Bokker schenkt veulen aan gedupeerde familie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xEsther

Re: Bokker schenkt veulen aan gedupeerde familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:10

Dat is gewoon super! Pling respect Lachen

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:10

Maar nu die Brigitte een ander paard heeft zou je dat toch wel kunnen terug trekken. Dat wist jij niet van te voren. Ze zullen dat heus wel begrijpen.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:12

marialva schreef:
nee het veulen was bij ons nooit weg gegaan dus had ik het gehouden, maar ik heb het nu al mondeling en schriftelijk weg gegeven Huilen
groetjes marialva

Betekent dat dan, dat je het niet meer mag intrekken? Nee toch?
Ik zet hier namelijk ook mijn vraagtekens bij....

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:12

Ik ben het eerlijk gezegd met janderegelaa en enkele anderen eens... Het gebaar is mooi, maar nu dat 2e aanbod bekend is zou ik toch wel wat ??? hebben als ik marialva was... Want als ze nu idd een paard op afbetaling gaan kopen... en daar de bijbehorende maandelijkse lasten bij zullen hebben... tsja, kunnen ze dan nog wel sparen om een potje te creeeren om jouw veulen te kunnen bieden wat hij/zij verdient? Nee, als de (imo toch ook behoorlijk domme, sorry...) dame in kwestie nu al voorzien is, dan zou ik indien mogelijk mijn aanbod zeer zeker intrekken omdat ik er niet meer van overtuigd zou zijn dat mijn veulen wel zo geweldig terecht zou komen... Ik vind dat die Brigitte in haar handjes mag wrijven met 1 aanbod, een 2e aanbod lijkt me volledig onnodig. Als zij dat paard op afbetaling besluit te kopen, dan vind ik toch dat ze wel het fatsoen mag hebben om afstand te doen van het andere aanbod (dat van marialva).

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:13

Ik vind het echt een geweldig gebaar van je, maar ik vind het wel erg dubbel dat ze nu ook een paard kopen. Het was toch de bedoeling dat jij ze zou helpen door er toch voor te zorgen dat ze een paard zou hebben? En nu krijgt ze er bijna twee in haar schoot geworpen. Ik geloof dat ik het veulen liever aan een andere gedupeerde zou geven.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:13

Zo wouw! Dat hoor je niet vaak meer! Ik vind het heel spontaan en lief.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:15

Ik blijf de aandacht voor de andere gevallen missen. Deze dame vond ik vooral dom en theatraal (zoals ze de hand van haar zoon vasthield in de uitzending) ze heeft materiele schade geleden, jammer maar misschien leert ze ervan.

Die andere meiden die zijn pas echt gepakt en hebben nog dagelijks angst en echt geen geld om een paard of veulen te onderhouden. Die zijn al blij als ze eten voor hun kinderen hebben.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:18

Je hebt gelijk Sarabande! Ik heb het hele programma niet gezien, maar het is wel duidelijk dat de situatie die jij beschrijft veel schrijnender is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 21:21

@Vikki, het is te bekijken op www.uitzendinggemist.nl, mocht je het nog eens willen bekijken Lachen

Voor de rest ben ik het wel een klein beetje met Sarabande eens. Natuurlijk is ze gedupeerd en ik vind het echt heel erg voor haar, maar ik had vooral medelijden met de mevrouw met de tweeling, die letterlijk niets meer had en in tranen vertelde dat zelfs haar eigen dieren in beslag waren genomen.

Pff, nou maak ik me weer kwaad om wat die vent allemaal heeft aangericht Haha!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:23

ik krijg net deze email van brigitte Haha! ze is zelf tot een verstandig besluit gekomen waar ik uiterreerd erg blij mee ben Haha!

Hoi Cynthia,

Ik heb net dat meisje gebeld dat ik haar paard niet koop want dat wordt me toch te duur.
Heb me hier vreselijk in vergist.
Het zou niet verstandig zijn om dat te doen en om straks de kosten van 2 paarden te moeten betalen.

En als ik de maandkosten van het afbetalen ga berekenen dan gaat me dat niet lukken.

