Roadracer schreef:Nou, ik vond de informatie-avond informatief () en heb ons definitief uitgeschreven
![]()
Ten eerste vond ook ik het jammer dat het voor slechts 1 type woningen (de 2-onder-1-kap) uitgewerkt was. Vooral aangezien dat begon met een startbedrag van 325.000 euro...
Op zich is dat nog reeël, maar vervolgens kwamen daar nog kosten bij van heel het hippisch gedeelte, servicekosten enz. enz. Snel rekensommetje geeft aan dat je al heel snel op 400.000-450.000 euro uit gaat komen.
Ook werd er verteld dat er uitgegaan is van een minimale weidehoeveelheid van 50 m2 (!!!!!!!!!) per paard. Maar dan wel een tuin van ongeveer 200m2. Sorry hoor, maar mag ik aub die 200m2 tuin inleveren zodat mijn paard ook echt wat gras kan eten? Oke, het zijn minimale hoeveelheden, maar hoe groot is de kans dat de gemeente de weidehoeveelheid verviervoudigd? (Even voor het plaatje: een 20x40 rijbak heeft een oppervlakte van 800m2, dus ik vind 50m2 geen reeël minimum). Bovendien: zelfs al wordt het weiland vele malen groter, hoeveel duurder wordt het dan weer?
Ik denk dat het project zeker kans van slagen heeft, er zijn denk ik genoeg mensen te vinden voor wie dit het summum is. Dat zal dan echter met name de categorie mensen zijn die liever een 20x60 overdekte rijbaan van 30.000 euro heeft, dan een weiland voor hun paard. Ik behoor niet tot die categorie, daarom dus uitgeschreven.
Was dit in Almere?
50m2 is de minimummaat voor een paddock voor 1 paard.....niet voor weide. men heeft dus de uitgangspunten van het minlnv gevolgd met minimummaat paddock voor 1 paard.
Daar zou ik ook niet happy van worden. Voor weidegang voor 1 paard heb je minimaal 2000 m2 nodig in mijn ogen...voor meerdere paarden een veelvoud daarvan!