Motorrijders bang voor reacties publiek na ongeval met paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Re: Motorrijders bang voor reacties publiek na ongeval met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:39

Ik heb eigenlijk nooit last van loslopende honden als ik in de bossen of op strand rij!!
Vaak gaat mijn eigen hond ook los met me mee!!
Het enige wanneer mijn hond is afgeleidt is als er een kind aan het spelen is met bal, of als er een kind wegloopt bij de ouders...
Mijn hond wil dan of graag mee voetballen of het kind terugdrijven naar de ouders...
Maar 1x fluiten en ze volgd gelijk weer!!

Maar eigenlijk doet het aangehaalde probleem van loslopende honden/ luidruchtige passeren van motorrijders er hier in dit topic niet aan toe!!
Hier ging het over een ontsnapt paard dat bij een verkeersdeelnemer onder de motor is gekomen!!
Ik blijf zeggen dat een paard niet los op de openbare weg thuishoord..
En als dat niet te garanderen valt, moet het paard misschien maar achter slot en grendel bewaard worden...
Als dat de enige manier is om dit soort ernstige ongelukken te voorkomen, dan moet dat maar!!
Een ongeleidt projectiel dat anderen in gevaar brengt en uiteindelijk ook moet inslapen vanwege de ernst van de verwondingen lijkt mij nog minder paardvriendelijk...
Ookal heeft de eigenaresse dit nooit gewild of voorzien, je weet dat dieren onverwachte dingen kunnen doen...
Wacht dus niet tot er echt serieuze problemen zijn, en je je verzekering wel eens heel hard nodig kan hebben!!
Ook als je in het verkeer rijdt met je paard... Doe het niet als je paard niet bomproof is...
We zijn hier op bokt allemaal paardengek, maar we mogen nooit vergeten de werkelijkheid onder ogen te blijven zien...
Verwacht dan dus niet dat iedereen rekening met ons houdt... Dat is geen verplichting, maar eerder een gunst!!
Iemand die niets met paarden heeft, reageerd nooit zoals wij wensen zouden...
Maar vergeet ook niet de medeweggebruiker te groeten/bedanken als hij/zij wel rekenig met je houdt...
Dit zal meer respect brengen als je deze een volgende x tegenkomt...

Ik heb tenslotte des tijds mijn lesje ook wel geleerd, nadat ik 2x door oog van de naald ben gekropen...
Sorry, maar zo zie ik het!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:03

Citaat:
p.s. de motorfiets waar dit slachtoffer op reed was een offroad model, perfect en accuraat vergelijkbaar met een Nissan Terrano bij autos. Een motorfiets dus vergelijkbaar met de autos waar veel paardeigenaars zelf meer rijden!

Maakt zo een Nissan Terrano net zoveel lawaai? Bloos! Daar zit je helaas niet op en dat ziet er daardoor denk ik ook minder eng uit. Zou dat dat een saignant verschil kunnen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:09

We kunnen het trouwens net zo goed hebben over mountainbikers die het bos kapotfietsen, over de ruiterpaden fietsen en nog even vlak voor je langs zoeven. De wielrenners die er sinds kort weer zijn, zo een lange sliert die de bocht om gaan en gewoon niet stoppen en jij als automobilist maar rekening moet houden met, want o jee als je de sliert doorbreekt..., de wielrenners die je tegen komt als je met je paard in de polder rijdt en aan weerskanten door zo een sliert ingehaald wordt en je paard raakt in paniek, idd de motorcrossers die in natuurgebieden de stilte verstoren, de quatrijders die geulen rijden op de ruiterpaden die dan de volgende dag volregenen. De hondenuitlaters die hun honden op de ruiterpaden laten lopen en scheiten en niet op zij gaan. Hele familie's met kinderwagens en loslopende dreumesen die niet op zij willen in het weekend, enz..

Eigenlijk houdt er bijna niemand rekening met wie dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:37

Van honden heb ik geen last.
Daar zijn de meeste paarden ook goed tegen te trainen. Of het moet zijn dat ze bijten, maar dan voel ik me niet schuldig als de hond een trap krijgt.

