Steeds meer paarden in asiel

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:57

Precies RK, een paard kost gewoon geld. En als ze ouder worden, kan het ook wel eens duurder worden helaas. Ze krijgen ook vaak kwaaltjes. Een paar weken terug zijn er nog twee tanden getrokken van mijn oude merrie, omdat ze vreselijk los zaten en begonnen te ontsteken. Dat komt er dan weer bij. Hierdoor kunnen ze vaak weer moeilijker eten, waardoor je weer speciaal (en vaak veel) moet bijvoeren.

Dus 120 euro is helemaal geen raar bedrag om per maand te betalen voor stalling van je oude paardje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:00

Kawa krijgt ook alweer enkele jaren glucosamine van de groene os
Deze werkt het beste bij hem..dus ja, dan die maar Lachen
Staat op kunststof beslag, loopt hij het fijnste mee, dus oke, dan dat maar...
Soms denk ik ook wel eens dat ik gek ben...maar dan zie je dat lekkere koppie, denk ik terug aan wat hij allemaal voor mij gedaan heeft...en dan ineens is het niet meer teveel Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:04

En zo hoort het. Lachen
Mooi, hoor.....

Mijn weidegenootje betaalt wel veel meer voor haar oude paardje. De stalling alleen al kost haar tegen de 200 euro en dan koopt ze nog extra voer en heb je de tandarts, hoefsmid e.d. nog. Ik hoor haar ook niet zeuren, hoor. Ze heeft het juist steeds vaker over het komende moment, dat ze afscheid moet nemen. Daar kan ze nu al over huilen en dat kan ik me heel goed voorstellen.

Haar paard wordt dus ook gecremeerd, heeft ze ook al geregeld en voor gespaard.

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:07

idd ja, Ongelofelijk, dat is wel heel erg simpel om van je oude paardje af te komen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:07

Ja, kom ook ongeveer op hetzelfde bedrag - en dan moet er dus niks misgaan, dierenartskosten hebben we het nog niet over.
Wij hebben gelukkig alles thuis, dus ik hoef me geen zorgen te maken - maar ik kan me voorstellen dat het ingewikkelder is als je één paard in pension hebt, niet te veel geld hebt en toch graag wilt rijden...wat doe je dan met je oude maatje?
Ik denk dat je bv. 100 euro in de maand moet reserveren, om 'em ergens fatsoenlijk onder te brengen. Ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om mijn (ook al iets ouder wordende merrie) Karanda tzt als gezelschapspaard te verkopen. Ze betekent zo veel voor mij en ik wil absoluut zelf zeggenschap houden over alles wat er met haar gebeurt, zou dat nooit uit handen geven.
Maar nogmaals: ik kan makkelijk praten, onze paarden blijven hier tot de dood ons scheidt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:11

Toen Kawa nog op pension stond en ik zelf nog wedstrijd, train gericht reed, was het een hele overschakeling dat het niet meer kon. Daar moet je echt wel aan gaan wennnen. Tenminste ik wel, na jaren wedstrijden.
Ik ben toen paarden van de pensionhouder gaan rijden.
Zo kon ik toch weer trainen Lachen
Er zijn wel wat opties te vinden als je graag wilt rijden Lachen

Ik zeg overigens niet dat alles hier blijft tot de dood, maar ik zou het paard nooit in een asiel dumpen en die mensen opzadelen met mijn verantwoording Lachen
Dat is waar het mij verkeerd schiet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-08-07 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:14

Ik vind nog steeds dat paardrijden hobby is en hobby moet leuk blijven

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:14

tita schreef:
Ik vind nog steeds dat paardrijden hobby is en hobby moet leuk blijven

Voor jou of voor je paard... ?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:15

Zodra je met dieren te maken krijgt heb je meer verantwoordelijkheden dan met een andere 'hobby'

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:15

dat slaat nergen sop prompertje

vergeet niet dat de paard er is voor de hobby van zijn baas en niet andersom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:16

En wat is er niet leuk aan om je maatje heerlijk over de wei te zien hobbelen, zijn groet als je op stal komt?
Is alleen rijden dan maar leuk?

@simone
dat zeker, het is niet te vergelijken met andere hobbies

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:18

tita schreef:

Provocerend bedoeld??
Toch niet echt serieus, deze opmerking hoop ik!!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:19

tita schreef:

Dat is dan jouw visie, maar duidelijk niet de mijne.

