Paard in bos door rottweiler aangevallen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Re: Paard in bos door rottweiler aangevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:19

Aangezien de link is verwijderd, ****
Laatst bijgewerkt door Annash op 19-09-07 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: ook verwijzingen zijn niet de bedoeling

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:24

Nadya schreef:
Kijk, MissYvette, zoals jij het doet, dat vind ik nou netjes en sociaal. Zouden meer hondeneigenaren mogen doen.......

Dank je wel Nadya Pling
Ja deden al de hondeneigenaren het ook maar zo, dat zou echt veel schelen maar op een of andere manier denken ze dat ze alles mogen

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:28

Wat enorm vervelend. Dat stuk bij de vuilnisbelt is o.a een rechtdoorgaand stuk vanuit het bos richting de Ginkelse Hei. Dat paard heeft erg veel geluk gehad met de twee drukke wegen door het bos, die het blindelings overgestoken is. Het is sowieso een druk bos waar veel recreatieverkeer is en daar zijn dus ook o.a. veel honden. Wij hadden vorige week op een ander zandpad richting de hei een hond die naast een fiets liep (ik dacht dat hij vast zat) en ineens agressief wat stappen opzij richting de paarden sprong en begon te blaffen. De paarden reageerden niet, maar ik was wel verbaasd te zien dat de hond los langs de fiets liep en dat de eigenaresse niet op of om keek.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:14

Ik vind het persoonlijk een beetje flauw dat die link verwijderd is, maar dat zal wel aan mij liggen.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:17

slimmerik schreef:
corine1981 schreef:
Een hond wordt niet vals geboren.

Een bijtende hond hoeft ook niet vals gemaakt te zijn hoor. Er zijn bijtincidenten waar de hond vooraf nooit een teken of aanleiding daarvoor gegeven of gehad heeft.

Wie zegt dat??
Ik geloof daar werkelijk geen zak van. Voordat een hond echt bijt cq aanvalt is er echt al heel wat gebeurd. Al is het maar dat zijn taal niet wordt begrepen.

Vwb paarden aan honden laten wennen, vind ik betrekkelijk. Mijn paarden zijn grote honden gewend (Mechelse herder en Retriever) maar hebben het niet zo op vreemde honden. Een van onze paarden is zelf ronduit bang voor vreemde honden.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:40

Ik geloof er ook niet in dat er geen aanleiding is voor bijtende honden.
Mensen hebben lang niet altijd door wat er in het hoofd van hun hond omgaat en helaas worden ze maar al te vaak verkeerd begrepen. Zo worden ze vaak aangestaard, wat in de hondentaal een psychologisch gevecht is over wie de baas is...

Honden die angstig zijn worden verkeerd begrepen, bijv. juist extra op hun falie gegeven en dan krijg je uiteindelijk wel een uitbarsting.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:51

Maanling schreef:
Ik vind het persoonlijk een beetje flauw dat die link verwijderd is, maar dat zal wel aan mij liggen.

Er is maar 1 reactie op dat artikel en voegt idd niets/weinig toe.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:56

Hier ben ik ook altijd bang voor, ik schreeuw altijd van ver of die aan de riem kan !!
als een hond te dicht bij mijn paard komt en dreigt dan trap ik de hond gegarandeerd en hard ook nog..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:04

slimmerik schreef:
Maanling schreef:

Er is maar 1 reactie op dat artikel en voegt idd niets/weinig toe.

Het was vroeg in de morgen geplaatst, er is nog een reactie bijgekomen, en ik verwacht in de loop van de dag wel meer reacties. Tot dusverre waren het positieve reacties, zitten best aardige mensen daar. Haha!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:04

singasong schreef:
Dit is echt te gek voor woorden!! Duidelijk weer een baasje en een hond met een kronkel! Onbegrijpelijk dat zulke mensen honden mogen hebben. Duidelijk is dat dit een erg agressief dier was. Of het nou wel of geen Rottweiler is maakt natuurlijk helemaal niet uit. Ook een ander ras kan dit veroorzaken. Ik denk overigens dat het overgrote deel van het gedrag van deze hond door de baas is veroorzaakt. Geen één hond wordt agressief geboren!

