Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Als dat zo is dan voer je toch je pony's aan je honden? Dan moet je ze ook net zo voeren als dat ze in het wild zouden leven. En vooral niet in huis houden. Dus dag en nacht buiten met die hap.![]()
![]()
Van die voorouder mogen de honden heden ten dage niets meer merken. Als dat wel zo is horen dergelijke beesten niet thuis in deze maatschappij. Als eigenaar van een hond in deze geciviliceerde maatschappij heb je er voor te zorgen dat ze niet jagen of daar de kans voor krijgen.
FahyaFemke schreef:nou nou
wie had gedacht dat ons dorpje nog eens op bokt terecht zou komen. en op wat voor manier helaas:(
Ik vind het echt verschrikkelijk wat er gebeurd is. Omdat er iemand langsreed en dit allemaal zag(hond aan pony zijn nek en een tweede hond er achter aan) kon hij hulp halen. de vrouw riep hulpeloos dat hij de hond van de pony moest slaan maar hij heeft een buur boer en zoon gehaald eerst voor hulp.
deze hebben met een stuk hout de hond er afgeslagen uiteindelijk maar toen viel hij de boer aan!! De boer heeft nog eens geslagen maar helaas bleef hij aanvallen ... toen heeft een laatste klap hem of bewusteloos of fataal gelaten...
nu begrijp ik via bokt dus dat ze beide zijn ingeslapen.
Het maakt in mijn ogen ook niet uit wat voor ras het is geweest. maar inderdaad pitbullachtig. iets van een stafford of bullterrier ofzo. maar dat maakt niks uit, bij ons loopt er (zwaar irritant en ik word er pislink van) een soort van bordercolli ofzo constant ind e wei met mooi weer. dan word hij losgelaten en speelt hij in de wei. 2 weides verderop staan onze paarden.Nou ik ga de eigenaren toch wel aanspreken op het ongeluk wat nu gebeurd is op t dorp, dat ze de hond vasthouden anders zet ik em zelf wel vast in de tuin ofzo, ik vind het doodeng!!! Omdat het niet uitmaakt WAT voor ras het is!! Wij hebben zelf een rotweiler maar das echt een doetje, maar toch rent ze achter katten aan want dan ineens voelt ze dr instinct toch weer? Zo ook met die zwartwitte hond uit onze wei, dus weg ermee. ze houden em maar vast.
Ik wil via jeromy18 (ofzoiets?) de eigenaren van de pony en honden veel sterkte toewensen!!! ik vind het echt verschrikkelijk wat ze hebben meegemaakt en leef met ze mee. een dier verliezen is nooit leuk, op wat voor manier dan ook.
dan zag ik via slimmerik een filmpje over pitbullachtige? WAt is dat voor achterlijk filmpje? eerst houden ze em aan de achterpoten vast en bek. dan laat degene em aan de bek los, en dan laten ze em los aan de poten, en dan vinden ze het gek dattie aanvalt??? zou ik ook doen!! Als iemand me aan mn achterbenen omhoog houd zodat ik niet wegkan? k vind het een heel stom stom filmpje. want dit zegt niks over het ras, maar wel over de mensen die em zo dom vast houden en dan beginnen te gillen. ook het einde, ongelooflijk dom! Die vrouw heb em vast, gooit em ineens los en vind het dan raar dat hij haar weer aanvalt??????
ik hou er over op. echt om laaiend om te worden.
Voor zover ik heb begrepen, maar heb dag erna voor t laatst wat er over gehoord, is de pony op stal gezet met wollen deken om en heb dierenarts goed werk geleverd. nu lees ik dus dat pony in shock verkeerd. ikhoop dat het snel beter gaat... en ik hoop ook:
dat de honden nu toch wel beter vastgezet worden? Bedoel, zat stallen daar, dus hij kan misschien toch wel in een stal worden gezet? Zolang ik niet zeker weet of hun overige honden vastzitten, durf ik daar echt niet meer langs met mijn paarden...
Ikhoop nog wat via je te horen jeromy, jij kent de mensen!
gr Mariëlle
jerome18jr schreef:bij de ene hond is de knop omgegaan en we tasten nog steeds in het duister waarom ze had deze hond al ongeveer elf jaar, ik heb hele gesprekken gehad met de dierenarts maar het is en blijft een raadsel. maar wij vinden nog steeds dat de eigenaresse de juiste beslissing heeft genomen.
jerome18jr schreef:FahyaFemke schreef:nou nou
wie had gedacht dat ons dorpje nog eens op bokt terecht zou komen. en op wat voor manier helaas:(
Ik vind het echt verschrikkelijk wat er gebeurd is. Omdat er iemand langsreed en dit allemaal zag(hond aan pony zijn nek en een t...