Mijn paarden werken hard voor mij, en mogen daar voor in de plaats van mij het nodige verwachten. Ze zijn er niet alleen voor mijn plezier, ik ben er ook voor hun plezier. Ik heb ze niet als puur amusement voor mij aangeschaft, dan had ik beter een spelcomputer oid aan kunnen schaffen, die kun je aan de kant gooien als je geen zin hebt om er mee bezig te zijn.

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:21

En dat zijn ware woorden!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:21

Kendra schreef:
Provocerend bedoeld??

Ik denk dat ze het nog meent ook... Klinkt als een echt gebruiksvoorwerp...

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:22

tita schreef:

ik begrijp jouw punt wel Tita, vind het alleen zo kort door de bocht.
Vind jij het dan echt acceptabel dat een paard als gebruiksvoorwerp wordt ingezet.
Daar gaat het namenlijk om. Ik heb een tijdje geschaatst. Toen ik daar niets meer aan vond en het me meer tijd kostte dan me lief was heb ik de schaatsen in een hoek gegooid en ben ik gestopt.
Als je praat over paardrijden als hobby dan kan je toch moeilijk dat dier in de hoek gooien omdat je je bedacht hebt. Zeker als het er om gaat dat hij te oud is geworden.
Jij houdt er, als je daar anders tegenover staat, gewoon andere normen op na.
Ik blijf het te makkelijk vinden, een paard is geen wegwerp product. Dan moet je gewoon een andere hobby zoeken of op een manege blijven rijden waar je niet die eigen verantwoordelijkheid hebt.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:23

Ik vind het zwaar belachelijk. Sowieso alle dieren. Als je de verplichting aangaat om de verantwoordelijkheid op je te nemen om een dier te kiezen en daar voor te zorgen vind ik dat je ook verplicht bent daar zo goed mogelijk voor te zorgen. En niet te dumpen in een asiel als het je niet meer uitkomt.
En als je dat niet wilt dan neem je maar een fiets als hobby.
En Tita mijn paard is er inderdaad voor mijn hobby. Maar daartoe verplicht ik me wel zo goed mogelijk te zijn voor je paard en niet te dumpen als dat je beter uitkomt. Kun en wil je dit niet neem dan idd een fiets of zoek een andere hobby.

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:23

Amen! *LOL*

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:24

mee eens...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:25

Kendra schreef:
tita schreef:

Provocerend bedoeld??

Een paard kies JOUW niet als eigenaar hoor..Paard kiest er niet voor om rondjes te lopen..ze kunnen het wel leuk vinden.

Ja Paardrijden is hobby, vind je het niet leuk meer dan stop je zo simpel is het.

Vind je het paard niet leuk, dan doe je hem weg zo simpel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:25

En ik ook..paard is aan mij overgeleverd, dus ik moet voor hem het beste willen.
Nier voor mezelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:26

Laat ik echt het idee hebben dat tita hier bewust de boel op wil naaien en graag een rel wel creëren

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:26

Toevallig ben ik wel een van de weinige mensen die nog nooit haar paard verkocht heeft Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:27

runningkawa schreef:
Laat ik echt het idee hebben dat tita hier bewust de boel op wil naaien en graag een rel wel creëren

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:29

Ik heb na lang wikken wegen afwegen denken plannen bedenken etc ook besloten dat het voor beau beter was als hij niet meer van mij was de beslissing op zich deed 'pijn'ja mar na denken dacht ik hij verdient alle andacht paardje heeft jaren lang zn best gedaan en is 1 van mn beste maatjes wie ben ik dan om te zeggen ?? ik hou hem puur uit egoistisch gevoel terwijl hij dan wel een stuk aandacht mist ? Dus heb ik mezelf opzij gezet en voor hem een oplossing gezocht en gevonden (een topoplossing kan hem nog 2 dagen blijven doen Lachen en hij krijgt zn volle aandacht ) Zou ik beau nar een Asiel doen?? Nee waarom niet ? Nou als je hem daar aan afstaat waar t vast mooi is hoor maar daarna weet je als eigenaar zijnde dus niet war hij heen gaat of bij wat voor mensen hij terrecht komt,
Je doet immers afstand dus zijn asielen niet verplicht het je te melden. En aangezien beau (geld eigenlijk ook voor mn hond en katten zou ik ook nooit nar een asiel doen never) ook voor mij zn best heeft gedaan zou ik het niet eens over mn hart kunnen verkrijgen hem naar een asiel te brengen en dan niet meer weten hoe hij terecht komt Ok het is 'maar'een paard zoals misschien sommige beredeneren maar ook een paard heeft gevoel . Ja Dus nee ik personal zou het niet doen nee!!!

edit typo's
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 09-08-07 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt