Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:42

jaantsje schreef:
In mijn ogen slaat Nederland echt door in het uivinden van nieuwe wetgeving.

Volgens mij hobbelt Nederland gewoon achter de rest van Europa aan, en is zelfs nog later dan andere delen. Ook in Duitsland en Oostenrijk komt er een rookverbod, en aan de andere kant van die plas die de Noordzee heet is het al veel langer zo.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:21

Wij hebben geen kantine, rook heerlijk tijdens het uitstappen Sigaar

Dus rookverbod in de paardensport zegt me weinig.

Happywoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:31

Go Ninx Go jij! Go jij!

Als je zo nodig dat gif moet inademen, val dan alleen jezelf er mee lastig en laat de rest genieten van frisse lucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:35

Neonlight schreef:
jaantsje schreef:
In mijn ogen slaat Nederland echt door in het uivinden van nieuwe wetgeving.

Volgens mij hobbelt Nederland gewoon achter de rest van Europa aan, en is zelfs nog later dan andere delen. Ook in Duitsland en Oostenrijk komt er een rookverbod, en aan de andere kant van die plas die de Noordzee heet is het al veel langer zo.

Idd

Ik ben het met sjaantsje eens dat nederland vaak kopploper is met regeltjes.
Meestal de onzinnige waar andere landen het nut niet van zien.

Maar hier lopen ze ver achter bij andere landen...bang dat ze geld gaan missen denk ik...

Ik ben er zeker blij om Ja

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:12

Dat roken in sportkantine's verboden wordt, oké. Dat snap ik helemaal.
Als je ziet wat voor rookwalmen er vaak hangen (ik rook zelf ook hoor).

Maar dat rookverbod in kroegen en discotheken... Denk ook dat er een hoop gezeik door komt. Ladderzatte mensen die allemaal onder een klein afdakje willen/moeten roken, dat kan niet goed gaan

Ben ook benieuwd of de horeca er iets van gaat merken qua omzet. Hoor namelijk een hele hoop mensen roepen dat ze niet of minder gaan stappen. En rokers die uiteten gaan blijven ook niet zolang meer natafelen lijkt me.

Dalijk worden er illegale rookparty's georganiseerd Clown

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:18

Happywoman schreef:
Ik denk dat ik oprecht kan zeggen dat ik roken de meest egoistische,walgelijkste en zwakste bezigheid en verslaving vind (buiten alle verboden zaken,uiteraard). Van mij mag het volledig geilligaliseerd worden. Mensen gaan toch ook niet boven een schoorsteen hangen?! Of met bakken brandend gif over straat lopen?! Van 1 sigaret (meeroken) kan je levenslange longschade oplopen,zeker als kind en 1 sigaret geeft 75% bloedvatvernauwing gedurende 8u.,reken maar uit. Dit geldt ook voor de placenta, fijn als je daarvan moet groeien.

Ik vind dit nogal egoistisch om te zeggen, dat het volledig geilligaliseerd moet worden. Als mensen roken maar jou er niet mee lastig vallen, wat is dan het probleem? Dat jij het zo walgelijk en weet ik veel wat vind is jouw mening. Maar als er mensen zijn die genieten van hen sigaretje en er niet mee kunnen/willen stoppen, laat ze lekker roken! Zolang ze jou er niet mee lastig vallen.. En dalijk mag er alleen nog maar buiten gerookt worden en daar heb je er geen last van toch?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:41

Ilsemarie schreef:
Ik kan alleen maar zeggen... Go jij! Go jij!
Geen gehoest, jeukende rode ogen of hoofdpijn meer... heerlijk!

Inderdaad, super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:48

chantalvdv schreef:
Als er binnen niet gerookt mag worden gaan de rokers heerlijk allemaal bij de deur staan. Och jeetje pas op daar moeten de niet rokers doorheen.

