Calvin en Blitz blijven vechten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_ocalinda_

Re: Calvin en Blitz blijven vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:37

Ik wens beide ontzettend veel sterkte toe! Echt heel evrschrikkelijk!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:08

Okey, mocht die pony niet geopereert worden en die mensen hebben een hoop geld "gekregen door donatie" Dan ga ik er gewoon vanuit dat dat geld niet voor hun zelf is, maar gstort word op een giro van bv brooke hospital ect. Mag aannemen dat iedereen er dan wel 'vrede" mee heeft dat zijn/haar donatie goed terecht komt.
** erg lastig allemaal, mail die mensen gewoon Haha! **

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:18

Wat erg!
Echt verschrikkelijk, heel veel sterkte!

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:53

Voor de mensen die het niet vertrouwen : Kijk niet meer in dit topic alsjeblieft...
Gelukkig zijn er nog wel mensen die in dit verhaal ( en in de mens zelf) geloven. Sommige dingen moet je niet wantrouwen, hoe blij zal je zelf zijn met alle mogelijke hulp?

En dat de pony en de jongen elkaar pas 2 weken kennen... doet dat er iets toe? Ik ben blij dat de jongen iets heeft om voor te vechten!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:25

Maar toch blijft het een bizar verhaal..ook als alles wel waar is. Want hoe haal je het in je hoofd om zo'n pony aan te schaffen voor zo'n kind? Met alle respect, maar ik vind het onnozel.
Netzoals het bedrag van € 10.000 voor de operatie, waar komt dat bedrag vandaan? En wat dan, als alles goed verloopt, is er dan een gezonde pony - of moet ie dan nog een jaar revalideren?

Ik gun echt iedereen - en zeker dat joch - alle goeds, maar in dit geval lijkt het realiteitsbesef af en toe ver te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:36

Ach gosh, ik hoop dat Blitz blijft leven Ja

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:37

@ Kendra... je hebt helemaal gelijk!
Maar sommige mensen denken daar van te voren niet over na. En dan ben ik zo iemand die ze ondanks een stomme keus wel het geluk gunt om die pony beter te maken.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:55

Blitzvriend schreef:
waar om zet je dit zo neer? heb je een hekel aan Calvin?
of heb je een ander doel? het stuk uit de krant is niet door deze familie zelf geschreven en zijn ook niet blij met dit stuk.

Dit soort reacties zitten we echt op te wachten... en dan nog onder een schaduw account, BAH!
NoaC schreef:
Ik heb ook mijn twijfels bij het bericht en wat er nou werkelijk aan de hand is. Zal zo eens bij de kliniek paard gaan kijken en vragen. 10.000 voor een operatie lijkt me wel heel veel en zeker als er nog helemaal geen operatie in zicht is. Vind het inzamelen ook wel erg voorbarig....krijgen vast geen geld terug als het niet nodig is.
Daarnaast doen ze nogal of de jongen en de pony zo'n super band hebben maar ze hebben de pony pas net 2 weken!?!
En het dan zo gooien op de ziekte van de jongen....ik lees op internet dat de prognose voor schildklierkanker erg goed is. En hun hebben het over "doodziek"?
En vragen om gratis stalling; dat je stalling moet betalen weet je toch als je een pony koop? "doodzieke" zoon of niet.
Ze lopen nogal "te koop" met de ziekte van hun zoon is mijn smaak.

Maar goed; ik wacht wel af en benieuwd wat ze op de kliniek zelf zeggen over de pony en prognose.

ik wacht met jou af! Laat je niet kisten door zo'n schaduw account, mensen zijn veel te goed van vertrouwen... Iedereen die al langer op Bot zit zal zich die schandalige verhalen nog wel herinneren van die mevrouw die net deed alsof ze terminale kanker had! Die verhalen hadden dezelfde ingrediënten als deze!