Nee ik blijf bij het aanbod van jouw en ga gewoon 3 jaar wachten en ondertussen af en toe lessen op de manege ok.

Groetjes Brigitte

gelukkig ziet ze het zelf ook in Haha! groetjes marialva

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:24

janderegelaa schreef:
Ik vind het een mooi gebaar van je en onder andere omstandigheden had ik het begrepen maar ik vind deze mevrouw vooral erg dom. Internet staat vol met paarden voor een scheet en drie knikkers, dan ga je toch geen paard ongezien kopen en zelfs ongezien betalen!? Dat is net alsof de fietsenhandelaar mij belt en zegt; " U zocht toch een fiets met 2 wielen, ook geschikt voor een kind? Ik heb er nog wel 1, ik kom wel even geld halen en vanavond zet ik m dan bij u in de schuur." BEZOPEN

Eindelijk iemand die mijn mening deelt Knipoog Toen ik gister zat te kijken vond ik het al ubervreemd dat je een paard koopt en betaalt (!) zonder het dier ooit gezien te hebben. Ik ging eind maart naar Nick kijken (die had ik op de hengstenkeuring al gezien en werd daar verliefd, maar wilde toch eerst naast m staan en kennis maken voordat we hem zouden kopen!)
Maar goed, Serge is idd het type man van het kaliber wat supergladjes op je in kan praten en je hem waarschijnlijk dus blind gelooft...

@Chayenne, die schuld van 18.000 euro staat mij ook bij hoor. Ik meende ook zoiets gehord te hebben.

Sluit me eigenlijk wel aan bij de rest. 2 Jaar moeten sparen voor 2000 euro. Nu een schuld van 18.000 en dan ineens 2 paarden onderhouden?! Oke, al kost t veulen niet veel, die kan ook ziek worden. Moet ook ge-ent, naar de smid, naar de tandarts... Voor die andere moet ze naast der schuld, de stalling EN de afbetaling regelen. Hou mijn hart vast.

Ik heb door de komt van Nick ook een shetveulen weggedaan. Je zou zeggen wat kost dat nu helemaal? Maar zoals hierboven ook, ook een veulen moet naar de smid, kan ziek worden, etc. Liever goed geld voor 1 paard te besteden hebben dan half geld voor 2....

Maar neemt niet weg dat ik het gebaar supertof vind van je!

*edit* Lees net dat ze besloten heeft alleen voorhet veulen te gaan. Heel verstandig! OK dan!
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 09-05-07 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 21:25

Heel erg verstandig van haar! Goed dat ze het ook zelf in ziet, uiteraard was ze natuurlijk overweldigd, maar wel knap dat ze het zelf ook in ziet! Ja

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:28

super dat ze het ook zelf inziet,en zo kan jij met een gerust hart je veulen een nieuw gelukkig baasje geven...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:28

Of misschien leest ze mee met bokt Lachen

Ik blijf het wel een goed gebaar vinden, hoe dan ook! Hopelijk mag je vaak komen kijken.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:31

Sammie schreef:
Of misschien leest ze mee met bokt Lachen

Ik blijf het wel een goed gebaar vinden, hoe dan ook! Hopelijk mag je vaak komen kijken.

ik ben het wel van plan want het veulentje betekend veel voor mij Haha! en ik weet bijna zeker dat er tussen mijn gezin en brigitte haar gezinn iets moois gaat bloeien Haha!
groetjes marialva

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:34

Lachen Het is te hopen dat je er een goede band aan over houdt!
Is toch iets speciaals.

Love_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:35

echt super tof,,
dat je dat kan,,je veulen afgeven,,
echt zo aardig,,
maar wel toevallig,,
mijn veulen word over 4 weken geboren
ik heb trouwens al 2 veulens en 2 merrie'szz Haha!
ha ha
mjaa
echt aardig Haha!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:36

absurd! Lief van jou uiteraard maar veel te lief!! Als je jaren moet sparen voor 2000 euro, dan moet je niet aan een paard beginnen. En weet je... er is meer leed op aarde dan een vrouw die zo dom is om op de verkeerde handelaar te gokken.

