Ik snap de heisa ook niet om dit hele verhaal.
Kijk iemand met een recreatie paardje die lekker dag en nacht in wei staat valt niet te vergelijken met een draaiende zaak waarbij de paarden geld moeten opleveren, en menesen aan het werk moeten.
JULLIE zouden misschien nooit op een 2 jarige gaan zitten, maar goed, JULLIE hebben daar de tijd voor om zolang mogelijk over zadelmak maken e.d te doen. Als draaiende stal/zaak heb je dat nu eenmaal niet. Of het paard pikt alles snel op (of maakt iig vooruitgang) of die verdwijnt (Verkocht oid.)Simpel zat. Zo WERKT een bedrijf nu eenmaal. Alsof jullie dit niet begrijpen??? Hoe denk je dat het gaat op de grote spring-,dressuur- en westernstallen gaat?? Ik hoop dat jullie geen dromen hebben van een grote eigen sport stal, want zo zou het je echt niet gaan lukken hoor.
Het moet lopen, geld moet binnenkomen. Er nu eenmaal geen tijd om 'de juiste' aanpak per paard te gaan uit figuleren. Er is een aanpak en het paard heeft het maar te begrijppen. Eerlijk? Mwah. Maar het is niet anders. En je kan wel zeggen dat de karakter van het paard door man wordt gemaakt maar daar ben ik het zeker niet mee eens. Je hebt 2 jarigen en je hebt 2 jarigen. Sommigen gaan zo tegen alles in, dan kunnen ze inderdaad een schop verwachten. Er lopen echt vreselijke k*tkarakters rond, die zo uit de wei werden geplukt. Ga me dan niet vertellen dat het door man komt dat een paard zo is ..

Kijk Nadya, ik vind het fijn voor je dat je een goed band met je paard hebt. Prima. Super, je paard boft zeker

Maar je kan jou situatie niet vergelijken met dat van een lopende zaak.
En tuurlijk zijn er dan uitzonderingen maar op bijna elk stal waar ik kwam kreeg er wel eens een paard een schop onder zn kont of buik. Vandaar dat ik het ook redelijk schijnheilig vindt dat iedereen doet alsof dit mishandeling is. En ik geloof nog steeds niet dat de jockey boos werd op het paard OMDAT hij uitglee, volgens mij dacht hij gewoon dat het paard aan het klooien was. En ja, een paard die met zn kop naar mij slaat kan ook een tik verwachten.