Agressieve honden vallen mini-shetlander aan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Agressieve honden vallen mini-shetlander aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:07

oh ik schrok al joh!
en wat vervelend wat er met jouw hondje gebeurd is.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:17

Hahaha sorry, kwam een beetje stom over ja Nagelbijten / Gniffelen

Het is heel vervelend, die hond viel uit het niets aan. Gelukkig heeft mijn hond het overleefd met een paar hechtingen, alleen was het niet goed voor zijn hart. Sinds die aanval is zijn lekkende hartklep nog erger geworden. Maar het gaat goed met hem Knipoog De pitbull is niet ingeslapen want dat hoefde voor ons ook niet, zolang hij maar gemuilkorfd zou worden. Helaas heeft zijn baas er geen gehoor aan gegeven en inmiddels heeft de hond al 7 andere honden gebeten na de aanval op onze hond... En daar heb ik nou zo'n hekel aan. Die bazen die ten eerste hun hond slecht opvoeden/behandelen waardoor hij andere dieren gaat aanvallen en ten tweede dat áls het raak is dat ze geen maatregelen nemen om te voorkomen dat de hond het nog eens doet.

Maarja, het ging eigenlijk over de pony Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:20

idd,we gaan weer offtopic(sorry,ik doe het weer)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:26

slimmerik schreef:
Als dat zo is dan voer je toch je pony's aan je honden? Dan moet je ze ook net zo voeren als dat ze in het wild zouden leven. En vooral niet in huis houden. Dus dag en nacht buiten met die hap. Koe Vork

Van die voorouder mogen de honden heden ten dage niets meer merken. Als dat wel zo is horen dergelijke beesten niet thuis in deze maatschappij. Als eigenaar van een hond in deze geciviliceerde maatschappij heb je er voor te zorgen dat ze niet jagen of daar de kans voor krijgen.

Dus eeuwen oude instincten zijn verdwenen?

Het is heel simpel, inprincipe ziet de hond jou als de roedeleider..als je uit gaat met de hond.. Zal de hond het zien als jagen, niet omdat die mag plassen en poepen, dat is z'n territorium afbakenen.
Veel mensen denken hier niet bij na, maar een hond is en blijft een jager..

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:52

nou nou
wie had gedacht dat ons dorpje nog eens op bokt terecht zou komen. en op wat voor manier helaas:(
Ik vind het echt verschrikkelijk wat er gebeurd is. Omdat er iemand langsreed en dit allemaal zag(hond aan pony zijn nek en een tweede hond er achter aan) kon hij hulp halen. de vrouw riep hulpeloos dat hij de hond van de pony moest slaan maar hij heeft een buur boer en zoon gehaald eerst voor hulp.
deze hebben met een stuk hout de hond er afgeslagen uiteindelijk maar toen viel hij de boer aan!! De boer heeft nog eens geslagen maar helaas bleef hij aanvallen ... toen heeft een laatste klap hem of bewusteloos of fataal gelaten...
nu begrijp ik via bokt dus dat ze beide zijn ingeslapen.
Het maakt in mijn ogen ook niet uit wat voor ras het is geweest. maar inderdaad pitbullachtig. iets van een stafford of bullterrier ofzo. maar dat maakt niks uit, bij ons loopt er (zwaar irritant en ik word er pislink van) een soort van bordercolli ofzo constant ind e wei met mooi weer. dan word hij losgelaten en speelt hij in de wei. 2 weides verderop staan onze paarden.Nou ik ga de eigenaren toch wel aanspreken op het ongeluk wat nu gebeurd is op t dorp, dat ze de hond vasthouden anders zet ik em zelf wel vast in de tuin ofzo, ik vind het doodeng!!! Omdat het niet uitmaakt WAT voor ras het is!! Wij hebben zelf een rotweiler maar das echt een doetje, maar toch rent ze achter katten aan want dan ineens voelt ze dr instinct toch weer? Zo ook met die zwartwitte hond uit onze wei, dus weg ermee. ze houden em maar vast.

