Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neon schreef:[quote="sidneylover
Hier wil ik even iets aan toevoegen. Misschien op dat vliegveld niet, maar ze komen niet alleen uit frankrijk. In andere landen waar ze vandaan komen zijn wel grote vliegvelden waar je wel door een slurf heen moet.
Sizzle schreef:Ze kunnen ook heus wel de vliegtuigcabine in hoor, denk je dat ze in afrika ook alleen van die mooie schipholachtige vliegvelden hebben? Het is niet voor niets dat vliegtuigen die naar Australie vliegen in de tussenstop met insecticide behandeld worden.
Maar het gaat niet om die ene indivduele mug. Het klimaat wordt steeds 'zuidelijker' en daardoor kan de mug zijn leefomgeving langzaamaan richting ons verplaatsen. Ze komen dus uit eigen kracht hierheen en dat gebeurd dus ook niet binnen een week of zo, daar kan jaren overheen gaan.
Over het prikken van dode paarden: dat doen muggen niet want een dood paard is niet warm.
En ja, de muggen krijgen het door een ziek paard te prikken. Dus als er geen besmette paarden zijn kunnen de jonge muggen niet geinfecteerd raken en het dus ook niet doorgeven.
Denk maar eens aan pappiloma's (huidtumoren bij schimmels). Deze worden veroorzaakt omdat een mug een besmette koe prikt en deze mug vervolgens een paard prikt en deze op die manier voorziet van het pappilomavirus.
sidneylover schreef:Dan kunnen ze alsnog het vliegtuig in. ik bedoel, je gaat met de trap het vliegtuig in, dus de deuren staan open
Neon schreef:sidneylover schreef:Dan kunnen ze alsnog het vliegtuig in. ik bedoel, je gaat met de trap het vliegtuig in, dus de deuren staan open
dat was inderdaad hetgeen ik bedoelde :p denk trouwens niet dat we ons nu al zorgen moeten maken... hoevaak wordt er niet geroepen dat er een uitbraak van de een of andere ziekte dreigt te komen, terwijl het niet uitkomt
QuijoSavan schreef:Kan er niet gemaild/contact opgenomen worden met 1 of andere instantie die ergens een belletje laat rinkelen of idd eff meer navraag doet...?
sandra1986 schreef:ma der is wel een inenting?
ilegaal dan zou i zeggen
hoewel dat ook eng is want wat stoppen ze er in?
en als er een bloedtest komt dan ben je ook de pineut
Suzy schreef:Vorig jaar in Ierland 28 gevallen.. En de afgelopen 75 jaar zullen er in europa toch ook wel incidentele gevallen zijn geweest?
Citaat:.2.2 Slaughter of infected and animals suspected of being infected
Article 6 of Directive 92/35/EEC lays down that as soon as African horse sickness is
officially confirmed on a farm, all susceptible animals present on the farm must be
slaughtered on site. Under domestic law slaughter of diseased animals or animals
suspected of being diseased can be carried out under Article 22, paragraph 1, sub-
paragraph f of the Animal Health and Welfare Act.