is dus juist mijn punt

Dan zullen die giften afkomstig zijn van wedstrijdruiters die staan te juichen dat een partij correcte trainingsmethoden predikt!
Wanneer dat deel van wedstrijdrijdend NL het volstrekt oneens zou zijn met de standpunten van de PvdD zouden ze hen toch zeker niet financieel ondersteunen?

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:19

Ninx schreef:
Citaat:

Doe je hun boekhouding?
Veel van dit soort 'feiten' blijken vaak ordinaire speculatie te zijn... en veelal uit de koker van mensen die niet gebaat zijn bij hun standpunten...
We weten domweg NIET of dit waar is, maar om nu van dit soort complot-theorieën uit te gaan gaat mij veeeeel te ver....

Laat ik het dan anders stellen. Ik vind (let op, mijn mening hoeft niet die van iemand anders te zijn Knipoog ) dat als de DB tegen paardensport is dat ze dit duidelijk moeten uitdragen en OP GEEN ENKELE manier geld van deze mensen moet aannemen. Dat vind ik persoonlijk ronduit hypocriet. En je hoeft niet de accountant van de DB te zijn om te kunnen bedenken dat er wel degelijk een deel van de giften (hoeveel doet er niet toe) bij paarden en hondensporters vandaan komt.

Indien de DB duidelijk naar voren zou brengen dat zij tegen de wedstrijdsport met dieren zijn (welke diersoort dan ook) en hier net zo duidelijk in zouden zijn als hun standpunten wat betreft de bontindustrie e.d. zou ik er totaal geen probleem mee hebben dat ze giften van sporters aannemen. Maar nu heb ik het idee dat mensen onder valse voorwendselen geld geven omdat zij onvoldoende op de hoogte worden gebracht van ALLE STANDPUNTEN van de DB.

kwpn123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:20

Wat een discussie, nou ik zet mij met liefde in voor mijn dieren, en eet 's middags met liefde een stukje vlees op. Dat er dieren misschien (wat weinig voorkomt overigens) een wat minder leven mogen hebben, dan ligt dat toch echt vaak aan de consument en niet aan de boer die met veel Zorg en liefde zijn bedrijf leid dag én nacht. Er zitten soms mensen tussen die het verkeerd aanpakken maar dan word er vaak al razendsnel ingegrepen!!! En ik vind dat er vaak domme argumenten worden genoemd ook door de PVDD bijna allemaal onzin argumenten van mensen die aandacht willen.
(Marianne Thieme heeft een relatie met een ex-jager die zijn jaagcontract nog gewoon heeft, raar toch) Zelf zou ik mijn dieren nooit weg doen, maar een lekker stukje vlees op mijn bord ook niet! (Het is overigens ook beter om in ieder geval nederlands vlees en zuivel te kopen en niet goedkope rotzooi uit het buitenland!!! ) Mijn buurman is ook niet biologisch met zijn melkveehouderij, maar toch die beesten lopen van het voorjaar tot het najaar buiten, helaas is dit wegens regels met de mestwet e.d niet bij iedereen mogelijk.
Laatst bijgewerkt door kwpn123 op 20-07-08 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:23

Fitch schreef:
runningkawa schreef:

Zucht, ik heb het toch helemaal niet over scharrelkippen? Over legbatterijkippen! Daar worden de doden NIET weggehaald.

En RK, WELK winstbelang? Ik voel al jaren actie voor dieren en ik heb nog nooit winst gemaakt! Het heeft me alleen geld gekost, in de vorm van zwerfkatten opvangen, treinkaartjes kopen om naar demonstraties te gaan, aan goede doelen geven, etc. etc. En dat is helemaal niet erg, maar hoe kom je er bij dat anti sites winst maken?

In de post waar ik op reageerde heb je het over grote kippenstallen. Misschien zelf dan iets duidelijker zijn in plaats van gaan zitten zuchten. De legbatterij wordt de komende jaren volledig verboden en er zijn nog maar weinig stallen in Nederland die volgens de legbatterij methode werken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:26

Ah, dus bijvoorbeeld ik ben niet zo nuchter, omdat ik bewust geen vlees eet en omdat ik met alle liefde zorg voor onze dieren? Nou, prima, hoor. Haha!
Mij een zorg..... Knipoog

Zodra ik merk dat mijn paard het vreselijk vindt om met mijn rond te sjouwen, ben ik direct bereid te stoppen met rijden op hem trouwens. Ja
Ook niet zo nuchter misschien, maar ja, ik vind het wel erg belangrijk dat hij plezier heeft in zijn 'werk' met mij. Ik wil echt geen verzet merken bij mijn paard, want dan vind ik er zelf ook niets aan namelijk............