Ik wil via jeromy18 (ofzoiets?) de eigenaren van de pony en honden veel sterkte toewensen!!! ik vind het echt verschrikkelijk wat ze hebben meegemaakt en leef met ze mee. een dier verliezen is nooit leuk, op wat voor manier dan ook.

dan zag ik via slimmerik een filmpje over pitbullachtige? WAt is dat voor achterlijk filmpje? eerst houden ze em aan de achterpoten vast en bek. dan laat degene em aan de bek los, en dan laten ze em los aan de poten, en dan vinden ze het gek dattie aanvalt??? zou ik ook doen!! Als iemand me aan mn achterbenen omhoog houd zodat ik niet wegkan? k vind het een heel stom stom filmpje. want dit zegt niks over het ras, maar wel over de mensen die em zo dom vast houden en dan beginnen te gillen. ook het einde, ongelooflijk dom! Die vrouw heb em vast, gooit em ineens los en vind het dan raar dat hij haar weer aanvalt??????
ik hou er over op. echt om laaiend om te worden.

Voor zover ik heb begrepen, maar heb dag erna voor t laatst wat er over gehoord, is de pony op stal gezet met wollen deken om en heb dierenarts goed werk geleverd. nu lees ik dus dat pony in shock verkeerd. ikhoop dat het snel beter gaat... en ik hoop ook:

dat de honden nu toch wel beter vastgezet worden? Bedoel, zat stallen daar, dus hij kan misschien toch wel in een stal worden gezet? Zolang ik niet zeker weet of hun overige honden vastzitten, durf ik daar echt niet meer langs met mijn paarden...

Ikhoop nog wat via je te horen jeromy, jij kent de mensen!

gr Mariëlle

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:29

Zo, dat is even een ander verhaal natuurlijk. Op zich is het niet meer dan begrijpelijk dat een hond die geslagen word, aanvalt. Maar ik begrijp nu wel hoe het gegaan is.

En dat het waarschijnlijk om een Stafford ging, had ik ook allang door... Ik vond sowieso dat hele gedraai om welk ras het ging overdreven... alsof bepaalde rassen steeds in bescherming genomen moeten. Die ''geheimhouding'' rond het ras drijft spanningen alleen maar op! Natuurlijk zijn er honderden lieve Staffies, ik heb er zelf ook genoeg gekend... schatjes! Helaas is het hier gewoon fout gegaan.

jerome18jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:34

FahyaFemke schreef:
nou nou
wie had gedacht dat ons dorpje nog eens op bokt terecht zou komen. en op wat voor manier helaas:(
Ik vind het echt verschrikkelijk wat er gebeurd is. Omdat er iemand langsreed en dit allemaal zag(hond aan pony zijn nek en een tweede hond er achter aan) kon hij hulp halen. de vrouw riep hulpeloos dat hij de hond van de pony moest slaan maar hij heeft een buur boer en zoon gehaald eerst voor hulp.
deze hebben met een stuk hout de hond er afgeslagen uiteindelijk maar toen viel hij de boer aan!! De boer heeft nog eens geslagen maar helaas bleef hij aanvallen ... toen heeft een laatste klap hem of bewusteloos of fataal gelaten...
nu begrijp ik via bokt dus dat ze beide zijn ingeslapen.
Het maakt in mijn ogen ook niet uit wat voor ras het is geweest. maar inderdaad pitbullachtig. iets van een stafford of bullterrier ofzo. maar dat maakt niks uit, bij ons loopt er (zwaar irritant en ik word er pislink van) een soort van bordercolli ofzo constant ind e wei met mooi weer. dan word hij losgelaten en speelt hij in de wei. 2 weides verderop staan onze paarden.Nou ik ga de eigenaren toch wel aanspreken op het ongeluk wat nu gebeurd is op t dorp, dat ze de hond vasthouden anders zet ik em zelf wel vast in de tuin ofzo, ik vind het doodeng!!! Omdat het niet uitmaakt WAT voor ras het is!! Wij hebben zelf een rotweiler maar das echt een doetje, maar toch rent ze achter katten aan want dan ineens voelt ze dr instinct toch weer? Zo ook met die zwartwitte hond uit onze wei, dus weg ermee. ze houden em maar vast.

