Anky valt van paard tijdens clinic *update in beginpost*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yaka

Re: Anky valt van paard tijdens clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:50

djuno schreef:
pharagirlke schreef:
djuno; als je af stapt en je gaat dan zitten word het allemaal wat stijf, het kan zijn dat het nog meer pijn is gaan doen door stil te zitten/niet meer te rijden. Hoe durf jij te oordelen over wat iemand nog kan en wat niet ivm pijn? Scheve mond en alstie dan nog eens zo poedersuiker deed, en ze had al pijn aan haarb een en ze knalde er opnieuw van af? Voor hetzelfde geld viel ze dan goed fout en dan zat ze daar, met 2 koters, zoveel paarden en een gebroken poot.

ze heeft niet stilgezeten...is direct weer gaan rijden.
Als het risico zo groot was geweest i.v.m. het gedrag van het dier had ze er niet meer op moeten stappen....en dat deed ze wel....dus vond het flauw dat de "afscheidsronde" er niet meer afkon.

ze deed de afscheidronde niet meer omdat ze moest huilen, dat kon je aan haar stem wel horen... Bij the way de handtekeningen die ze zou gaan geven naar de clinic bij te stand van de rabobank heeft ze ook niet gedaan, op zicht wel te begrijpen, maar ook laf

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:51

esperanca; miji hebben ze ook ooit geinformeerd dat de losrij-mogelijkheden te doen waren, toen ik daar kwam was ik toch heel wat minder te spreken over die losrijmogelijkheden. Knipoog

jumpie; laf? waarom?

aimeetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:51

ben het er ook helemaal mee eens Knipoog , maar het waren ook echt hele hoge bokken, die had bijna niemand uitgezeten . hopen dat het goed gaat met haar Ach gut

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:52

Het blijkt wel dat je topruiters/topamazones hebt in de dressuurring en topruiters/topamazones in het zadelmak maken/corrigeren van paarden (ervaring met het uitzitten van bokken).
En dat is maar goed ook, iedereen kan niet goed zijn in alles.

Anky is de dressuurkoningin en ik hoop dat ze weer snel pijnvrij is en weer kan knallen in de dressuurring.

Redrumfox

Jumpie schreef:
djuno schreef:
Ze heeft niet stilgezeten...is direct weer gaan rijden.
Als het risico zo groot was geweest i.v.m. het gedrag van het dier had ze er niet meer op moeten stappen....en dat deed ze wel....dus vond het flauw dat de "afscheidsronde" er niet meer afkon.

ze deed de afscheidronde niet meer omdat ze moest huilen, dat kon je aan haar stem wel horen... Bij the way de handtekeningen die ze zou gaan geven naar de clinic bij te stand van de rabobank heeft ze ook niet gedaan, op zicht wel te begrijpen, maar ook laf

Wat is daar laf aan? Ik vind het al heel wat dat ze er met pijn en moeite weer op is gestapt en heeft doorgereden!

djuno

pharagirlke schreef:
djuno schreef:
Heb serieus wel veel ergere boksessies gezien (en ook een stuk gemener) maar die ruiter zit ze altijd keurig uit. En dat zijn dan 3 jarige totale ongeleide projectielen.

gezien, dus niet uitgezeten?

anky is een dressuurruiter, geen rodeoruiter. misschien dat ze wel was blijven zitten als ze niet al last had van haar been.

ja ....gezien. Zie het bij ons op stal bijna wekelijks en daar is dit van vanmiddag een "eitje"

en ja....ook ik heb zulk soort bokken uitgezeten en zelfs zonder zadel Knipoog

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:53

Laf, omdat ze pijn heeft ? Ongelooflijk sommige reacties.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:54

djuno schreef:
ja ....gezien. Zie het bij ons op stal bijna wekelijks en daar is dit van vanmiddag een "eitje"

Goed zeg! Alleen kent niemand jou he Knipoog

Kajanus

djuno schreef:

Dus volgend jaar ga jij er eerst op Clown

Aradis

Zou jij dat nog doen als je haar was?
Ik kan heel goed begrijpen datje er dan geen zin in hebt, natuurlijk heel lullig voor mensen die daar speciaal voor gekomen zijn, maar tis niet anders
Ik denk ook dat ze dan een hele hoop opmerkingen naar zich toe geslingerd zou krijgen ..als ze daar nog stond..

