Waarom zou je een wolf in een kudde pony's gooien

Ik denk niet dat die merrie dan de enige is die doodgaat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:waarom, omdat men het heeft over natuurlijk
stef schreef:wat is daar nou weer zielig aan? Beest volgt gewoon zn natuur
Hypofocus schreef:Opegegeten? Door wat? Leeuwen op de Shetlandeilanden?![]()
37 is al een hele respectabele leeftijd voor een paard om te halen, ZEKER om nog te veulenen.
Tja, ze staat volgens het artikel in de kudde, en dat lijkt me de meest ideale omgeving voor zo'n paardje.
En als de natuur dan z'n beloop gaat en de merrie nog steeds veulens geeft, dan kun je maar 1 conclusie trekken: dit is een gezond oud paardje dat blijkbaar nog prima in staat is om moeder te worden.
Als haar hartje zo'n bevalling nog aan kan, dan is er niets met dit paardje en zie ik het probleem ook niet zo. De natuur regelt zichzelf wel als zoiets niet meer kan.
Als je zo'n oude merrie zou gaan afzonderen van haar kudde, alleen om het veulenen te stoppen, juist dan heb je kans dat ze zich erbij neerlegt en stopt met leven.
marleendv_88 schreef:Maar toch blijf ik het niet zielig vinden, de merrie bepaald toch echt zelf of ie hengstig wordt of niet en dus ook of ie drachtig wordt of niet.
EdskoTakens schreef:Ik geef je op een briefje dat deze pony het niet lang meer maakt als ze niet meer gedekt wordt. Misschien blijft ze juist wel vitaal door de hormonen die de drachtigheden meebrengen.
Hebben jullie misschien wel eens gehoord van vrouwen (of meegemaakt) die tijdens de zwangerschap ineens meer aankonden of ineens geen last meer hadden van een allergie, beter konden ruiken en proeven o.i.d.
runningkawa schreef:ik geloof er niet in dat een merrie ff denkt, dit jaar niet...heb dit jaar ff geen zin
Volgend jaar weer
arno8 schreef:Hypofocus schreef:Opegegeten? Door wat? Leeuwen op de Shetlandeilanden?![]()
37 is al een hele respectabele leeftijd voor een paard om te halen, ZEKER om nog te veulenen.
Tja, ze staat volgens het artikel in de kudde, en dat lijkt me de meest ideale omgeving voor zo'n paardje.
En als de natuur dan z'n beloop gaat en de merrie nog steeds veulens geeft, dan kun je maar 1 conclusie trekken: dit is een gezond oud paardje dat blijkbaar nog prima in staat is om moeder te worden.
Als haar hartje zo'n bevalling nog aan kan, dan is er niets met dit paardje en zie ik het probleem ook niet zo. De natuur regelt zichzelf wel als zoiets niet meer kan.
Als je zo'n oude merrie zou gaan afzonderen van haar kudde, alleen om het veulenen te stoppen, juist dan heb je kans dat ze zich erbij neerlegt en stopt met leven.
helemaal mee eens
hier een beeld van de shetlandeilanden stel je dit eens voor bij 4 graden met windkracht 8 en striemende regen dan snap je ook waarom shetlanders zo klein en harig zijnEen kwpn-er zou hier onherroepelijk de rotsen afsodeknetteren. Met lange poten ga je het hier niet redden
Karin_88 schreef:laat mij even blind zijn maar waar kan ik die foto vinden(ik heb het topic doorgebladerd maar kom er niet achter
Anoniem schreef:Ier schreef:Wow.. Dat is echt veel..
Rust zou inderdaad goed zijn, maarja.. als ze in een kudde staat heb je het niet echt voor het zeggen
ow ja wel hoor gewoon die hengst z'n ballen er af en klaar wnat 30 vind ik toch wel echt veel te veel ik vind 10 al redelijk veel