Ik wil via jeromy18 (ofzoiets?) de eigenaren van de pony en honden veel sterkte toewensen!!! ik vind het echt verschrikkelijk wat ze hebben meegemaakt en leef met ze mee. een dier verliezen is nooit leuk, op wat voor manier dan ook.

dan zag ik via slimmerik een filmpje over pitbullachtige? WAt is dat voor achterlijk filmpje? eerst houden ze em aan de achterpoten vast en bek. dan laat degene em aan de bek los, en dan laten ze em los aan de poten, en dan vinden ze het gek dattie aanvalt??? zou ik ook doen!! Als iemand me aan mn achterbenen omhoog houd zodat ik niet wegkan? k vind het een heel stom stom filmpje. want dit zegt niks over het ras, maar wel over de mensen die em zo dom vast houden en dan beginnen te gillen. ook het einde, ongelooflijk dom! Die vrouw heb em vast, gooit em ineens los en vind het dan raar dat hij haar weer aanvalt??????
ik hou er over op. echt om laaiend om te worden.

Voor zover ik heb begrepen, maar heb dag erna voor t laatst wat er over gehoord, is de pony op stal gezet met wollen deken om en heb dierenarts goed werk geleverd. nu lees ik dus dat pony in shock verkeerd. ikhoop dat het snel beter gaat... en ik hoop ook:

dat de honden nu toch wel beter vastgezet worden? Bedoel, zat stallen daar, dus hij kan misschien toch wel in een stal worden gezet? Zolang ik niet zeker weet of hun overige honden vastzitten, durf ik daar echt niet meer langs met mijn paarden...

gr Mariëlle

hoi marielle,

de honden zaten inderdaad in een apart gedeelte helemaal omheind maar zijn helaas uitgebroken. met vriendje gaat het goed tot nu toe maar juichen doen we nog niet omdat er nog steeds grote kans op infectie bestaat. morgen ga ik er weer heen en zal als jullie het op prijs stellen laten weten hoe het gaat. ook nog even eenreactie over het ras van de honden. het waren allebei kruisingen met engelse bul en nog wat. ik heb absoluut niet te intensie willen wekken dat ik niet wil vertellen om welk ras dit ging. ik ben sinds kort op de forum en val gelijk met mijn neus in de boter. het gaat er toch wel erg hard aan toe en heb me bewust een beetje afzijdig gehouden. ik ben terplaatse geweest toen het gebeurde en neem van mijn aan dat je dit je ergste vijand niet toewenst. bij de ene hond is de knop omgegaan en we tasten nog steeds in het duister waarom ze had deze hond al ongeveer elf jaar, ik heb hele gesprekken gehad met de dierenarts maar het is en blijft een raadsel. maar wij vinden nog steeds dat de eigenaresse de juiste beslissing heeft genomen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:55

jerome18jr schreef:
bij de ene hond is de knop omgegaan en we tasten nog steeds in het duister waarom ze had deze hond al ongeveer elf jaar, ik heb hele gesprekken gehad met de dierenarts maar het is en blijft een raadsel. maar wij vinden nog steeds dat de eigenaresse de juiste beslissing heeft genomen.

Tsja, als je een hond al zo lang hebt en het dier nooit eerder pogingen heeft ondernomen, kan ik me de nare verrassing zeker voorstellen. Ik probeer even mee te denken over het 'waarom'. Wat ik me afvroeg: werden de dieren altijd opgesloten op stal? Zoals ik eerder al schreef, heb ik zelf een hond van wie ik weet dat 'ie paarden wil 'vangen'. Hem sluit ik dus ook altijd op.
Een hondentrainster heeft me ooit uitgelegd dat hierdoor zijn 'zin om wat te vangen' kan toenemen. Hij mag het nooit, wordt altijd tegengehouden, dus moet ik er vooral voor zorgen dat 'ie nooooooit los komt, want dan heeft 'ie nog meer zin dan anders zeg maar.
Misschien dat zoiets met deze honden ook aan de hand was. Ze zijn zelf ontsnapt, en konden zich toen niet meer in bedwang houden, als je begrijpt wat ik bedoel.

