Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Re: Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:56

Jonge_Monte schreef:
Over dat losrijden vind ik niet helemaal een excuus.

Waarom niet?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:57

Tiessie schreef:
3 dagen niet gereden zeggen ze, uiteraard staat ie dan niet 3 dagen in zijn stal"op te laden".

Dat snap ik Clown
Maar op "mijn" paard hoef ik ook niet te stappen als hij 3 dagen alleen maar (uren per dag) in de paddock heeft gelopen en gespeeld met zijn maatje.
Maar uiteraard ken ik Nelson niet, maar kan me zoiets wel voorstellen met dergelijke paarden..... zijn toch geen makkelijke, tamme paarden gok ik.

Gewoon heel sneu dat het zo gelopen is Ach gut Zeker omdat Nelson als heel braaf bekend stond..... dat is vast een deuk in het vertrouwen Scheve mond

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:00

Weet wat ik ervan vind.....

"Kan iedereen gebeuren..."

gewoon je schouders ophalen en verder gaan ipv deze onzinnige discussies.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:02

Pfffff wat weer een reacties hier Dromen
Er valt iemand van een paard, en of die persoon nu toevallig Anky is of Pietje Puk, en of het paard nu Nelson is of gewoon Keesje.
Als je paardrijdt kun je vallen, om welke reden dan ook!!
Het vingergewijs in het stukje vind ik echt een beetje over de top, helaas zoiets kan nu eenmaal gebeuren.
Maar omdat het nu toevallig Anky was die viel is het een groot drama, en als ik kijk bij HAW en iemand laat foto´s zien dat die is gevallen word er smakelijk om gelachen(terwijl deze zich ook heeft bezeerd) Waarom dan zoveel ophef hierover?
Een paard is een paard, en een mens is een mens, en dus iedereen kan iets dergelijks overkomen, als je paardrijdt!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:15

haha ik kan er wel om lachen, kan gebeuren.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:16

BlazingBoots schreef:
Weet wat ik ervan vind.....

"Kan iedereen gebeuren..."

gewoon je schouders ophalen en verder gaan ipv deze onzinnige discussies.

Idd......kan gebeuren!! Anders moet je niet op een paard stappen!!!
maar dan moet je dus ook niet de organisatie de schuld geven

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:22

Manzano schreef:

idd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-10-07 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst in quote gezet.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:32

Jonge_Monte schreef:
Over dat losrijden vind ik niet helemaal een excuus.

Waarom niet? Als ik mijn paard niet goed los rijdt, kan ik er niets mee beginnen tijdens de les. Dan is ze veel te fris en wil ze veel te graag ff lekker de benen strekken. En dan zit ik nog op een redelijk koelbloedige Criollo merrie die western wordt bereden, kun je nagaan hoe dat met zo'n trotse opgefokte hengst is, waarbij de hormonen door het lijf gieren.
Vind het erg knap dat Anky zolang is blijven zitten, en erg lullig dat die ene organisator Fred Maring het nu Anky kwalijk neemt. Hij probeert haar nu echt een beetje voor schut te zetten.
Het lijkt wel alsof sommige mensen het gewoon heerlijk vinden dat er is een keer een topruiter van het paard is gevallen, dan kunnen ze zeggen: "Nou poeh, dan denk je dat Anky zo goed kan rijden, ze dondert mooi wel van der paard af, ze kan niet eens een paar bokjes uit zitten" Belachelijk gewoon, iedereen valt wel eens van zijn of haar paard.

edit; het publiek vind het volgens mij ook wel erg amuserend, ze beginnen te lachen wanneer anky valt. En dan diegene die gefilmd heeft: "Ik heb het op film staan hoor jongens!" Nou wees er maar trots op hoor, waarschijnlijk ga jij haar niveau nooit bereiken!