Mijn hond gaat ook te keer als die paarden ziet. Klein wit beestje maar als het paard 1 stap dichterbij zou zetten is die weg. Dus dit beestje zou ook nooit ff los mogen in het bos?

Toevallig kwamen wij vorige week 2 ruiters tegen, hond liep los maar aangelijnt toen de paarden langs kwamen. Hond werd kort gehouden en deedt niks anders dan verbaast kijken/blaf geluiden maken.
Later liep de hond weer los en kwamen ze er weer aan, voor dat we het wisten, maar de hond was weer vast toen ze naast ons stonden en die had het niet eens door.

Het ligt er dus niet alleen aan hoe zo'n beest wordt opgevoed, want sommige honden zijn gewoon bang voor alles wat maar groter dan hun is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:07

Ik zal mijn collega's modopmerking even herhalen :
Shanna16 schreef:
Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling dat een discussie op een ander forum op Bokt aangehaald en besproken wordt. Dat kan op dat forum, de discussie op Bokt blijft op Bokt. Daarom is de link naar het Rottweilerforum verwijderd.

Moderatoropmerking:
SVP gewoon terug ontopic vanaf nu naar de discussie in dit topic dus, met informatie / kwestie die in dit topic op Bokt besproken / aangehaald worden. Verwijzingen naar een andere discussie op een ander forum is niet de bedoeling of relevant.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:09

tamorka schreef:
slimmerik schreef:
Een bijtende hond hoeft ook niet vals gemaakt te zijn hoor. Er zijn bijtincidenten waar de hond vooraf nooit een teken of aanleiding daarvoor gegeven of gehad heeft.

KLopt. Net als bij mensen zijn er ook onder honden en paarden figuren met een storing. MAar daarmee mag je ze toch niet allemaal veroordelen wel?

En heel vaak zal ook zo'n hond niet bijten zonder eerst gewaarschuwd te hebben. Alleen wij mensen zijn vaak niet in staat een hond goed te "lezen" om het zo maar te zeggen en krijg de hond al gauw het stempel niet te sporen helaas.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:34

Het is natuurlijk erg dat dit gebeurd is, en dat had niet gemogen.

Maarja.. Waarom moet er dan altijd staan Rottweiler bijt... En niet gewoon hond bijt.. Niet alle Rottweilers zijn slecht. De mijne is in gedachte een malteser leeuwtje.. Koe

En ik ben van mening dat een hond niet vals is, maar zo gemaakt word. Als jij je hond goed opvoed en duidelijk bent voor je hond en reeel, zal een hond nooit zomaar uithalen. Dat is gewoon zo.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:36

Nu gaat het hier alleen over "slechte" hondeneigenaren, maar gelukkig kom ik ook goede tegen in het bos.
Mensen die hun hond wel onder appel hebben. Dan is er niets aan de hand en loopt onze pony gewoon braaf door. Kijkt er zelfs niet naar.

Ook al eens mensen met een hond ontmoet die mij (in het bos) vriendelijk wilden helpen om mijn pony beter aan honden die om haar heen lopen te laten wennen. Ging prima, omdat de hond de "paarden"taal kende, maar ook niet als een idioot om die pony begon te blaffen.

Maar ja helaas gebeurd dus het laatste hier toch wel het meest in het bos. De hond ziet in mijn paardje een leuk speelkameraadje en daagt haar vervolgens uit. Gaat er voor staan springen, al dan niet kwispelend en blaffen ook nog eens een keer. Eigenaren vinden dat prachtig ... 'zie eens hoe enthousiast mijn hond is en hoe blij en vriendelijk'. Voordat ik dan kan uitleggen dat hun hond gevaar loopt is het soms al te laat.

Resultaat tot op heden:
1x vliegles
1x alleen tik tegen de ribben
1x een klap van een voorhoef op het hoofd van de hond met een bloedneus als gevolg

In alle gevallen heb ik de eigenaren een paar keer gewaarschuwd de hond bij zich te houden.

Het is alleen jammer dat hier "wie niet horen wil moet voelen" niet opgaat, want eigenlijk zou de eigenaar moeten voelen en niet de hond (die handelt alleen instinctmatig, evenals de pony).

