Emiel Voest; "Paard intelligent? Welnee!"

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

thinkaboutit

Re: Emiel Voest; "Paard intelligent? Welnee!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:00

wie heeft hier nu weer n schaduw account dan?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:01

Wie is de vraag denk ik, maar welk account is logisch. Haha!

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:03

vertel

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:06

pfluisteraar schreef:
paarden zijn heel intelligent. je kunt zelfs met ze praten als je er voor open staat.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:09

Sjoert schreef:
pfluisteraar schreef:
paarden zijn heel intelligent. je kunt zelfs met ze praten als je er voor open staat.

Haha, jah het kán ! Maar dan moet zowel JIJ als het PAARD er voor open staan. Gewoon je paard roepen en het paard hinnikt terug lijkt me niet wat diegene bedoelt. Haha!

Je kan ook tegen ze aan praten, net als dat mensen tegen/met bomen praten. [ Zonder ze voor gek te verklaren. Lachen ]

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:12

Je kunt ook tegen een paard praten omdat je geen sociaal leven hebt en het paard niet weg kan lopen omdat ie in een stal staat.
Ideaal huisdier.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:13

Sjoert schreef:
Je kunt ook tegen een paard praten omdat je geen sociaal leven hebt en het paard niet weg kan lopen omdat ie in een stal staat.
Ideaal huisdier.

ROFL Niet té sarcastisch worden. Vork

Dan moet het paard wél luisteren, omdat die simpelweg niks anders kan. Maar dat maakt 'em nog niet wél/niet intelligent. Vork

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:14

Nee, maar hoe wil je nou de intelligentie van een paard meten?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:18

Geen idee. Vork Een aangepaste IQ-test ?

Nee goed, maar ik vind ook dat een persoon ook niet zomaar kan beweren dat een paard, zogezegd, niet intelligent is. Het is niet getest, dus dan kan je niet zeggen of ze wél of niet intelligent zijn. En een ieder heeft waarschijnlijk een andere interpetatie wbt intelligentie. Vork

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:33

Klein beetje mee en terug gelezen, eerlijk is eerlijk, niet alle 7 pagina's.
Ik denk dat paarden wel heel intelligent zijn!

Varkens zijn ook heel intelligent maar apporteren ook niet, dus dat voorbeeld slaat nergens op!

Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat Voest over zijn lippen krijgt dat paarden dom zouden zijn!!

Paarden leren mij iedere dag levenslessen. Ik leer anders te denken, anders te handelen. Ik biedt leiding omringt met liefde.....Nou ja, vertel mij dat paarden niet intelligent zijn als ze mij dit iedere dag weer opnieuw bijbrengen!!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:39

Maar ik denk ook dat intelligentie niet te verhogen is. Je bent intelligent of je bent het niet. Vork Net als bij mensen, als je een IQtest doet, je IQ blijft áltijd op een bepaald niveau hangen. Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:39

Muzefee schreef:
Maar ik denk ook dat intelligentie niet te verhogen is. Je bent intelligent of je bent het niet. Vork Net als bij mensen, als je een IQtest doet, je IQ blijft áltijd op een bepaald niveau hangen. Lachen

Nop door training van je hersennen kan je iq verhogen Lachen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:41

En hoe train je een paard dan ? Vork

Iemand iets leren, net als hier gezegd werd over een hond laten apporteren dat LEER je. Dat is niet iets wat in een hond zit.

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:45

Muzefee schreef:

Iemand iets leren, net als hier gezegd werd over een hond laten apporteren dat LEER je. Dat is niet iets wat in een hond zit.

misschien moet je eerst eens alles wat hier geplaatst is goed lezen....

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:48

Paarden laten ons, roofdieren, op het meest kwetsbare stukje van hun lijf zitten, daar waar het roofdier hem als prooi zou bespringen. daar is vertrouwen voor nodig, maar of het intelligent is???!!!
Net zoals er slimme mensen zijn zullen er best slimme paarden zijn, en gelukkig kunnen we dan allemaal denken dat de onze de slimste is Lachen

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:33

Emiel gebruikt de leaddrope als hulpmiddel, met de intentie dat het paard denkt dat er een slang achter hem zit en daardoor voorwaarts gaat.....de roundpenn heeft geen hoeken waarin het paard kan vluchten. De leaddrope blijft het paard onlust gevoelens geven dus op een gegeven moment gaat het paard zijn koppie laten hangen en denkt "oke, schiet mij maar lek"

Is het onlogisch dat het paard dit denkt?? Nee toch?? Wij manipulatieve monsters kunnen maken dat paarden zo denken. "Schiet mij maar lek, ik vindt het allemaal prima" is geen dommigheid van het paard maar dommigheid van de mens!! Ik zou gaan huilen als mijn paarden zo behandeld zouden worden!!

