Studentes brengen onbreekbaar halster op de markt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes3003

Re: Studentes brengen onbreekbaar halster op de markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:34

Paula schreef:
500 kg is een veilig gewicht voor een paard...

Ja voor een paard ja, maar daar heeft mijn shetlander dus echt geen boodschap aan, voor hem dus levensgevaarlijk. Tevens vind ik het veel en veel te duur.

gelukkig is de shetlandervariant nog niet op de markt, dat scheelt alweer

BBotanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:44

IK HEB LIEVER HET HALSTER KAPOT ALS HET HOOFD VAN MN PAARD!!!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:56

BBotanya schreef:
IK HEB LIEVER HET HALSTER KAPOT ALS HET HOOFD VAN MN PAARD!!!

Schreeuw niet zo joh...doe effe normaal!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:58

Laui! schreef:
Ook die krijgen gewoon een klap en ook die krijgen een schop onder hun reet. Je hoeft ze alleen niet eindeloos in elkaar te rossen, zoals ik bij een enkele KWPNer wel moest doen (ook die reageren op een fikse lel wel, hoor) en je hoeft het meestal niet elke dag te herhalen.
...

Ik neem aan dat je dit niet zo bedoelt, zoals het hier staat??? Verward Verward Verward

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:00

Geef mij maar gewoon een 'breekbaar' halster. Haha!
Ik vind het trouwens wel erg knap om 3 halsters per dag te slopen. Nagelbijten / Gniffelen

Edit: Vind het trouwens wel erg leuk bedacht. Ja
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 29-05-07 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:02

Op de momenten dat er bij mij een halster brak, was ik daar alleen maar blij om. Anders was het vast niet goed afgelopen...

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:04

Laui! mogen ze wat mij betreft ver uit de buurt van ieder paard te houden. Ik heb nog nooit meegemaakt dat je een KWPN-er eindeloos in elkaar hoefde te rossen.
En een fikse lel hoef je meestal niet iedere dag te herhalen? Noem jij dat opvoeding? Als een paard normaal is opgevoed hoef je hem bijna nooit een fikse lel of schop te geven. Met je stem bereik je ook al een heleboel en zelfs daarmee hoef je dan écht niet iedere dag te corrigeren.
En nu weer ontopic...

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:06

Maaruhm... ik moet eerlijk zeggen dat ik het halster altijd zó omdoe dat als ze echt gaat trekken (meer dan de normale staking) het vanzelf losgaat, dus breken zal niet zo snel gebeuren. 500 kilo trekkracht lijkt mij ook niet zo gezond voor de nek Lachen Maar zoals wel meer mensen hebben gezegd: daar heeft mijn 74 cm hoge shet echt geen boodschap aan Clown

Trouwens, zoals ik het heb begrepen moet er 500 kilo op de veiligheidsbout komen, wat dus betekent dat het niet geschikt is voor in de wei, want dan lijkt het me dat het systeem niet werkt. Als hij met het bakstuk ergens achter blijft haken?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:07

Pollewoppy schreef:
In sommige situaties heb ik liever dat het halster wél breekt...

Dat bdacht ik me ook oen ik het stukje las.
Bij mij is ernog nooit een halster gebroken (ze raken eerder altijd kwijt in het weiland), leuke uitvinding, maar in sommige gevallen heb ik toch wel liever dat mijn halster breekt Lachen

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:09

Van brekende halsters of touwen heeft mijn paard juist geleerd dat ze dan los komt, dus je raad het al.....hangen en panikeren!

Dus deze is gewoon verpest.
Maar alle andere paarden zet ik de eerste paar keren vast aan een touwhalster en een touw zonder clip.
Ze mogen gewoon niet winnen van mij, als een paard zijn kop kapot wil trekken heb ik een mes in mijn hand maar naar mijns inziens is het dan wel een erg dom paard.

(ja dat vind ik echt, beetje hard misschien).

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:16

polly2 schreef:
Laui! schreef:
Ook die krijgen gewoon een klap en ook die krijgen een schop onder hun reet. Je hoeft ze alleen niet eindeloos in elkaar te rossen, zoals ik bij een enkele KWPNer wel moest doen (ook die reageren op een fikse lel wel, hoor) en je hoeft het meestal niet elke dag te herhalen.
...

