Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:50

Ik vond de beschilderde paarden wel grappig!

En hopla.. dan rij je rond.. en zie je er zomaar 2!!!!

vond die met de blauwe bloempjes het leukst..
hoewel die valmmen op de kont ook leuk waren...
De ene had ook nog eens rode hoeven..

Overigens stonden er ook veel fietsers te kijken...
Vond die lekkere dikke Belgen wel leuk!!
Die 2 waren het alleen niet de hele tijd met elkaar eens... Haha!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 23:09

ARhythmical schreef:
Ik heb helemaal niet gezien dat ze last van vliegen hadden, dus blauw of rose maakte volgens mij niet veel uit, hoogstens de hoeveelheid die je erop schilderd.

Eerder in dit topic werd gezegd dat blauw vliegen afstoot, dus dit was een leuk praktijkvoorbeeld.
Pling Kan ik mn paard als reclameruimte verhuren, mits de reclame met blauwe verf geschilderd wordt.

Bling bling-paardenverf:
http://www.showshimmer.com/ProductsIntro.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 23:16

Maar van die vliegvanglampen, om het maar zo te zeggen (lampen die vliegen aantrekken, en als ze ertegenaan vliegen worden ze geëlektrocuteerd) zijn ook altijd blauw/geven blauw licht, en die trekken toch juist vliegen aan zou je denken?

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 23:40

Wat leuk, ik heb die Belgen vanmiddag ook gezien toen ik van stal wegreed.

Ik zie hier ook totaal geen kwaad in mits ze "goede" verf gebruiken, en dat doen ze vast Ja .

Ze hadden mijn poownies ook wel mogen gebruiken die staan ong op 100 meter afstand. Die hebben al eerder op dat landje voor de kerk gelopen Haha! .

Is een mooi landje hoor, staat ook een grote boom in zodoende is er ook altijd schaduw.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 23:44

waarom ze daarvoor de DB inroepen versta ik helemaal niet. Die paarden lijken het naar hun zin te hebben maar alleen ben ik niet zo zeker of het zo gezond is voor hun huid (voor kanker e.d.)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 00:37

Het is verf op waterbasis dus is niet schadelijk voor de huid of haren.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 00:43

Ziet er echt leuk uit. Haha!

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 07:00

ACh ik vind het best heel mooi geschilderd.

EN aangezien een paard ook rold in de wei. Zal het vast geen week duren dat project. Paardje zal wel gewassen gedroogd wat lekkers te eten en een knuffel te krijgen. Komt goed !

En vind ook wel een beetje als dit zielig is dan is rijden ook zielig. Je legt een paard toch geen zadel op zijn rug ? EN geen stuk eizer in zijn mond ? Om hem ook nog eens onnatuurlijk te laten lopen ?? Kan echt allemaal niet hoor ECHT niet.......... Vork

Wafel

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 07:53

Nagelbijten / Gniffelen haha

Ik moest erg lachen toen ik de foto's zag Tong uitsteken
als de paarden er verder geen last van hebben vind ik het opzich nog best leuk Tong uitsteken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 08:18

De dierenbescherming is inmiddels wezen kijken, en tot de conclusie gekomen dat de dieren er geen hinder van ondervinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:18

ARhythmical schreef:
Ze lopen andere dagen in tweespan voor de Jan Plezier, dus laat nou nog eens iemand zeggen dat deze goedbespierde , rondom op ijzers staande Belgen , zielig waren vandaag in wei....

Ik wilde net zeggen (en dacht het al zodra ik hoorde dat er "trekpaarden waarvan één zonder staart" liepen) dat ik al wel dacht welke paarden het zouden zijn Haha!
Kan jullie allemaal wel vertellen, beeld dat ik van de eigenaar van deze paarden heb is dat 'ie ontzettend goed voor ze zorgt. Wat betreft "geen staart": tsja, zo lopen nog wel meer (iets oudere) paarden rond in 't land. Dit paard is daar geen uitzondering op.