In het spel moet je elkaar wederzijds uit kunnen blijven dagen. Baas net een tikkie hoger in de hierachie dan paard maar niet mijlenver want in de natuur krijgt de ranglaagste ook geen aandacht van de ranghoogste tenslotte.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:36

anshrop schreef:
Paarden laten ons, roofdieren, op het meest kwetsbare stukje van hun lijf zitten, daar waar het roofdier hem als prooi zou bespringen. daar is vertrouwen voor nodig, maar of het intelligent is???!!!
Net zoals er slimme mensen zijn zullen er best slimme paarden zijn, en gelukkig kunnen we dan allemaal denken dat de onze de slimste is Lachen

Nee het zou inteligenter zijn iedereen eraf te gooien, maar als je ze zo manipuleert zoals ik eerder beschreef dan doen ze dat ook niet meer.

Aantal jaren geleden is er een onderzoek gedaan naar paarden die zadelmak zijn gemaakt in Deurne en paarden die zadelmak zijn gemaakt bij Voest.
Emiel Voest zijn paarden waren veel rustiger, minder schrikkerig, meer vertrouwen etc etc. Toen dacht ik dat het heel goed was wat Voest deed....inmiddels weet ik beter Knipoog

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:50

Sjoert schreef:
Nee, maar hoe wil je nou de intelligentie van een paard meten?

Paarden hebben een andere intellegentie dan mensen. Dus paarden kunnen best intilligent zijn, maar niet zo als wij mensen dat voor ogen hebben. Ze onthouden dingen, maar op een andere manier dan wij mensen dat doen. Een paard kan wezelijk niet denken. Een paard zal nooit denken. ''Mhhh wat zal ik vanavond eens eten...''

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:51

anshrop schreef:

Sociaal intelligent heet dat. Weer een andere intelligentie wat ook niet elk mens bezit... Haha!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:22

thinkaboutit schreef:
Muzefee schreef:

misschien moet je eerst eens alles wat hier geplaatst is goed lezen....

Misschien jij ook. Weet niet of je terug hebt gelezen, maar het voorbeeld wat ik geef wordt weldegelijk gegeven. Nerd

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:29

volgens mij snap je het niet helemaal.
geeft niks. kan gebeuren

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:37

Muzefee schreef:

HA!
Nou dan kunnen we de leerplicht dus wel schrappen... Rolleyes

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:40

Shanna16 schreef:
Muzefee schreef:

HA!

als je dit zo leest wel ja.
zal voor een aantal mensen best kloppen, maar voor de meeste niet Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:41

Sjoert schreef:
Ideaal huisdier.

beslist sarcasme maar paarden begrijpen wel degelijk. Op hun manier (ze zullen je geen oplossingg even) maar het is dcht ik wel bekent dat paarden voelen hoe hun baasje zich voelt.

Als ik op wedstrijd nerveus ben, magk er mijn kop op zetten dat Pret doodsbang en nerveus is. Want als baasje nerveus is, dan is het fout! En als ik triest ben en ik ben bij haar zal ze beslist eens komen knuffelen, of net zo lang tegen me komen staan tot ik me beter voel. Of dat nu te maken heeft met 'ik wil knuffels' of met 'baasje mag niet triest zijn' maakt niet uit, ze merkt de verandering in mijn gedrag en reageert daar op. Dat is iets waar heeeeeel veel mensen nog wat van kunnen leren.

Dus waarom zo sarcastisch doen over praten met paarden? Denk overigens ook dat dit 'praten met paarden' voor heel veel mensen al een uitkomst geboden heeft.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:42

thinkaboutit schreef:
Shanna16 schreef:

HA!

als je dit zo leest wel ja.
zal voor een aantal mensen best kloppen, maar voor de meeste niet Haha!

Nee maarja, de een is nu eenmaal slimmer dan de ander. De een leert, de ander niet.
De een snapt het, de ander niet Clown