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:38

Met grote dieren weet je het nooit. In Kootwijkerbroek hebben vrijdagavond ook 2 bouviers een koe vermoord. Het blijven drijvers honden. En als zo'n dier vlucht dan wordt er meestal gebeten ja. Opgevoed of niet.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:40

slimmerik schreef:
Een nichtje van mij is zo'n angsthaas wat honden betreft. Ze raakt volkomen in paniek als een hond losloopt. Ouders zijn al jaren met haar in therapie. Reizen daar iedere week 100 kilometer voor.

Vaak gaat het een stukje beter. Maar dan komen ze weer iemand tegen die zonodig de hond niet wil aanlijnen en zitten de ouders weer met een kind wat nachtenlang niet slaapt. Therapie schiet zo ook niet echt op.

Maar ja baasjes en hun egoïsme zijn heilig. Hond aanlijnen daar lijdt de hond niets mee. Langs de fiets aan de lange lijn etc. etc. Loslaten kan in hondenweitje, particuliere terreintjes en noem maar op. Maar niet op een openbaar gebied waar men mensen, honden, paarden, konijnen etc tegen kan komen.

Hondenbaasjes hoeven niet per defenitie egoistisch te zijn. Zij kunnen er niets aan doen dat jouw nichtje bang is voor honden. Het enige dat zij kunnen doen is ervoor zorgen dat hun hond jouw nichtje (of wie dan ook) niet lastig vallen. En dat hoef niet persé door ze altijd aan de lijn te houden. Want dan hebben die honden ook geen leven. Kunnen ze nooit eens lekker rennen.

Poohbeer schreef:
En heel vaak zal ook zo'n hond niet bijten zonder eerst gewaarschuwd te hebben. Alleen wij mensen zijn vaak niet in staat een hond goed te "lezen" om het zo maar te zeggen en krijg de hond al gauw het stempel niet te sporen helaas.

DAt is absoluut waar wat je daar zegt! Veel mensen hebben geen verstand van honden, kennen hun EIGEN hond niet. Dat had ik daar straks ook al gezegd.

MAar dat sluit niet uit dat er honden zijn met een storing. MAar deze zijn in verhouding tot honden waarmee niet correct is omgegaan in de minderheid. MAar dat neemt nog niet weg dat ze er zijn.

slimmerik schreef:
Met grote dieren weet je het nooit. In Kootwijkerbroek hebben vrijdagavond ook 2 bouviers een koe vermoord. Het blijven drijvers honden. En als zo'n dier vlucht dan wordt er meestal gebeten ja. Opgevoed of niet.

Ook weer kl..tzakken van eigenaars! Die honden hadden daar op de eerste plaats al niet onbeheerd daar moeten lopen! Dan hadden ze de kans ook niet gehad!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:43

tantjeuh schreef:
katiavl schreef:
Ja, ik snap zeker wat je bedoeld. Maar ik heb het over iets, dat meer dan instinct is.
Bijvoorbeeld trauma agressie of patho agressie, die kunnen voorkomen bij de braafste honden, die altijd goed geluisterd hebben.
Daarom kunnen we niet bij voorbaat spreken over niet luisteren, dat het de oorzaak is kan natuurlijk. En is ook nog eens de meest voorkomende.
Maar dat wil niet zeggen, dat we moeten blijven stilstaan bij het "ongehoorzaam zijn" en wel mogen verder denken naar.
Ik denk dat dit wel belangrijk is, gezien de evolutie in agressie bij honden.

(sorry, voor mijn slechte zinsbouw)

Heb je wel gelijk in hoor. En het mag niet buiten rekening gehouden worden. Maar kijk eens naar 100 honden, hoeveel daarvan gaat te maken hebben met die soorten van agressie? Een aantal, ja. Veel, nee.

En dat is dus wat we niet weten, omdat de tests post mortem worden uitgevoerd. En veel worden er ook niet getest. Maar wat ze wel vrezen is een verschijving in de evolutie van agressie die naar de slechte kant toe gaat.
Daarom wil ik dus zeggen, zeg nooit nooit Haha! maar we zitten inderdaad op dezelfde lijn.