Zo, dat is misschien ook wel een beetje overdreven.. Maar kan me er echt een beetje pissig over maken
Laatst bijgewerkt door Julia_14 op 15-10-07 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

MNMN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:34

We werken hier nu eenmaal met beesten en als je bang bent om te vallen, moet je een bobbelpaard kopen! 99x gaat het goed en de 100e x gaat het fout. Heb pas ook mijn 100e x gehad denk ik (ben gestopt met tellen), leek best op de actie van Nelson.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:34

Ik vind wel dat anky enorm aan de teugels gaat hangen op het moment dat hij de eerste bok geeft. Dat is imo niet de oplossing. Door het paard in z'n mond te trekken gaat ie alleen maar nog harder bokken. Je kan 'm beter op de volte sturen. Ik zou nooit aan 2 teugels tegelijk gaan hangen.... Nagelbijten / Gniffelen

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:35

Ja idd...

Niemand heeft schuld het is gewoon iets dat gebeurd is, klaar..

Vind het trouwens niet nodig om over te discussieren....

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:36

Ja hoor, jij zou eerst even rustig nadenken wat je gaat doen en dan niet met 2 teugels trekken. Ze probeert stomweg zijn kop omhoog te houden, lijkt me logisch toch?

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:37

miloetje schreef:
Ja idd...

Niemand heeft schuld het is gewoon iets dat gebeurd is, klaar..

Vind het trouwens niet nodig om over te discussieren....

Waarom niet?

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:38

Het was een nare samenloop van omstandigheden, ik ben zeker geen fan van haar trainingsmethoden, maar heb mateloos respect voor de manier waarop ze de eerste bokken uitzat. Idd getuigde het gelach en de ohs en ahs niet van veel respect, maar wel begrijpelijk. Ik denk dat het door vele hoofden schoot dat t wel een "stoer" verhaal was de olympische kampioen te zien vallen. Hoe oneerbiedig ook.

Carolienn_

dit risico loopt iedereen als je op paardrijden zit, we hebben er toch echt zelf voor gekozen, om deze sport te gaan doen en ja dit hoort er nou eenmaal bij, je werkt uiteindelijk toch nog altijd met dieren! Knipoog
maar Alsnog ik vind het sneu voor haar dat ze er weer is gevallen ik wens haar beterschap! en heb respect voor alles wat ze toch elke keer weer laat zine en doet, en dat ze er weer opstapte na de val! ik wens haar veel sterkte!

pinuts

hmm ik zou ook hebben gezegd van : ik heb het op film staan!! want ja hoeveel er nu wel niet dan naar jouwn filmpje kijken. En voor hetzelfde geld had ik een vriendin gefilmd die van haar paard was gevallen en gelachen... Je verwacht het gewoon niet van de ''dressuurkonining..''

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:39

Ik vind het erg dom van die organisator om de schuld bij Anky te leggen.. Feit is dat ze veel mensen aan trekt bij zo'n evenement en de kans is er nu wel dat ze niet meer wil komen! Zij heeft dat evenement niet nodig maar andersom mischien wel!

Erg respectloos om te lachen als iemand van zn paard valt en een tijdje blijft liggen/zitten.. als jij op de grond ligt met pijn zou je dat ook niet op prijs stellen! Paard was echt behoorlijk aan het bokken ik kan me niet voorstellen dat een van die lachende meiden zou blijven zitten hoor Knipoog

Als je paard zo aan het bokken is zit jij wel netjes dan Arabesk? Ik denk dat iedereen dat wel onbewust doet! Als je paard helemaal losgaat probeer je nou eenmaal te blijven zitten en dan denk je onbewust niet gelijk aan owjee ik trek mn paard in zn mond..

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:39

Arabesk schreef:
Ik vind wel dat anky enorm aan de teugels gaat hangen op het moment dat hij de eerste bok geeft. Dat is imo niet de oplossing. Door het paard in z'n mond te trekken gaat ie alleen maar nog harder bokken. Je kan 'm beter op de volte sturen. Ik zou nooit aan 2 teugels tegelijk gaan hangen.... Nagelbijten / Gniffelen

Ik denk dat jij niet eens de kans zou hebben gehad om je teugels aan te nemen, je zou er na de tweede bok al af hebben gelegen Lachen De beste stuurlui staan alweer aan wal...

