Kuggur schreef:De hypothetische situatie die je beschrijft is een fantasietje dat op verschillende onware aannames berust (de eigenaar is een prutser, en een dierenmishandelaar zonder kennis van hoefbeslag, geen opleidingen gevolgd, of zelfstudie gedaan).
Kans is groot dat jij geen landbouwopleiding hebt genoten(een aanname), zijn jouw paarden ondervoedt of op andere wijze slecht verzorgt? Je bent (ook een aanname

) vermoedelijk geen gediplomateerd ruiter, dus je paard is scheefgereden,heeft rugproblemen en zadeldruk?
Fantasietje ? Kom hier dan maar eens even kijken (beetje ver weg misschien) bij de manege en ga gelijk de omgeving ook even af. Dan kun je zo aanwijzen wie door wie bekapt is, een Traditionele in dit geval die zijn hele inkomen er uit haalt en geen enkele opleiding heeft maar jaren meegelopen heeft in de avonduren met een met een opleiding. Echt, drie van de bekapte manegepaarden lopen iedere keer 2 tot drie weken kreupel in de les, sommigen totdat hij weer komt. Privepaarden waarvan de hiel zo laag is gezet en de teen zo lang dat er een hele tijd voor nodig is om dit te kunnen corrigeren. Ze kunnen niet eens normaal lopen, echt niet. Hij heeft twee keer aan mn paard gezeten, de eerste keer ging goed, de tweede keer tot bloedens toe, foutje ongelukje ? Kan gebeuren alleen ik was de derde die dag en zag een dag later twee manegepaarden met hun been in de soda staan. Dat zijn er dus vijf op 1 dag. Ik ben gillend weg gerend naar een ander maar op drie anderen na zitten ze allemaal nog bij deze persoon.
Er zijn er meerdere die er al eens over hebben lopen piekeren om de dierenbescherming te bellen en als die regel er is gaat zeker iemand dat doen....
en zo is het fantasietje waarheid geworden.
En de rest was ook hypothetisch van jou neem ik aan en geen persoonlijke aanval ? Het is nml. zo dat als mijn paarden hier ondervoed in de wei staan de volgende dag de dierenbescherming komt, ook als ze in de blub staan of er grote plassen water op mn wei zouden staan. Als ik mn paard verkeerd rij omdat ik geen diploma heb is dat mn eigen verantwoording, als ik ze dus slecht verzorg omdat ik niet op de landbouwschool heb gezeten, (leer je dat daar?) en het is zo erg dat het iedereen opvalt, krijg ik een boete ja...
Dus als jij zelf beslaat of bekapt en je doet het goed is er geen haan die er naar kraait, doe je het helemaal fout dan krijg je een boete en een verbod. Voor mij logisch hoor en als zelfbekapper zou ik me hier helemaal niet door aangesproken voelen tenzij iedereen nu al tegen me liep te vertellen hoe beroerd ik het deed.
Maar niemand kan toch vanaf hier jouw kundigheid bepalen dus waarom voel je je dan zo aangsproken of aangevallen ? Door die regel ?
Die is niet voor jou speciaal in het leven geroepen maar voor onkundige prutsers zonder opleidingen die wel de boel aan het verknoeien zijn.
En dat zijn geen fantasietjes, vraag maar eens op bokt wie er slechte ervaringen heeft gehad met en NB of TB.......met en zonder opleiding, die worden allemaal met deze regel ter verantwoording geroepen.
Die regel is er om van die prutsers zoals er hier 1 aan de gang is te stoppen of dat nu een NB of een TB is maakt mij niets uit zo lang hij er maar mee op houdt.