@ Djuno: Je kunt nu wel heel stoer praten, maar jij zat er daar niet op met dezelfde omstandigheden als Anky, nogal sneu dat je er zulke uitspraken over durft te doen!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:55

Die foto is van de clinic in Vught..

djuno

sjorsie schreef:
Goed zeg! Alleen kent niemand jou he Knipoog

dat hoeft ook niet en wil ik graag zo houden Knipoog

Keukenkast

Jumpie schreef:

Laf om zoiets niet te onderbouwen vind ik dat vooral.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:56

djuno schreef:
gezien, dus niet uitgezeten?

anky is een dressuurruiter, geen rodeoruiter. misschien dat ze wel was blijven zitten als ze niet al last had van haar been.

en ja....ook ik heb zulk soort bokken uitgezeten en zelfs zonder zadel Knipoog[/quote]
zou het je haar toch een keer willen zien nadoen op die bokken van haar. Ja daarbij, zou jij dan zeker moeten weten dat elk paard anders bokt, en dat niet elk paard er bijzonder spectaculair uit moet zien om toch flinke bokken te geven die nauwelijks uit te zitten zijn. Heb paarden gezien die voor het oog niet spectaculair hoog bokte maar als je derop zat was het toch net ff wat anders + dat jij niet voor zoveel mensen reed. Wat toch zowel bij ruiter als paard altijd voor extra spanning zorgt. Als Anky werkelijk zo slecht reed als jij hier beweert, zou ze niet de koninging van de dressuur geoemt worden, en al helemaal niet zo aangekodigt worden.

annekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:56

zo zie je maar weer! dat de beste ruiters ook wel eens van een paard vallen..Knipoog

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:57

Wat de minder sympathieke opmerkingen betreft: De beste stuurlui staan aan wal. Koe
De paarden van Ankie zijn toch echt wel een paar stukken heter dan de paardjes van veruit de meeste Bokkers.
Ze had gewoon domme pech, en iedereen kan achteraf wel zeggen hoe ze de "ontploffing" van haar paard had kunnen voorkomen, maar dat weet ze zelf ook wel. Ondanks de minder goede omstandigheden heeft ze het toch maar geprobeerd, voor het publiek.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:58

Na een val voel je soms in 1e instantie niet veel van pijn door de adrenaline die je aanmaakt. Maar daarna steekt de pijn echt op, kan dus heel goed dat even daarna de pijn echt niet te harden was.

gebruiker002

wat een commentaar weer, er is niemand op heel bokt die het haar na doet, ze is niet voor niks olympisch kampioen.
bij paardrijden hoort vallen, zelfs topruiters donderen wel eens van hun paard af.

djuno, fijn voor je dat jij zo goed alle bokken uit kan zitten, maar het is geen zonde als iemand niet zo goed die bokken uit kan zitten.

_Lindy_

Ik heb het ook IRL gezien. Ik heb het trouwens ook op film staan, maar ik weet niet of het wel zo aardig is om dat op internet te zetten.

Ik vind eerlijk gezegd dat Anky wel redelijk snel bang te maken is. Ik had 2 maand geleden ook al een clinic van haar gezien, en toen was het ook al 'Ik moet hem heel erg bij me houden, anders vliegt hij er zo met me vandoor' , terwijl het beest in mijn ogen niet zoveel verkeerd deed.