Ik wil via jeromy18 (ofzoiets?) de eigenaren van de pony en honden veel sterkte toewensen!!! ik vind het echt verschrikkelijk wat ze hebben meegemaakt en leef met ze mee. een dier verliezen is nooit leuk, op wat voor manier dan ook.
....
Ikhoop nog wat via je te horen jeromy, jij kent de mensen!
gr Mariëlle
hoi marielle,
de honden zaten inderdaad in een apart gedeelte helemaal omheind maar zijn helaas uitgebroken. met vriendje gaat het goed tot nu toe maar juichen doen we nog niet omdat er nog steeds grote kans op infectie bestaat. morgen ga ik er weer heen en zal als jullie het op prijs stellen laten weten hoe het gaat. ook nog even eenreactie over het ras van de honden. het waren allebei kruisingen met engelse bul en nog wat. ik heb absoluut niet te intensie willen wekken dat ik niet wil vertellen om welk ras dit ging. ik ben sinds kort op de forum en val gelijk met mijn neus in de boter. het gaat er toch wel erg hard aan toe en heb me bewust een beetje afzijdig gehouden. ik ben terplaatse geweest toen het gebeurde en neem van mijn aan dat je dit je ergste vijand niet toewenst. bij de ene hond is de knop omgegaan en we tasten nog steeds in het duister waarom ze had deze hond al ongeveer elf jaar, ik heb hele gesprekken gehad met de dierenarts maar het is en blijft een raadsel. maar wij vinden nog steeds dat de eigenaresse de juiste beslissing heeft genomen.
Nakisha schreef:Zo, dat is even een ander verhaal natuurlijk. Op zich is het niet meer dan begrijpelijk dat een hond die geslagen word, aanvalt. Maar ik begrijp nu wel hoe het gegaan is.
En dat het waarschijnlijk om een Stafford ging, had ik ook allang door... Ik vond sowieso dat hele gedraai om welk ras het ging overdreven... alsof bepaalde rassen steeds in bescherming genomen moeten. Die ''geheimhouding'' rond het ras drijft spanningen alleen maar op! Natuurlijk zijn er honderden lieve Staffies, ik heb er zelf ook genoeg gekend... schatjes! Helaas is het hier gewoon fout gegaan.
ingeo schreef:die honden waren even agressief als een kat die een muis vangt - wat een onzin om ze omwille van normaal prooigedrag te laten inslapen, dan mogen alle katten wel meteen dood.
natuurlijk was het incident erg, voor de paardjes en de eigenaars, maar de honden hadden perfect nog een lang en incidentloos leven kunnen hebben als hun eigenaar ze beter onder controle hield in dergelijke situaties.
wat kunnen mensen toch onwetend en dom zijn.
Miss_Montana schreef:Snoevie schreef:dat van die kaken op slot overdrijven ze idd vaak,ook een pitbullachtige redt dat niet zonder even los te laten tussendoor.....
ik begreep dat het wel goed ging met de pony?
Heb ik gezegd dat zo'n dier dood moetAlleen een hond die het in zijn hoofd haalt om een pony aan te vallen heeft imo wel een paar steekjes los.
De kaken gaan wel degelijk op slot. Niemand kan mij zeggen dat het niet zo is, heb van dichtbij meegemaakt hoe mijn hond in zijn nek werd gegrepen door een pitbull. We hebben alles gedaan om hem van onze hond af te krijgen, zijn baas heeft die hond geslagen geschopt alles. Uiteindelijk heeft mijn moeder haar vingers in zijn bek gedaan en heeft zijn bek open gerukt, daarbij is ze zelf ook nog gebeten door die kl0tehond. Ieder ras moet gewoon goed opgevoed worden, van teckel tot staffordshire etc. Daarbij hoef je niet streng te zijn, wij hebben onze hond nooit geslagen of wat dan ook. Maar als honden andere dieren gaan aanvallen moeten er toch echt wat dingen veranderen.
[Edit] Voor de duidelijkheid: Ik noem de pitbull die mijn hond heeft aangevallen een kl0tehond, als het een labrador was geweest had ik het ook een kl0tehond gevonden. Ik heb niets tegen vechthonden.
Nakisha schreef:Jongens, alsjeblieft... de ''bloed geproeft'' theorie is allang achterhaalt. Dit kan je ook simpel proberen met elke willekeurige hond; laat hem maar eens wat bloed van een wondje likken. Ik verzeker je dat je er geen killer van zal krijgen!
Nakisha schreef:Jongens, alsjeblieft... de ''bloed geproeft'' theorie is allang achterhaalt. Dit kan je ook simpel proberen met elke willekeurige hond; laat hem maar eens wat bloed van een wondje likken. Ik verzeker je dat je er geen killer van zal krijgen!