Ja joh, dat heet een nieuw fenomeen, het "rookgordijn" willen ze ook af gaan schaffen ROFL

_tulpje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:31

waarom dan allemaal bij de deur als er een hele oprit is! of er moet een afdakje zijn!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:33

_tulpje01_ schreef:
waarom dan allemaal bij de deur als er een hele oprit is! of er moet een afdakje zijn!

nemen ze toch lekker een paraplu mee, zij willen roken, binnen is het droog en fris Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:10

Het is wel waar om in Belgie een ziekenhuis binnen te komen moet je eerst door een rookgordijn heen.Want iedereen wil zo kort mogelijk onder de kap, bij de deur ,zitten roken.
Dus als bezoeker of patient van het ziekenhuis moet je tussen de rolstoelen ,infusen en andere mensen wurmen dan via een rookgordijn de ingang nog vinden. Haha!
Maar uiteindelijk is dat niet zo erg,mocht je een been breken of een astma aanval krijgen,de artsen zijn binnen handbereik.Als de verslaafde maar aan zijn trekken komt Knipoog

_tulpje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:12

hahaha!

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:19

Chiqa schreef:
chantalvdv schreef:
Als er binnen niet gerookt mag worden gaan de rokers heerlijk allemaal bij de deur staan. Och jeetje pas op daar moeten de niet rokers doorheen.

Ja joh, dat heet een nieuw fenomeen, het "rookgordijn" willen ze ook af gaan schaffen ROFL

Hahah, het rookgordijn Huilen van het lachen

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:00

Ik vind trouwens de hele vergelijking tussen (te) veel drinken en roken niet helemaal opgaan. Nou drink ik zelf bijna nooit alcohol, maar in principe heb je geen last qua gezondheid van iemand die te veel heeft gedronken. Afgezien van de mensen die agressief of vervelend/opdringerig worden natuurlijk. Dan kan het nog heel anders gaan. Maar zelfs al heb je geen direct contact met een roker, als je in een kroeg/discotheek/bar whatever binnen een bepaalde afstand staat van iemand die rookt, krijg je toch de (schadelijke) rookdampen binnen. Aan de ene kant vind ik het wel goed dat ze dit gaan invoeren, vooral voor de astmatische of benauwde mensen, maar toch vind ik dat men vaak wel doorslaat in regelgeving. Zo is in Nederland asbest als zeer schadelijke stof aangemerkt en moet je de uiterste veiligheidsmaatregelen in acht nemen, terwijl hier gewoon met glaswol gewerkt wordt. Nou heb ik begrepen dat in Belgie (?) glaswol als zeer schadelijk product wordt aangemerkt en de mensen gewoon met asbest mogen werken. Enige harmonisatie van regelgeving misschien gewenst?
Daarnaast is het verhaal van dat er dan meer accijns op brandstof komt ook wel enigszins achterhaald. In de toekomst (naar ik begrepen heb) willen ze toch meer milieuheffingen gaan innen, in plaats van directe belastingen zoals vennootschapsbelasting etc. Dit om milieuvervuilende organisaties terug te dringen en schone organisaties dmv een laag tarief juist te lokken. Aangezien roken ook niet goed is voor de omgeving, kun je sowieso misschien verwachten dat daar meer over geheven gaat worden.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:55

Dat het rookverbod er komt vind ik verder geen probleem is juist fijn voor de mensen die hierdoor thuis moesten blijven Knipoog
Maar aan dat overmatig drankgebruik daar mag van mij juist ook wat aan gedaan worden, zullen er ook wat minder ruzies ontstaan(met tegenwoordig al die nare gevolgen van dien) en de mensen die dankzij een dronkenlap blijvend letsel hebben opgelopen, of het juist niet meer na kunnen vertellen, het is ook niet voor niets dat drank meer kapot maakt dan je lief is!
Dus als het 1 aangepakt word, please ook het andere, welke ook al genoeg verdiet veroorzaakt Knipoog

Happywoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:58

@June
Denk je nou werkelijk dat anderen geen last hebben van roken in de buitenlucht? Ik moet zigzaggend de straat over om die rotzooi te vermijden. Als je lekker in het bos wil wandelen, moet er nog al eens een spurt getrokken worden om de walmende voorganger in te halen. Op een terras moet je kijken waar gerookt wordt en hoe de wind staat zodat je veilig kan zitten. En dan de reeds genoemde rookgordijnen, om maar wat te noemen,hoe zo geen last? Vergeet ik nog bijna de stank van rokers ' kleren, handen en adem. Het is vervelend om een rokershuis over te nemen, meeroken, kosten medische sector. Ik weet echt niet hoe je er bij komt geen last. Rokers zijn de egoisten, niet de rest die er last van heeft.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:59

