Weet iemand dat??
Ben hetweer eens helemaal vergeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:AMSTERDAM - Elf berooid achtergelaten ex-vrouwen - bij wie hij vier kinderen heeft, waarschuwen: "Serge van der W. deugt niet! Hij moet worden gestopt." Justitie zoekt hem.
Vrouwen, hoteleigenaren, zakenpartners, pas op voor Serge van der W.! Deze charmeur doet zich voor als prins op het witte paard, betrouwbare klant of zakenpartner, maar in werkelijkheid grossiert hij in onbetaalde rekeningen en opgelichte liefdes.
Van der W. (32) staat landelijk door justitie gesignaleerd als voortvluchtige oplichter, op basis van een dossier van de recherche in Oosterhout. Maar tegen hem lopen ook aangiften bij vier andere politiekorpsen.
En die stapel aangiften groeit wekelijks. Ook de FIOD is geïnteresseerd in Van der W. en het landelijke fraudeteam in Zwolle heeft eveneens een groeiend dossier over hem. Maar tot op vandaag ontglipt de vermeende fraudeur, die al jaren zwerft van hotel naar hotel, maar zijn verblijfskosten en torenhoge telefoonrekeningen slechts zelden betaalt.
Uit al die dossiers komt een sinister beeld omhoog van Serge van der W. Zeker elf jonge vrouwen zouden door de charmante praatjesmaker zijn gedupeerd voor honderdduizenden euro's. Een aantal van hen zit daardoor zelfs op het randje van het bestaansminimum. Maar ook zakenpartners zijn voor grote bedragen opgelicht doordat Van der W. zich voordeed als paardenhandelaar.
Insemineren
Stoeterijen, dressuurstallen, maneges en paardenhouders, in Nederland, België en Duitsland worden door Van der W. via internet verleid tienduizenden euro's te betalen voor sportpaarden en buisjes hengstensperma, die echter nooit worden geleverd. Ook laat hij paarden voor hoge bedragen insemineren om ze vervolgens, uiteraard zonder te betalen, weer door te verkopen.
Uit vrees gearresteerd te worden door de Nederlandse politie, houdt Van der W. zich momenteel schuil in de grensstreek in Duitsland. De laatste weken is hij getraceerd rond Kleef en Leer, waar hij volgens privédetectives nog immer slachtoffers maakt met zijn oplichtingspraatjes.
In het 'TROS-programma Opgelicht?!' getuigt een reeks ex-vrouwen van de bedrieger vanavond over de malafide praktijken van de Brabander. Alle vrouwen noemen hem een pathologische leugenaar. De televisiemakers ontdekten dat Van der W. onder een valse naam, zogenaamd als medewerker van Philips, verbleef in een hotel in Kleef. Na zijn ontmaskering ontvluchtte hij inderhaast dat hotel, met achterlating van zijn bagage. En, vanzelfsprekend, de rekening.
De vrouwelijke slachtoffers kwamen elkaar op het spoor toen één van hen zich over hem beklaagde in het RTL-televisieprogramma 'Ex Wives Club'. Een compleet elftal meldde zich daarna met soortgelijke verhalen. "Zijn jachtterrein zijn vooral datingsites op internet. Hij zoekt vooral jonge vrouwen uit, die hij overlaadt met dure cadeaus en luxe weekeindjes weg. Dat al die cadeaus niet worden betaald, blijkt pas wanneer ze na enkele maanden duizenden euro's armer zijn. De 'loverboy' plukt bankrekeningen leeg, sluit (telefoon)abonnementen af op naam van zijn slachtoffers en laat jaren na het beëindigen van de relaties nog rekeningen op hun deurmat belanden", zegt één van zijn slachtoffers.
Onderzoek gedurende de afgelopen maand leert dat Van der W. maar liefst 323.900 euro aan onbetaalde rekeningen heeft liggen. "Topje van de ijsberg", zeggen betrokkenen.
De Belgische paardenhouder Daniel de Geest is één van de groeiende lijst slachtoffers. Hij betaalde veertigduizend euro voor twee paarden, die nóóit werden geleverd door oplichter Van der W.
Ook de Groninger paardenhouder Ab Buursema stonk er voor honderdduizend euro in: hij betaalde de bedrieger 40.000 euro en investeerde nog eens 60.000 euro voor de bouw van stallen voor het bedrijf dat ze gezamenlijk zouden oprichten. Volgens de Groninger heeft de oplichting "mijn gezin geruïneerd". "Die Serge, dat is een zware crimineel, en dat is nog zacht uitgedrukt."
"Hij doet zich in eerste instantie voor als een droomman: charmant, romantisch, attent, rijk, met bezittingen in het buitenland. Het is één groot sprookje. Maar als hij eenmaal je volste vertrouwen heeft, verandert hij in een beest. Dan wordt de droomprins ineens een tiran", zeggen zijn ex-vrouwen Lexke uit Wolvega en Ysanne uit Harlingen in 'Opgelicht?!'.