Ik neem aan dat je dit niet zo bedoelt, zoals het hier staat??? Verward Verward Verward
Ehm, jawel? Er staat toch ook NIET voor, ik heb het pas 1x meegemaakt dat je van een paard meer gedaan kreeg als je m echt heel naar behandelde dan wanneer je het lief probeerde. Die was ook echt volledig verknipt (in 6 maanden tijd) voordat ik 'm tegenkwam, en in de loop van een aantal jaar is dat een heel stuk verbeterd. Maar die kreeg je echt alleen maar met grof geweld de trailer op. Alle andere paarden waarbij iemand zich dat in z'n hoofd haalde staken hun spreekwoordelijke middelvinger op. Dus nee, ik bedoel niet dat je elk paard volledig tot moes moet slaan (wens ik je sowieso succes), maar ik kan me in een heel enkel geval voorstellen dat je een lichtelijk sociaal gestoord dier treft die het kennelijk niet anders kent (wat je nog steeds niet een vrijbrief geeft om het dan maar niet meer op een andere manier te proberen). Ik geloof niet zo in geweld, maar ook zeker niet in zachtjes aaien en lieve woordjes fluisteren... ik geloof dat ze het de gulden middenweg noemen Knipoog en met een beetje gezond verstand vind je die heus wel Clown

Het ging hier overigens wat mij betreft meer over zogenaamde verschillen tussen bloedpaarden en 'andere paarden'. Bij mij krijgt ieder paard dezelfde behandeling, vanuit hetzelfde principe. En nee, dat is dus niet het 'ros ze maar af' principe, maar een tik kan ook echt geen kwaad.
Laatst bijgewerkt door Laui! op 29-05-07 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:17

Het is leuk bedacht allemaal, maar ze hebben alleen aan hangende paarden gedacht maar niet aan de veiligheid van een paard wat met het halster achter een voorwerp blijft hangen, gevolg een paard dat zichzelf ophangt.

Het verhaal dat er 3 halsters per dag kapot gaan vindt ik heel erg overdreven, ik maak al jaren gebruik van een halstertje van 2 euro, simpel dun spul, maar niks mis mee hoor, de ringen en clipje zijn nog ghoed en geen enkel paard heeft het halster ooit zomaar even kunnen slopen. Dus ik wil wel weten wat voor halsters ze daar gebruiken dat ze zo snel kapot gaan, geloof het verhaal helemaal niet eigenlijk.

Maar mensen kies voor veiligheid en hou het bij een simpel halsterjte die je normaal ook heb, dit zou een schandaal zijn om echt op de markt te brengen, kortom voorkom ongelukken.

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:26

t'is idd handig soms, zo`n onbreekbare. maar ik heb in gevaarlijke situaties (bijv. als het paard in paniek is) liever een gewoon halster Pling

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:34

DresslOver schreef:
Wuis schreef:
Bij mij is nog nooit een halster kapot gegaan. Nagelbijten / Gniffelen

dan ben je een van de weinigen Clown
Als t werkt is het heel leuk, maar van de andere kant. Een leren halster gaat ook jaren mee..

tja
dat dacht ik ook..
en inderdaad...het leer gaat niet kapot..
maar helaas kon ik dat van de 'metalen' (geen idee van wat voor soot metaal t gemaakt ik) ringen niet zeggen.
paard lief schrok, ging aan t touw hangen ( en ja dat goedkope touwtje blijft dan weer wel heel) en toen vlogen de onderdele me om de oren.
fijn..

is er ook een plaatje van dit halster te zien? ziet t er nog een beetje redelijk uit?

en tja..ik heb inderdaad liever dat m'n halster, of wat dan ook kapot springt als dat een paard zichzelf ophangt

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:44

Laui! schreef:
Ehm, jawel? Er staat toch ook NIET voor, ik heb het pas 1x meegemaakt dat je van een paard meer gedaan kreeg als je m echt heel naar behandelde dan wanneer je het lief probeerde. Die was ook echt volledig verknipt (in 6 maanden tijd) voordat ik 'm tegenkwam, en in de loop van een aantal jaar is dat een heel stuk verbeterd. Maar die kreeg je echt alleen maar met grof geweld de trailer op. Alle andere paarden waarbij iemand zich dat in z'n hoofd haalde staken hun spreekwoordelijke middelvinger op. Dus nee, ik bedoel niet dat je elk paard volledig tot moes moet slaan (wens ik je sowieso succes), maar ik kan me in een heel enkel geval voorstellen dat je een lichtelijk sociaal gestoord dier treft die het kennelijk niet anders kent (wat je nog steeds niet een vrijbrief geeft om het dan maar niet meer op een andere manier te proberen). Ik geloof niet zo in geweld, maar ook zeker niet in zachtjes aaien en lieve woordjes fluisteren... ik geloof dat ze het de gulden middenweg noemen Knipoog en met een beetje gezond verstand vind je die heus wel Clown

Het ging hier overigens wat mij betreft meer over zogenaamde verschillen tussen bloedpaarden en 'andere paarden'. Bij mij krijgt ieder paard dezelfde behandeling, vanuit hetzelfde principe. En nee, dat is dus niet het 'ros ze maar af' principe, maar een tik kan ook echt geen kwaad.

