Citaat:Mega pensionstallen bestaan er tegenwoordig..en
Ik noem het al paardenfabrieken. Vind het ook niet normaal trouwens.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Mega pensionstallen bestaan er tegenwoordig..en
Cowgirl schreef:Citaat:Mega pensionstallen bestaan er tegenwoordig..en
Ik noem het al paardenfabrieken. Vind het ook niet normaal trouwens.
Tallie_Ho schreef:Wendy schreef:Nee, niet zo lang je altijd uit kijkt naar betere mogelijkheden.
Wat me in jouw bericht zo opviel is dat het minder erg zou zijn, omdat je paard verder immers goed verzorgd wordt.
En ik ga niet uit van het slechtste in de mens, maar van de gemakzucht van de mens. Volgens mij zijn mensen over het algemeen geneigd om altijd de makkelijkste optie te kiezen.
Ik mag toch hopen dat het buitenstaan niet opweegt tegen een gedegen verzorging, prikje wanneer nodig, hoefsmid iedere 8 weken, buitenritje om het koppie leeg te maken, de wormenkuur op tijd, een schone stal en liefdevolle verzorging?
Of je paard nou 3 uur, 4 uur of 8 uur buiten staat, je dient toch het dier gewoon fatsoenlijk te verzorgen en zuinig op hem te zijn? Kijk, prima als de jouwe 24 uur buiten staat hoor, heerlijk voor het dier!! Maar de mijne kan op dit moment niet 24 uur buiten.
Daarbij vind ik 24 uur buiten verpieteren, geen aandacht, geen gedegen verzorging veel minder leuk voor een dier als een middenwegWaarvan ik overigens niet kan bepalen of dat bij jou gebeurd
Dus het is geen wijzende vinger
Martine123 schreef:Bij ons in de buurt staan ook een paar shetten die er echt enorm slecht bij staan, geen voer, water, onderdak, verzorging, slechte omheining, rotzooi in de wei etc. We hebben ze een tijd lang geprobeert te verzorgen maar er is gewoon geen beginngen aan. een paar jaar geleden is ook een van die shetten in de sloot verdronken. de eigenaar doet er niks aan. Er is ook al naar de dierenbescherming gebeld, maar die doet er ook al niks aan, dit snap ik niet. In plaats vam reclame te maken zouden ze eens echt dieren moeten gaan helpen.
Martine123 schreef:Bij ons in de buurt staan ook een paar shetten die er echt enorm slecht bij staan, geen voer, water, onderdak, verzorging, slechte omheining, rotzooi in de wei etc. We hebben ze een tijd lang geprobeert te verzorgen maar er is gewoon geen beginngen aan. een paar jaar geleden is ook een van die shetten in de sloot verdronken. de eigenaar doet er niks aan. Er is ook al naar de dierenbescherming gebeld, maar die doet er ook al niks aan, dit snap ik niet. In plaats vam reclame te maken zouden ze eens echt dieren moeten gaan helpen.
runningkawa schreef:nou slechte omheining en rotzooi in de wei geeft vaak wel de mentaliteit van de baas aan...meestal hoort dat wel bij elkaar...
Vaak is de verzorging net zoals hoe het eruit ziet...
Citaat:ik hoef mijn paard niet in een modderige wei te hebben te vertrappen, krijg je alleenmaar rotstraal en slechte conditie van de hoeven van...
er bestaat ook nog zoiets als een middenweg, 's nachts op stal en overdag van 8 uur 's ochtends tot 5 uur 's avonds in de bak/paddock. en 's zomers dag en nacht op de wei....
ik denk dat mijn paard het zo niet verkeerd heeft, denk dat ze zeurderig word als ze in een modderig weitje moet staan...
shan schreef:runningkawa schreef:nou slechte omheining en rotzooi in de wei geeft vaak wel de mentaliteit van de baas aan...meestal hoort dat wel bij elkaar...
Vaak is de verzorging net zoals hoe het eruit ziet...
Daar heb je best gelijk in RK maar soms heb ik wel even de neiging om dit soort berichtjes een beetje te relativeren.
Ik bekijk alles graag op een nuchtere manier en sommige verhalen komen vaak wat overtrokken over.
Ik zie nl niets staan over graatmagere pony's met omgekrulde hoeven.
Als ik lees dat ze geen water hebben en lees een regel verder op iets over een sloot.....
Wendy schreef:mariekie schreef:Pardon
Hoe weet jij dat nou![]()
Beetje eigen ervaring, beetje onderzoek (sociologie, psychologie) en een beetje bokt
Erg breed dus.....
Not
Mijn pony is zo al 29 jaar geworden ( dekens, ijzers, brok, stal enz) moet de jouwe nog maar zien te halen.
Citaat:Vandaar misschien een te iets voorbarige conclusie
Nadya schreef:Slechte hoeven? Rotstraal? Geen last van, hoor, met mijn 24/7 buitenpaardje.![]()
Die zou gek worden om het grootste gedeelte, laatst staan de hele dag, op stal te staan.
Ik weet dat er paarden zijn die niet de hele dag in de winter buiten willen staan. Bijvoorbeeld bij ons een oud paardje van 36 jaar. Die staat 's nachts en bij slecht weer graag binnen. Maar een gezond, jong paard zoals die van mij doe je daar echt geen plezier mee.
Misschien wat meer kijken naar het individuele paard en je wel bedenken dat ze veel beweging horen te hebben?
Wendy schreef:mariekie schreef:Pardon
Hoe weet jij dat nou![]()
Beetje eigen ervaring, beetje onderzoek (sociologie, psychologie) en een beetje bokt
Erg breed dus.....
Not
Mijn pony is zo al 29 jaar geworden ( dekens, ijzers, brok, stal enz) moet de jouwe nog maar zien te halen.