Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 04:02

Kunnen we wel vriendelijk blijven tijdens het discussieren? Het is niet nodig om persoonlijk te worden Lachen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 07:54

Dat kan alleen als we afspreken om "nieuwe bokkers"te negeren....

En juist die "nieuwe bokkers" zijn persoonlijk, op de man, zonder enige uitleg, zaken bewerend....

Ik zou nou zo langzamerhand echt wel een gefundeerd verhaal willen zien van de verkoopster! En niet alleen maar dat gebler over een braaf paard, want dat is het beslist niet!

Dus mede Bokkers, laat die nieuwe posters links liggen tenzij ze echt met info komen!

345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 08:44

Dat lijkt me nou ook een heel goed plan.
Ik weet zeker dat de verkoopster ook op bokt zit en dit allemaal gelezen heeft.
Als zij nou eens een uitleg geeft met daarin bewijzen dat het paard zo braaf was als zij zegt dat hij altijd geweest is. En hoe ze dat denkt te bewijzen.

Maar ik denk niet dat die komt ........
Bloos helaas

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:52

Goed plan Amondi, en idd 345, van mij mag ook de verkoopster desnoods onder een schaduwaccount ( als dat mag van bokt om haar te beschermen) best even haar verhaal komen doen. Ik wil het echt graag van twee kanten horen. Als het goed is en ze heeft gelijk dan kan zij alles weerleggen wat hier verklaart is.
Het zou prettig zijn het van twee kanten te horen.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:37

Perrokai schreef:
Goed plan Amondi, en idd 345, van mij mag ook de verkoopster desnoods onder een schaduwaccount ( als dat mag van bokt om haar te beschermen) best even haar verhaal komen doen. Ik wil het echt graag van twee kanten horen. Als het goed is en ze heeft gelijk dan kan zij alles weerleggen wat hier verklaart is.
Het zou prettig zijn het van twee kanten te horen.

Oh, maar ik vind niet dat een schaduwaccount moet toegelaten worden... En wel om volgende 2 redenen:
Primo: als ze gelijk heeft, dan zal ze maar wat blij zijn dit te kunnen bewijzen en staven.
Secundo: als ze ongelijk heeft, dan vind ik niet dat die persoon anoniem moet/mag blijven, teneinde eventuele volgende klanten tegen haar malafide praktijken te beschermen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:40

ik denk dat de verkoopster zich hier ver vandaan houdt, mogelijk om aanraden van haar advocaat....
Bokt is niet de plek om je te gaan verantwoorden over deze dingen...

"Alles wat je zegt zal tegen je worden gebruikt??"
De kopers hebben hier zelf ook niet gereageerd en de advocaat van de koper houdt zich ook op de achtergrond (en terecht).....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:48

Precies, terecht. Waarom zou ze dit op Bokt moeten zeggen?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:30

waarom zou de verkoopster zich moeten verantwoorden tegenover enkele bokkers, die helemaal geen partij zijn in deze zaak en meningen en aannames van derden zien als vaststaande feiten?

Als ik een paard verkoop, braaf gereden en braaf op stal, dan is die dat hier, met 'mijn' ruiter... ik verkoop van stallen en ruiter er niet bij...
Wat voor mj braaf is kan voor een ander juist wel gevaarlijk of stout zijn of zelfs te doods... Braaf is een ruim begrip...
In deze kwestie kun je alleen maar zeggen: "Als .... dit of dat" en dan houd het gewoon op.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:08

Alane schreef:
waarom zou de verkoopster zich moeten verantwoorden tegenover enkele bokkers, die helemaal geen partij zijn in deze zaak en meningen en aannames van derden zien als vaststaande feiten?

Als ik een paard verkoop, braaf gereden en braaf op stal, dan is die dat hier, met 'mijn' ruiter... ik verkoop van stallen en ruiter er niet bij...
Wat voor mj braaf is kan voor een ander juist wel gevaarlijk of stout zijn of zelfs te doods... Braaf is een ruim begrip...
In deze kwestie kun je alleen maar zeggen: "Als .... dit of dat" en dan houd het gewoon op.

