Alle besmette paarden en ezels ruimen bij Paardenpest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Alle besmette paarden en ezels ruimen bij Paardenpest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 11:00

Overigens kan ik in het hele stuk niet terugvinden of er een compensatie komt voor die paarden die geruimd moeten worden. of zou men er vanuit gaan dat iedereen een verzekering heeft die dat vergoed ??

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 12:48

Risje80 schreef:
A_n_n_e_ schreef:
Jongens vergeten we niet iets? Het heeft nu bijna een week gevriesd, die muggen(als ze hier waren) zijn nu al dood toch? net als het bij teken gebeurd, als het vriest gaan ze ook dood.. zou dat kloppen? Knipoog of is deze theori niet een beetje raar?

Daar dat ik dus ook aan te denken. Volgens mij overleven die muggen met dit weer niet, en gaan ze idd allemaal dood.

Nou ik stapte gister in mijn auto en op mijn autodeur zat een levende mug.. dus het mag nog wel harder vriezen om ze dood te krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 13:22

Gisteren met een buiten rit kwamen we op een plek waar gewoon muggen in een groep danste in het zonnetje...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 01:06

DubbelDun schreef:
Overigens kan ik in het hele stuk niet terugvinden of er een compensatie komt voor die paarden die geruimd moeten worden. of zou men er vanuit gaan dat iedereen een verzekering heeft die dat vergoed ??

Vraag eens aan de hobbyboeren die geruimd zijn ten tijde van de MKZ....

VWB muggen: Onze huizen/schuren, maar ook planten worden zo goed beschermd/geisoleerd dat een mug makkelijk kan overleven. En we hebben goede vorst gehad, maar een zeer korte periode... en zoals de natuur is, dragt ze zorg oook voor de allerkleinsten en die kunnen dan ook overleven op andere plekken dan waar ze oorspronkelijk vandaan komen... (Als je dan hoort/leest/ziet dat het warmer wordt op aarde.. dat het lijkt of alles verschuift (ook in NL kun je siansappels kweken buiten de kas) waarom dan niet voor de mugjes?)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 20:51

runningkawa schreef:
Mailte naar het koningshuis zal wellicht niet aankomen, maar de koniging is wel een paarden liefhebster Ja

De koninklijke stallen worden waarschijnlijk wel preventief ge-ent, en zo werkt het helaas. Actie nemen naar de politiek heeft altijd meer zin dan niks doen.

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 21:09

Daar dat ik dus ook aan te denken. Volgens mij overleven die muggen met dit weer niet, en gaan ze idd allemaal dood.[/quote]

Nou ik stapte gister in mijn auto en op mijn autodeur zat een levende mug.. dus het mag nog wel harder vriezen om ze dood te krijgen..[/quote]

beetje offtopic, maar ik had bijna cielito lindo.. Knipoog grappig..ging toen niet door omdat het waarschijnlijk net een paard was..!

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 21:10

trouwens, ben je verplicht als manege en je houd een wedstrijd om het te melden dat er een virus heerst? welk virus dan ook?

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 10:24

Of er een meldingsplicht bestaat voor een paardeneigenaar of stal die evenementen organiseert weet ik niet, maar logischerwijs zou het netjes zijn als ze dat wel doen.
Een dierenarts heeft zo'n plicht naar mijn weten wel, dat kan je aanmelden bij een meldkamer die dat registreert. Dat is nodig om de volksgezondheid in de gaten te houden. Die meldingen bestaan ook voor andere dieren en zelfs virussen bij gewassen.

Ik denk dat een manegehouder het wel wil melden als er een schadelijk virus rondwaart (mits bevestigd door een veearts), want als het uitkomt achteraf met schadelijke gevolgen, dan kan hij de tent wel sluiten. In mijn beleving dan. Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:35

klien schreef:
Ik denk dat een manegehouder het wel wil melden als er een schadelijk virus rondwaart (mits bevestigd door een veearts), want als het uitkomt achteraf met schadelijke gevolgen, dan kan hij de tent wel sluiten. In mijn beleving dan. Lachen
Nou dat betwijfel ik ten zeerste, kijk maar naar hoe er met Rhino wordt omgegaan.
Maar niet melden is gewoonweg strafbaar en dus ben je dan sowieso aansprakelijk voor de gevolgen/onkosten.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:13

Dat was ook de vraag die door Anne werd gesteld, is er een meldingsplicht?
Rhino wordt bij ons in de buurt zeker gemeld, maar je wilt niet weten hoe vaak een simpele verkoudheid bij "omstanders" al als Rhino wordt aangegeven.
Het lijkt mij gewoon niet meer dan netjes om het te melden om uitbraken te voorkomen.

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:13

okee..dankje wel Lachen, ik hoop natuurlijk dat het eind januari er niet meer is al die ziektes.. maar dan ga ik voor het eerst starten met mn pony, dus wil niet thuis komen met een virus Knipoog