Trailer met paarden slaat tweemaal over de kop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Re: Trailer met paarden slaat tweemaal over de kop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:48

Thank god for Ifor Williams.. ben blij dat de paarden niets ernstigs mankeren, en ook ik ben blij dat ik een Ifor heb.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:26

Jeetje wat erg voor jullie, heel veel sterkte voor de paarden en ook voor jullie, als ik naar de foto's kijk, krijg ik al trillingen, laat staan dat je erbij stond, of als chaffeur.

Ik hoop voor jullie dat jullie paarden er niets aan over houden, heel veel sterkte.

Sharrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:36

Erg voor de paarden, maar gelukkig hebben ze het overleeft. Hopen dat alles weer wat beter gaat met ze!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 01:10

jeetje weslyjune...Met de paarden nog steeds alles oke?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 01:19

jeetje zeg...wat een stevige trailer dan ineens van belang is!
Fijn om te horen dat ze het beiden naar omstandigheden goed maken> ben wel benieuwd waarom de trailer los is gegaan van de auto.

hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:13

Wow, het is zeker fijn om te horen dat het goed gaat met de paarden.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:35

So, ik ben ook blij dat wij een Ifor hebben, da's 1 van de weinige trailers die over de kop kan gaan zonder dat het dak indeukt, ze hebben namelijk rolbeugels in het dak zitten .
Je moet er toch niet aan denken dat er zo'n polyester kap op had gezeten !

Hoop dat het met de paarden weer wat beter gaat, al zullen ze er wel een trauma aan over houden en dan over de eigenaren nog maar niet te spreken.
Je zou toch niet meer met een trailer durven rijden als je zoiets heb meegemaakt ?

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:31

Ik denk nog steeds, dat die Golf eerst op de trailer is gebostst en dat die daardoor is losgeraakt. In elk geval is dat iets om grondig uit te laten zoeken voor er betaald wordt. Ik weet uit ervaring hoe de snelheid van langzaam verkeer, dus ook trailers, als je van achteren komt, wordt overschat. Als je zelf hard rijdt (OK, hier wordt harder gereden dan in NL, maar toch), zitten ze soms ineens vlak voor je, al had je ze al van verre gezien. Als je dan niet heel alert bent, zit je er zo bovenop.
Ik zou die Golf eerst maar eens aansprakelijk stellen voor alle kosten. Gewoon doen. Want he tlijkt me erg sterk, dat een goede trailer "zomaar" losraakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:50

bterlaan schreef:
Ik denk nog steeds, dat die Golf eerst op de trailer is gebostst en dat die daardoor is losgeraakt. In elk geval is dat iets om grondig uit te laten zoeken voor er betaald wordt. Ik weet uit ervaring hoe de snelheid van langzaam verkeer, dus ook trailers, als je van achteren komt, wordt overschat. Als je zelf hard rijdt (OK, hier wordt harder gereden dan in NL, maar toch), zitten ze soms ineens vlak voor je, al had je ze al van verre gezien. Als je dan niet heel alert bent, zit je er zo bovenop.
Ik zou die Golf eerst maar eens aansprakelijk stellen voor alle kosten. Gewoon doen. Want he tlijkt me erg sterk, dat een goede trailer "zomaar" losraakt.

Ik denk niet dat jij degene bent om te oordelen hierover... Wij waren er niet bij en hebben geen idee hoe het gegaan is.. Vind het erg ver gaan om dan zoiets te roepen..

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:26

Kwestie van waarschijnlijkheid. Niemand hier weet het, maar veel mensen kruipen nu al in un schulp en dat vind ik ook niet terecht. Ik zeg alleen, dat ik alle reserves open zou houden. Voor die Golf met klachten begint, zelf het initiatief nemen. De aanval is de beste verdediging. Ik meen, dat mijn uitdrukking "iets om grondig uit te laten zoeken" hier niet mis te verstaan is.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:39

Denk ook dat je op dit moment niks kan en mag uitsluiten. Is juist goed om alle scenarios door te nemen, zal de recherche ook doen hoop ik...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 06:24

dat is vrij gemakkelijk na te gaan, als de schade aan de golf overeenkomt met een verticale trailer die rechtuit rijdt... dan heeft de Golf hem aangetikt voordat de trailer uit de koers raakte!

Dat kan natuurlijk kloppen met wat de bestuurster voelde als een stampend paard! Tik op de kar en hij schiet naar voren van de kogel af....

Maar dat vinden ze dan wel uit, dat horen we dan wel!

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:48

Ik weet niet, of je zoiets nog kunt zien bij alle schade die de trailer nu heeft. Misschien kun je aan de trekhaak ook iets zien.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:13

CSI-praktijken Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:28

ik wou net zeggen! als ze in 6 hectare bos een haar terug kunnen vinden die in 1975 op Griekenland is geweest... of te wel Volgens CSI kan alles gevonden worden! ook of een Golf een trailer, verticaal dan wel horizontaal of diagonaal heeft geramt!

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:26

Nou... daar geloof ik dus helemaal niks van, hoor. Dat is mooi op de TV, maar in werkelijkheid.......

