Drie paarden niet meer te redden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Drie paarden niet meer te redden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:25

En niet alleen dat,Hij zal best koppig en eigenwijs zijn.En ook zullen de dieren in slaap gedaan zijn omdat het moest.Maar uiteindlijk zijn het oude paarden die zijn ingeslapen,die een paar van ons nog van vroeger kennen.Als het zo'n handelaar is,hoe komt het dat de paardjes er dan nog zijn?
Ik wilde tig jaar terug de fjord sneeuwitje kopen toen verkocht hij nog niks,terwijl hij niks aan het paardje had want niemand wilde er op rijden.

Ik weet alleen dat het toen aardige mensen waren,die mij als ik me liet bevriezen om toch maar paard te kunnen rijden,voor de kachel zette en naar huis brachten.
Die had het sneeuwde ,alle hoeven van de paarden schoonmaakte zodat ze niet op sneeuwklonten liepen.Rommelig was het er wel,en de binnenbak waar ik toen in reed was een oude ronde hooischuur met zulke schuine balken dat je moest zorgen dat je je hoofd niet stoote.
Jaren later verkocht hij wel eens een paardje en had hij ook pensionpaardjes.Maar de manege op zich was maar heel kleinschalig.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:45

Ik herinner mij het precies zo. Hij woonde er toen nog met zijn ouders, of in elk geval zijn vader. Ik vond het echt zo'n type van de eeuwige vrijgezel, beetje warrig, wat slonzig. Maar slecht absoluut niet. Mijn moeder kwam hem weleens tegen toen hij ramen stond te wassen als bijverdienste. Stallen waren toen nog redelijk netjes en hij had wat land.
Ik heb het geweldig gehad daar juist vanwege de wat rommelige en informele sfeer. Jammer dat het allemaal zo gelopen is, maar wat zijn die pony's oud geworden. Ik ga Donderdag bij Gerard kijken.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 06:35

silvana schreef:
En niet alleen dat,Hij zal best koppig en eigenwijs zijn.En ook zullen de dieren in slaap gedaan zijn omdat het moest.Maar uiteindlijk zijn het oude paarden die zijn ingeslapen,die een paar van ons nog van vroeger kennen.Als het zo'n handelaar is,hoe komt het dat de paardjes er dan nog zijn?
Ik wilde tig jaar terug de fjord sneeuwitje kopen toen verkocht hij nog niks,terwijl hij niks aan het paardje had want niemand wilde er op rijden.

Ik weet alleen dat het toen aardige mensen waren,die mij als ik me liet bevriezen om toch maar paard te kunnen rijden,voor de kachel zette en naar huis brachten.
Die had het sneeuwde ,alle hoeven van de paarden schoonmaakte zodat ze niet op sneeuwklonten liepen.Rommelig was het er wel,en de binnenbak waar ik toen in reed was een oude ronde hooischuur met zulke schuine balken dat je moest zorgen dat je je hoofd niet stoote.
Jaren later verkocht hij wel eens een paardje en had hij ook pensionpaardjes.Maar de manege op zich was maar heel kleinschalig.

ik heb nooit gezegd dat deze man een grote handelaar is hij kocht en verkocht weleens een paardje.
van wat ik weet hoort deze jongen wel bij roskamp.
ik weet dat het r vroeger netjes is geweest ik heb er zelg gereden en hij is praktisch mijn buurman echer de laatste jaren is het achter uit gegaan en das jammer.
en ja deze man is koppig en eigenwijs dat neemt echer niet mee dat hij igg niet van zn beesten houdt op zn eigen manier.
toch vind ik dat ze het juiste hebben gedaan.
en blijf ik bij mn standpunt dat nu het zo gelopen is de Db eens goed oet nadenken over of deze man nog wel paarden zou moegn houden.
misschien is zn gezondheid wel slsecht en kan hij het niet aan, wie weet..........

gr gemma

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:00

tjonge jonge, wat een verhaal!
heb net het hele topic gelezen Lijst

ik denk ook hoor, dat die man de goede bedoeldingen wel had, maar dat het uit de hand is gelopen.
die stallen joh, alles aan elkaar geknupt..

dat mest vanzelf ook niet fijn uit en zo verslonst het gaandeweg, en zie daar zelf maar eens weer uit te komen.

ik hoop maar dat hij zijn oude pony in Soest kan komen opzoeken,
en dat men hem hulp bied om uit de rommel te komen.

wat grappig te lezen dat er allemaal ruiters van toen zich melden Lachen
bij ons was vroeger ook zo'n boer doe pony's verhuurde, maar daar hoor of lees ik nooit meer iets van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:20

Ik dacht zelfs dat hij geen paarden meer had hoor marigold zo'n troep is het nu.En ook volgebouwd er om heen.Het verbaasde me laatst wel dat het nog bestond als je er langs rijd lijkt het op een soort autokerkhof.

Wel leuk reizeger dat we de zelfde herinneringen hebben.Zo gauw ik weer eens in amersfoort ben ga ik ook eens naar soest.

Ik ben geboren en getogen in Amersfoort en schandalig genoeg ,daar nooit geweest.