Voor nu gelukkig trouwens dat Vriendje het naar omstandigheden goed maakt! Relatief schijnt de kans op infectiegevaar van een hondenbeet kleiner te zijn dan bij andere verwondingen, heb ik begrepen, dus hopen dat het verder mee gaat vallen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:12

Beterschap in ieder geval met je shet!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:01

jerome18jr schreef:
FahyaFemke schreef:
nou nou
Ik vind het echt verschrikkelijk wat er gebeurd is. Omdat er iemand langsreed en dit allemaal zag(hond aan pony zijn nek en een t...
....

gr Mariëlle

hoi marielle,

de honden zaten inderdaad in een apart gedeelte helemaal omheind maar zijn helaas uitgebroken. met vriendje gaat het goed tot nu toe maar juichen doen we nog niet omdat er nog steeds grote kans op infectie bestaat. morgen ga ik er weer heen en zal als jullie het op prijs stellen laten weten hoe het gaat. ook nog even eenreactie over het ras van de honden. het waren allebei kruisingen met engelse bul en nog wat. ik heb absoluut niet te intensie willen wekken dat ik niet wil vertellen om welk ras dit ging. ik ben sinds kort op de forum en val gelijk met mijn neus in de boter. het gaat er toch wel erg hard aan toe en heb me bewust een beetje afzijdig gehouden. ik ben terplaatse geweest toen het gebeurde en neem van mijn aan dat je dit je ergste vijand niet toewenst. bij de ene hond is de knop omgegaan en we tasten nog steeds in het duister waarom ze had deze hond al ongeveer elf jaar, ik heb hele gesprekken gehad met de dierenarts maar het is en blijft een raadsel. maar wij vinden nog steeds dat de eigenaresse de juiste beslissing heeft genomen.

Hoi Jeromy.
ik zal regelmatig hier kijken hoe het met de shet is.
ik heb nog geen kennis gemaakt met de nieuwe mensen dus ik ga me echt niet opdringen nu. Ik woon ook niet naast ze maar aan andere kant dorp. sterkte

groetjes

jerome18jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:25

hoi mirella,
mijn vriendin vind het ook echt verschrikkelijk ze woont pas een week of twee in herkingen en dan gebeurt dit. als ze het voorval had kunnen terugdraaien deed ze het direct, maar meer als opsluiten van de honden kon ze niet doen en ze deed dit niet omdat de honden niet met paarden overweg konden want ze zijn paarden gewend maar omdat ze hier net woont alles nieuw is ook voor de beesten en het erf was nog niet omheind.
groetjes

jerome18jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:32

Nakisha schreef:
Zo, dat is even een ander verhaal natuurlijk. Op zich is het niet meer dan begrijpelijk dat een hond die geslagen word, aanvalt. Maar ik begrijp nu wel hoe het gegaan is.

En dat het waarschijnlijk om een Stafford ging, had ik ook allang door... Ik vond sowieso dat hele gedraai om welk ras het ging overdreven... alsof bepaalde rassen steeds in bescherming genomen moeten. Die ''geheimhouding'' rond het ras drijft spanningen alleen maar op! Natuurlijk zijn er honderden lieve Staffies, ik heb er zelf ook genoeg gekend... schatjes! Helaas is het hier gewoon fout gegaan.

ik wil hier toch nog even op reageren. het waren twee kruisingen een van een bul en inderdaad in de ander zat ver een stafford dus niet de directe ouders. je moet weten dat het ons niet gaat om welk ras het gaat. ik vind ieder beest leuk in heb zelf wel een bepaalde voorkeur voor een ras en daar valt zeker de stafford niet onder, maar dat neem niet weg dat deze hond altijd heel vriendelijk was en wij dus helemaal kapot zijn van dit voorval. de hond is geprobeerd los te halen van de pony in eerste instantie door hem er af proberen te trekken maar hij ging zich alleen maar meer verzetten en werd steeds agressief op het laatst is er op iemand geweest die hem heeft geslagen er was geen andere keuze meer en neem aan van mij dat dit echt verschrikkelijk is voor iedereen die dit gezien heeft.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:55