Als je in eender welk topic de woorden "...als dit..." of "...als dat..." gebruikt, dan word je al snel op de vingers getikt door een aantal mensen (meestal dezelfde) dat je moet stoppen met je aannames.
Als je deze woorden niet gebruikt, komt er andere commentaar en trek je te snel conclusies...

Tja, op den duur weet men niet meer wat te doen en wordt posten of een mening geven wel héél erg moeilijk gemaakt.

Het weze duidelijk dat alles bij elkaar genomen (dit topic en het vorige verwante topic) het vrij duidelijk is dat de men de schuld bij de verkoper moet gaan zoeken...

Wat jouw theorie over "braaf zijn" betreft, het is inderdaad een ruim begrip en kan voor menigéén anders geïnterpreteerd worden. Maar laat het duidelijk wezen dat wanneer kopers met een 14-jarig meisje langskomen en vragen om een braaf paard, wegens te weinig (zelf)vertrouwen van het jeugdige ruitertje, dat je dan geen knol verkoopt die je zelf moet laten rijden omdat je hem de baas niet kan wegens té dominant... En iedereen die een héél ruime opvatting van het begrip "braaf paard" heeft, en dus makkelijk (of graag) een karaktervol en dominant paard rijdt, heeft ook het besef dat ze een andere opvatting hebben op dat vlak als de gemiddelde 14-jarige die onder "braaf" een eerder onderdanig, makkelijk te rijden knol verstaan...
Dus die uitvlucht kan je ook wel opbergen intussen, hé.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:47

Onderwerp bericht: 4 jarige schrikt van schaduws....Geplaatst: 28 jan 2006 23:05

Misschien hebben jullie nog tips.

Ik heb een 4 jarige die enorm bang is van schaduw's van paarden, die dus in beweging zijn. Vooral als ze tegemoed komen.
Hij springt er dan overheen en raakt volledig gestresst. Staart tussen de benen en bol maken en rodeo'en.
Dan ben je dus weer even bezig om hem relaxt te maken, en dan komt er dus weer een schaduw.

Ik schrik er iedere keer enorm van en val er ook geregeld af.

Wie o wie kan mij helpen! Het is absoluut geen streek, hij vind het echt doods eng!!!
Laatst bijgewerkt door Schangah op 19-03-08 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:52

dan verwijder ik ze toch
Laatst bijgewerkt door Schangah op 19-03-08 20:36, in het totaal 3 keer bewerkt

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:16

Oooohhooo, dat is erg......echt erg.

Nu zou het kunnen in theorie dat iemand het paard onder handen heeft genomen daarna en dat het natuurlijk opgeknapt is we spreken wel over 2006. Maar aangezien dit verhaal van de kopers er achter aan komt neig ik eigenlijk gelijk weer naar de stelling. Dit paard is niet braaf, ook nu nog niet, en zij heeft dat geweten.
Ze zegt zelf dat hij nooit een stap verkeerd zette bij haar......hmmm, dan lieg je.

Nog steeds ben ik van mening dat een derde absoluut niet de identiteit van de verkoopster bekend moet maken. Pas daar mee op, ook zij valt onder de privacywet. Als officiele instanties en de krant haar naam niet noemen hebben wij daar ook het recht niet toe. Ik wil haar niet in bescherming nemen maar het is nu eenmaal zo.....ze vechten het voor de rechter wel uit. En ik heb begrepen dat dit een partuclier is en geen handelsstal, het is dus niet nodig heel nederland te waarschuwen hier geen paard meer te kopen. En eerlijk gezegd denk ik dat ze zoiets nooit meer uithaalt.....

Verder ben ik er persoonlijk op tegen om uberhaupt hier van wie dan ook de indentiteit te grabbel gooien omdat bokt heel hard is. Er zijn ook mensen die hun grenzen niet kennen tussen en er kunnen vervelende en gevaarlijke situaties ontstaan. Dat is het niet waard vind ik. Maar dat is puur mijn persoonlijke mening....

Hier wordt wel rechtgesproken en veroordeelt en daar moet het mee klaar zijn ook.

Ik vind het wel geweldig en toch ook dapper dat Schangah dit hier neer zet om bewijs te leveren. Ik weet niet of ik het zou durven........maar misschien ook wel.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:21

Perrokai schreef:
Oooohhooo, dat is erg......echt erg.