Ondanks dat er op stal dagelijks een wegmotor start, dus ze dat gewend zijn, vinden ze een off-road of crossmotor wel eng.

En nogmaals blijf ik de mening houden dat zo'n herrie ding niet in een bos hoort.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 22:22

mijn vriend rijd ook motor en ik heb mijn paarden daar bekent mee gemaakt zij schrikken er ook nkiet meer van.en dat somige mensen gelijk met het vingertje wijzen vind ik onzin die motor ridjers kunnen er ook nisk aan doen. zei rijden er ook gewoon langs en paarden kunnen schrikken kunnen wij niks aan doen en hun ook niet. wij kunnen wel op ze in praten dat het niet eng is.
groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:46

Kom ik net uit de Loonse en Drunense duinen kom ik een videaoploeg tegen uit Gelderland. Willen ze nav dit een reportage maken, kennelijk is het in Gelderland ook een probleem en maken ze een reportage over dit "probleem" in de Brabantse bossen en als probleem in heel Nederland.

Jongens, sorry maar ik wilde niet met mijn kop op de camera en die man was erg teleurgesteld dat ik achter de camera mijn info gaf, dat ik de gebieden kende waar ze de bossen in en uit gaan hoe ze dan snel bij een duinpan konden komen. Volgens de man was hij bij het provinciehuis geweest en kende ze het probleem niet, daar waar het bekend zou moeten zijn en waar het zich afspeelt is dus niet bekend bij de notabelen.

Tja jammer, maar kennelijk is het best wel iets wat men als een probleem ervaart, motorcrossers in het bos.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:25

russel schreef:
Kom ik net uit de Loonse en Drunense duinen kom ik een videaoploeg tegen uit Gelderland. Willen ze nav dit een reportage maken, kennelijk is het in Gelderland ook een probleem en maken ze een reportage over dit "probleem" in de Brabantse bossen en als probleem in heel Nederland.

Jongens, sorry maar ik wilde niet met mijn kop op de camera en die man was erg teleurgesteld dat ik achter de camera mijn info gaf, dat ik de gebieden kende waar ze de bossen in en uit gaan hoe ze dan snel bij een duinpan konden komen. Volgens de man was hij bij het provinciehuis geweest en kende ze het probleem niet, daar waar het bekend zou moeten zijn en waar het zich afspeelt is dus niet bekend bij de notabelen.

Tja jammer, maar kennelijk is het best wel iets wat men als een probleem ervaart, motorcrossers in het bos.

Ik snap het verband niet helemaal.

Naar aanleiding van een tragisch ongeval waarbij een legale motorrijder op de openbare weg gewond raakt door een loslopend paard wordt er een reportage gemaakt over "het probleem van illegale motorcrossers in het bos". Gestoord
Mij lijkt dit appels met peren vergelijken.

Als er nu gewoon een reportage gemaakt werd over het probleem van illegale motorcrossers in het bos, zonder dat er onterecht een verband met dit ongeval wordt gelegd, dan kon ik me er iets beter in vinden.

Verder een oproep aan iedereen hier en aan niemand in het bijzonder:
Als je graag wilt klagen over motorcrossers in het bos, open daar dan een ander topic over. Die crossers hebben NIETS te maken met dit ongeval, en de klachten, ervaringen en meningen over die crossers ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:28

zullen die paarden dan uit zijn gebroken omdat ze met 60km zachtjes voorbij kwamen?

Dus is het echt wel zo appels met peren vergelijken?

Nogmaals ik heb niets tegen off road rijders...maar ze gaan geen van alle een bospad op om daar niet het gas open te draaien...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:44

Volgens de eigenares van het bij dit ongeval betrokken paard waren haar paarden gewend aan crossers (die normaal waarschijnlijk echt niet allemaal met 20 km/h voorbij komen) en leverden crossers eigenlijk nooit problemen op.
BN De Stem van 01-04-2008 schreef:
Oud zegt nooit problemen te hebben gehad met motorrijders. "Er komen er hier op bepaalde dagen heel veel voorbij, maar dat gaat eigenlijk altijd goed. Mijn paarden zijn getraind in het omgaan met lawaai. Ze zijn het gewend."