Ik begrijp het helemaal hoor Jerome. Ik vind het ook echt verschrikkelijk voor de eigenaresse!
Zelf heb ik trouwens sowieso niets tegen een bepaald ras. Ik weet echter wel wat er ongeveer in een ras zit... of beter gezegd, de kenmerken die veel honden van een bepaald ras vertonen. Ik ben gewoon een realist wat dat betreft. Knipoog

Zelf heb ik een herder en een franse bulldog. Ik ken honden van allerlei rassen, van Amerikaanse bullen en Staffies tot een Koningspoedel. Knipoog Ik houd gewoon veel van honden! Haha!

Het is enorm jammer dat dit gebeurd is... ik wens de eigenaresse van de honden en de eigenaresse van het paard (dezelfde?) veel sterkte toe!!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:28

die honden waren even agressief als een kat die een muis vangt - wat een onzin om ze omwille van normaal prooigedrag te laten inslapen, dan mogen alle katten wel meteen dood.

natuurlijk was het incident erg, voor de paardjes en de eigenaars, maar de honden hadden perfect nog een lang en incidentloos leven kunnen hebben als hun eigenaar ze beter onder controle hield in dergelijke situaties.

wat kunnen mensen toch onwetend en dom zijn Rolleyes .

jerome18jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:10

ingeo schreef:
die honden waren even agressief als een kat die een muis vangt - wat een onzin om ze omwille van normaal prooigedrag te laten inslapen, dan mogen alle katten wel meteen dood.

natuurlijk was het incident erg, voor de paardjes en de eigenaars, maar de honden hadden perfect nog een lang en incidentloos leven kunnen hebben als hun eigenaar ze beter onder controle hield in dergelijke situaties.

wat kunnen mensen toch onwetend en dom zijn Rolleyes .

ik zou toch nog maar eens mijn vorige berichten lezen dan snap je wat er werkelijk is gebeurt!!!! ze hadden in iedergeval geen incidentloos en lang leven meer hebben gehad.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:13

tis hier op het eiland gebeurd dus Verdrietig
echt sneu, t arme paardje

mensen, wees eens reeël
die beesten kunnen nog zo lief en vrolijk zijn, maar je ziet wat er gebeurt
ze hebben geen zelfbeheersing.

deze keer vallen ze een pony aan, wie zegt dat het de volgende keer geen
klein kind is?

nu zijn ze dood punt uit, het klinkt hard maar je bent op deze manier wel
van de problemen af en het is veiliger en beter zo

ik ben absoluut geen hondenhater, totaal niet ik heb zelf ook een hond
maar wanneer honden niet te vertrouwen zijn moeten ze gewoon afgemaakt worden

als ze een kind of een paard of een andere hond dood bijten, waarom zouden
die honden dan niet afgemaakt mogen worden?

gelukkig heeft dit paardje het overleefd

tis zonde, t arme beest

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:15

Waarom de honden de pony hebben aangevallen blijft natuurlijk giswerk. Om nou te zeggen dat het aan het ras ligt vind ik nogal kort door de bocht. Aangezien de honden + eigenaresse net verhuisd waren lijkt het me eerder een combi van stress en jachtinstinct. De hond deed denk ik alleen maar wat zijn instinct hem zei; jagen vastbijten, vasthouden. En toen de buurman (een voor hem relatief onbekende persoon) hem hardhandig van de pony af sloeg is hij natuurlijk razent geworden. (bedenk je even dat jij boontjes staat te plukken en de buurman slaat je van de boontjes weg omdat je die niet mag plukken... dan wordt jij toch ook boos?) Daarbij wil ik natuurlijk niet zeggen dat het goed is dat hij zo heeft gereageerd. Eigenlijk had hij moeten accepteren dat hij niet op dat dier mocht jagen van zijn roedelleider. Maar je hebt kans dat door pijn (hij is geslagen), stress en adrealine zijn vermogen tot gewoon nadenken enigzins was vermindert. Nou kun je heel lang speculeren of de eigenaresse wel goed de baas was ed, maar ik ga er maar even vanuit dat dat allemaal dik in orde was. Als er dan bij zo'n hond de knop omgaat kan ik erg begrijpen dat je hem/haar inlaat slapen. Voor het zelfde geldt denk hij dat hij straks hetzelfde mag doen als hij een bot heeft en iemand komt te dichtbij. Natuurlijk kun je ook maatregelen nemen, maar als eigenaresse kijk je, denk ik, met hele andere ogen naar je hond en of je hem ooit weer zou vertrouwen?