Ysanne heeft aan de beroepscrimineel een meisjestweeling overgehouden, én zóveel schulden dat ze in de schuldsanering is verzeild. "Ik moet rondkomen van 80 euro per week." Door de jarenlange oplichtingpraktijken moesten de vrouwen constant verhuizen om aan schuldeisers te ontkomen. Lexke verhuisde 21 keer, Ysanne 16 keer. "Als ik foto's zie uit die tijd, schrik ik van mezelf: vel over been door de constante stress."
Privéchauffeur
De gezochte Van der W. startte met Ysanne een paardenmakelaarsbedrijf, maar ging ervandoor met het bedrijfskapitaal van 45.000 euro. "Hij heeft zich een maand lang met privéchauffeur door Nederland laten rondrijden."
De vrouwen van Van der W. leven nog altijd in angst. Lexke, die twee kinderen van hem kreeg: "Hij heeft zich in mij geworteld als een kwaadaardig gezwel: je voelt, proeft en ruikt hem elke dag. Je komt nooit helemaal los van hem." Lexke doet volgende week aangifte bij de politie Wolvega van het jarenlange misbruik en de mishandelingen. "Hij heeft mij niet alleen financieel aan de rand van de afgrond gebracht, maar daarnaast ook jarenlang fysiek zwaar mishandeld. Hij lijkt een droomman, maar eigenlijk is hij een beest."
Bron: De Telegraaf
Citaat:Van der W. (32) staat landelijk door justitie gesignaleerd als voortvluchtige oplichter, op basis van een dossier van de recherche in Oosterhout. Maar tegen hem lopen ook aangiften bij vier andere politiekorpsen.
En die stapel aangiften groeit wekelijks. Ook de FIOD is geïnteresseerd in Van der W. en het landelijke fraudeteam in Zwolle heeft eveneens een groeiend dossier over hem. Maar tot op vandaag ontglipt de vermeende fraudeur, die al jaren zwerft van hotel naar hotel, maar zijn verblijfskosten en torenhoge telefoonrekeningen slechts zelden betaalt.
Laika schreef:Citaat:Van der W. (32) staat landelijk door justitie gesignaleerd als voortvluchtige oplichter, op basis van een dossier van de recherche in Oosterhout. Maar tegen hem lopen ook aangiften bij vier andere politiekorpsen.
Ongelooflijk! De politie is naar hem op zoek..... Opgelicht?! heeft hem in no-time gevonden, draagt hem op een presenteerblaadje aan. En wat gebeurt er? HELEMAAL NIETS! Hij gaat er gewoon weer vandoor, de andere dag zelfs pas!![]()
Als ik zometeen mijn auto dubbel parkeer, duurt het geen 5 minuten voordat er een geel briefje tussen mijn ruitenwissers zit. Werkelijk ongelooflijk. :-(
Desire schreef:misterA schreef:Zag net in een vooraankondiging op tv inderdaad , wat schimmig, een figuur die veel weg heeft
van Serge v.d. W.
Het is hem ook echt, want die vrouw die hier geweest is die zag hem bij de ex wifes club op tv en schrok zich rot aangezien dat de man was die haar belazerd had en hij heet dus Serge van der Wulp.
Of hij zich ook als Bram H heeft voorgedaan durf ik niet te zeggen, wel als Erik Kapteijn.
Hij werkt ook via Marktplaats.nl dus mensen moeten wel uitkijken, de advertentie waar zij op had gereageerd had de titel: "Ver onder de prijs te koop door privèomstandigheden"
En daar stonden me toch een paar kwaliteitspaardjes in! Zowel spring als dressuurbloed, maar waarschijnlijk bestaan geen van deze paarden dus echt, er zaten ook geen foto's bij de advertentie en voor de prijs die die mensen aan hem betaald hadden had ik direct al geweten dat het hele zaakje niet klopte, want zo'n merrie is ook als je haast hebt door prive omstandigheden nog steeds snel te verkopen voor meer geld, alleen zijn die mensen die weten wat ze doen en meer geld neerleggen natuurlijk niet zo goedgelovig en daar heeft hij op ingespeeld.
Ik heb zelf toen ook nog op de advertentie gereageerd nadat zij bedrogen was, maar ik heb nooit meer een reactie gehad.
Maar mensen: denk dus na voordat je iets koopt, als je een goedkoop paard ziet staan begin dan niet meteen helemaal vrolijk te worden omdat je voor weinig geld een heel leuk paard kunt kopen, maar vraag jezelf even af of hij ook echt dat bedrag waard is of dat het eigenlijk meer zou moeten zijn. En ga in ieder geval nooit over tot betaling voor het paard bij je afgeleverd is, laat staan voordat je een paard gezien hebt
@ MisterA: Wat was de afstamming van die merrie die hij bij jullie wilde kopen?
nowornever schreef:Ja goed idee, maar iedereen trapt erin zou ik waarschijnlijk ook hebben gedaan.