Volgens de politiewoordvoerder was er voor zover bekend geen sprake van een overtreding of van onverantwoord gedrag.
BN De Stem van 01-04-2008 schreef:
Politiewoordvoerder Jeroen Steenmeijer zegt dat de motorrijder in kwestie een kenteken voerde en niet in overtreding was. "Hij reed over een openbare weg en dat betekent dat wij hem als een normale weggebruiker moeten beoordelen. Wij moeten afgaan op wat anderen over zijn rijgedrag zeggen en van onverantwoord gedrag is niets gebleken."

Als jij andere of recentere informatie hebt over dit ongeval, deel die dan alsjeblieft in dit topic.
Op grond van de nu bekende informatie kan ik echter niets anders doen dan concluderen dat het langsrijden van off-roadmotoren niet vreemd was voor de paarden en dat de motorrijder in kwestie zich niet onverantwoord heeft gedragen.
Alle andere invullingen zijn óf speculaties, óf gebaseerd op extra informatie die bij mij in ieder geval niet bekend is.

Alle vergelijkingen met andere motorrijders die zich in andere gevallen, op andere plaatsen en met andere motoren wél misdragen vind ik dus scheefgaan en niets met dit onderwerp te maken hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:48

Maar als haar paarden dat gewend zijn...waarom nu dan niet?
Dat is iets wat ik me dus al dit hele topic afvraag Lachen
Dan is er toch meer gebeurd??

En laat mij maar slecht zijn en denken (ja denken en er een mening over vormen mag gewoon in NL, ik zeg dus niet dat het so is gegaan) dat er hier dan meer is gebeurd dan braaf langs rijden... maar ik zou dat als ik die kammeraad was van iemand die er nu zo slecht bij ligt ook niet meteen hardop zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:56

oomens schreef:
russel schreef:

Ik snap het verband niet helemaal.

Naar aanleiding van een tragisch ongeval waarbij een legale motorrijder op de openbare weg gewond raakt door een loslopend paard wordt er een reportage gemaakt over "het probleem van illegale motorcrossers in het bos". Gestoord
Mij lijkt dit appels met peren vergelijken.

Als er nu gewoon een reportage gemaakt werd over het probleem van illegale motorcrossers in het bos, zonder dat er onterecht een verband met dit ongeval wordt gelegd, dan kon ik me er iets beter in vinden.

Verder een oproep aan iedereen hier en aan niemand in het bijzonder:
Als je graag wilt klagen over motorcrossers in het bos, open daar dan een ander topic over. Die crossers hebben NIETS te maken met dit ongeval, en de klachten, ervaringen en meningen over die crossers ook niet.

Nee? Snap je het verband niet???

Nou het ging volgens mij over een crossmotor en niet over een gewone motor en dat is wel een heel groot verschil. Die reportage giing nav het ongeluk en dit topic dus ook, want de reakties zijn nav van dat ongeluk. De discussie is opgestart nav dat ongeluk, het heeft reakties opgeroepen omdat er dus heel wat leeft met deze crossers in het bos.

Dat is dus het verband en als je bij een natuurgebied woont zoals de Loonse en Drunense duinen wat dus een aantrekkingskracht uitoefent op crossmotoren die er kennelijk ook nog eens in grote getalen zijn, ook omdat het een groot gebied is, dan krijg je dit soort reakties en berichten, snappie??

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:09

runningkawa schreef:

En laat mij maar slecht zijn en denken (ja denken en er een mening over vormen mag gewoon in NL, ik zeg dus niet dat het so is gegaan) dat er hier dan meer is gebeurd dan braaf langs rijden... maar ik zou dat als ik die kammeraad was van iemand die er nu zo slecht bij ligt ook niet meteen hardop zeggen.