Maar waarom de andere hond is ingeslapen begrijp ik niet. Zover ik heb begrepen liep deze hond wel te jagen (erachterna rennen?) maar heeft de pony verder niet aangevallen en ook de omstanders niet. Dat achterna rennen is roedel gedrag, maar dat betekend niet dat hij/zij ook de pony daadwerkelijk had willen aanvallen (misschien had hij/zij wel door dat het de pony van de baas was?) en een mens aanvallen heeft ze ook niet gedaan. Dus dat vind ik wel jammer. Maar ik ga de eigenaresse er niet niet op veroordelen, wat gebeurt is is gebeurt en ik kann me goed voorstellen dat de eigenaresse het er zwaar genoeg mee heeft.

Ik vind wel dat je honden niet zomaar moet inslapen omdat ze jaaggedrag vertonen of volgens ons mensen onbetrouwbaar zijn. Men kijkt te veel met mensen ogen, normen en waarden naar honden. En niet naar de honden zelf, meestal is er een reden dat een hond een voor ons onbetrouwbaar gedrag laat zien, bijv; pijn, incompetentie van de "roedelleider", stress, angst of het nalaten van socialisatie. En meestal kun je daaraan werken en nog lang plezier hebben van je hond. Maar een gedragstherapeut en dierenarts kost geld en dat hebben sommige mensen er niet voor over.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:26

Miss_Montana schreef:
Snoevie schreef:
dat van die kaken op slot overdrijven ze idd vaak,ook een pitbullachtige redt dat niet zonder even los te laten tussendoor.....

ik begreep dat het wel goed ging met de pony?

Heb ik gezegd dat zo'n dier dood moet Verward Alleen een hond die het in zijn hoofd haalt om een pony aan te vallen heeft imo wel een paar steekjes los.

De kaken gaan wel degelijk op slot. Niemand kan mij zeggen dat het niet zo is, heb van dichtbij meegemaakt hoe mijn hond in zijn nek werd gegrepen door een pitbull. We hebben alles gedaan om hem van onze hond af te krijgen, zijn baas heeft die hond geslagen geschopt alles. Uiteindelijk heeft mijn moeder haar vingers in zijn bek gedaan en heeft zijn bek open gerukt, daarbij is ze zelf ook nog gebeten door die kl0tehond. Ieder ras moet gewoon goed opgevoed worden, van teckel tot staffordshire etc. Daarbij hoef je niet streng te zijn, wij hebben onze hond nooit geslagen of wat dan ook. Maar als honden andere dieren gaan aanvallen moeten er toch echt wat dingen veranderen.

[Edit] Voor de duidelijkheid: Ik noem de pitbull die mijn hond heeft aangevallen een kl0tehond, als het een labrador was geweest had ik het ook een kl0tehond gevonden. Ik heb niets tegen vechthonden.

Nou mijn golden zou het ook kei lleuk vinden om hier in de wei achter de schetland veulentjes (of merries) aan te rennen, imo hij probeert het wel vaker maar ik roep hem altijd terug.. Ik vind dat die honden (uit het topic) gewoon natuurlijk hebben gehandelt, 2 weken geleden heb ik mijn hond en een andere hond nog een ree (JA EEN REE) zien vangen en over de weg zien slepen.. dus waarom geen mini shetlander? Die zijn immers kleiner dan een ree!
En honden laten over het algemeen pas los als ze iets doodgebeten hebben (als dat echt hun doel is *kaken opslot*) anders kan de *prooi* er weer vandoor gaan..
maargoed, als het bij de mens neit in het straatje past ruimen we het toch gewoon oP? is veel makkelijker dan het probleem bij de mens! zelf te zoeken.
De hond van mijn vriend is ook hartstikke agressief als ik dit topic moet geloven, als ze een botje heeft of aan het eten is mag je niet in haar buurt komen, ze wil alleen geaait worden of mee gespeeld worden als het HAAR uitkomt. Maargoed dit word allemaal geaccepteerd door de familie van mijn vriend, dus krijg je in mijn ogen gewoon een verwende klOte hond. Hond heeft gewoon verkeerde opvoeding gehad en daardoor is hij helemaal verpest...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:58