Ik maak me net zo kwaad om deze acties als om een etter als die Van der W. Sorry. Nogmaals van jou super- super superlief, maar kom op, er zijn mensen zonder eten, die hebben het slechter dan mensen zonder eigen paard.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:40

Nou, ik ben blij te horen dat deze mevrouw er beter over nagedacht heeft!

Ik hoop dat het voor jouw veulentje allemaal heel rooskleurig uitpakt!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:41

Mireille1970 schreef:
absurd! Lief van jou uiteraard maar veel te lief!! Als je jaren moet sparen voor 2000 euro, dan moet je niet aan een paard beginnen. En weet je... er is meer leed op aarde dan een vrouw die zo dom is om op de verkeerde handelaar te gokken.

Ik maak me net zo kwaad om deze acties als om een etter als die Van der W. Sorry. Nogmaals van jou super- super superlief, maar kom op, er zijn mensen zonder eten, die hebben het slechter dan mensen zonder eigen paard.

Nou wat minder kan ook wel, als jij in zo een situatie zat had je ook superblij geweest als iemand zoiets aardigs doet.
En tja sommige mensen sparen jarenlang voor een paard, en dan ben je het gelijk niet waard om er een te kopen? Denk dat menig paard blij zou zijn met een baasje wat er zoveel voor over heeft dan iemand die in een x het zoveelste paard koopt omdat hij toevallig veel geld heeft.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:43

Pradaatje schreef:
Lachen Het is te hopen dat je er een goede band aan over houdt!
Is toch iets speciaals.

ja joyce je weet hoe gevoelig ik ben en zeker als het om mijn veulentjes gaat Huilen pradaatje en haar moeder zijn ook goede (zeer goede) vrienden van ons Haha! groetjes marialva

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:44

Eydis schreef:
Mireille1970 schreef:

Nou wat minder kan ook wel, als jij in zo een situatie zat had je ook superblij geweest als iemand zoiets aardigs doet.
En tja sommige mensen sparen jarenlang voor een paard, en dan ben je het gelijk niet waard om er een te kopen? Denk dat menig paard blij zou zijn met een baasje wat er zoveel voor over heeft dan iemand die in een x het zoveelste paard koopt omdat hij toevallig veel geld heeft.

Dat ben ik ook allemaal met jullie eens. Echt.
En natuurlijk zou ik ook blij zijn. Maar je moet leed wel in proporties zien, in perspectief.
Als je de aanschaf van 2000 euro al niet kan betalen, hoe kan je dan in je levensonderhoud en dat van je gezin en je paard voorzien?
Of worden ze ook jaren lang gesponsord?

Voor eigen geluk van de familie zou het beter zijn als ze een gratis accountant kregen voor 10 jaar dan een paard die weer geld gaat kosten, en die ze ook niet hadden.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:50

Dus even voor de goede orde: het komt misschien wat naar over, maar ik bedoel het op termijn juist goed!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:51

[/quote]

En tja sommige mensen sparen jarenlang voor een paard, en dan ben je het gelijk niet waard om er een te kopen? Denk dat menig paard blij zou zijn met een baasje wat er zoveel voor over heeft dan iemand die in een x het zoveelste paard koopt omdat hij toevallig veel geld heeft.[/quote]

meidens maak alsjeblieft geen ruzie!! er zijn heel veel paardenliefhebbers die geen geld hebben en jaren moeten sparen voor een paard maar die kunnen net de kosten elke maand ophoesten , en dat zijn er echt veel heel veel mensen maar gun deze mensen ook hun geluk Haha! en ik trek me dit heel erg aan Huilen en gun deze vrouw ook dit geluk Haha!
groetjes marialva
Laatst bijgewerkt door marialva op 09-05-07 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:53

Ik heb een hele nare nasmaak hierbij als ik eerlijk ben.
Zit je laatste mail van haar te lezen en het woordje OK erachter zint me niet en weet je waarom?
Ik gok dat ze het aanvoelde, meelas of had jij dr gemail dat je je aanbod in zou trekken?
Ik kan totaal verkeerd zitten hoor, maar dit hele verhaal rommelt en gok dat jij er nog een nare nasmaak aan over houd ook..