Blijkbaar is een val groter nieuws dan een zege

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Blijkbaar is een val groter nieuws dan een zege

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:46

Arabesk schreef:
ach dan gaat dr paard wel weer aan de ren tijdens de prijsuitreiking en dan zijn er weer andere excuses te verzinnen en ligt het zeker ook aan de organisatie.

Ik vind echt dat ze lelijk terecht kwam en het had ook weinig gescheeld of nelson had anky om de omheining gevouwen Nagelbijten / Gniffelen

Heb jij érgens gelezen dat Anky de organisatie van het evenement in Zweden (?) heeft beschuldigd van het vallen daar?
Ik dácht het niet.
Je stelt je echt heel arrogant en betweterig op, alsof jij het allemaal stukken beter zou kunnen doen. Maak je geen vrienden mee, denk ik..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 14:48

Een blooper is niet iets waarmee je je nek kunt breken imo. Daar krijg ik meer kippenvel van omdat ik het bijna zelf kan voelen.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:48

Nou ik vind dat ze super heeft gesproken! Groot gelijk dat ze de volgende keer omdraait. En echt super dat ze haar paard niet de schuld geeft. Hoeveel mensen geven hun paard niet een trap oid als ze eraf vallen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:48

Sorry hoor, misschien zijn jullie allemaal roomser dan de paus. Maar als ik op stal op de loop ga of ik val eraf ( zonder ernstige verwondingen) dan ligt iedereen ook in een deuk. En vice versa, ik heb al vaker gehad dat iemand erafviel en deze niets had en dat ik echt in een deuk van het lachen lag.

En er zijn niet voor niets zo veel blooperprogramma's want als niemand erom kon lachen waren die ook niet op tv geweest.

Sneu voor Anky, maar inderdaad wordt er om gelachen en niet omdat Anky het is, als Pietje Puk eraf was gedoken was er ook gelachen, mits deze net als Anky geen ernstige verwondingen heeft.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:50

Inderdaad Pipo. Mensen lachen zelfs al een baby op z'n hoofdje valt. Dat vind ik imo veel erger dan dit.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:51

Ik snap persoonlijk niet de mensen die kunnen lachen met een blooperprogramma vind het beetje laag van niveau , maar omdat je het niet lachwekkend vind ben je roomser dan de paus snap ik niet, als iemand zo lelijk valt denk ik aan alles behalve lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:51

Ik heb meestal niet zo'n lol als iemand eraf gaat en zeker niet als het op die manier gebeurt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 14:51

Pipo schreef:
Sorry hoor, misschien zijn jullie allemaal roomser dan de paus. Maar als ik op stal op de loop ga of ik val eraf ( zonder ernstige verwondingen) dan ligt iedereen ook in een deuk. En vice versa, ik heb al vaker gehad dat iemand erafviel en deze niets had en dat ik echt in een deuk van het lachen lag.

En er zijn niet voor niets zo veel blooperprogramma's want als niemand erom kon lachen waren die ook niet op tv geweest.

Sneu voor Anky, maar inderdaad wordt er om gelachen en niet omdat Anky het is, als Pietje Puk eraf was gedoken was er ook gelachen, mits deze net als Anky geen ernstige verwondingen heeft.

Ja, dan lach ik ook Haha!
Maar als iemand bij diezelfde val zijn nek breekt of andere verwondingen op loopt, dan is het wel wat anders. Het ligt er ook maar net aan hoe je neer komt natuurlijk.
Als ik met een onelegante zwaai over een paard duikel wanneer ik er zonder zadel op wil springen, dan lach ik ook het hardste geloof ik Haha!
Maar wanneer iemand richting hek gaat, dan wordt het toch minder grappig. En dan kan dat Anky zijn of een gemiddelde bokker. Dat maakt mij dan echt niet uit Lachen

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:52

@ Emilia. Als dit onbekende amazone nummer X was bij een valpartij (ga vooral op 'Links' kijken hier op Bokt, of nog beter, in het gesloten bloopertopic) had je misschien wel gelachen. Het wordt in ieder geval vaak genoeg gedaan. En ook al kan je dit nu nog niet relativeren, dat kan misschien wel over een jaar Ach gut .

@Cayenne. Ze heeft haar nek niet gebroken; dat is het idee met bloopers; het HAD kunnen gebeuren, maar IS niet gebeurd.