Jammer vind ik het dat een lid van de nieuwsredactie zo openlijk stelling neemt tegen de twijfelaars! Eigenlijk een kwalijke zaak! Een nieuwsredactie dient onpartijdig te zijn!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:29

Ik ga mee met bovenstaande reacties. Had al eerder mn twijfel uitgesproken en er zijn mij té veel dingen onduidelijk. Geld op een prive rekening voor een operatie die nog onzeker is. Eerst breuken in de schedel dan gapende wond met openliggende (???) hersens. Ik twijfel er niet over of de pony bestaat, maar ik krijg sterk het idee dat het verhaal ernstig gedramatiseerd wordt om geld van goedgevige en goedgelovige mensen los te peuteren. Maak het verhaal sluitend met afdoende bewijs, laat weten naar welk goed doel (kleine giften van een euro terugstorten is onbegonnen werk) het geld wat overblijft gaat. Zorg ook dat daar afdoende bewijzen voor zijn. Dan stort ik voor hetzelfde goede doel nog een leuk bedrag Haha! Bloos

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:09

amondi schreef:
Iedereen die al langer op Bot zit zal zich die schandalige verhalen nog wel herinneren van die mevrouw die net deed alsof ze terminale kanker had! Die verhalen hadden dezelfde ingrediënten als deze!

Jammer vind ik het dat een lid van de nieuwsredactie zo openlijk stelling neemt tegen de twijfelaars! Eigenlijk een kwalijke zaak! Een nieuwsredactie dient onpartijdig te zijn!

Wat een rare stellingname van jou amondi. Het lid van de nieuwsredactie mag toch een mening hebben? Bovendien verdedigt zij gewoon een NIEUWSBERICHT en geen geroddel. Een juiste stellingname zolang het tegendeel niet bewezen is.

Deze foto toont trouwens het paardje op de kliniek. Dus zal hij daar best wel staan.

http://www.freddysruitersport.nl/dieren ... age001.jpg

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 18:24

amondi schreef:

Pardon? Ik heb hier al eerder aangegeven dat ik in het midden sta, en dat sommige dingen in dit gebeuren ook niet gaan zoals ik het aan zou pakken. Dus omdat ik iemand beschuldigen te ver vind gaan, ben ik opeens partijdig? Kom op zeg.. Misschien even beter lezen voordat je iemand veroordeeld? Bovendien dacht ik dat ik al duidelijk genoeg was Lachen

Het account van Blitzvriend is trouwens nagetrokken en GEEN schaduwaccount, dus
Citaat:
Laat je niet kisten door zo'n schaduw account, mensen zijn veel te goed van vertrouwen...
dit gaat al niet op. Zoals ik al had vermeld lezen deze mensen ook mee, en dan mogen ze niet reageren of worden als schaduwaccount bestempeld? Nagelbijten / Gniffelen

En misschien is het uit principe, maar moet iemand die een ziekte heeft zich tegenwoordig op Bokt gaan verantwoorden? Zou een 13jarige dat uit zijn duim zuigen? Verward Dus omdat iemand hier in het verleden een fout heeft gemaakt moet de rest ook gelijk maar slecht zijn?

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:47

Nu weet ik niet of dit op mij slaat. Zal mn woorden dan nog maar een keer herhalen: Het verhaal is niet sluitend, niet goed voorbereid en als iemand een bedrag stort voor iets dergelijks hebben ze recht op het volledige verhaal, laat een dierenarts iets opstellen en niet "de hersens liggen bloot". Daar jaag je mij mee int harnas.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 18:48

Nee hoor, sloeg niet op jou Haha! en nogmaals ik ben het ook niet helemaal eens met hoe sommige dingen in het bericht worden gebracht. Maar om dan te gaan twijfelen over iemands ziekte vind ik dan weer net even te ver gaan Lachen Dat staat er los van.

en om gelijk maar aan te nemen dat iemand een schaduwaccount is..