En Frunnik, het werd verdorie ook tijd ook dat de legbatterijen verboden werden. Die zijn veel te lang aanwezig geweest en juist door er tegen te 'vechten' is dit wel al bereikt!!! Go jij! Go jij!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:27

Ninx schreef:
frunnik schreef:

Dan zullen die giften afkomstig zijn van wedstrijdruiters die staan te juichen dat een partij correcte trainingsmethoden predikt!Wanneer dat deel van wedstrijdrijdend NL het volstrekt oneens zou zijn met de standpunten van de PvdD zouden ze hen toch zeker niet financieel ondersteunen?

Nog zoiets. Laten we het er dan eerst maar eens met zijn allen overeens zijn wat correcte trainingsmethoden zijn. Want met dat begrip kun je natuurlijk ook alle kanten op.

Maar toch vraag ik me af als de DB morgen duidelijk maakt dat zij tegen de wedstrijdsport is hoeveel mensen dan hun lidmaatschap stoppen??

(Los van alle discussie zijn wij thuis ook lid van de DB, omdat ik ook vind dat zij een hoop goede dingen doen, echter indien zij een hoofdstandpunt van de wedstrijdsport zouden maken dan wordt dat lidmaatschap per direct opgezegd)

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:28

kwpn123 schreef:
Wat een discussie, nou ik zet mij met liefde in voor mijn dieren, en eet 's middags met liefde een stukje vlees op. Echt blijf nuchter. Verbeter de wereld begin bij jezelf, maar verbeteren hoeft niet te zeggen geen vlees eten. Die beestjes hebben echt niet een slecht leven ook niet in de bio industrie, want ook daar zijn de regels zo streng kom vaak genoeg op bedrijven wat met dan ''bio'' industrie noemt, als je ziet wat een ruimte die beesten nog hebben. En wat men maar bio industrie noemt zijn ook al koeien die gewoon lekker het land in gaan hoor. Mijn buurman heeft ook geen biologisch bedrijf en zijn koeien lopen veel buiten. Als je dieren hebt moet je er goed voor zorgen maar er zijn grenzen, en dat ligt aan de consument en de tussenhandel van het vlees als er een betere prijs betaalt zou worden zijn er nóg meer mogelijkheden. En als hier mensen zijn die vlees eten zielig vinden en vegatariers en veganisten die wel op een paard gaan zitten nou sorry hoor maar vinden jullie dat dan niet zielig?? Eet dan geen zuivel en geen vlees en ook geen vis, dat is ook zoiets dat noem ik discrimineren het is alles of niets. Zelf zou ik mijn dieren nooit weg doen, maar een lekker stukje vlees op mijn bord ook niet! (Het is overigens ook beter om in ieder geval nederlands vlees en zuivel te kopen en niet goedkope rotzooi uit het buitenland!!! )

Waarom moet het alles of niets zijn, en wie ben jij om dat te bepalen? En nee, natuurlijk gaan veganisten niet op een paard zitten. Trouwens, uiteindelijk moet iedereen alles zelf bepalen en proberen een bijdrage te leveren. Dat is beter dan wel of niet precies te leven naar aanleiding van het etiketje dat je opgeplakt krijgt...

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:30

Nadya schreef:
En Frunnik, het werd verdorie ook tijd ook dat de legbatterijen verboden werden. Die zijn veel te lang aanwezig geweest en juist door er tegen te 'vechten' is dit wel al bereikt!!! Go jij! Go jij!

Dat ben ik helemaal met je eens. Enkel moet er wel op een haalbare manier gevochten worden in een snelheid die de boeren bij kunnen houden. Ik denk dat dat veel meer effect heeft dan te roepen dat de hele vleesindustrie verboden moet worden. Indien dingen financieel niet haalbaar zijn gebeurt het niet, en daarom kleine stapjes tegelijk in de goede richting in plaats van uitersten verwachten.