Hoe durven mensen uberhaupt een paard in een wei met prikkeldraad te zetten

En inderdaad, waarom helpt niemand....
Mensen het ideale ras...nou dit is weer een stukje kapot...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Als je dat filmpje zou zien, zou je wel zien dat het dier geen gevaar oplevert. Ligt er meer dood dan levend.
En je kan altijd veilig bij een liggend paard gaan staan als je aan de bovenkant van de hals gaat staan en daar dus bij het hoofd dus niet bij de voorbenen in de buurt. Die kunnen ze naar voren slaan om te gaan staan. Sta je daar niet, ben je veilig.
runningkawa schreef:Escardo schreef:Vreselijk om te zien hoe het paardje uitgeput in de modder ligt...Tranen liepen over mijn wangen..zo'n dierenleed, echt vreselijk..
Ik wil toch ook wat zeggen over de opmerkingen van degene die dit gefilmd heeft...Als hij dit niet gefilmd had was dit niet naar buiten gekomen hoe erg het paardje eraan toe was...en het is geen filmpje van 3 uur...Tuurlijk vind ik het ook vreemd dat de mensen die er bij waren niet even het hoofdje uit de modder hadden getild..maar ik geloof niet dat de mensen die het gefilmd hebben de boosdoeners hier zijn...laat dat wel duidelijk zijn....
Dat nu heel bokt meteen het paard uit de modder had getrokken is ook erg duidelijk...of er bij hadden gaan zitten om het hoofdje omhoog te houden...ik probeer niet goed te praten wat er is gebeurd..maar we moeten wel realistisch blijven... Het paard heeft nu geen pijn meer en rent rond samen met andere paardjes op de groene velden...
Moet het dan op you tube staan?
Gewoon voor eigen archief had de instantie meer gesierd.
Zie dit wel degelijk als sensatie belust
runningkawa schreef:Met je eens Lieke
Maar mag hopen dat de DB/ AID oid toch wel wat kennis hebben van een paard (al twijfel ik daar hard aan, maar dat is een andere discussie)
Cayenne schreef:Ik vind het alleen erg typerend dat mensen het nooit kunnen laten om in ieder topic even hun gal wb de AID/DB te spuwen.
Tuurlijk ben ik het er niet mee eens hoe dit in zijn werk is gegaan, maar de eigenaar is nog altijd de verantwoordelijke hier
runningkawa schreef:En hun net zo wreed...geen haar beter
Er had iemand kunnen filmen en iemand de neus uit de modder halen...
Dan was het ook wel over gekomen hoor
En natuurlijk is de eigenaar de schuldige
Maar als je een paar keer meemaakt dat de DB niks doet..verhalen leest van mensen over heel NL (en belgie) waar ook niks gedaan wordt tot het te laat is, terwijl het wel bekend is..ja dan wordt je pissig bij het zien van dergelijk filmpje
Cayenne schreef:Ik vind het alleen erg typerend dat mensen het nooit kunnen laten om in ieder topic even hun gal wb de AID/DB te spuwen.
Tuurlijk ben ik het er niet mee eens hoe dit in zijn werk is gegaan, maar de eigenaar is nog altijd de verantwoordelijke hier
runningkawa schreef:Met je eens Lieke
Maar mag hopen dat de DB/ AID oid toch wel wat kennis hebben van een paard (al twijfel ik daar hard aan, maar dat is een andere discussie)
Escardo schreef:Als we nou gewoon met z'n alle een paardenbescherming oprichten...en dan eens kijken of wij het beter gaan doen dan de dierenbescherming...let wel: we moeten natuurlijk ons wel aan dezelfde wetten en regels houden zoals de dierenbescherming.......Wij allemaal weten het allemaal beter...dus ....begin bij jezelf dan maar?