Dood paard ligt al maand in weiland in Groningen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: Dood paard ligt al maand in weiland in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:18

denk dat ze in eerste instantie veel blijer zijn met onbeperkt
hooi en schoon water ..
als er ect zicht op is eerst vitamine spuit en da check
biks is een der laatse dingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:19

idd...alsof biks het hoofdvoer is van een paard...

Dat bedoel ik nu ook met, fijn dat de bewoners ze nu voeren, wie weet wat ze krijgen
Als mensen op bokt zoiets zelfs nog kunnen zeggen

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:20

Die vrouw voerde brood...lekker voor tussendoor maar lang niet genoeg...

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:25

Ik ben geschokt, maar het verbaasd me allemaal niks eigelijk - ontzettend sneu. Hopelijk reageren mensen op de oproep van de vrouw, er wonen 500 meter verderop genoeg mensen met paarden die vast wel hooi willen brengen.
Er staan onder de rook van Groningen zo idioot veel shetlanders waar nauwelijks naar wordt omgekeken (en ja, natuurlijk wel een hengst er tussen - dus ieder jaar weer veulens erbij).
Deze dode pony kan er al tijden liggen, nu het water lager komt te staan met dit warme weer wordt ie blijkbaar zichtbaar. Vreselijk gewoon.

Ik vind het in dit geval echt zaak van de gemeente. Ik ga er vanuit dat al iemand zijn pacht niet betaald / of stalling, dat je kan zeggen dat je anders zijn dieren in beslag neemt. Volgens mij is dit hele probleem dan heel snel opgelost.

Ik snap wel dat politie, OM, AID deze keer de zaak zo goed rond willen hebben dat deze dierenmishandelaar NOOIT meer dieren mag houden! Jammer dat ze in de tussentijd geen actie hebben ondernomen, er zijn genoeg mensen in de omgeving die willen helpen. Als ik dit eerder geweten had dan had ik vandaag nog een baal hooi langs gebracht!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:26

als onze paddock ,
met loopstal en droge uitloop
onbeperkt hooi en schoon water
te drassig lijkt
voor onze wel doorvoede netjes bijgehouden ponys

staat de db direct op je stoep Boos! Boos!

en hier was het te drassig om in te grijpen Gestoord Frusty

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:31

Lisse, ken je deze groep pony's ook dan?

wat gek dat er daar zoveel staan dan, zullen het pony's zijn voor de handel en transport?
laatst was er toch zo'n vrachtwagen aangehouden, met teveel pony's erin, en die kwam ook vanuit Groningen..

vind het wel hartstikke sneu voor die diertjes hoor, lijkt me echt tof als iemand van bokt ging kijken hoe het verder gaat, en er voer neerzet enzo..

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:44

Ik zou er best heen willen gaan maar geen idee hoe.. Als ik een rijbewijs had, had ik er zeker heen gegaan!
Verschrikkelijk dat dit heeft kunnen gebeuren.. Afschuwelijk..

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:45

Zoals ik al zei...ik rijd er zo heen...hoef toch geen brandstof te betalen Bloos

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:49

Nee, deze groep niet- die appaloosa's waren mij dan echt wel opgevallen. De pony's staan aan de "achterkant" van Bruilweering (volkstuinenbuurt), daar kom je alleen als je daar een vakantiehuisje of tuintje hebt, maar via een doodlopende ventweg langs de A7 kan je dacht ik ook bij dit weitje komen. Daar komt verder nooit iemand, want die weg gaat echt nergens heen behalve naar dit veldje. (Ben er ooit wel eens langsgefietst om te kijken of het kon - maar helaas.) Vanaf de A7 zie je het ook niet echt door de geluidwal.

Ik vind het ook wel gek dat er zo veel staan, maar de meeste staan op land van natuurmonumenten en zijn van boeren uit de omgeving. Ja, die jonge hengstjes gaan naar mijn idee ook de vrachtwagen naar hun laatste bestemming. Ik vind het te belachelijk voor woorden. En nu de veulentjes allemaal weer geboren worden wordt ik er ook niet vrolijk van, ze zien er nu zo schattig uit die kleine shetjes. Wat zou je daar aan kunnen doen?

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:50

Sappos schreef:
Zoals ik al zei...ik rijd er zo heen...hoef toch geen brandstof te betalen Bloos

Wat doe je hier dan nog Knipoog Maak je foto's en een verslagje??!!!

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:58

Getsie, ik rijd daar altijd langs met mijn auto als ik naar mijn vriend ga. Maar vanaf de snelweg valt er inderdaad niets te zien

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:00

Ga je mee dan Nagelbijten / Gniffelen in mn eentje is ook niks aan.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:06

Gewoon heenrijden massaal met trailers en inladen die pony's. Als de eigenaar er niets om geeft interessert het hem ook niet dat iemand ze meeneemt en verzorgd. Genoeg mensen op bokt die dat willen doen.

