Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
santotje schreef:wat erg![]()
je koopt tog geen pony om zijn uiterlijk, maar tog om zijn karakter!!
sorry maar hier heb ik gewoon egt geen worden voor
Jen33 schreef:pff volgens mij zitten er veel penny's hier...
Marigold schreef:wij zijn hier met elkaar paardenliefhebbers toch, dus daarom is het voor 'ons' lastiger dat veulens naar de slacht gaan dan bijvoorbeeld lammeren en kalveren.
het is ook wat je gewend bent, wij weten hier niet anders dan dat kalfjes en lammeren vee zijn, en we vinden paarden huisdieren.
althans, zo denk ik het, en volgens mij wel meer mensen met mij.
niet dat het niet zielig is voor de andere diersoorten die dan vee zijn, maar een veulen is levend zo mooi, en ik vind het altijd zo zonde als het dood moet..
moniquelucky schreef:Jen33 schreef:pff volgens mij zitten er veel penny's hier...
Wanneer ben je een Penny dan? Als je het zielig vind dat dieren vaak een erg leven hebben en worden geslacht!!!? Dat is heel erg!!!
Kirsten_S schreef:Ik wil ze allemaal wel kopen als ik het geld had !
Geen een paard is lelijk! het is gewoon een kwestie van smaak! Maar dat geeft hun nog geen reden om ze maar 'weg' te doen!
runningkawa schreef:noem mij dan maar penny
Kan er niet wakker van liggen
Hier lopen nu schapen van de buurman omdat we teveel gras hebben...laat ik dan toch liever 2 paardjes extra zien rond hupsen ;j
gekvanfleur schreef:leuke kerstactie van de db......
vind het nogal stom overkomen. alsof er nooit paarden naar de slacht gaan.
.
Jus_dOrange schreef:Er zitten zat slagers in Nederland hoor.
Ik vind 't zeer jammer dat de db aandacht schenkt aan de paardenslacht (die in de meeste gevallen niet heel zielig is), dan aan de bio industrie. Wat is diervriendelijker: een veulentje dat buiten heeft kunnen spelen of een kalf/kuiken/biggetje dat nooit zonlicht heeft mogen aanschouwen...
moniquelucky schreef:Het is allebei erg maar dat neemt niet weg dat het goed is dat er wat aan gedaan wordt!!!
Jus_dOrange schreef:moniquelucky schreef:Het is allebei erg maar dat neemt niet weg dat het goed is dat er wat aan gedaan wordt!!!
Vind jij het goed dat deze manier van lukraak fokken maar beloond wordt door de veulens op te laten kopen door de dierenbescherming? Dit is absoluut de verkeerde manier van aanpakken, deze man gaat nu doodleuk verder met het fokken en volgend jaar heeft hij minstens net zoveel veulens waar hij niet vanaf komt zodat ze naar de slacht moeten. Het enigste wat de dierenbescherming heeft gedaan is 'm geld toegeschoven en zeggen dat mensen meer ondoordacht gefokte paarden moeten kopen.