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:23

Lizz schreef:
wizewo schreef:
Erm, iedereen heeft het hier over dat bijv 100 veel te snel is. Weten jullie dat je hier in belgie en ik geloof in de rest van europa gewoon even snel mag als zonder trailer? Dit moet gewoon kunnen, met goede trekauto en goede trailer en voldoende afstand...(overigens vaak genoeg gedaan en zie het meer dan vaak genoeg)

In heel veel landen mag je maar 80 hoor, zoals; Duitstland, Spanje, Zwitserland, Oostenrijk, Italië, Denemarken, Kroatië, Zweden en vast nog wel meer.
Dus misschien is het toch niet zo heel raar dat die regel bestaat.
Mijn vader heeft een goede trekauto en merkt echt met wat voor aanhanger hij ook rijdt dat hij niet te hard kan gaan!

Dat is niet waar. Vraag me niet precies hoe het zit, maar het heeft met de banden van je auto (geloof ik) te maken. Wij mogen dus wel 100 rijden met de trailer.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:15

Hoe is het inmiddels met de paarden?

kollee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:21

cayenne nee ik kan hem nu ook niet meer vinden boeiend!!1

ik blijf het maar erg vinden en ik denk er ook steets aan

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:50

Ik mag in Duitsland 100 en heb dat over het weekend ook gedaan toen ik een jong paard naar de trainer bracht en twee inmiddels dragende merries van de hengst weer naar huis haalde. In totaal zo'n 1500 km. Het heeft te maken met de verhoudingen van de gewichten van je auto en de trailer. Het maxinmale totaalgewicht van de trailer mag niet zwaarder zijn dan 1,1 keer het vollastgewicht van de auto. Of zoiets. Voor caravans geldt een factor 0,9. Ook mogen je banden niet ouder zijn dan 6 jaar. Mijn auto is een Pajero, die 2700 kg totaal mag dragen. De trailer mag 2000. Dus voldoe ik daarmee aan de gewichtsfactor. Vorig jaar nieuwe banden op de trailer, dus ook die zijn on orde. En verder moet je dat alles laten keuren bij de TÜV (soort APK-instelling), dan krijg je een sticker en dan mag je. Anders niet. Buitenlanders moeten dus op 80 blijven, want die hebben die sticker en zo niet. Tenzij het recenteljik is veranderd. Misschiien mogen buitenlöanders nu ook 100 mits ze aan de gewichtsverdeling en de bandeneis voldoen. Weet ik niet.

Ik moet eerlijk toegeven, ik had hele stukken heel slechte Autobahn had, waarbij ik tot 65 km/hr teruggevallen ben omdat ik bang was, dat de trailer anders van de kogel zou springen. En toen zweette ik weer peentjes omdat al de auto's achter me gewoon over het wasbord-wegdek doorrosten en ik bang was, dat ze er van achteren op zouden rijden, met mijn gedachten bij dit vreselijke verhaal. brrrrrrrr!!! Gelukkig alles goed aangekomen.

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:17

Tja dat is kiezen tussen 2 kwaaien.Of je rijdt met een lekker vaartje met het gevolg dat je een langere remweg nodig hebt en/of harder impakt hebt bij een botsing o.i.d.
Of je rijdt voorzichtig in dit geval wegens slecht wegdek maar je bent wel een gevaar op de weg voor het andere verkeer(en dus ook voor jezelf)
Ze zouden beter een 'trailer-baan'vrijhouden net als de 'busbaan'!Zou ik me wel beter bij voelen onderweg.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:28

Diablo schreef:
Lizz schreef:
In heel veel landen mag je maar 80 hoor, zoals; Duitstland, Spanje, Zwitserland, Oostenrijk, Italië, Denemarken, Kroatië, Zweden en vast nog wel meer.
Dus misschien is het toch niet zo heel raar dat die regel bestaat.
Mijn vader heeft een goede trekauto en merkt echt met wat voor aanhanger hij ook rijdt dat hij niet te hard kan gaan!

Dat is niet waar. Vraag me niet precies hoe het zit, maar het heeft met de banden van je auto (geloof ik) te maken. Wij mogen dus wel 100 rijden met de trailer.

Ooh dan weet ik niet hoe het zit, maar mijn informatie komt uit de anwb boekjes Lachen

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:53

Dat ANWB boekje heeft, denk ik, gelijk, die 100-regeling zal alleen voor Duitse auto's gelden.
Ik ben van Regensburg naar Hamburg en weer terug gereredn en een groot deel van de weg ging door het voormalige Oostduitsland. Hele stukken hadden zefs nog geen vluchtstrook. Ze kunnen ook niet alles in een keer vernieuwen, al zijn ze wel druk bezig. Ik reed helemaal naar rechts om nog een beetje een glad stuk te vinden, maar dat hielp niet erg. Ook op stukken met vluchtstrook, waar ik half overheen ging rijden, was het niet veel beter. Ik zou daar wel zo'n oranje zwaailicht hebben willen hebben, als waarschuwing.
Wat betreft de remweg, je moet natuurlijk flink afstand houden en goed opletten dat je weer afstand neemt als er anderen tussen kruipen. Maar of je met 80 of met 100 ergens opknalt maakt niet zo heel veel uit, denk ik. Dat moet je in elk geval vermijden Knipoog. Het hele eieren-eten is, dat je erg antiiciperend rijdt en aldoor bereid bent om af te remmen voor gevaarlijke "makkers" om je heen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:45

Dat zal geen fijne rit voor je geweest zijn idd met dit verhaal in je achterhoofd.....Maar ja, je moet wát...Ben het erg eens met je laatste zin. Defensief rijden.

kollee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 22:56

ik denk dat het nog al logisch is dat ze niet meer leven!!(dhuuu)

het was een soort van grapje