Hier is het al per 1 januari in gegaan. Nou ik vind het heerlijk. Geen viesruikende kleren meer als ik bardienst heb gedraaid. Echt met wedstrijden zag de kantine letterlijk blauw. Dat was op de ramen te zien. Bloos

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:10

Happywoman ik geloof dat jij amper op straat komt als ik dit zo lees, want als je al moet zig zaggen om de egoisten heen dan ook om al die uitlaatgassen, en een discotheek welke rookvrij is zul je ook niet komen met die zogenoemde mist/rook dingen die je ook de adem benemen, en stinken Verward
Sorry vond je reactie even beetje over de top

Happywoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:27

Haloha dan zou ik ook bang zijn voor zweet he! Het gaat mij om de tientallen kankerverwekkende en honderden giftige stofdelen die je binnen krijgt, de geur ervan vind ik wel walgelijk ja, maar het effect van de sigaret nog veel erger. Ik ga ook niet achter een bus hangen nee. Bovendien heb ik in ieder geval veel minder last van uitlaatgassen dan rook. En voor discotheken ben ik niet jong genoeg meer, bovendien weet ik niks over schadelijke effecten van die rook/stoommachines dus daar laat ik me niet over uit. Als een roker zichzelf wil verzieken,betaal een hogere premie en het interesseert me niet,koop zo'n electrische sigaret,wat is daar mis mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:32

Mariskatw schreef:
Zo is in Nederland asbest als zeer schadelijke stof aangemerkt en moet je de uiterste veiligheidsmaatregelen in acht nemen, terwijl hier gewoon met glaswol gewerkt wordt. Nou heb ik begrepen dat in Belgie (?) glaswol als zeer schadelijk product wordt aangemerkt en de mensen gewoon met asbest mogen werken.

Ik weet niet hoe je er bij komt,maar wij hebben een bouw en sloop bedrijf in belgie ,en ik kan je verzekeren dat de asbest regels hier zeer streng zijn.Zo streng zelfs dat mensen een huis niet kopen omdat de afvoer van asbest platen zoveel geld kost.Het is wel zo dat van af Juni er nog aangescherpt gaat worden en het voor ons als firma ook heel moeilijk word om nog asbest kwijt te geraken.
Belgie was trouwens ook al eerder met zijn rookverbod

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:33

Ok, dan was het een ander land, daarom had ik ook een vraagteken erbij geplaatst. Geen idee welk land het dan was.
Laatst bijgewerkt door Mariskatw op 27-02-08 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Happywoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:34

Overigens ben ik het er mee eens dat het drankgebruik/dronkenschap in openbare gelegenheden en op straat aan banden moet worden gelegd.

Sjurlieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:35

Super! Ik heb altijd veel last van de rook en zie veel te vaak mensen rokend door de stal lopen, vind het gevaarlijk ivm brand bovendien bij al dat stro.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:37

Ach daarom vind ik dit nog steeds een hele goeie
Citaat:
VROEGAH

Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat wij als geborenen in de 50-er/60-er/70-er jaren, nog leven?

Volgens de theorieën anno heden zouden we toch al lang dood moeten zijn?

v Wij zaten in auto's zonder veiligheidsstoeltjes, gordel of airbag.

v Onze bedden en speelgoed waren geschilderd met verf vol lood en cadmium.

v Boven aan een trap was geen hekje; wie te ver ging kukelde naar beneden.

v Als je wakker werd in bed hoorde niemand dat, en als er echt iets was moest je hard schreeuwen voordat je ouders het merkten.

v Flessen met gevaarlijke stoffen en alle apotheekflessen konden we gewoon met onze handjes en beperkte motoriek openen.

v Poorten en deuren gingen gewoon dicht en als je met je vingers er tussen zat waren ze weg.

v Op de fiets zat je achterop met je gat op de bagagedrager en probeerde je
vast te houden aan de schroefveren van het zadel voor je.

v Een helm hadden ze nog niet eens op een bromfiets, laat staan op een fiets.