Voor mijn gevoel stond er dus dat je bloedpaardjes niet eindeloos in elkaar hoeft te rossen...maar dat dat bij anderen dus wel eens zou kunnen/moeten...

Ik ben ook voor de gulden middenweg by the way. En een paard is een paard, daarmee communiceer je in taal die het paard begrijpt en dat ligt voor ieder paard vrijwel gelijk idd. Maar hoe jij het omschreef kwam een beetje gek op mij over.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:54

Ik vond het ook grof overkomen.

Wat die 500 kg betreft: ik ken mensen die bij fitness 120 kilo en meer kunnen trekken, en toch niet zoveel wegen. Zelfde principe bij kar trekken, paarden wegen nooit zoveel als de kar en het gewicht toch? En toch kunnen ze het. Ik denk dat paarden vanaf 350 kilo die 500 kg kunnen trekken.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:00

handig! alleen beetje te laat, want ik heb mijn paard niet meer.
Die sloopte ALLE halsters! Een hanger Knipoog
Zou er alleen mijn paard niet mee alleen laten, als hij dan ergens vast blijft hangen en het knapt niet Bloos probleempje Haha!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:02

DresslOver schreef:
dan ben je een van de weinigen Clown
Als t werkt is het heel leuk, maar van de andere kant. Een leren halster gaat ook jaren mee..

Een leren halster ging bij mij ook maar 1 dag mee Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:12

Hmm. Als ze zoiets nu hadden in halstertouw, dan kunnen ze er vast 1 aan mij verkopen! Een halster gaat met mijn pony nl maar op zn hoogst 2 maanden mee. Bloos

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:24

ik ben wel benieuwd naar een duidelijke foto

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:55

Ik heb op aardig wat stallen gelopen maar nog nooit een brekend halster gezien... Ja als ze versleten zijn kan het maar zelfs dan!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:05

hmmz zoals ik het lees, gaan ze een onbreekbaar halster maken zodat de kosten van het vervangen van het halster omlaag gaat op bijv stoeterijen..
leuk bedacht, maar nu breken i.p.v. de halsters die bouten, moet je dan toch ook weer aanschaffen...
je vervangt daarmee het ene met het ander..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:13

Het schijnt dat alleen hier dat bericht van het halster bekend is. Op het nieuws of op teletekst lees je er niks van.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:17

... Wat je al niet met autogordels kan doen! Toch wel knap bedacht!

Senfina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:19

De bouten kosten 50 cent en je krijgt bij aankoop zowiezo 2 erbij.

Hier een foto van het halster en de clip. de clip is op de foto nog onbehandeld maar nadat ze zijn gegalvaniseerd worden ze zwart gespoten.

Nogmaals het halster wordt in combinatie verkocht en gebuikt met de clip. Dat het anders gevaarlijk kan zijn wisten wij ook wel. Ik raad nooit aan een paard met een halster in de wei te zetten en zeker niet met een halster om in de stal. Zo`n halster als dit is puur voor de latige paarden en kan in goede handen zeer handig zijn in zo`n geval.

http://groups.msn.com/_Secure/0QgDODgQU5Zvl15P1!s2tHPe4BP5KF8pZizbodtRV22p5OKZIx*y0Bb7*hqF61NCtjnbBRXdjQyAqYdkfQQNxbgILUaJgAGd*Dj9ZXjZM5Zc/P?dc=4675624756737593414

http://groups.msn.com/_Secure/0RQCWDk8VkfLgBjVWEmChW!GxwMHv2NyUJN!r2SWukO1HbPwLM3m3CIFGzpmlbbshQigK7H!ByZ!8!XBSP82baQLNNagw4tcowOH5rOB*Fs0/P?dc=4675624756769089841

(foto`s werken alleen als link, werken ze alsnog niet moet je er .jpg achter zetten. de site heeft een beveileging gemaakt)