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:15

He afram (mama) wat leuk dat je sommige mensen hier nog les hebt gegeven, misschien is het leuk als ze hun 'echte' naam bekend maken, dan herken je er misschien nog een paar!

Kuss

ps. En gemma als je de buurvrouw van diek roskam bent, dan heb je toch toen der tijd 2 bonte paardjes gehad? en als ik het goed heb heeft er ook eens een veulen gestaan?
(stonden als ik het goed heb vlak bij 'een tuincentra'. )

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:03

quincy123 schreef:
He afram (mama) wat leuk dat je sommige mensen hier nog les hebt gegeven, misschien is het leuk als ze hun 'echte' naam bekend maken, dan herken je er misschien nog een paar!

Kuss

ps. En gemma als je de buurvrouw van diek roskam bent, dan heb je toch toen der tijd 2 bonte paardjes gehad? en als ik het goed heb heeft er ook eens een veulen gestaan?

jep klopt kijk maar in mn profiel....
ik woon bij frans bartels de paarden mochten bij van hartogsveld op het land staan

gr gemma

afram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 23:44

quincy123 schreef:

Kuss

het zou idd erg leuk zijn als mensen zich mij herinneren en me een pb willen sturen........ misschien zijn er nog wel oude foto's? Ik ben toen ook eens meegeweest met ponykamp vlakbij apeldoorn,was het kootwijkerbroek?
Lijkt echt 100 jaar geleden Tong uitsteken

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:01

Afram je hebt pb.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:04

ik moet idd nog ergens oude fotos hebben......

gemma

angy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:56

Ook ik herkende Gerard op de foto. Ik heb ook nog op deze pony gereden als 10 jarig meisje, nu 26 jaar gelden. Ik had geen idee dat hij er nog zou zijn. Diek Roskam is zijn hele leven al een rommelkont en opkoper geweest van koelkast tot vliegtuigen. Mijn ouders kunnen dit beamen, want zij kijken regelmatig tegen zijn troep aan op zijn stuk grond in Leusden. In troep van een ander ziet hij handel. Dat hij slecht voor zijn paarden zorgt in de zin van huisvestiging en de dagelijkse zorg blijkt wel uit de aktie van de DB. Echter nooit heb ik hem kwaad gezien op een paard of pony, ook waren de dieren nooit ziek of kreupel en zagen er goed uit in de tijd dat ik er reed (1981 tot 1988). Rondjes rijden in de oude hooischuur als binnenbak en buiten rijden in het park op de heuveltjes. Lang geleden en voor mij een gouden ponytijd.

Namen van pony's die ik mij herinner: idd Kamahl (welsh), Joury, Sonja (shet), Kim (shet), Musty (welsh), Polly (welsh), Mistral Nora (welsh), Dusty (ijslander), Wodan 1 & 2, Cabier, Skuggy (ijslander), Gerard (shet) en paarden Romantica, Nicky en Selena. Namen van meiden die er toen waren op zaterdag: Kelly, Frederique, Eveline, Petra, Claudia, Simone, Mona, Esther, Kirsten en Thea. Les werd gegeven door Jeanet, Saskia, Inge, Hennie en Hanneke & Belinda B.

Triest dat het zo moet eindigen voor de paarden en pony's die nu zijn weggehaald. En fijn dat Gerard naar het rusthuis is gegaan.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:00

Nog iemand die daar vroeger gereden heeft. wat leuk! Jij was er na mij, ik ben er denk ik in 1979/1980 weggegaan. Ben nog steeds nieuwsgierig welke pony naar een particulier is gegaan ,jammer dat niemand dat weet. Nou ja, mooie herinneringen in elk geval.

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 23:09

Leven de dieren bescherming maar niet heus .Weer te laat.

Emilie21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:10

ZO en nu eens over de dierenbescherming! Walgelijk om die dieren af te maken! ( met de BELOFTE dat NIET te doen) Dan kunnen ze hun leven VEEL BETER slijten bij iemand die ze verzorgt! Zoals bij Diek!!
Pas maar op, zodra je een mager dier hebt nemen ze hem in beslag, en dan maar hopen dat ze 'm niet afmaken!
En waardoor worden paarden zo oud? Nou? Door goede verzorging lijkt me! Hebben jullie wel eens bij het paardenhuis in SOEST gekeken????

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:08

Emilie21 schreef:
ZO en nu eens over de dierenbescherming! Walgelijk om die dieren af te maken! ( met de BELOFTE dat NIET te doen) Dan kunnen ze hun leven VEEL BETER slijten bij iemand die ze verzorgt! Zoals bij Diek!!
Pas maar op, zodra je een mager dier hebt nemen ze hem in beslag, en dan maar hopen dat ze 'm niet afmaken!
En waardoor worden paarden zo oud? Nou? Door goede verzorging lijkt me! Hebben jullie wel eens bij het paardenhuis in SOEST gekeken????

als diek nog net zo is als ik hem ken dan is het alles behalve goede verzorging.
en zo snel nemen ze paarden niet meer in beslag diek heeft al jaren de db over de vloer gehad ik vind dat het nou eens goed is geweest dat ze actie hebben ondernomen.

ton34

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:55

ik vind het triest voor de paarden maar ook voor die meneer, jammer dat het zo uit de hand gelopen is.