Nu zou het kunnen in theorie dat iemand het paard onder handen heeft genomen daarna en dat het natuurlijk opgeknapt is we spreken wel over 2006. Maar aangezien dit verhaal van de kopers er achter aan komt neig ik eigenlijk gelijk weer naar de stelling. Dit paard is niet braaf, ook nu nog niet, en zij heeft dat geweten.
Ze zegt zelf dat hij nooit een stap verkeerd zette bij haar......hmmm, dan lieg je.

Nog steeds ben ik van mening dat een derde absoluut niet de identiteit van de verkoopster bekend moet maken. Pas daar mee op, ook zij valt onder de privacywet. Als officiele instanties en de krant haar naam niet noemen hebben wij daar ook het recht niet toe. Ik wil haar niet in bescherming nemen maar het is nu eenmaal zo.....ze vechten het voor de rechter wel uit. En ik heb begrepen dat dit een partuclier is en geen handelsstal, het is dus niet nodig heel nederland te waarschuwen hier geen paard meer te kopen. En eerlijk gezegd denk ik dat ze zoiets nooit meer uithaalt.....

Verder ben ik er persoonlijk op tegen om uberhaupt hier van wie dan ook de indentiteit te grabbel gooien omdat bokt heel hard is. Er zijn ook mensen die hun grenzen niet kennen tussen en er kunnen vervelende en gevaarlijke situaties ontstaan. Dat is het niet waard vind ik. Maar dat is puur mijn persoonlijke mening....

Hier wordt wel rechtgesproken en veroordeelt en daar moet het mee klaar zijn ook.

Ik vind het wel geweldig en toch ook dapper dat Schangah dit hier neer zet om bewijs te leveren. Ik weet niet of ik het zou durven........maar misschien ook wel.

Haar naam staat er niet bij ook haar bokt naam niet maar het zijn wel haar eigen berichten die je gewoon op bokt kunt vinden

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:24

mijn vraag is hoe weet je zo zeker dat dit het betreffende paard is? (niet dat straks een onschuldige bokker zo te kijk word gezet Ach gut )

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:28

Rianneke schreef:
mijn vraag is hoe weet je zo zeker dat dit het betreffende paard is? (niet dat straks een onschuldige bokker zo te kijk word gezet Ach gut )

Misschien geeft onderstaande quote van een 2-tal pagina's terug een antwoord op je vraag...

Schangah schreef:
Ik ken het paard en de verkoopster en ik zou hem nog niet gratis willen! Vind het niet netjes om zo'n paard waarvoor de eigenaresse/verkoopster zelf bang is aan een 14 jarige te verkopen! Dat is vragen om moeilijkheden en wat het meisje er vanaf valt en daardoor gewond raakt. Foei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:28

Ondertussen de berichten opgezocht en ook gegoogeld bij die afstamming die je tegen komt.
maar dan kom je weer bij de naam vincent uit.

Dus ik denk wel dat het klopt...

Ja dat is echt schandalig dan....

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:30

Perrokai schreef:

Sorry, hier ben ik het niet mee eens. Ik weet al zolang beide topics lopen over welk paard het gaat en wie de verkoopster is, maar ik zou er nog geen seconde over denken om haar hier zo te quoten dat iedereen kan nazoeken om wie het gaat. Dat vind ik niet dapper, dat vind ik onfatsoenlijk, net zo goed als die poster die de instructrice bij haar boktnaam ging noemen, zoals jij ook al aangeeft, het wordt voor de rechtbank uitgezocht/uitgevochten, lijkt me niet echt nodig om één van beide partijen hier zo te kakken te zetten.
Dat je aangeeft het paard te kennen en dat hij niet omschreven kan worden als braaf, eventueel met de omschrijving erbij dat verkoopster er meerdere malen afgevallen is en er (in elk geval toen hij jonger was, want afgelopen winter heeft ze hem nog gestart) niet meer op durfde vind ik wat anders, maar dit quoten van haar berichten vind ik te ver gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:33

mmmm...had ze maar niet moeten liegen...
Persoonlijk vind ik liegen erger dan hier een bericht quoten wat ze zelf ook geplaatst heeft.

You can get to the ends of the world on a lie, but you cannot return.