Prikkeldraad zou voor mij de enige reden zijn om hiervoor te bedanken. Anders hadden ze mijn paardje ook rustig mogen gebruiken.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:22

zie liever dit, dan een pony/paard met dit weer met bandages(ook voor hetmooie) om.
uiteraard alleen met luchtdoorlatende,nietschadelijke verf Clown

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:33

op zich denk ik dat de paarden er geen laast van hebben. denk dat het enige probleem is dat je er andere mensen mee op gekke iedeén brengt.

OnlyLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:47

LovingTweety schreef:
Ik zie ook het gevaar er niet in. Zoals Kiwiko idd zegt, met vliegenspray worden ze vol gespoten maar verf zou erger zijn. Volgens mij smaakt vliegenspray ook niet zo top.

Vliegenspray is bedoeld om paarden mee in te spuiten, er is dus onderzoek naar gedaan of het niet schadelijk is voor het paard. Van vliegenspray zou je dus niet moeten verwachten dat het schadelijk is voor je paard, dat kan ik van verf niet zeggen. Het is er niet voor bedoeld, verf hoort op papier/canvas/.. niet op een paard. Bovendien heeft verf een hele andere samenstelling dan vliegenspray dus hoe weet je zeker dat het niet schadelijk is?

Ze zullen er vast wel bij nagedacht hebben (hoop ik tenminste) en waterverf oid hebben gebruikt, anders vind ik dit echt niet kunnen. Maar als het toch niet schadelijk is, en de paarden hebben er geen last van, vind ik het eigenlijk best grappig Lachen maar kuntenaars, kom op: een dier ga je toch niet beschilderen Nors opkijken

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:12

ik vindt het wel grappig voor een keer.
zo mijn pony er mooit voor gebruiken.
maar een vriendin van mij de pony was ook geschilderd voor dit.
en dit is speciale verf.
dat niet schadelijk is voor de pony's en paarden.
je kunt het er zo afhalen en afwassen.
en er kan verder niks gebeuren kwa gezondheid van de paarden.

dus het is niet zo heel erg.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:21

OnlyLoes schreef:
LovingTweety schreef:
Ik zie ook het gevaar er niet in. Zoals Kiwiko idd zegt, met vliegenspray worden ze vol gespoten maar verf zou erger zijn. Volgens mij smaakt vliegenspray ook niet zo top.

Vliegenspray is bedoeld om paarden mee in te spuiten, er is dus onderzoek naar gedaan of het niet schadelijk is voor het paard. Van vliegenspray zou je dus niet moeten verwachten dat het schadelijk is voor je paard, dat kan ik van verf niet zeggen. Het is er niet voor bedoeld, verf hoort op papier/canvas/.. niet op een paard. Bovendien heeft verf een hele andere samenstelling dan vliegenspray dus hoe weet je zeker dat het niet schadelijk is?

Ze zullen er vast wel bij nagedacht hebben (hoop ik tenminste) en waterverf oid hebben gebruikt, anders vind ik dit echt niet kunnen. Maar als het toch niet schadelijk is, en de paarden hebben er geen last van, vind ik het eigenlijk best grappig Lachen maar kuntenaars, kom op: een dier ga je toch niet beschilderen Nors opkijken

De dierenbescherming is erbij geweest en heeft de conclusie getrokken dat er niets aan de hand is

OnlyLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:07

MISTRAL94 schreef:
De dierenbescherming is erbij geweest en heeft de conclusie getrokken dat er niets aan de hand is

Ja, ik las het.. Maar dan nog, paarden ga je toch niet beschilderen..

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:10

ik heb mijn pony ook wel eens beschilderd Lachen
HJij had er geen last van, had verf op waterbasis, en het kon geen kwaad, is goed over nagedacht enzo, was voor carnaval!

NEe ik zie het probleem niet, er moet over nagedacht zijn, en die paarden lijden er echt niet onder!