Waarom is het zo slecht dat rottweiler instaat, deze hondensoort heeft het toch ook gedaan, voor mij is dat juist interessant om te weten, ik heb er zo mijn persoonlijke gedachten van. En dan is dat wel leuk om te staven.

Gevaarlijke uitspraak, geen verstand tegenover miscommunicatie van beide baas en hond. Zoiets kan bij de beste gebeuren Lachen al is het vaak makkelijker om te oordelen buitenaf Lachen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 19-09-07 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:44

Wat erg zeg! Duidelijk weer zo'n baas die zijn hond niet onder controle kan houden. Ik snap totaal niet waarom ze die honden los laten lopen als de honden niet eens luisteren!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:45

tamorka schreef:
slimmerik schreef:
Een nichtje van mij is zo'n angsthaas wat honden betreft. Ze raakt volkomen in paniek als een hond losloopt. Ouders zijn al jaren met haar in therapie. Reizen daar iedere week 100 kilometer voor.

Vaak gaat het een stukje beter. Maar dan komen ze weer iemand tegen die zonodig de hond niet wil aanlijnen en zitten de ouders weer met een kind wat nachtenlang niet slaapt. Therapie schiet zo ook niet echt op.

Maar ja baasjes en hun egoïsme zijn heilig. Hond aanlijnen daar lijdt de hond niets mee. Langs de fiets aan de lange lijn etc. etc. Loslaten kan in hondenweitje, particuliere terreintjes en noem maar op. Maar niet op een openbaar gebied waar men mensen, honden, paarden, konijnen etc tegen kan komen.

Hondenbaasjes hoeven niet per defenitie egoistisch te zijn. Zij kunnen er niets aan doen dat jouw nichtje bang is voor honden. Het enige dat zij kunnen doen is ervoor zorgen dat hun hond jouw nichtje (of wie dan ook) niet lastig vallen. En dat hoef niet persé door ze altijd aan de lijn te houden. Want dan hebben die honden ook geen leven. Kunnen ze nooit eens lekker rennen.

Als het gebeurd op een stuk waar aanlijnplicht is dan is dat zeker wel egoïstisch van de baas. Op plaatsen waar de honden niet aangelijnd hoeven te zijn daar komt dat kind niet.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:47

Bijna nergens mogen honden los. En dan zijn er geen alternatieven en dan kiezen baasjes voor het welzijn van hun hond.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:49

Dan hoop ik dat die mensen een dikke boete krijgen, en in het vervolg met hun auto naar een juiste en goede plaats rijden. Dat moeten ze hier in belgie ook doen

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:50

tamorka schreef:
Bijna nergens mogen honden los. En dan zijn er geen alternatieven en dan kiezen baasjes voor het welzijn van hun hond.

Het eerste alternatief zou kunnen zijn om zo'n lange- of uittrek-lijn te kopen. Daar kan je hond toch ook mee lopen. Ik laat mijn honden altijd op die manier uit in het bos! Gaat prima hoor!

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:11

katiavl schreef:
Dan hoop ik dat die mensen een dikke boete krijgen, en in het vervolg met hun auto naar een juiste en goede plaats rijden. Dat moeten ze hier in belgie ook doen

Overal met de auto naartoe, goed voor het milieu! Knipoog

singasong schreef:
Het eerste alternatief zou kunnen zijn om zo'n lange- of uittrek-lijn te kopen. Daar kan je hond toch ook mee lopen. Ik laat mijn honden altijd op die manier uit in het bos! Gaat prima hoor!

Die lijnen heb ik. MAar om ECHT te kunnen rennen moeten de honden los. Mijn honden dollen en spelen met elkaar en rennen elkaar achterna.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:13

tamorka schreef:

Tja als je niks kunt vinden en je bent te lui om die gebieden op te zoeken dan moet je geen hond nemen of idd heel diervriendelijk aan de lange lijn.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:14

Honden worden ook steeds verder teruggeduwd in een hokje.
Regeltje zus, regeltje zo: resultaat, hond mag alleen nog los op sporadisch te vinden ieniemienie kleine speelweides.
Daarbuiten: nope.

Is ook belachelijk, opgevoed of niet.