Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Midasje schreef:en dat noemt zich een paarden vriend laat me niet lachen
Nee hoor, alleen maar niet schijnheilig![]()
Ik ga voor míjn egoïstische lol op een paard zitten en manipuleer hen dat leuk te vinden![]()
Daar is níets altruïstisch aan. Bij joú ook niet, alleen verschuil jij je achter struisvogelargumenten.
hc
KiWiKo schreef:hmzzz waarom verbaast het me nou niks dat ik hier HC tegenkom![]()
![]()
ik begrijp de redenatie helemaal, paard komt wel waar geen enkel ander voertuig kan komen....... zeker niet zo onopgemerkt.
En inderdaad er zullen best paarden verwond raken, of zelfs doodgaan......... heel naar. Maar dat doen er ook honderden per jaar gewoon in onze handjes omdat wij er niet goed mee omgaan
Huertecilla schreef:Midasje schreef:Nee hoor, alleen maar niet schijnheilig![]()
Ik ga voor míjn egoïstische lol op een paard zitten en manipuleer hen dat leuk te vinden![]()
Daar is níets altruïstisch aan. Bij joú ook niet, alleen verschuil jij je achter struisvogelargumenten.
hc
Waarom rijd je dan paard als ik vragen mag?
eilleen333 schreef:Huertecilla schreef:Nee hoor, alleen maar niet schijnheilig![]()
Ik ga voor míjn egoïstische lol op een paard zitten en manipuleer hen dat leuk te vinden
Waarom rijd je dan paard als ik vragen mag?
Huertecilla schreef:Dater al
VOOR MIJN EGOÏSTISCHE LOL![]()
hc
arno8 schreef:HC: Ik snap de redenatie niet helemaal.
Ik snap wel dat je tegen de mensen ingaat die dit erger vinden dan de onschuldige mensen die in zo'n oorlog worden afgeslacht, zelf zie ik liever een groepje paarden naar de slacht gaan dan een gezin dat overhoop wordt geschoten.
Maar als ik jouw posts zo lees, lijkt het wel of je zegt:
Het is niet verkeerd om paarden in een oorlog te gebruiken, want oorlog is sowieso al verkeerd
En bij veel Nederlanders hebben paardjes het ook slecht, dus het leger mag de paarden het mijnenveld opsturen
Als ze die paarden nou zouden gebruiken om hulpgoederen aan te slepen, okee, dan zou ik zelfs misschien wel gaan geloven dat het om een wederopbouwmissie gaat. Maar ze hebben het hier over het slepen van mortiers, zware mitrailleurs en anti-tankwapens.
Het paard wordt weer gebruikt waar het ooit oorspronkelijk voor werd gefokt: oorlog. En dus maakt het niet uit? Negertjes zijn naar Amerika gebracht om daar als slaaf te dienen. Dus het maakt niet uit als we er nu weer slaafjes van maken? Ik vind het een teken van vooruitgang dat negertjes geen slaafjes meer zijn. Zo vind ik het ook een teken van vooruitgang dat we zo min mogelijk levende wezens in een conflict betrekken. Dieren zijn onschuldig. "Ja maar de mensen daar ook", denken sommigen. Inderdaad en zelf zou ik liever 100 onschuldige paarden bij een oorlog betrokken zien worden dan 100 onschuldige mensen. Maar om die keus gaat het helemaal niet! Die 100 mensen zitten er toch al en we kunnen kiezen of we er OOK nog 100 onschuldige dieren bij betrekken.
Dan kun je wel zeggen: ach, het is toch al erg, dus dan kan dit er ook wel bij.
Maar met die redenatie kun je net zo goed meteen een atoombom op Afghanistan gooien, het is er toch al een puinhoop.
randalinpony schreef:Pharagirlke: dat zijn allemaal aannames.
Bovendien heeft een paard een prima geheugen, het is het beredeneren en begrijpen van zijn omgeving dat iets anders werkt dan bij een mens.
Je kan die laatste vraag dus aan mij stellen, maar niet aan een paard. Dat is nou net het verschil.
Citaat:ik hoef die niet aan een paard te stellen want ik weet dat een paard liever in de polders zou lopen dan tussen de bommen.
randalinpony schreef:Even anders bekeken: in dat gebied barst het waarschijnlijk van de ezels, kamelen, paarden, ponys, geiten, schapen....enz...![]()
Als die 9 ijslanders nou eens kunnen betekenen dat de oorlogsvoering dermate efficienter wordt, dat het leiden en risico van die andere dieren bekort of zelfs beeindigd wordt?
Ofwel, ik geef je een spelletje schaak: weegt het opofferen van 9 dieren op tegen het redden van enkele duizenden?
Kuggur schreef:Gevoel voor perspectief érg ver te zoeken naar mijn mening...