Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Nadya schreef:Kijk, MissYvette, zoals jij het doet, dat vind ik nou netjes en sociaal. Zouden meer hondeneigenaren mogen doen.......
slimmerik schreef:corine1981 schreef:Een hond wordt niet vals geboren.
Een bijtende hond hoeft ook niet vals gemaakt te zijn hoor. Er zijn bijtincidenten waar de hond vooraf nooit een teken of aanleiding daarvoor gegeven of gehad heeft.
Maanling schreef:Ik vind het persoonlijk een beetje flauw dat die link verwijderd is, maar dat zal wel aan mij liggen.
slimmerik schreef:Maanling schreef:Ik vind het persoonlijk een beetje flauw dat die link verwijderd is, maar dat zal wel aan mij liggen.
Er is maar 1 reactie op dat artikel en voegt idd niets/weinig toe.
singasong schreef:Dit is echt te gek voor woorden!! Duidelijk weer een baasje en een hond met een kronkel! Onbegrijpelijk dat zulke mensen honden mogen hebben. Duidelijk is dat dit een erg agressief dier was. Of het nou wel of geen Rottweiler is maakt natuurlijk helemaal niet uit. Ook een ander ras kan dit veroorzaken. Ik denk overigens dat het overgrote deel van het gedrag van deze hond door de baas is veroorzaakt. Geen één hond wordt agressief geboren!
Shanna16 schreef:Moderatoropmerking:Het is niet de bedoeling dat een discussie op een ander forum op Bokt aangehaald en besproken wordt. Dat kan op dat forum, de discussie op Bokt blijft op Bokt. Daarom is de link naar het Rottweilerforum verwijderd.
tamorka schreef:slimmerik schreef:Een bijtende hond hoeft ook niet vals gemaakt te zijn hoor. Er zijn bijtincidenten waar de hond vooraf nooit een teken of aanleiding daarvoor gegeven of gehad heeft.
KLopt. Net als bij mensen zijn er ook onder honden en paarden figuren met een storing. MAar daarmee mag je ze toch niet allemaal veroordelen wel?
slimmerik schreef:Een nichtje van mij is zo'n angsthaas wat honden betreft. Ze raakt volkomen in paniek als een hond losloopt. Ouders zijn al jaren met haar in therapie. Reizen daar iedere week 100 kilometer voor.
Vaak gaat het een stukje beter. Maar dan komen ze weer iemand tegen die zonodig de hond niet wil aanlijnen en zitten de ouders weer met een kind wat nachtenlang niet slaapt. Therapie schiet zo ook niet echt op.
Maar ja baasjes en hun egoïsme zijn heilig. Hond aanlijnen daar lijdt de hond niets mee. Langs de fiets aan de lange lijn etc. etc. Loslaten kan in hondenweitje, particuliere terreintjes en noem maar op. Maar niet op een openbaar gebied waar men mensen, honden, paarden, konijnen etc tegen kan komen.
Poohbeer schreef:En heel vaak zal ook zo'n hond niet bijten zonder eerst gewaarschuwd te hebben. Alleen wij mensen zijn vaak niet in staat een hond goed te "lezen" om het zo maar te zeggen en krijg de hond al gauw het stempel niet te sporen helaas.
slimmerik schreef:Met grote dieren weet je het nooit. In Kootwijkerbroek hebben vrijdagavond ook 2 bouviers een koe vermoord. Het blijven drijvers honden. En als zo'n dier vlucht dan wordt er meestal gebeten ja. Opgevoed of niet.
tantjeuh schreef:katiavl schreef:Ja, ik snap zeker wat je bedoeld. Maar ik heb het over iets, dat meer dan instinct is.
Bijvoorbeeld trauma agressie of patho agressie, die kunnen voorkomen bij de braafste honden, die altijd goed geluisterd hebben.
Daarom kunnen we niet bij voorbaat spreken over niet luisteren, dat het de oorzaak is kan natuurlijk. En is ook nog eens de meest voorkomende.
Maar dat wil niet zeggen, dat we moeten blijven stilstaan bij het "ongehoorzaam zijn" en wel mogen verder denken naar.
Ik denk dat dit wel belangrijk is, gezien de evolutie in agressie bij honden.
(sorry, voor mijn slechte zinsbouw)
Heb je wel gelijk in hoor. En het mag niet buiten rekening gehouden worden. Maar kijk eens naar 100 honden, hoeveel daarvan gaat te maken hebben met die soorten van agressie? Een aantal, ja. Veel, nee.
tamorka schreef:slimmerik schreef:Een nichtje van mij is zo'n angsthaas wat honden betreft. Ze raakt volkomen in paniek als een hond losloopt. Ouders zijn al jaren met haar in therapie. Reizen daar iedere week 100 kilometer voor.
Vaak gaat het een stukje beter. Maar dan komen ze weer iemand tegen die zonodig de hond niet wil aanlijnen en zitten de ouders weer met een kind wat nachtenlang niet slaapt. Therapie schiet zo ook niet echt op.
Maar ja baasjes en hun egoïsme zijn heilig. Hond aanlijnen daar lijdt de hond niets mee. Langs de fiets aan de lange lijn etc. etc. Loslaten kan in hondenweitje, particuliere terreintjes en noem maar op. Maar niet op een openbaar gebied waar men mensen, honden, paarden, konijnen etc tegen kan komen.
Hondenbaasjes hoeven niet per defenitie egoistisch te zijn. Zij kunnen er niets aan doen dat jouw nichtje bang is voor honden. Het enige dat zij kunnen doen is ervoor zorgen dat hun hond jouw nichtje (of wie dan ook) niet lastig vallen. En dat hoef niet persé door ze altijd aan de lijn te houden. Want dan hebben die honden ook geen leven. Kunnen ze nooit eens lekker rennen.
tamorka schreef:Bijna nergens mogen honden los. En dan zijn er geen alternatieven en dan kiezen baasjes voor het welzijn van hun hond.
katiavl schreef:Dan hoop ik dat die mensen een dikke boete krijgen, en in het vervolg met hun auto naar een juiste en goede plaats rijden. Dat moeten ze hier in belgie ook doen
singasong schreef:Het eerste alternatief zou kunnen zijn om zo'n lange- of uittrek-lijn te kopen. Daar kan je hond toch ook mee lopen. Ik laat mijn honden altijd op die manier uit in het bos! Gaat prima hoor!
tamorka schreef:Bijna nergens mogen honden los. En dan zijn er geen alternatieven en dan kiezen baasjes voor het welzijn van hun hond.