v Water dronken we uit de kraan, niet uit een fles.

v Brood stond stijf van conserveringsmiddelen, na twee weken was een Bums nog net zo vers als in de winkel.

v Kleur en smaakstoffen moeten ook toen al bestaan hebben, want zo rood, groen of geel als die limonade toen was, zie ik ze nu echt niet meer.

v Een kauwgom legde je 's avonds op het nachtkastje en stak je 's morgens weer in je mond.

v Op school hadden ze maar één maat bank en met zo'n heerlijk gevaarlijke klep eraan.

v Schoenen waren meestal al ingedragen door broer, zus, neef of zo, en ook je fiets was of te groot of te klein.

v Een fiets had geen versnellingen en als een band kapot was leerde je vader
je zo snel mogelijk om hem zelf te plakken.

v We gingen 's morgens weg van huis en we kwamen terug als de straatver-lichting aan ging. Niemand wist in de tussentijd waar we waren en we hadden geen GSM mee!

v Het bos of een park was een plek om te spelen en geen vieze mannetjes-verzamelplek.

v Als we naar een vriendje gingen, liep je er gewoon naar toe, je hoefde niet
aan te bellen en ook geen afspraak te maken. Er ging ook geen volwassene met je mee.

v Wij aten ook al koekjes en kregen brood met veel boter en werden toch niet
dik.

v We dronken uit dezelfde fles als onze vrienden en niemand werd er ziek van.

v Wij hadden geen Playstation, Nintendo, X-box, 64 televisiezenders, video-films, dvd, surround sound, eigen televisies, computer of internet; wij
hadden vrienden!

v De televisiezender begon pas om 18.00 uur. Dan kwam een uurtje wat leuks
voor kinderen en oh wee als je daarna durfde op te staan om op een knopje
van een andere zender te duwen (die zaten aan het toestel vast).
Pa bepaalde wat en hoe lang je daarna nog keek.

v We hebben ons gesneden, botten gebroken, tanden uitgevallen en hier werd
niemand voor naar de rechter gesleept. Dat waren gewoon 'ongelukken' en soms kreeg je er ook nog zelf een extra pak slaag voor.

v Wij vochten en sloegen elkaar soms groen en blauw, er was geen volwassene die zich er druk over maakte, laat staan een lieveheersbeestje op je jas knoopte.

v Pedagogisch verantwoord speelgoed maakten we zelf; met stokken sloegen we naar ballen, we bouwden zeepkisten en merkten onder aan de berg dat we de rem vergeten waren.

v We voetbalden op straat, en alleen wie goed was mocht mee doen; wie niet
goed genoeg was moest maar blijven kijken en leren omgaan met
teleurstellingen.

v Op school zaten ook domme kinderen. Zij gingen en kwamen op dezelfde tijd als wij en kregen dezelfde lessen. Zij deden soms een klas nog een jaar en daarover waren ook geen discussies op ouderavonden. De meester had altijd gelijk.

v We smeerden onze boterhammen zelf, met een grote mensen mes, en als je ze vergeten was kon je op school niets kopen! Als je de korst niet at had je
een beetje meer honger de rest van de dag.

v Wij gingen met de fiets naar school, helemaal zelf, ook in de winter!

v Als je moeder aan de huisdeur naar je zwaaide was je een watje!

v Als je problemen veroorzaakt had waren je ouders het eens met de politie.

v Ze kwamen wel om je te halen, maar niet om je er uit te l****. Onze
daden hadden consequenties. Dat was duidelijk en je kon je niet verstoppen.

v Wij hadden vrijheid, mislukkingen, succes en verantwoordelijkheid. We hebben moeten leren er mee om te gaan.

v Onze generatie heeft veel mensen voortgebracht die problemen kunnen oplossen innovatief bezig zijn en daarbij risico durven nemen en instaan voor de gevolgen.

Hoor jij ook daar bij? GEFELICITEERD! WIJ WAREN HELDEN!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:48

Ik vind het wel fijn dat het verboden word. Geen stinkende kleding meer en geen koppijn meer!!
Bij ons op de manege is het al een tijdje verboden om in de kantine te roken, maar het is wel fijn dat het straks in andere kantines ook niet meer mag Haha!