Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:p.s. de motorfiets waar dit slachtoffer op reed was een offroad model, perfect en accuraat vergelijkbaar met een Nissan Terrano bij autos. Een motorfiets dus vergelijkbaar met de autos waar veel paardeigenaars zelf meer rijden!
russel schreef:Kom ik net uit de Loonse en Drunense duinen kom ik een videaoploeg tegen uit Gelderland. Willen ze nav dit een reportage maken, kennelijk is het in Gelderland ook een probleem en maken ze een reportage over dit "probleem" in de Brabantse bossen en als probleem in heel Nederland.
Jongens, sorry maar ik wilde niet met mijn kop op de camera en die man was erg teleurgesteld dat ik achter de camera mijn info gaf, dat ik de gebieden kende waar ze de bossen in en uit gaan hoe ze dan snel bij een duinpan konden komen. Volgens de man was hij bij het provinciehuis geweest en kende ze het probleem niet, daar waar het bekend zou moeten zijn en waar het zich afspeelt is dus niet bekend bij de notabelen.
Tja jammer, maar kennelijk is het best wel iets wat men als een probleem ervaart, motorcrossers in het bos.
BN De Stem van 01-04-2008 schreef:Oud zegt nooit problemen te hebben gehad met motorrijders. "Er komen er hier op bepaalde dagen heel veel voorbij, maar dat gaat eigenlijk altijd goed. Mijn paarden zijn getraind in het omgaan met lawaai. Ze zijn het gewend."
BN De Stem van 01-04-2008 schreef:Politiewoordvoerder Jeroen Steenmeijer zegt dat de motorrijder in kwestie een kenteken voerde en niet in overtreding was. "Hij reed over een openbare weg en dat betekent dat wij hem als een normale weggebruiker moeten beoordelen. Wij moeten afgaan op wat anderen over zijn rijgedrag zeggen en van onverantwoord gedrag is niets gebleken."
oomens schreef:russel schreef:Kom ik net uit de Loonse en Drunense duinen kom ik een videaoploeg tegen uit Gelderland. Willen ze nav dit een reportage maken, kennelijk is het in Gelderland ook een probleem en maken ze een reportage over dit "probleem" in de Brabantse bossen en als probleem in heel Nederland.
Jongens, sorry maar ik wilde niet met mijn kop op de camera en die man was erg teleurgesteld dat ik achter de camera mijn info gaf, dat ik de gebieden kende waar ze de bossen in en uit gaan hoe ze dan snel bij een duinpan konden komen. Volgens de man was hij bij het provinciehuis geweest en kende ze het probleem niet, daar waar het bekend zou moeten zijn en waar het zich afspeelt is dus niet bekend bij de notabelen.
Tja jammer, maar kennelijk is het best wel iets wat men als een probleem ervaart, motorcrossers in het bos.
Ik snap het verband niet helemaal.
Naar aanleiding van een tragisch ongeval waarbij een legale motorrijder op de openbare weg gewond raakt door een loslopend paard wordt er een reportage gemaakt over "het probleem van illegale motorcrossers in het bos".![]()
Mij lijkt dit appels met peren vergelijken.
Als er nu gewoon een reportage gemaakt werd over het probleem van illegale motorcrossers in het bos, zonder dat er onterecht een verband met dit ongeval wordt gelegd, dan kon ik me er iets beter in vinden.
Verder een oproep aan iedereen hier en aan niemand in het bijzonder:
Als je graag wilt klagen over motorcrossers in het bos, open daar dan een ander topic over. Die crossers hebben NIETS te maken met dit ongeval, en de klachten, ervaringen en meningen over die crossers ook niet.
runningkawa schreef:Maar als haar paarden dat gewend zijn...waarom nu dan niet?
Dat is iets wat ik me dus al dit hele topic afvraag
Dan is er toch meer gebeurd??
En laat mij maar slecht zijn en denken (ja denken en er een mening over vormen mag gewoon in NL, ik zeg dus niet dat het so is gegaan) dat er hier dan meer is gebeurd dan braaf langs rijden... maar ik zou dat als ik die kammeraad was van iemand die er nu zo slecht bij ligt ook niet meteen hardop zeggen.
katiavl schreef:Moet je zeker trots op zijn, mensen beschuldigen met ongefundeerde bedenkingen. Veel respect is dat niet.
De meeste bomproof paarden die elke dag in de bak komen kan opeens erg hard schrikken van een bakkabouter....
runningkawa schreef:Maar als haar paarden dat gewend zijn...waarom nu dan niet?
Dat is iets wat ik me dus al dit hele topic afvraag
Dan is er toch meer gebeurd??
En laat mij maar slecht zijn en denken (ja denken en er een mening over vormen mag gewoon in NL, ik zeg dus niet dat het so is gegaan) dat er hier dan meer is gebeurd dan braaf langs rijden... maar ik zou dat als ik die kammeraad was van iemand die er nu zo slecht bij ligt ook niet meteen hardop zeggen.
runningkawa schreef:Dat respect is er andersom ook niet....
schrikken of door een deugelijke omheining knallen in paniek (want dat het deugelijk was is ondertussen ook een gegeven feit)
Ik heb nog nooit een paard gereden dat bakkabouters ziet maar dan door de draad heen vliegt.