In de regels van bokt
Citaat:
Denk even na voordat je wat post, Bokt is een openbaar forum waar iedereen (dus ook je instructeur - stalgenoten - moeder) kan meelezen

dus ja ook een advocaat Lachen

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:34

1

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:40

ThisIsMe, daarom zeg ik ook dat ze NIET de indentiteit van wie dan ook bekend mogen maken. Dus niet van de verkoopster en niet van de kopers. Daar komt ik weet niet wat allemaal van.....

Over onfatsoenlijk, het is gewoon keihard bewijs en verteld hoe "onfatsoenlijk" (zacht uitgedrukt) zij is geweest.....sorry hoor maar kan het nog duidelijker ??

Inmiddels weet ik dus ook wie het op bokt is echter ik weet nu ook haar naam. Dat was idd niet moeilijk......maar ik hoop dat hier genoegintelligente mensen zitten die dit dus NIET in de openbaarheid gaan noemen.

De verkoopster kan altijd nog een andere account aanmaken, het is nu geen echte actieve bokster te noemen en daarmee zou ze niets missen en ook niet slechter af zijn.

Ze is nu dus wel aan de genade van de bokkers overgeleverd en ik hoop dat die er wijs mee omgaan en nu ook zichzelf niet in de problemen gaan brengen hiermee.

Denk na voordat je doet !

Het is nu duidelijk genoeg dat zij fout was, de rest is aan de rechter.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:42

ik heb het hele topic gevolgt en dan mis ik zoiets Ach gut (ben blond dat zal het zijn Clown )

maar bokt blijft een openbaar forum en denk dat de verkoopster een nu wat groter probleem heeft als eerst...

Perrokai schreef:
Het is nu duidelijk genoeg dat zij fout was, de rest is aan de rechter.

precies!

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:54

Ook in het vorige topic heb ik aangegeven dat IK vond dat de fout bij de verkoopster lag omdat die schijnbaar niet eerlijk was geweest over het karakter van het paard. Maar ik ben geen advocaat of rechter, ik spreek alleen mijn persoonlijke mening uit.

Ik heb een hekel aan liegen, maar ik zou de mensen de kost niet willen geven die bij een verkoop (of zelfs hier op Bokt) alles aan elkaar liegen, of op zijn zachtst gezegd niet de complete waarheid spreken. Maar quotes van 2 jaar geleden KUNNEN aardig achterhaald zijn nietwaar? 2 jaar geleden meldde ze dat ze er niet meer op durfde, paard werd destijds gereden door haar instructeur, maar afgelopen winter is ze wel zelf gestart, dus schijnbaar durfde ze er inmiddels wel weer op. Kan misschien tijdelijk zijn geweest, of niet, dat weet je niet. Niet dat dat wil zeggen dat je dat paard dan ineens kan omschrijven als schaapmak, maar het is wel een verandering ten opzichte van de toenmalige omstandigheden.
Onderstaande had ik in het vorige topic al neergezet, dat is nog steeds mijn mening;
Citaat:
Een paard kan heel veel talent hebben én daarbij toch een karakter hebben dat hem ongeschikt maakt voor een jonge, angstige ruiter. Doet aan de kwaliteit van het paard niets af, maar betekent wel dat je daar open en eerlijk over moet zijn bij de verkoop om dit soort ellende van twee teleurgestelde partijen (koper én verkoper zijn nu niet blij) en een rechtzaak te voorkomen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:59

wat mij opviel.... die vraagprijs is aardig gestegen in de tussentijd...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:04

Liezel1 schreef:
wat mij opviel.... die vraagprijs is aardig gestegen in de tussentijd...

maar het beest was ook kwa niveau omhoog gegaan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:05

Het kan zeker achterhaald zijn... en ook ik heb steeds gezegt, we moeten het van 2 kanten bekijken.
Maar met dit als gegeven lijkt het mij genoeg zeggen Lachen

Kijk een 4 jarige die eens jolig is en je kletterd er dan toevallig een paard keer naast....rot, kun je ook bang van worden.
Of een paard volledig gestresst dat een rodeo geeft door schaduw?
Tuurlijk kan dat verbeteren, maar die als braaf te koop zetten....mwah.... dat blijven toch meestal niet de nucherste paarden Lachen