Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:41

ikkemetwikke schreef:
ik denk dat Lida3 alleen bedoelt dat hele foute mensen ook in staat zijn,om van dingen/dieren.anderen te houden,maar dat ze dan nog steeds in "fout" kunnen zijn.
trek nu niet alles uit zn context.

@Marjouw,da's al "oud nieuws" iig allang bekend.

Hier wordt niets uit zijn context getrokken. Coby vergelijken met Adolf=hele foute mensen slaat gewoon nergens op en is beledigend.
En waar gaat het nu helemaal over?????? Half uurtje met je kin op de borst, maar verder het leven van een prins, al jaren aan de top in nederland(blijkbaar gezond beestje, ondanks de zogenaamde dierenmishandeling).
Al deze lichtelijk overspannen reacties komen alleen maar los omdat Coby van Balen toevallig bekend is in de paardenwereld.
Was dit een foto geweest van tante Truus met haar topdressuurtinker die in de krul gejankt wordt dan schat ik in dat er 50% minder reacties waren geweest.
Stop met dit hysterische gedoe en richt je diervriendelijke pijlen op foute verhuurbedrijven, vierspanrijders die door de het parcours rossen etc etc. Er zijn helaas heel veel paarden en pony's die het veeeeel beroerder hebben dan golden wonderboy Power en Paint.
Ohja, stel me niet teleur en reageer Haha! Haha! Haha!
Laatst bijgewerkt door CharleyT op 26-09-07 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Pipo schreef:
Ook niet als je Z bent Knipoog Zoals Imke al eens sprak: Dat is iets wat je als universiteit moet zien. Dus niet in de basissport.

Maar ik ben wel benieuwd wat voor staartje dit gaat krijgen. Want als hier wel een zaak van gemaakt gaat worden. Welke ruiters gaan dan nog meer aangepakt worden?

Punt was ook meer dat je echt heel erg goed moet weten waar je mee bezig bent. Knipoog

Taffje

Pipo schreef:
MissJ schreef:
[Je moet ook geen LDR gaan rijden als je B bent.

Ook niet als je Z bent Knipoog Zoals Imke al eens sprak: Dat is iets wat je als universiteit moet zien. Dus niet in de basissport.

Maar ik ben wel benieuwd wat voor staartje dit gaat krijgen. Want als hier wel een zaak van gemaakt gaat worden. Welke ruiters gaan dan nog meer aangepakt worden?

Dus als ik het goed begrijp was dit "universitair longeren"

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:42

zo te zien weten ze dat niet hoor.. elke maloot weet dat je dit een paard niet kan aandoen, B of Z

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:42

Ik vind niet dat dit uberhaupt iets met LDR te maken heeft.
Hij loopt niet laag, en zeker niet door de rug Nagelbijten / Gniffelen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:43

xDramaQueen schreef:
Maar goed, ik geloof eerder de fotograaf omdat coby al behoorlijk wat fouten heeft gemaakt door te zeggen dat ze alleen gestapt heeft en maar 1 minuutje. wist niet dat een paard zo kon draven trouwens.

Ik vind het ook op zijn zachtst gezegd een aparte uitleg en een hele dubieuze actie van beide dames.
Als er al toezicht aanwezig was is dat ook zijn minst twijfelachtig dat dit mocht.

Ik ben trouwens heel benieuwd naar de man achter JurybijZ maar helaas een leeg profiel. Zijn nogal krasse uitspraken die meneer doet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-09-07 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:43

Tavanta schreef:

Nee, dat begrijp je verkeerd. Dit is geen LDR Lachen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:45

Tavanta schreef:

Dan blijf ik wel gewoon voor de flauwe kul rijden op LBO niveau.

Riddikulus

Shalbo schreef:
xDramaQueen schreef:
Maar goed, ik geloof eerder de fotograaf omdat coby al behoorlijk wat fouten heeft gemaakt door te zeggen dat ze alleen gestapt heeft en maar 1 minuutje. wist niet dat een paard zo kon draven trouwens.

Welke foto zie jij em draven dan?

Inderdaad xdramaqueen - op de link heeft de topdressuurpony wel een beetje last van tactfouten als dat stappen is Huilen van het lachen

Anoniem

Ik sluit me volledig bij Heike aan.

Bah, dat de mensen die in 'de top' rijden zo denken over ruiters die VOOR HUN PLEZIER met hun paard omgaan (veel mensen die aan de top rijden doen dat dus niet, je kunt mij namelijk niet wijsmaken dat iemand die een hulpteugel zo strak zet PLEZIERIG bezig is).

Ik vind het een zielige reactie van Sjef (en dus ook van jou, wie je dan ook bent Huilen van het lachen ), dat wij minder achter de computer moesten zitten en meer met onze paarden bezig zouden moeten zijn, zodat Anky dan wat mer concurrentie krijgt. Erg treurig verhaal. Weet je waarom?
Omdat wij onze paarden niet als dingen beschouwen, maar ze een goed leven gunnen. Wij zetten onze paarden weer lekker terug in de paddock of in het weiland waar ze zich kunnen vermaken met paardenvriendjes. Iets wat de paarden aan de top duidelijk niet kunnen. Die staan in een luxe stal niet-paard te zijn en als ze mazzel hebben mogen ze wel drie keer per dag stappen aan de hand. Clown Clown Clown
Nee, dan heeft mijn paard toch echt een mooier leven. Dan maar niet 'aan de top rijden'. Dat trekt me toch al niet als ik dan mensen om me heen zou hebben die denken als jij. Die dus denken in eigenbelang en niet in het belang voor hun paard.