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:16

De verf is niet zomaar verf!!!
Het zijn speciale korreltjes die met allerlei plantaardige ingredieenten aangemaakt worden, per verf verschillend, recept van de franse kunstenares, die bijna dagelijks paarden beschilderd in Frankrijk voor haar buiten theater, zang en dans.
PROBEER HET DUS NIET ZELF!!!!!!

Deze beschilderde paarden/pony's zijn ook bedoeld als annonce kunst, dus een aandachttrekker voor het festival DE TUIN DER LUSTEN op 15/16/17 en 18 mei in Vilsteren en Hessum.
Zie website!!
Super leuk alle reacties, hoe vonden jullie de paarden vandaag???

Cally: mooi dat het goed gaat met V-Jay !! Charis was vorig jaar moeder van de veulenkampioen en is weer drachtig.

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:22

Oja, lachen dat iedereen zegt dat de dierenbescherming is komen kijken, dat zeggen ze zelf ook!!!
Ze schrijven dat ze op zaterdag 10 beschilderde paarden hebben aangetroffen die er goed uitzagen.
Nou juist op zaterdag liepen er geen beschilderde paarden -zijn er trouwens nooit meer dan twee- want op zaterdagmorgen was er een begrafenis met koets en friesen en dan laat je geen beschilderde paarden voor de kerk lopen.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:26

ARhythmical schreef:
De verf is niet zomaar verf!!!
Het zijn speciale korreltjes die met allerlei plantaardige ingredieenten aangemaakt worden, per verf verschillend, recept van de franse kunstenares, die bijna dagelijks paarden beschilderd in Frankrijk voor haar buiten theater, zang en dans.
PROBEER HET DUS NIET ZELF!!!!!!
Deze beschilderde paarden/pony's zijn ook bedoeld als annonce kunst, dus een aandachttrekker voor het festival DE TUIN DER LUSTEN op 15/16/17 en 18 mei in Vilsteren en Hessum.
Zie website!!
Super leuk alle reacties, hoe vonden jullie de paarden vandaag???

Cally: mooi dat het goed gaat met V-Jay !! Charis was vorig jaar moeder van de veulenkampioen en is weer drachtig.

Zoiets deed ik altijd met de paint van een vriendin. Maar dan met natuurlijke kleurstoffen, die je uit planten kunt halen. Haha! Dat is hetzelfde als de indianen deden. Haha!, en de paint vind het zeker niet erg, in tegendeel. Bloos Maar euhmm.. kan je die korrels ergens kopen ?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 00:20

OnlyLoes schreef:
MISTRAL94 schreef:

Nee, die kwak je een zadel op, trek een riem om de buik, prop een stuk ijzer in de mond en knel je de benen af met bandages.... Knipoog

OnlyLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:53

Nee, die leg je een zadel op, doet een bitloos hoofdstelletje om en gaat er een lekker buitenritje mee maken Knipoog

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:58

Miss_Malfoy schreef:
Girlgamer schreef:
Als de paarden zo in de wei staan, lijken ze er geen last van te hebben. Maar wie weet hoelang ze hiervoor hebben moeten stilstaan?

Mischien in delen gedaan, hmm?
En met wassen/poetsen/knotten voor een wedstrijd kun je ook makkelijk een paar uur bezig zijn hoor.

Inderdaad met wassen/poetsen/knotten voor een wedstrijd bijvoorbeeld moeten ze inderdaad ook een paar uur stilstaan. MIjn paard vindt dat geklier heerlijk en staat te slapen. Maar dat verschild per paard. Lachen In schiedam doen ze elk jaar ringsteken te paard met koninginnendag op een landje. Er waren mensen die hun paard rood wit blauw geverfd hadden met een oranje staart en die pony had er geen problemen mee:). En nogmaals het ene paard vindt alles goed de andere pikt het niet:).

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:02

OnlyLoes schreef:
MISTRAL94 schreef:

staan die paarden er ongelukkig bij?