Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wildgirl schreef:toeschouwende hulpverleners die toevallig geen verstand hadden van paarden?
Als de brandweer mijn paard niet uit het water krijgt dan doe ik wellicht ook iets wat niet ethisch verantwoord is in de ogen van andere mensen, uiteindelijk gaat het er natuurlijk wel om dat mijn paard weer op de wal komt
runningkawa schreef:lees misschien eens even het topic door?
Vooral de onderdelen van ehbo...
Maanling schreef:Tegen jou ladolcevita.
en niet geheel onterecht als je het mij vraagt
maarja, wie vraagt mij nou ooit wat he.
suleilitha schreef:Ik had vanmorgen de DA bij een van de jonge merries, en heb voor de zekerheid even navraag gedaan. Hij zei met nadruk dat aan de voorbenen trekken not-done is, levensgevaarlijk voor je paard. Met een broek of iets dergelijks moet je altijd uitkijken voor je eigen hachje omdat het niet altijd snel en veilig kan worden aangebracht en zo blijft er volgens hem ook maar één optie over, inderdaad langzaam aan met constante druk aan het hoofd trekken. Mits een brede koeieriem voorhanden is dat prima volgens hem en heb je dat niet, dan een touw vlak achter de oren, zorgen dat het niet kan slippen, tractor ervoor in de "kruipversnelling" en juist doordat je het dan rustig doet, krijgt het dier de gelegenheid om zelf mee te helpen.
Ik heb dit verhaal verteld over dit geval wat we hier hebben en hij was met stomheid geslagen......
suleilitha schreef:Mijn dierenarts was verontwaardigd dat deze mannen een bekeuring kregen wegens dierenmishandeling en dat het als dierenmishandeling in de media is gekomen. Hij benadrukte nog eens, dat je erg snel moet handelen als er een paard in een sloot ligt en vond dat wat de boeren hebben gedaan de enige juiste oplossing.
runningkawa schreef:Dat beledigen ofzo dat zou kunnen
Maar net wat jij zegt, denk dat ik ook blij zou zijn dat hij heelhuids aan de kant zou staan...de rest is dan maar bij zaak
En dat kan best wel lomp zijn geweest, daar twijfel ik niet eens direct aan.
Meet stel je licht als mens te verzuipen en iemand trekt je aan je haren op het droge...zever je dan nog dat het zeer deed aan je haren en dat je liever had gehad dat ze je onder je oksels namen?
Of ben je gewoon blij dat iemand dat voor je deed?
inge88 schreef:Zo ongeveer het eerste wat ik heb geleerd bij EHBO paard is dat je ooit een paard aan het hoofd uit het water trekt als het vast zit, want zo kun je de vervels compleet doormiddentrekken. Fijn zo'n paard met een gebroken nek..
annastasia schreef:Als er nou een filmpje van was gemaakt dan konden we met eigen ogen zien hoe het gegaan is en erover oordelen, nu wordt het erg lastig