Nee, dan ga ik toch maar voor de amateurruiters die het beste met hun paard voor hebben, if you don't mind.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-09-07 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:46

Welke ruiters nog meer aangepakt gaan worden?
Om mijn part een ieder die zich ook op zo'n domme wijze laat betrappen op dieronvriendelijk longeren.
Of meent op een andere wijze een paardachtige de kin op de borst te moeten trekken.

De tekst van JurybijZ vind ik overigens niet verschoond van enig 'reltrapperij'...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:47

Gek he dat je zo tactfouten krijgt. Op de foto's in "krant die niet genoemd mag worden" staat wel degelijk een draffoto op de voorpagina.
Laatst bijgewerkt door daniella74 op 26-09-07 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:47

Shalbo schreef:
Inderdaad xdramaqueen - op de link heeft de topdressuurpony wel een beetje last van tactfouten als dat stappen is Huilen van het lachen

Hij schoot vast weg hoor Huilen van het lachen ik weet zeker dat dat gezegd word maar ik geloof er niets van, lichaamstaal van coby spreekt boekdelen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:48

@Wuis, sommige paarden van topruiters komen wel degelijk op het land, dus wat dat betreft Clown Allemaal over 1 kam scheren is ook een vak zeg Haha!

@Shalbo, dan moet je even teruglezen. Er is wel degelijk een foto van P&P in draf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:48

En dat Coby liegt in haar verklaring blijkt dus inderdaad uit die draffoto. Triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:49

Cayenne schreef:
@Wuis, sommige paarden van topruiters komen wel degelijk op het land, dus wat dat betreft Clown Allemaal over 1 kam scheren is ook een vak zeg Haha!

Dat weet ik, maar ik bedoel maar, om maar even aan te geven dat niet eens iedereen in de top mee zou WILLEN rijden (nav het feit dat onze jurybijz ( Of zou het toch stiekem Coby of een ander familielid zijn? Clown Huilen van het lachen ) het roerens met Sjefke eens was wat betreft die ene opmerking. Huilen van het lachen

Blijkbaar worden de recreatiemensen die hun paard 'bemoddert' in de wei hebben staan, niet gewaardeerd door de mensen die aan de top mee rijden. En dát stoort mij.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:51

Wuis schreef:
Dat weet ik, maar ik bedoel maar, om maar even aan te geven dat niet eens iedereen in de top mee zou WILLEN rijden.

Blijkbaar worden de recreatiemensen die hun paard 'bemoddert' in de wei hebben staan, niet gewaardeerd door de mensen die aan de top mee rijden. En dát stoort mij.

Hoe kom je tot die conclusie? Volgens mij is er nog niemand uit de Nederlandse top hier aan het woord geweest. Er wordt alleen ergens een uitspraak van Sjef Janssen aangehaald, en volgens mij zegt die ook niet wat jij er nu van maakt. Dus alsjeblieft niet zo generaliseren en mensen in een hoekje drukken waar ze waarschijnlijk echt niet in horen Lachen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:53

Ik denk overigens niet dat ALLE topruiters de mening van Sjef en jurybijZ delen over ons gewone ruiters.
Waarschijnlijk zij het broers of goede vrienden, ze delen igg hetzelfde gedachtengoed en dat zegt mij genoeg.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:54

Op de sitedienietgenoemdmagworden staat het gewoon op de eerste pagina Clown, maar ok.

Ik hoop dat de KNHS er écht wat mee gaat doen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:55

we zitten hier in nederland, het zal dus wel niet met onze geweldige regeltjes. misschien een boete rond de 200 eurie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:56

Moderatoropmerking:
Even een algemeen verzoek tot met respect en onderbouwd te discussiëren. Ik zie nu nog geen reden tot ingrijpen, maar het vorige topic is niet voor niks op slot gegaan, laat dat niet nog eens gebeuren Lachen

De vergelijking van Lida3 zal worden besproken binnen het moderatorteam, het is niet nodig om daar nog over door te gaan, jullie punt is duidelijk Lachen

Daarnaast hoeft de tekst van JurybijZ ook niet steeds gequote te worden, een verwijzing richting de naam is voldoende.

En tot slot, wij hebben een expliciet verzoek gekregen om geen artikelen van de Paardenkrant over te nemen, dit houdt zowel overgetypt als ingescand etc. in. Daarnaast ook om niet te verwijzen naar berichten geplaatst Horses.nl. Ik snap jullie motivatie, mening etc. daarover. Maar zij hebben ons dat verzocht, en wij houden ons daar simpelweg aan Lachen Jullie weten om welke site het gaat, zoek het daar zelf op, maar plaatsen mag gewoon geheel niet.

lana_te

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint DAAR GAAN WE WEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:56

@ JurybijZ

wat ??? ik versta het niet.. *BRUIN*
ja idd jij moet in de politiek Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-09-07 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd :+

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:57

Duidelijk Maya Lachen

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:58

Wuis schreef:
En dat Coby liegt in haar verklaring blijkt dus inderdaad uit die draffoto. Triest.

Dit vind ik ook een zeer raar punt. Ik heb de uitgebreide geloofwaardige verklaring gelezen. Maar dan de foto? En het tijdsbstek tussen "aanspannen" en eraf halen? Complete rondjes heeft het paard gelopen in die onnatuurlijke houden.

Krijg eerlijk gezegd spontaan kramp in mijn nek als ik daarnaar kijk...

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:01

Nou idd beetje zere nek ineen. Heike ik sluit me helemaal bij jou aan! En ook ik vraag me af hoe dat onderzoek uitgevoerd gaat worden en wat de uitslag is!