Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThePast03 schreef:En toch blijf ik het apart vinden dat er toen er een paar jaar terug een filmpje met minimaal even erge beelden (misschien wel ergere, maar was niet zo close up) er weinig heftige reacties kwamen en heel veel reacties om die beelden toendertijd zelfs goed te praten.
Blijkbaar zijn we minder kritisch als het gaat om (populaire) Nederlandse ruiters....
Het zou mooi zijn als alle ruiters gestraft werden die op deze manier met paarden omgaan.
Voor mij is de dressuursport in ieder geval al jaren niet meer zo aantrekkelijk om te kijken, het is moeilijk om te genieten van een proef als je weet wat er in de trainingen afspeelt. Voor mij dan in ieder geval.
Castello schreef:Als ik jou zo hoor moet je wel gruwelijk goed kunnen rijden! misschien moet iedereen bij jou gaan lessen
ElCid schreef:liefst op 4 jarige leeftijd Z starten, !
ThePast03 schreef:En toch blijf ik het apart vinden dat er toen er een paar jaar terug een filmpje met minimaal even erge beelden (misschien wel ergere, maar was niet zo close up) er weinig heftige reacties kwamen en heel veel reacties om die beelden toendertijd zelfs goed te praten.
Blijkbaar zijn we minder kritisch als het gaat om (populaire) Nederlandse ruiters....
Het zou mooi zijn als alle ruiters gestraft werden die op deze manier met paarden omgaan.
Voor mij is de dressuursport in ieder geval al jaren niet meer zo aantrekkelijk om te kijken, het is moeilijk om te genieten van een proef als je weet wat er in de trainingen afspeelt. Voor mij dan in ieder geval.
MissJ schreef:Castello schreef:Dat heeft niks met een mening te maken, maar om nou te gaan roepen dat de hedendaagse dressuur dieren mishandeling is vind ik een klein beetje overdreven
Dat ben ik met je eens, maar volgens mij zegt Aafke dat niet.
detour schreef:En dat is toch ook al vroeg zat? Een paard is dan pas echt helemaal volgroeid en geestelijk volwassen.
Miss_R_Horse schreef:Anky en Sjef doen ook gewoon hun best hun gaan echt niet iedere dag te paard zitten met het idee goh wat ga ik nou voor rare dingen doen met me paard!!=
detour schreef:Z is wel basis maar ik denk dat paarden toch te jong overvraagd worden, ze slijten erg vlug soms...
Roane schreef:Zo, levenslang geen paard meer houden zou ik ook geen slechte straf vinden
ThePast03 schreef:http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fu ... ge_id=2151
Even wachten tot het filmpje op 4 minuten is. Dit is maar een klein deel uit het filmpje wat ik bedoelde maar geeft wel een beeld van wat wij hier in Nederland normaal vinden en dus goedpraten.
Alles voor het goud blijkbaar....
En alleen veroordelingen als het over Duitse amazones/ruiters gaat....
Pipo schreef:ElCid schreef:liefst op 4 jarige leeftijd Z starten, !
Een 4 jarige mag alleen maar L dressuur lopen dus dat feest gaat niet op. Een paard mag pas Z gestart worden als deze 6 jaar oud is.