Dat mensen uit de buurt ze proberen bij te voeren is alleen maar goed bedoeld en uit wanhoop zonder kennis. Wat moet je doen als de instanties niets doen ? Dan doen je het naar beste weten en kunnen. Helaas is het ieder voor zich en God voor ons allen en bemoeien mensen die het ook zien en er wel verstand van hebben, zich er niet mee.

Ik heb het al eens meegmaakt met een doodzieke oude hond die over de weg liep. Ik heb op mn knieen moeten smeken of de man de dierenambulance wilde bellen. Hij heeft het gedaan want ik heb het gecontroleerd.....maar zijn antwoord was. Ja dat is mijn hond niet, ik weet niet van wie hij is, wij bemoeien ons hier niet zo met de dingen van een ander.......

Nou geweldig hoor, echt iets om trots op te zijn.

We kunnen ook de gemeente massaal gaan emailen en de Db afdeling groningen ?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:08

Lise81 schreef:
Nee, deze groep niet- die appaloosa's waren mij dan echt wel opgevallen. De pony's staan aan de "achterkant" van Bruilweering (volkstuinenbuurt), daar kom je alleen als je daar een vakantiehuisje of tuintje hebt, maar via een doodlopende ventweg langs de A7 kan je dacht ik ook bij dit weitje komen. Daar komt verder nooit iemand, want die weg gaat echt nergens heen behalve naar dit veldje. (Ben er ooit wel eens langsgefietst om te kijken of het kon - maar helaas.) Vanaf de A7 zie je het ook niet echt door de geluidwal.

Jup, die wei is inderdaad erg moeilijk te zien, vandaar dat ik het niet vreemd vind dat er al lang een dode pony ligt zonder dat iemand dat gezien heeft.

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:44

Wel heel vreemd dat er instanties op de hoogte zijn en dat dat skelet er nog steeds ligt! Moeten wij als boer eens een dood schaap, wat van ouderdom gestorven is, eens een dag in het land laten liggen......je hebt gelijk de AID op je nek! en een boete aan je broek! Dit is toch niet meer normaal!!!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:46

idd en je krijgt botulistme in het water (dacht ik)
en het stinkt vast ook erg, en het is gewoon ondenkbaar n normale gevallen, zelfs een dode ree wordt nog weggehaald uit een sloot ofzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:55

Hoop dat er zsm een oplossing voor de dieren komt, de vrouw bedoeld het vrezelijk goed met dr brood maar dat is niet goed voor een paard.
Ik hoop dat dit burocratief getouwtrek snel afgelopen is, wat een kromheid.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 23:09

Stuur hier allemaal maar eens een mailtje heen...

info@dierenbescherming-groningen.nl

Een net mailtje wel te verstaan, met schelden bereik je het tegenovergestelde. Vertel gewoon dat je niet kan begrijpen dat er niets aan gebeurt en de dieren niet geholpen worden. Ze hebben een afdeling inspectie die zegt de dieren wel in beslag te kunnen nemen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 23:51

bijzonder dit.... Boos!

ben benieuwd hoe zoiets nou gaat, met in beslag genomen paardjes.

Astridvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 00:10

Dit is echt ongelofelijk! Hoe kan je een dier zo iets aan doen? Laten verhongeren! Hamer
Het arme paard! Ik hoop voor de rest van de kudde die er nu nog staat dat ze een goed huisje krijgen!

Romyjuh_Xx

Re: Dood paard ligt al maand in weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 06:38

Allejandro schreef:
Ik denk dat ie er al even wat langer ligt dan een maand? Wat mensen dieren al niet aandoen.

Waar is de AIVD als je ze nodig hebt ..

idd, Vreslijk Huilen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 07:34

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 07:36

Dat zou goed nieuws zijn! Lachen

Het filmpje op rtvnoord Scheve mond afschuwelijk!!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 07:38

Lise81 schreef:

Ik vind het ook wel gek dat er zo veel staan, maar de meeste staan op land van natuurmonumenten en zijn van boeren uit de omgeving. Ja, die jonge hengstjes gaan naar mijn idee ook de vrachtwagen naar hun laatste bestemming. Ik vind het te belachelijk voor woorden. En nu de veulentjes allemaal weer geboren worden wordt ik er ook niet vrolijk van, ze zien er nu zo schattig uit die kleine shetjes. Wat zou je daar aan kunnen doen?

Jij weet waar dit is? zou je me kunnen uitleggen waar/welke wijk. Dan ga ik langs kijken of ze er nog zijn, en breng ik er vanmiddag wat hooi heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 07:45

op het filmpje zijn ze wit brood aan het voeren...erg lief bedoeld natuurlijk...maar geen eten en dan wit brood....

Ik hoop dat ze op een goed opvang adres zijn.