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:40

Arabesk schreef:

jaaaaaa daar denk je ook echt aan hé op het moment dat er een paard onder je explodeerd..
nee ik zou ook nooit een 2 teugels tegelijk gaan hangen, en hem met mijn volle verstand meteen op de volte ztten..
nelson lijkt ook erg stuurbaar te zijn..
dat ze hem dan niet even keurig op de volte zet zeg..tssssss
sorry hoor, maar ik vind het een kort door de bocht reactie

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:40

Arabesk schreef:

Neee, misschien had jij na de eerste bok al wel in het zand gezeten. Beetje simpel commentaar.
Vind dit wel een beetje loos gebrabbel, op zo'n moment (of je nou Anky bent of een shetlander ruitertje van 8) probeert iedere ruiter gewoon op z'n paard te blijven zitten. En of je dan een keer niet dressuurmatig verantwoord teugelgebruik hebt, so be it!
En ik weet niet of jij wel eens op een rondtollend bokkend paard hebt gezeten, maar dat is nog moeilijker uit te zitten dan eentje die er ook nog een beetje voorwaartse gang op na houd.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:41

Julia_14 schreef:
Arabesk schreef:

Ik denk dat jij niet eens de kans zou hebben gehad om je teugels aan te nemen, je zou er na de tweede bok al af hebben gelegen Lachen De beste stuurlui staan alweer aan wal...

idd! Zoiets wou ik zeggen maar jij verwoord het beter Knipoog
Altijd makkelijk gezegd zo vanachter het computerscherm! Lekker veilig en anoniem!

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:41

detour schreef:

idd.

Dat bedoel ik.
Als er iets niet in orde zou zijn geweest dan ga je al niet verder, lijkt mij.
Maar met losrijden had precies het zelfde kunnen gebeuren, alleen was het dan voor niemand te aanschouwen.
Nu gebeurde het dus met publiek er bij, en dan kan je dit soort discussie's verwachten.
Paardrijden staat in de top 3 van de gevaarlijkste sporten.
Maar schuld is toch iets wat je in deze sport bij jezelf moet zoeken.
Iedereen die paard rijd, (dus zeker niet de beginners die alles nog moeten leren), weet heel goed, wanneer je iets wel en niet kan doen.
Dat is het zelfde als je een wedstrijd start en het is 1 baggerbende van de regen.
Het is en blijft de verantwoording van de ruiter om dan verder te gaan, met de nodige gevolgen die daar uit voort kunnen komen.
Daarbij komt nog als een paard 3 dagen niets hoeft te doen, en dan ineens mee moet op zo´n dag, dan weet je van te voren wat je kan verwachten, maar vind het ook totaal onverantwoordelijk.
Niet ieder paard is het zelfde, en je zet de training toch wel naar het diertje.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:44

En ik neem aan dat ze dat ook doen en volkomen verrast zijn door wat er gebeurde!
Hoe kan jij beoordelen dat dit onverantwoordelijk zou zijn? Ken je Nelson persoonlijk?

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:44

dorienkee schreef:
hmm ik zou ook hebben gezegd van : ik heb het op film staan!! want ja hoeveel er nu wel niet dan naar jouwn filmpje kijken. En voor hetzelfde geld had ik een vriendin gefilmd die van haar paard was gevallen en gelachen... Je verwacht het gewoon niet van de ''dressuurkonining..''

Waarom zou je dat van haar niet kunnen verwachten? Ze is toch geen robot, en haar paard toch ook niet? Paarden zijn gewoon altijd onvoorspelbaar, of er nou een Anky op hun rug zit of peuter die voor de lol een rondje hobbelt. Daarbij rijdt ze ook nog eens op ontzettende temperamentvolle paarden die bij het eerste het beste geluidje al de kolder in de kop hebben.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:46

Ik denk idd niet dat je dit verwacht als je naar een clinic gaat, toch? Dat het kan gebeuren is een feit!