Sjoert schreef:Ik heb gehoord dat....
Wat bedoel je hiermee Sjoert? Gericht op mijn post?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sjoert schreef:Ik heb gehoord dat....
wake_up schreef:D_Star schreef:Wake-up; Je zegt nu dus eigenlijk dat niemand meer met S&T mag rijden want dat is een marteling of heb ik dat verkeerd?
En daarbij vind ik het altijd wel leuk om die stukken in de paard en sport te lezen over die bekende paarden. Ga daar maar eens tellen hoeveel paarden er niet in de wei komen. Ik vind dus niet dat Anky hier persoonlijk op aangevallen kan worden.
Ik zeg niet dat er niet meer met stang en trens gereden mag worden, want er zijn zat mensen die dit middel op een goede manier gebruiken.
Maar op verschillende filmpjes en foto's te zien, en meerdere mensen die het met eigen ogen hebben gezien (en ik met losrijden), vind ik dat getrek
niet normaal meer. Vooral omdat een stang & trens nogal een scherpe inwerking heeft.
OoappeloO schreef:Charlenexx schreef:
Dat zal misschien wel maar die zie je dan iig niet meer trekken! Die bittenzijn uit bescherming omdat die beestjes zo hard op de sprong af willen dat het gevaarlijk word en soms da dan de enige oplossing.. Niet altijd even fijne oplossing maar er zit weinig anders op!
Net nog op Eurosprort herhaling gezien van de Super. Vraagt mn pa opeens, waarom trekt en rammeld die ruiter zo in de mond van het paard?
Zullen we eens een keer tellen hoeveel strenge binnenhanden er rondrijden?
En ach ik zal nog eens wat zeggen, geen probleem mee, als paard niet terugkomt op een kleine hulp (om welke reden dan ook) dan moet er een fellere help gegeven worden, je wilt immers niet met paard ín de hindernis verdwijnen!
daniella74 schreef:Sjoert schreef:Ik heb gehoord dat....
Ja??????
Charlenexx schreef:daniella74 schreef:Ik ben het volledig met je eens.
Het is ook zo wat als ze met hun trensje midden in een oxer lazerendat lijkt me zo rot om op zon heftig beest te rijden op een oxer van 1.60 of een driesprong, nog leuker, en niet weten wat er gaat gebeuren
Neemt niet weg dat springruiters soms barreren of andere "foute" dingen doen om hun paard beter te laten springen maar ja ik vind het iig minder erg dan wat de dressuurruiters doen...
Charlenexx schreef:daniella74 schreef:Ik ben het volledig met je eens.
Het is ook zo wat als ze met hun trensje midden in een oxer lazerendat lijkt me zo rot om op zon heftig beest te rijden op een oxer van 1.60 of een driesprong, nog leuker, en niet weten wat er gaat gebeuren
Neemt niet weg dat springruiters soms barreren of andere "foute" dingen doen om hun paard beter te laten springen maar ja ik vind het iig minder erg dan wat de dressuurruiters doen...
OoappeloO schreef:En wat doet een paard als 'ie bang is? Rennen of verder staken! Een paard wat bang is gaat niet lopen showen in de ring en trekt ook niet beter zn benen op voor de balken. Dat houdt 'ie ff vol, maar dan begeeft zo'n paard heb en hoor je er nooit meer iets van in de sport.
Nimmy schreef:rollkur is al van voor anky's tijdperk... vele springruiters gebruikten het om paarden over de rug te laten lopen.
heb ooit een springclinic van albert voorn gezien en zijverhaal was niet bepaald vriendelijk of opbouwend (op zn zachts gezegt)
Charlenexx schreef:OoappeloO schreef:En wat doet een paard als 'ie bang is? Rennen of verder staken! Een paard wat bang is gaat niet lopen showen in de ring en trekt ook niet beter zn benen op voor de balken. Dat houdt 'ie ff vol, maar dan begeeft zo'n paard heb en hoor je er nooit meer iets van in de sport.
Nou niet als je hem goed aanpakt hoor en dat kunnen ze welEn dan zijn er nog altijd zat middeltjes omdat voor elkaar te krijgen dat ie zo blijft lopen. hoeft nie eens echte doping te zijn, of juist wel... Waarom denk jij dat Anky om de zoveel maanden wisselt met de paarden?
Sjoert schreef:[Dat Salinero soms met het vliegtuig gaat![]()
Nimmy schreef:hmm salinero loopt toch al een paar jaren aan de top...
Charlenexx schreef:Hehe oke oke niet iedereen gaat er goed mee om xD Maar ruiters zoals Ehning, Beerbaum (en dan heb ik het over Ludger NIET meredith!!) etc doen dat niet... Meestal zijn het de Fransen of Italianen die zo rijden:P Moet je maar s opletten..
Ik heb nu al 2 franse paarden gehad en je kan niets bravers bedenken op de sprong (om dat ze van alles gewend zijn) maar ze zijn ZO poedersuiker dressuurmatig gereden nie normaal!
Charlenexx schreef:Waarom denk jij dat Anky om de zoveel maanden wisselt met de paarden?
Nimmy schreef:rollkur is al van voor anky's tijdperk... vele springruiters gebruikten het om paarden over de rug te laten lopen.
heb ooit een springclinic van albert voorn gezien en zijverhaal was niet bepaald vriendelijk of opbouwend (op zn zachts gezegt)
OoappeloO schreef:Voorbeeldje, paard op de benen slaan zodat 'ie hoger over de hindernis gaat de volgende keer?
Off topic, maar een rare opmerking, 'iig minder erg dan war de dressuurruiters doen...'
Emilia schreef:Nimmy schreef:hmm salinero loopt toch al een paar jaren aan de top...
nee, elke 3 maanden komt er een ander zwart paard die ze zo inelkaar beukt dat hij niks anders meer durft dan gewoon in de krul lopen en benen optillen
Emilia schreef:Nimmy schreef:hmm salinero loopt toch al een paar jaren aan de top...
nee, elke 3 maanden komt er een ander zwart paard die ze zo inelkaar beukt dat hij niks anders meer durft dan gewoon in de krul lopen en benen optillen
marlies85 schreef:Anky mag dan wel heel wat goud/zilver/brons verzamelt hebben....dat wil niks zeggen over de trainingsmethodes.Het kan geen kwaad dat er eens flink op wordt gewezen door een 'collega'.
Maar ik denk dat er op elke trainingsmethode wel wat op aan valt te merken.
Norway_girl schreef:Nimmy schreef:rollkur is al van voor anky's tijdperk... vele springruiters gebruikten het om paarden over de rug te laten lopen.
De pot verwijt de ketel nietwaar
Cayenne schreef:Charlenexx schreef:Waarom denk jij dat Anky om de zoveel maanden wisselt met de paarden?
Voor de rest ga ik me er niet in mengen, maar ik ben nou toch wel benieuwd naar voorbeelden?
Prisco is zeer oud geworden. Bonfire is ook al erg op leeftijd, en zo heeft ze er nog wel een paar staan.
Ik kan me ook niet herinneren dat ze om de zoveel maanden van paard wisselt