Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Perrokai schreef:Goed plan Amondi, en idd 345, van mij mag ook de verkoopster desnoods onder een schaduwaccount ( als dat mag van bokt om haar te beschermen) best even haar verhaal komen doen. Ik wil het echt graag van twee kanten horen. Als het goed is en ze heeft gelijk dan kan zij alles weerleggen wat hier verklaart is.
Het zou prettig zijn het van twee kanten te horen.
Alane schreef:waarom zou de verkoopster zich moeten verantwoorden tegenover enkele bokkers, die helemaal geen partij zijn in deze zaak en meningen en aannames van derden zien als vaststaande feiten?
Als ik een paard verkoop, braaf gereden en braaf op stal, dan is die dat hier, met 'mijn' ruiter... ik verkoop van stallen en ruiter er niet bij...
Wat voor mj braaf is kan voor een ander juist wel gevaarlijk of stout zijn of zelfs te doods... Braaf is een ruim begrip...
In deze kwestie kun je alleen maar zeggen: "Als .... dit of dat" en dan houd het gewoon op.
Perrokai schreef:Oooohhooo, dat is erg......echt erg.
Nu zou het kunnen in theorie dat iemand het paard onder handen heeft genomen daarna en dat het natuurlijk opgeknapt is we spreken wel over 2006. Maar aangezien dit verhaal van de kopers er achter aan komt neig ik eigenlijk gelijk weer naar de stelling. Dit paard is niet braaf, ook nu nog niet, en zij heeft dat geweten.
Ze zegt zelf dat hij nooit een stap verkeerd zette bij haar......hmmm, dan lieg je.
Nog steeds ben ik van mening dat een derde absoluut niet de identiteit van de verkoopster bekend moet maken. Pas daar mee op, ook zij valt onder de privacywet. Als officiele instanties en de krant haar naam niet noemen hebben wij daar ook het recht niet toe. Ik wil haar niet in bescherming nemen maar het is nu eenmaal zo.....ze vechten het voor de rechter wel uit. En ik heb begrepen dat dit een partuclier is en geen handelsstal, het is dus niet nodig heel nederland te waarschuwen hier geen paard meer te kopen. En eerlijk gezegd denk ik dat ze zoiets nooit meer uithaalt.....
Verder ben ik er persoonlijk op tegen om uberhaupt hier van wie dan ook de indentiteit te grabbel gooien omdat bokt heel hard is. Er zijn ook mensen die hun grenzen niet kennen tussen en er kunnen vervelende en gevaarlijke situaties ontstaan. Dat is het niet waard vind ik. Maar dat is puur mijn persoonlijke mening....
Hier wordt wel rechtgesproken en veroordeelt en daar moet het mee klaar zijn ook.
Ik vind het wel geweldig en toch ook dapper dat Schangah dit hier neer zet om bewijs te leveren. Ik weet niet of ik het zou durven........maar misschien ook wel.
Rianneke schreef:mijn vraag is hoe weet je zo zeker dat dit het betreffende paard is? (niet dat straks een onschuldige bokker zo te kijk word gezet)
Schangah schreef:Ik ken het paard en de verkoopster en ik zou hem nog niet gratis willen! Vind het niet netjes om zo'n paard waarvoor de eigenaresse/verkoopster zelf bang is aan een 14 jarige te verkopen! Dat is vragen om moeilijkheden en wat het meisje er vanaf valt en daardoor gewond raakt. Foei!
Perrokai schreef:Ik vind het wel geweldig en toch ook dapper dat Schangah dit hier neer zet om bewijs te leveren. Ik weet niet of ik het zou durven........maar misschien ook wel.
Citaat:Denk even na voordat je wat post, Bokt is een openbaar forum waar iedereen (dus ook je instructeur - stalgenoten - moeder) kan meelezen
Perrokai schreef:Het is nu duidelijk genoeg dat zij fout was, de rest is aan de rechter.
Citaat:Een paard kan heel veel talent hebben én daarbij toch een karakter hebben dat hem ongeschikt maakt voor een jonge, angstige ruiter. Doet aan de kwaliteit van het paard niets af, maar betekent wel dat je daar open en eerlijk over moet zijn bij de verkoop om dit soort ellende van twee teleurgestelde partijen (koper én verkoper zijn nu niet blij) en een rechtzaak te voorkomen.
Liezel1 schreef:wat mij opviel.... die vraagprijs is aardig gestegen in de tussentijd...