Zoiets heb ik ook al een keer eerder gezegt. Knipoog
Ik heb bij dit hele voorval echt mijn bedenkingen Duivel

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:11

Moet je zeker trots op zijn, mensen beschuldigen met ongefundeerde bedenkingen. Veel respect is dat niet.

De meeste bomproof paarden die elke dag in de bak komen kan opeens erg hard schrikken van een bakkabouter....

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:13

katiavl schreef:
Moet je zeker trots op zijn, mensen beschuldigen met ongefundeerde bedenkingen. Veel respect is dat niet.

De meeste bomproof paarden die elke dag in de bak komen kan opeens erg hard schrikken van een bakkabouter....

Helemaal mee eens, maar die gaan niet dwars door de omheining op het gevaar af Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:14

Dat respect is er andersom ook niet....

schrikken of door een deugelijke omheining knallen in paniek (want dat het deugelijk was is ondertussen ook een gegeven feit)
Ik heb nog nooit een paard gereden dat bakkabouters ziet maar dan door de draad heen vliegt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:14

runningkawa schreef:

dat gevoel heb ik dus ook een beetje

die paarden zijn trekkers en alles gewend

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:16

runningkawa schreef:
Dat respect is er andersom ook niet....

schrikken of door een deugelijke omheining knallen in paniek (want dat het deugelijk was is ondertussen ook een gegeven feit)
Ik heb nog nooit een paard gereden dat bakkabouters ziet maar dan door de draad heen vliegt.

Het is niet omdat jij er geen gereden heeft dat ze niet bestaan, ik ken paarden die voor fight gaan inplaats van flight.

Ik was er niet bij, jij al zeker niet heb dan een beetje respect....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:20

maar die paarden staan er dan om bekend katia,
deze paarden dus absoluut niet..."klein" verschilletje....

Ik heb respect...maar moet je dan ook meteen naief zijn?
En respect heb ik, heb nergens gezegt dat ik het zijn verdiende loon vindt oid

En hoe dan ook, je koopt geen cross of offroad motor om een ritje te maken over een bosbad om de vogeltjes te horen fluiten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:25

Wat dachten we van de reetjes die binnenkort of nu al hun jongen hebben?

Ze zijn nu een flink gebied aan het kappen bij ons, met motorzagen, heb al weken geen reeen meer gezien.

Alle vogels straks met hun nesten en jongen, hun slaapplaatsen die ze verlaten hebben, hun voerzoekplaatsen. Mensen zich wel bewust wat voor schade ze de natuur brengen met hun oorverdovende lawaai??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:27

nee dat hebben ze niet... anders bleef je er weg met zoveel herrie

De weinige groene stukjes moeten ook nog zo verstoord worden...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 19:12

Er is op dit moment een stuk over bij Hart van Nederland Lachen

Er komt een offensief tegen de motorcrossers in het bos, met een meldlijn voor overlast van de motorcrossers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:52

Super!

Alleen het moeilijke is denk ik ze te pakken te krijgen, ook al meld je het Lachen
Vaak geen kenteken
wel een kenteken dan vaak vol modder
En ze zijn het bos alweer uit met 120 km p/u voordat je op gehangen hebt Lachen

Zoals ik eerder heb aangegeven werd er gecontroleerd met een heli waar ik eerst woonde.
En zelfs dan was het moeilijk om op de juiste plek de politie te hebben staan

Maar ik ben wel blij dat ze er nu toch wel wat aan willen doen.

Tegenganger vind ik wel dat ze niet alle crossbanen moeten sluiten Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 19:59

Ze krijgen een boete van 50 euro wanneer ze worden gesnapt bij het veroorzaken van overlast Ja

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 20:02

50 Euro ... wauw. No Cheer
Ze mogen van mij ook alle motoren met een knetterende uitlaat oppakken. Of dit nu off-the-road motoren zijn, quads of wat dan ook. Ook deze dingen zouden niet meer dan zoveel decibel moeten mogen produceren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 20:04

zo hee.... das veel No Cheer
benzine en filter enzo is duurder