Om te beginnen ben ik er natuurlijk voor om zo min mogelijk dier proeven te doen. Wanneer het echt niet anders kan, vooruit dan maar (hoewel ik liever heb dat het op dutroux types gebeurd

Over de Iboga, Iboga is een planten extract wat wel echt werkt in een keer tegen verslaving, maar niet erkent wordt. Waarom? omdat het de farmaceutische industrie tegenwerkt. Een stukje van dat artikel wat ik gelinkt had:
Citaat:In Nederland rust echter een groot taboe op ibogaïne. Vrijwel iedereen in de professionele verslavingszorg kent het middel, maar niemand piekert erover het helende hallucinogeen voor te schrijven. Harry Kuiper, woordvoerder van het Boumanhuis te Rotterdam: «Wij zijn niet geïnteresseerd in ibogaïne. De bijwerkingen zijn te riskant.» Peter Geerlings, eerste geneesheer bij de Jellinekkliniek te Amsterdam: «Ibogaïne is geen bruikbaar alternatief voor de huidige behandel methoden. Maar belangrijker: ik mag geen verboden middelen gebruiken, dat lijkt me duidelijk.»
Gebruik van ibogaïne is in Nederland inderdaad niet toegestaan, zoals elk medicijn waarnaar niet voldoende onderzoek is gedaan. Dat het in Nederland echter niet onmogelijk is onderzoek te doen naar verboden middelen, bewijst voornoemd landelijk heroïneonderzoek. Toch komt onderzoek naar ibogaïne in Nederland maar niet van de grond.
even over de bijwerking: Het is inderdaad zo dat er een heftige hallicunatie trip bijkomt... maar deze trip is heel bijzonder het geeft inzicht in de eigen persoonlijkheid, waardoor psychische problemen opgelost worden. Dit betekend dat de persoon dus niet alleen lichamelijk gereinigd wordt in de trip, maar ook geestelijk weer op de rails komt... hierdoor helpt de iboga ook om trauma's te verwerken en andere psychische problemen. Het is danook een anti-depressiva, en werkt ook tegen coke verslaving, gok verslaving, sexverslaving etc...
Het klopt dat er mensen zijn overleden door Iboga, maar dat komt doordat ze al niet gezond waren, of doordat ze het mixte met drugs. Iboga en drugs gaan niet samen, het is een dodelijke combinatie.
Door onderzoek kan je achter de juiste dosering, bijwerkingen etc komen... maar jah...
Citaat:Geld is een van de grootste problemen van ibogaïne-onderzoek. Want wie wil er nou onderzoek naar een antiverslavingsmiddel financieren? De farmaceutische industrie is er niet al te happig op. Aan ibogaïne valt weinig te verdienen omdat een therapie uit hooguit vier ibogaïne-sessies bestaat. Het verslavende methadon — in de jaren twintig uitgevonden en door de nazi's herontdekt die het onder de naam Adolfine gebruikten ter vervanging van het schaarse morfine — is bijvoorbeeld veel lucratiever, omdat het in een therapie veel en veel vaker wordt toegediend. Daarnaast is ibogaïne een plantenextract, en daar valt geen patent op aan te vragen. Investeren in onderzoek wordt dan filantropie, en daarin blinkt de farmaceutische industrie niet uit. Een protocol voor een therapie is wel te patenteren, maar dat heeft Lotsof al gedaan. Blijft over: de overheid als geldschieter.
Ik loop stage bij een alternatieve iboga therapeut, heb er al een verslag over gemaakt, voor geinterreseerde wil het pben.