Joscaa schreef:
sorry hoor, maar je ziet dat hij niet meer fatsoenlijk doorloopt na zijn gestruikel. Dat MOET ze gevoeld hebben, ze spoort hem ook nog aan om door te gaan... Zulke paarden lopen op karakter en worden doodlopers genoemd!
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Joscaa schreef:
griebels schreef:Joscaa schreef:
sorry hoor, maar je ziet dat hij niet meer fatsoenlijk doorloopt na zijn gestruikel. Dat MOET ze gevoeld hebben, ze spoort hem ook nog aan om door te gaan... Zulke paarden lopen op karakter en worden doodlopers genoemd!
Mireille1970 schreef:Barmat schreef:Wat ik zie is een paard dat zich gruwelijk verstapt en duidelijk daarna niet meer rad loopt....
Geen fijn gezicht.
Hij loopt het uit op karakter, duidelijk....
Moeilijk om aan de hand hiervan een oordeel te vellen, maar ik krijg er iig geen fijn gevoel bij
Mee eens.
Daarbij corrigeert hij van het verstap-moment tot de finishlijn wel 15x zijn balans en gooit continu zijn gewicht naar 1 kant door continu te verranderen van galop en overkruist te willen galopperen. Duidelijk merkbaar en voelbaar.
Met echter nog 1 hindernis en een paard dat op karakter lijkt door te gaan denk ik dat het denkmoment van de mens te kort is. Er gaat door je heen "oh hij verstapt zich", "he let eens op", "kom op andere galop", "let op je tempo", "is er iets mis", "moet ik stoppen", "daar is de hindernis, tellen 3,2,1 ja", "waarom galoppeer je nou zo raar" STOP... Tja en dan is het te laat. En dat allemaal in enkele tientallen seconder ofzo...
Kijk naar jezelf, je bent in de bak, hij verstapt zich (al is het in stap), je spoort hem aan om zijn benen op te tillen en niet te sloffen, en dat 2x voor je je realiseert dat er iets stuk zou kunnen zijn, immers hij verstapte zich alleen, en dat doen ze wel vaker.
Guardian schreef:xDramaQueen schreef:Mensen, jullie hebben vast wel eens gruwelijk je voet gestoten? 3 maal hinkelen en verschrikkelijk vloeken maar daarna gelijk die "kreupelheid" eruit lopen? waarschijnlijk dacht ze dat ie zich even verzwikte, als jullie paard weleens een spastische pas maakt, springen jullie er ook direct vanaf? ik vind er niet schuldig, ik weet zeker dat ook zij veel verdriet heeft.
heb je het filmpje wel goed bekeken? niet aanvallend bedoeld hoor!!!:D (als je het niet gezien hebt het staat op pagina 1 volgens mij)
het paard verstapt zich heel erg en loopt daarna zo ontzettend kreupel voor de laatste, wat zal het zijn 200 meter ofzo, dat ik het wel meer vind dan alleen gruwelijk je teen stoten om het maar zo te zeggen...
Maffehafling schreef:En voor de amazone, is maar goed dat je niet voor me stond ik zou een zadel op je rug binden en rammen met die zweep tot dat je ............vul zelf maar in!!!!!!!!!!!!!!!!
RobvdPK schreef:Tryon is een ervaren en getalenteerde eventingruiter.
Jen_Elegance schreef:Als ik het filmpje bekijk vind ik dat ze wel degelijk meteen had moeten stoppen.
Hij herstelt zich niet, ja hij springt weer aan maar hij loopt duidelijk niet rad door, dat moet ze gemerkt hebben, hij galophinkt als je het mij vraagt.
Maarja, ach, nog 1 hindernisje, nog effe knallen! Triest.
Anneke schreef:Jezus heb dat filmpje net gezien.
Dat paard loopt echt alleen maar door omdat dat zijn karakter is, hij wilt zijn baas niet teleurstellen en rent dwars door zijn pijn heen... Echt een 'doodloper'. Heeel erg emotioneel om te zien, want hij loopt zo ontzettend slecht, en tóch blijft ie gaan. Op het eind vind ik het hartverscheurend, arm dier...
griebels schreef:Joscaa schreef:
RobvdPK schreef:Hallo Unamie,
als jij ergens ziet dat Rob 'wit' zegt,
dan is dat voor jou al voldoende om heel luid 'zwart'
te gaan schreeuwen, is het niet ?
Waarom kruip je niet terug in het hol van waar je gekomen bent ?
Rob