Ik vind het sowieso knap dat ze zo lang bleef zitten; ik ga er in ieder geval niet op zitten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:53

Nou, je hebt twee soorten lachen:
1. Hahaha.. dat was grappig!
2. Hahaha.. net goed voor haar.
De eerste heb ik niet gebruikt, omdat het best schrikken was om te zien.
Het tweede hoorde ik hier en daar om me heen. Er was zelfs een jongen die keihard begon te joelen, en dan niet op een aardige manier. Nee, een gemene manier.
Dat kan ik niet waarderen.
Ik kon er later wel om lachen, Anky maakte er zelfs een grapje van toen ze er weer op zat:
"Zoals jullie zien doe ik het niet zo goed, ik val er telkens af!"

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:55

Dat is ook knap van d'r: meteen kunnen relativeren. Ik kan me goed voorstellen dat ze even flink de bibbers in de knieën had...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:56

Sundancer schreef:
Inderdaad Pipo. Mensen lachen zelfs al een baby op z'n hoofdje valt. Dat vind ik imo veel erger dan dit.

Ik denk niet dat je die filmpjes op TV gaat zien waarbij een val ernstige of dodelijke gevolgen heeft.
Neemt niet weg dat ik er ook niet van hou...vind het leedvermaak van de bovenste plank.

En als er bij ons op stal iemand vanaf valt, staat er toch echt niemand te lachen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 14:57

Vergat ik nog even te zeggen dat ik het trouwens heel erg sportief van haar vind om volgend jaar gewoon weer van de partij te zijn tijdens dit evenement Ja

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:57

Als het uberhaupt nog doorgaat volgend jaar Tong uitsteken

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:58

Sorry, maar ik kan er nooit om lachen als ik ineens iemand van zn paard zie vallen, of het nu een amateur is of 1 van de allerbesten Verward
Is niet goed voor de ruiter, maar ook niet voor het paard....

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:59

Pipo schreef:
]
Ipv alles en iedereen nu de schuld te geven ( wat iedereen wel eens is overkomen overigens, lijkt mij dat iedereen weleens fouten maakt in zijn werk waar een leermoment uitkomt)
Had je ook gewoon kunnen zeggen: Verkeerd ingeschat, jammer, volgende keer beter. Nu krijgt alles en iedereen de schuld. Beetje jammer..........

Nee, ze vertelt juist heel eerlijk wat haar overwegingen zijn geweest en wat ze daarvan geleerd heeft en het voortaan dus anders gaat doen. Ze zegt toch niet "organisatie jij bent de schuldige"....ze zegt juist dat ze het zichzelf verwijt niet op haar gevoel afgegaan te zijn. "Alles en iedereen" slaat dus nergens op. Ze zegt júist dat ze het verkeerd heeft ingeschat en het volgende keer beter gaat doen.

Jij leest wel heel erg wat je wil lezen.
Laatst bijgewerkt door SGWuppie op 16-10-07 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:00

Sundancer schreef:
Als het uberhaupt nog doorgaat volgend jaar Tong uitsteken
Ze hebben in ieder geval genoeg publiciteit gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:01

Cassidy schreef:
En als er bij ons op stal iemand vanaf valt, staat er toch echt niemand te lachen.

Nou als die persoon niets ernstig heeft, dan wordt er echt wel gelachen hier. En waarschijnlijk wordt je er minimaal een jaar mee gepest Haha!

Laatst nog een stalgenootje met zadelmak maken van een pony, ze ging er zo grappig van af. Ik dacht dat ik erin bleef.

En gezien de grote getallen die je vaak genoeg ziet lachen of blooperfotos van mensen die eraf stuiteren in profielen geloof ik niet dat ik de enige ben die heel erg moet lachen als iemand er af valt op een grappige wijze en iemand niets heeft.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:03

Cayenne schreef:
[...] Ik ben met Yannick Janssen en zijn klasgenootjes van de peuterschool in het bos eikeltjes gaan zoeken. Het was heerlijk. Even in alle rust domweg gelukkig te zijn.