Waarom geen minishet? Omdat het hier gaat om andermans huisdieren en als roedelleider moet je je hond niet toestaan agressie te uiten tegen andere dieren. Imo is geen enkele vorm van agressie geoorloofd.

Als een hond agressie uit scheelt er of wat in de opvoeding of de hond is niet lekker in z'n bovenkamer (want ook dat komt voor), maar imo is 't vaak redelijk te voorspellen hoe honden reageren en als het redelijk is te verwachten dat je hond agressief reageerd met andere dieren hoor je je hond daarvan weg te houden. Wat de eigenaar in het geval van dit nieuwsbericht ook geprobeerd heeft.

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 22:21

Honden die eenmaal bloed hebben geproefd (en dan ook nog eens op eigen initiatief) zijn eenmaal niet makkelijk te handhaven in de maatschappij. Ik hoef zo'n hond absoluut niet in mijn omgeving. Erg knap van de eigenaar dat ze zo'n beslissing heeft kunnen maken voor haar eigen honden,waar ze denk ik erg veel van hield. Voor de mensen die een beschermd hondenproject willen, biedt je lekker aan als vrijwilliger, ga zulke honden opvangen en hou ze maar uit de maatschappij. Maar neem dan ook de verantwoording als ze een rennend dier of kind grijpen. Ik vind zo'n mening altijd grappig om te lezen, aangezien het veel makkelijker gezegd dan gedaan is. Maar 't klinkt natuurlijk leuk...

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:51

Jongens, alsjeblieft... de ''bloed geproeft'' theorie is allang achterhaalt. Dit kan je ook simpel proberen met elke willekeurige hond; laat hem maar eens wat bloed van een wondje likken. Ik verzeker je dat je er geen killer van zal krijgen!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 00:30

Nakisha schreef:
Jongens, alsjeblieft... de ''bloed geproeft'' theorie is allang achterhaalt. Dit kan je ook simpel proberen met elke willekeurige hond; laat hem maar eens wat bloed van een wondje likken. Ik verzeker je dat je er geen killer van zal krijgen!

nee idd dit heb ik ook al eerder aangegeven in dit topic hier
hoeveel doden zouden er dan wel niet dagelijk moeten vallen? als een hond bloed heeft geproefd..
er zijn duizenden eigenaren die hun honden elke dag vers vlees geven.. en in vers vlees zit BLOED Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 00:33

Nakisha schreef:

Ben ik gedeeltelijk mee eens, maar een hond die gebeten heeft is gepredisponeerd om terug te bijten, dus zo achterhaald is het echt niet Lachen

Dig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 00:55

Ik vind het ook net als iedereen hier een erg triest verhaal.
Maar ik zou het persoonlijk niet kunnen om mijn hond in te laten slapen.Ik zou dan mijn hond nooit meer bij paarden en of andere dieren in de buurt laten komen, maar in laten slapen dat zou ik denk ik niet over mijn hard kunnen laten verkrijgen. Ook al vind ik het nog zo verschikkelijk wat hij heeft gedaan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 07:52

ach dat bloed verhaal,alsjeblieft zeg.
het is wel zo dat een hond die eenmaal heeft gebeten,dit sneller weer kan doen,maar dat heeft echt niets met bloed te maken.

tja het inslapen.......ik snap het ook wel,als je hond nooit aggresief is,en dan ineens zoiets uithaalt..........moeilijk hoor en een schok voor de pony