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:51

Dan denk ik dat we elkaar wel begrijpen Knipoog

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:01

Ik twijfel niet over de ziekte van die Calvin maar vind het wel raar dat ik daar ook andere verhalen over lees.
Het ene moment hebben ze het over doodziek, en zeggen ze op de stal (waar ze gratis stalling willen?) dat hij met chemo gaat beginnen maar dat dat alleen om te rekken is. Vervolgens lees ik op de site van Freddy's "beide hebben nog een leven lang voor zich" en lees ik op internet dat deze vorm van kanker erg goede prognose heeft. Daarnaast vind ik dat ze het nogal op de ziekte van het jochie gooien....en het verbaasd me dat ze de pony pas zo kort hebben; ik zeg niet dat ze dan geen band kunnen hebben maar als een pony die je pas net heeft een overlevingskans heeft van 10% en een rekening van 10.000 euro dan lijkt de keuze me een stuk makkelijker dan wanneer ze inderdaad al jaren een team zijn.
Dan nog wat er met de pony is; eerst is het wat, vervolgens weer wat anders, dan moet ie geopereerd worden en nu hopelijk alleen met medicijnen.
Waarom een inzameling nu al?
Ik lees hier dat de mensen niet om geld vragen, maar toch zie ik daar overal oproepjes voor? Nog niet eens zeker of het beest geopereerd moet worden en waar die 10.000 euro vandaan komt weet ook niemand.
Dat ze hier schrijven; helemaal geweldig maar vertel dan even van hun uit hoe het zit en neem de onduidelijkheden weg ipv iemand die vraagtekens heeft beschuldigen van een hekel hebben aan het jochie.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 19:04

Dat ben ik wel met je eens Ja
Het is altijd jammer dat er in zulke verhalen vaak verschillende versies rond gaan, vaak onbedoeld. Het is dan vaak jammer dat het ten koste gaat van de goede bedoelingen waar niet over te twijfelen is Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:19

Cayenne schreef:
Dat ben ik wel met je eens Ja
Het is altijd jammer dat er in zulke verhalen vaak verschillende versies rond gaan, vaak onbedoeld. Het is dan vaak jammer dat het ten koste gaat van de goede bedoelingen waar niet over te twijfelen is Lachen

Moderatoropmerking:
En deze versies komen mede omdat er hier mensen in het wilde weg gaan speculeren. Ik verzoek jullie om hiermee op te houden, en enkel nog verhalen uit eerste hand te plaatsen. Hiermee bedoel ik ook stoppen met reageren op eerdere speculaties.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:46

Kendra schreef:
Want hoe haal je het in je hoofd om zo'n pony aan te schaffen voor zo'n kind? Met alle respect, maar ik vind het onnozel.

da's misschien wat sterk uitgedrukt, maar je hebt wel een punt.
als je een pony koopt met zo'n holle rug en zo'n hoofd vol rare bulten, dan ben je toch een leek?
ben je dan zeker dat je op een goede manier voor die pony kan zorgen?
en als je een pony koopt, kan je er toch van uit gaan dat het geld kost?
niet alleen de aankoop, maar stalling, dierenarts, hoefsmid etc.
dat doe je toch niet als je het financieel al moeilijk hebt met een zwaar ziek kind?
hadden ze niet beter een verzorgpony in de buurt gezocht?
volgens mij eigenaars zat die zo'n ziek kind het plezier van een verzorgpony willen gunnen!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:27

Neonlight schreef:
En deze versies komen mede omdat er hier mensen in het wilde weg gaan speculeren. Ik verzoek jullie om hiermee op te houden, en enkel nog verhalen uit eerste hand te plaatsen. Hiermee bedoel ik ook stoppen met reageren op eerdere speculaties.

Naar mijn mening zit er een verschil tussen speculeren, of rechtstreeks quoten uit een nieuwsbericht en je twijfels neerzetten bij die quote's.

Ik vraag mij nogmaals nog steeds af of dit in het voordeel is van het paard.

En verder, wat is een nieuws topic nog waard als je er geen discussie in mag hebben? Voortaan alleen maar bij alles zeggen: 'ah wat zielig' .... Ik heb nergens iets onrespectvols tegen die mensen gezegd maar omdat die mensen schijnen mee te lezen( hoe weet men dit trouwens? ) moet er aan die mensen gedacht worden? Je kan het toch oneens zijn met die mensen zonder onrespectvol te worden?