Vanmiddag liep haar paard in het begin heel rustig 3 rondjes, om vervolgens vanuit het niets een gekke bui te krijgen en een paar flinke bokken te geven, waarna zelfs een rodeoruiter er vanaf zou zijn gevallen, dus ook Anky. Knipoog
Wat ik alleen wat minder vond was hoe ze het daarna oploste: ze draafte nog een paar rondjes, paard was hartstikke braaf. Vervolgens kondigde ze aan dat ze de ring ging verlaten omdat 'hij heel voorwaarts is en ze wat last had van haar been'. Tot zover vond ik dat nog oke, maar dat ze toen de presentator haar vroeg om nog 1 rondje te stappen dat weigerde, vond ik echt wat minder . Ik bedoel: 3 kwart van de zaal was speciaal voor haar gekomen, had daar speciaal 13 euro voor betaald. En als ze nog 3 rondjes kan draven met een gewond been moet 1 rondje extra stappen ook nog wel lukken, desnoods met 2 grooms ernaast die haar paard in bedwang houden. Maar nee, dat kon echt niet volgens haar.
Verder zou ze een uur na haar optreden ook nog een handtekeningensessie houden, maar tegen die tijd was ze al naar huis vertrokken. Verward Er was daar vast ook wel een arts aanwezig geweest, dan had die toch even naar haar been kunnen kijken, dan had ze daarna nog handtekeningen uit kunnen delen. Als je nog 3 rondjes kunt paardrijden, kun je toch ook wel een uur later handtekeningen uitdelen? (overigens denk ik dat het er ook wel mee te maken heeft dat ze nog steeds aan het huilen was enzo, dat snap ik dan ook wel weer)

Ik denk dat het het beste zou zijn als Anky nog 1 keer de wereldbeker ofzo zou winnen, en dat ze dan stopt met zulke hoge wedstrijden enzo rijden, want als ze zich zo snel bang laat maken enzo kan ze toch ook niet meer leuk zulke clinics enzo geven. Ik denk dat het dan leuker voor haar is om gewoon zich meer met haar kinderen bezig te houden . Lachen Maar goed, ik ben nooit zo'n Ankyfan geweest. Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door _Lindy_ op 14-10-07 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

djuno

Marjo_x schreef:
@ Djuno: Je kunt nu wel heel stoer praten, maar jij zat er daar niet op met dezelfde omstandigheden als Anky, nogal sneu dat je er zulke uitspraken over durft te doen!

watvoor uitspraken??? Het enige wat ik gezegd heb is dat ik het flauw vond dat het "afscheidsrondje" er niet meer af kon.
En als de opmerking "dat de ruiter bij ons op stal zulke bokken makkelijk uitzit" sneu is....dat is dan jammer maar wel de waarheid.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:59

djuno schreef:
]

Onze nieuwste topruiter Vork Jeetje altijd de wereld aan commentaar, pure afgunst als je het mij vraagt. Anky is ondanks haar prestatie's ook maar gewoon een mens hoor

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:00

Er blaast hier wel iemand heel hoog van de toren zeg, doe het anders ff voor dan kunnen wij ook vanaf de kant zeggen dat het zo gemakkelijk is

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:00

pharagirlke schreef:
Als Anky werkelijk zo slecht reed als jij hier beweert, zou ze niet de koninging van de dressuur geoemt worden, en al helemaal niet zo aangekodigt worden.

mag jij nu even vertellen WAAR ik dat gezegd heb!!

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:01

naj voor iederen die vind dat laf niet zo is.. zal ik het ff uitleggen laf is miss een groot woord,, maar er waren veel mensen die echt voor haar gekomen waren,, en nu haar clinic al niet was doorgegaan,, wouden ze dan in iedergeval graag een handtekening er waren ook best veel kleine kinderen,, het was gewoon wel sportief geweest als ze het wel had gedaan.. Alhoewel ik toegeef ik het zelf ook niet had gedaan, je kon aan haar stem horen dat ze erg van slag was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:01

tuurlijk......
Ik heb ook een zwarte arabieren hengst die ik alleen maar kan rijden...was vroeger ook mishandeld....

ownee, verkeerde forum...dacht ff dat ik op penny.nl zat...