Wat vreselijk sneu dat ze tegenwoordig niet in alle rust domweg gelukkig kan paardrijden, maar daarvoor met haar zoontje het bos in moet Scheve mond

Overigens vind ik het helemáál niet grappig als er iemand afvalt, ik sta nog eerder aan de kant te janken. Wat kan een mens naar neerkomen Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:04

Aimee schreef:
Wat kan een mens naar neerkomen Verdrietig

Als je dat onderscheid niet kan maken tussen naar neerkomen of vallen en gewoon wat gekneusd zijn dan is het verstandig dat je inderdaad niet lacht.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:09

Pipo schreef:
Als je dat onderscheid niet kan maken tussen naar neerkomen of vallen en gewoon wat gekneusd zijn dan is het verstandig dat je inderdaad niet lacht.

Dat onderscheid kan ik prima maken. Helaas weet ik inmiddels ook dondersgoed dat een val achteraf veel ernstiger kan blijken dan op het moment zelf leek. Genoeg mensen die achteraf nog een hersenbloeding krijgen, een gewricht dat slechts wat stijf leek helemaal naar de filistijnen blijkt te zijn, een pijnlijke rug waar wervels gebroken blijken te zijn terwijl de val toch wel mee leek te vallen.
Naar neerkomen en direct iets kapot hebben, dan heb je in feite nog geluk, dan wordt er direct wat aangedaan. Mits je iemand aan de kant hebt staan die actie onderneemt natuurlijk.
Veel vervelender is het als je er 'gewoon' af bent gevallen, iedereen staat te lachen aan de kant, er lijkt inderdaad niet zoveel aan de hand. Maar vervolgens ben je voor de rest van je leven in meer of mindere mate gehandicapt.
Nee, ik lach ook niet meer bij een simpele val en ben blij dat ik nu altijd iemand langs de kant heb met een EHBO opleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:10

Ik lach anders ook nooit als er iemand valt.Dan maar roomser als de paus.
Ik kijk eerst of iemand zich niet bezeerd heeft.vaak achteraf kan je lachen.Maar een stalgenoot van mij heeft een jaar terug met vallen haar stuit gebroken en daar lach ze nu nog niet om.

Over het algemeen ben ik een lachebek,maar nooit niet uit leedvermaak.
Ik vind het anders als iemand een val zelf plaatst en het grappig vind.
Ik ben ook ooit de modder ingedoken en zag er uit als een modderman en als je dan geen pijn hebt is dat grappig.
Maar het bokken van nelson vond ik niks grappigs aan.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:12

Los van Anky haar val, wij nemen de volgende keer dat we elkaar weer zien een lekker stuk appeltaart om te "vieren" dat iemand in het zand ging en op de goede afloop uiteraard. Je kan overal wel een drama van maken en meestal zijn er geen echte letsels maar alleen lichtgekneusde ego's.

En als het wel echt fout gaat, dan kan de betrokken ruiter rekenen op mijn hulp en deskundige zorg.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:14

Aimee schreef:
Cayenne schreef:
[...] Ik ben met Yannick Janssen en zijn klasgenootjes van de peuterschool in het bos eikeltjes gaan zoeken. Het was heerlijk. Even in alle rust domweg gelukkig te zijn.

Wat vreselijk sneu dat ze tegenwoordig niet in alle rust domweg gelukkig kan paardrijden, maar daarvoor met haar zoontje het bos in moet :\

Overigens vind ik het helemáál niet grappig als er iemand afvalt, ik sta nog eerder aan de kant te janken. Wat kan een mens naar neerkomen Verdrietig

tsjonge....worden nu echt alle woorden aangegrepen om commentaar op te kunnen leveren? Laat haar toch lekker! Ik kan me voorstellen dat ze dat op dat moment prettig vond. Geen gezeur van mensen die zeggen hoe erg het wel niet is dat ze er afgevallen is.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:17

Emilia schreef:
tsjonge....worden nu echt alle woorden aangegrepen om commentaar op te kunnen leveren? Laat haar toch lekker! Ik kan me voorstellen dat ze dat op dat moment prettig vond. Geen gezeur van mensen die zeggen hoe erg het wel niet is dat ze er afgevallen is.

Pardon? Commentaar? Verward
Ik heb helemaal geen commentaar op Anky Integendeel zelfs en dat staat daar ook.
Natuurlijk moet ze lekker met die kids het bos in gaan! Het valt me sowieso op dat ze gruwelijk hard werkt de laatste tijd en dat met twee zo jonge kinderen.