Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
silvana schreef:En niet alleen dat,Hij zal best koppig en eigenwijs zijn.En ook zullen de dieren in slaap gedaan zijn omdat het moest.Maar uiteindlijk zijn het oude paarden die zijn ingeslapen,die een paar van ons nog van vroeger kennen.Als het zo'n handelaar is,hoe komt het dat de paardjes er dan nog zijn?
Ik wilde tig jaar terug de fjord sneeuwitje kopen toen verkocht hij nog niks,terwijl hij niks aan het paardje had want niemand wilde er op rijden.
Ik weet alleen dat het toen aardige mensen waren,die mij als ik me liet bevriezen om toch maar paard te kunnen rijden,voor de kachel zette en naar huis brachten.
Die had het sneeuwde ,alle hoeven van de paarden schoonmaakte zodat ze niet op sneeuwklonten liepen.Rommelig was het er wel,en de binnenbak waar ik toen in reed was een oude ronde hooischuur met zulke schuine balken dat je moest zorgen dat je je hoofd niet stoote.
Jaren later verkocht hij wel eens een paardje en had hij ook pensionpaardjes.Maar de manege op zich was maar heel kleinschalig.
quincy123 schreef:He afram (mama) wat leuk dat je sommige mensen hier nog les hebt gegeven, misschien is het leuk als ze hun 'echte' naam bekend maken, dan herken je er misschien nog een paar!
Kuss
ps. En gemma als je de buurvrouw van diek roskam bent, dan heb je toch toen der tijd 2 bonte paardjes gehad? en als ik het goed heb heeft er ook eens een veulen gestaan?
(stonden als ik het goed heb vlak bij 'een tuincentra'. )
quincy123 schreef:He afram (mama) wat leuk dat je sommige mensen hier nog les hebt gegeven, misschien is het leuk als ze hun 'echte' naam bekend maken, dan herken je er misschien nog een paar!
Kuss
ps. En gemma als je de buurvrouw van diek roskam bent, dan heb je toch toen der tijd 2 bonte paardjes gehad? en als ik het goed heb heeft er ook eens een veulen gestaan?
(stonden als ik het goed heb vlak bij 'een tuincentra'. )
Emilie21 schreef:ZO en nu eens over de dierenbescherming! Walgelijk om die dieren af te maken! ( met de BELOFTE dat NIET te doen) Dan kunnen ze hun leven VEEL BETER slijten bij iemand die ze verzorgt! Zoals bij Diek!!
Pas maar op, zodra je een mager dier hebt nemen ze hem in beslag, en dan maar hopen dat ze 'm niet afmaken!
En waardoor worden paarden zo oud? Nou? Door goede verzorging lijkt me! Hebben jullie wel eens bij het paardenhuis in SOEST gekeken????