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:41

ruitje schreef:

nou als de vorige eigenaar het beestje dood wilde meppen en deze mensen hem op willen lappen, is het beestje er in iedergeval op vooruit gegaan!
Als ik het verhaal lees, hebben ze contact met de eerste eigenaar en met mensen die een ruiterzaak hebben, dus ze zullen hulp/ adviezen genoeg krijgen wat betreft de verzorging van het diertje.

(even daargelaten of het verstandig is een paard aan te schaffen als je al zo veel aan je hoofd hebt)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 20:43

@Ruitje, volgens mij mag een discussie ook wel, maar sommige mensen hier (jij niet geloof ik) werden wel erg persoonlijk en op de man af Ja

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:50

Ik heb even gemailt met de moeder van calvin.
het 1 en anders is me nu wel duidelijk.

Houd er rekening mee dat calvin ook meeleest in dit topic.
en dat de reacties van sommige mensen niet echt motiverend zijn voor hem.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:16

IvysToeter schreef:
Ik heb even gemailt met de moeder van calvin.
het 1 en anders is me nu wel duidelijk.

Houd er rekening mee dat calvin ook meeleest in dit topic.
en dat de reacties van sommige mensen niet echt motiverend zijn voor hem.

Ik hoop voor Calvin dat hij alle mogelijke motivatie in zijn leven vind om te vechten, en ook hoop ik voor hem dat hij die motivatie niet van bokt af hoeft te halen.... Lachen

lejo schreef:
ruitje schreef:

nou als de vorige eigenaar het beestje dood wilde meppen en deze mensen hem op willen lappen, is het beestje er in iedergeval op vooruit gegaan!
Als ik het verhaal lees, hebben ze contact met de eerste eigenaar en met mensen die een ruiterzaak hebben, dus ze zullen hulp/ adviezen genoeg krijgen wat betreft de verzorging van het diertje.

(even daargelaten of het verstandig is een paard aan te schaffen als je al zo veel aan je hoofd hebt)

Ik vind het raar om ervanuit te gaan dat de vorige eigenaar en mensen van een ruiterzaak goede adviezen en hulp kunnen geven. Niet iedereen met een paard kan verstandige adviezen geven. Dan heb ik nog meer vertrouwen in Utrecht.

En ik ben er ook zeker van dat Blitz er 100 procent op vooruit is gegaan bij deze mensen, maar ik vraag mij af of het niet al te laat is? Snap je dat? Misschien is er bij de vorige eigenaar al zoveel gebeurd dat Blitz nooit meer pijnvrij kan leven, of nu eerst heel veel pijn moet doorstaan om eventueel een kansje op een pijnvrij leven te hebben... Ik hoop natuurlijk voor Calvin en Blitz het allerbeste, maar soms is het gewoon beter om afscheid van een dier te nemen, omdat dat eigenlijk het beste is voor het paard...

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:25

ruitje schreef:
Ik vind het raar om ervanuit te gaan dat de vorige eigenaar en mensen van een ruiterzaak goede adviezen en hulp kunnen geven. Niet iedereen met een paard kan verstandige adviezen geven. Dan heb ik nog meer vertrouwen in Utrecht.

ik heb het meer over de algemene verzorging, voor ze wisten dat er iets ernstig mis was met dit paardje en nadat hij er evt. weer bovenop is.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:35

Ik heb nagevraagd bij de Uithof; maar 10.000 euro is nooit gezegd.

Sterker nog; hoor net van een vriendin dat de pony morgen bij hun op stal komt; zo slecht zal ie er dus wel niet aan toe zijn Knipoog
Clown
(trouwens de 1e hand bevestiging hiervan komt er zo aan Cool )

Ik zal morgen eens navragen wat er nou precies aan de hand was met het beest want nu geloof ik er helemaal niks meer van. Een pony die er zo slecht aan toe zou zijn en zware operaties moest met een speciaal team staat echt niet 3 dagen later gewoon met medicijnen weer ergens op stal hoor.
En wat met alle mensen die geld gestort hebben? Dat is wat ik dus bedoelde; blijktt nogal voorbarig te zijn. Dromen