Tijgertje86 schreef:Een luchtballon, een grote vrachtwagen, motorcrossers allemaal 'enge' dingen voor paarden.
Alleen reageer ik zo heftig, omdat ik wekelijks te maken heb met crossers die expres dieren opjagen, natuur stuk rijden en die niet te stoppen zijn. Ik heb in drie maandan tijd al 9 keer de politie gebeld, steeds zonder reactie van hun kant. Wat wij nu hebben, is dat mensen het heft in eigen hand nemen. Ik heb meerdere keren geprobeerd om de motors te laten stoppen, maar ze scheuren weg en als je pech hebt zit je onder de modder. Ik vind alle feiten bij elkaar totaal niet van respect getuigen. Crossen prima, maar op de crosbaan. Paardrijden prima, maar op de aangegeven paden. Iemand die zichzelf in de soep rijd, heel erg, maar niet als degene op een plek crost waar het niet mag en andere (mensen/ dieren) in gevaar brengt. De crossers bij ons zijn niet voor rede vatbaar, misschien moet er eerst een tragisch ongeluk gebeuren voordat ze stoppen. Praten, politie bellen, ze de 'bange' paarden laten zien etc. levert alleen maar lachreacties en hard wegscheurende motorcrossers op.
ik snap heel goed dat het frustrerend is, heel goed zelfs, ik heb er zelf ook mee te maken gehad, niet alleen als ruiter en paardenbezitter, maar nu ook als honden bezitter ( en ja, dan zijn de ruiters de "klootzakken"
)
maar dat geeft je niet het recht om hier te oordelen en iemand die zwaargewond is een eigen schuld dikke bult toe te gooien, je was er niet bij en weet niet precies hoe en wat.
iemand die stomdronken achter het stuur gaat zitten? oja oke... dan zeg ik ook, domme domme zak..( trut) en wat het letsel dan ook is, is idd jou schuld, maar sinds wanneer is het nodig om keihard te oordelen over iemand, waar je niet eens van weet wat de omstandigheden waren en die het ook heeft moeten bekopen met zwaar letsel? als deze motorcrosser door een kei op de weg tegen een boom beland was, waren de reacties 10 keer milder geweest, nu is er een paard bij betrokken... en dus is de motorcrosser een eikel en compleet schuldig...nee sorry, ik vind dat echt buiten proporties...