Meester-oplichter in paardenhandel op TV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke86

Re: Meester-oplichter in paardenhandel op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 23:19

Komt er morgen ochtend mischien een herhaling??
Weet iemand dat??
Ben hetweer eens helemaal vergeten Bloos

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 23:20

Het komt online te staan geloof ik. De andere uitzendingen staan ook online dus ik denk dat ze deze er wel bij zetten.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 23:21

ok super.dankje

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 23:22

Citaat:
AMSTERDAM - Elf berooid achtergelaten ex-vrouwen - bij wie hij vier kinderen heeft, waarschuwen: "Serge van der W. deugt niet! Hij moet worden gestopt." Justitie zoekt hem.

Vrouwen, hoteleigenaren, zakenpartners, pas op voor Serge van der W.! Deze charmeur doet zich voor als prins op het witte paard, betrouwbare klant of zakenpartner, maar in werkelijkheid grossiert hij in onbetaalde rekeningen en opgelichte liefdes.

Van der W. (32) staat landelijk door justitie gesignaleerd als voortvluchtige oplichter, op basis van een dossier van de recherche in Oosterhout. Maar tegen hem lopen ook aangiften bij vier andere politiekorpsen.

En die stapel aangiften groeit wekelijks. Ook de FIOD is geïnteresseerd in Van der W. en het landelijke fraudeteam in Zwolle heeft eveneens een groeiend dossier over hem. Maar tot op vandaag ontglipt de vermeende fraudeur, die al jaren zwerft van hotel naar hotel, maar zijn verblijfskosten en torenhoge telefoonrekeningen slechts zelden betaalt.

Uit al die dossiers komt een sinister beeld omhoog van Serge van der W. Zeker elf jonge vrouwen zouden door de charmante praatjesmaker zijn gedupeerd voor honderdduizenden euro's. Een aantal van hen zit daardoor zelfs op het randje van het bestaansminimum. Maar ook zakenpartners zijn voor grote bedragen opgelicht doordat Van der W. zich voordeed als paardenhandelaar.

Insemineren

Stoeterijen, dressuurstallen, maneges en paardenhouders, in Nederland, België en Duitsland worden door Van der W. via internet verleid tienduizenden euro's te betalen voor sportpaarden en buisjes hengstensperma, die echter nooit worden geleverd. Ook laat hij paarden voor hoge bedragen insemineren om ze vervolgens, uiteraard zonder te betalen, weer door te verkopen.

Uit vrees gearresteerd te worden door de Nederlandse politie, houdt Van der W. zich momenteel schuil in de grensstreek in Duitsland. De laatste weken is hij getraceerd rond Kleef en Leer, waar hij volgens privédetectives nog immer slachtoffers maakt met zijn oplichtingspraatjes.

In het 'TROS-programma Opgelicht?!' getuigt een reeks ex-vrouwen van de bedrieger vanavond over de malafide praktijken van de Brabander. Alle vrouwen noemen hem een pathologische leugenaar. De televisiemakers ontdekten dat Van der W. onder een valse naam, zogenaamd als medewerker van Philips, verbleef in een hotel in Kleef. Na zijn ontmaskering ontvluchtte hij inderhaast dat hotel, met achterlating van zijn bagage. En, vanzelfsprekend, de rekening.

De vrouwelijke slachtoffers kwamen elkaar op het spoor toen één van hen zich over hem beklaagde in het RTL-televisieprogramma 'Ex Wives Club'. Een compleet elftal meldde zich daarna met soortgelijke verhalen. "Zijn jachtterrein zijn vooral datingsites op internet. Hij zoekt vooral jonge vrouwen uit, die hij overlaadt met dure cadeaus en luxe weekeindjes weg. Dat al die cadeaus niet worden betaald, blijkt pas wanneer ze na enkele maanden duizenden euro's armer zijn. De 'loverboy' plukt bankrekeningen leeg, sluit (telefoon)abonnementen af op naam van zijn slachtoffers en laat jaren na het beëindigen van de relaties nog rekeningen op hun deurmat belanden", zegt één van zijn slachtoffers.

Onderzoek gedurende de afgelopen maand leert dat Van der W. maar liefst 323.900 euro aan onbetaalde rekeningen heeft liggen. "Topje van de ijsberg", zeggen betrokkenen.

De Belgische paardenhouder Daniel de Geest is één van de groeiende lijst slachtoffers. Hij betaalde veertigduizend euro voor twee paarden, die nóóit werden geleverd door oplichter Van der W.

Ook de Groninger paardenhouder Ab Buursema stonk er voor honderdduizend euro in: hij betaalde de bedrieger 40.000 euro en investeerde nog eens 60.000 euro voor de bouw van stallen voor het bedrijf dat ze gezamenlijk zouden oprichten. Volgens de Groninger heeft de oplichting "mijn gezin geruïneerd". "Die Serge, dat is een zware crimineel, en dat is nog zacht uitgedrukt."

"Hij doet zich in eerste instantie voor als een droomman: charmant, romantisch, attent, rijk, met bezittingen in het buitenland. Het is één groot sprookje. Maar als hij eenmaal je volste vertrouwen heeft, verandert hij in een beest. Dan wordt de droomprins ineens een tiran", zeggen zijn ex-vrouwen Lexke uit Wolvega en Ysanne uit Harlingen in 'Opgelicht?!'.

Ysanne heeft aan de beroepscrimineel een meisjestweeling overgehouden, én zóveel schulden dat ze in de schuldsanering is verzeild. "Ik moet rondkomen van 80 euro per week." Door de jarenlange oplichtingpraktijken moesten de vrouwen constant verhuizen om aan schuldeisers te ontkomen. Lexke verhuisde 21 keer, Ysanne 16 keer. "Als ik foto's zie uit die tijd, schrik ik van mezelf: vel over been door de constante stress."

Privéchauffeur

De gezochte Van der W. startte met Ysanne een paardenmakelaarsbedrijf, maar ging ervandoor met het bedrijfskapitaal van 45.000 euro. "Hij heeft zich een maand lang met privéchauffeur door Nederland laten rondrijden."

De vrouwen van Van der W. leven nog altijd in angst. Lexke, die twee kinderen van hem kreeg: "Hij heeft zich in mij geworteld als een kwaadaardig gezwel: je voelt, proeft en ruikt hem elke dag. Je komt nooit helemaal los van hem." Lexke doet volgende week aangifte bij de politie Wolvega van het jarenlange misbruik en de mishandelingen. "Hij heeft mij niet alleen financieel aan de rand van de afgrond gebracht, maar daarnaast ook jarenlang fysiek zwaar mishandeld. Hij lijkt een droomman, maar eigenlijk is hij een beest."

Bron: De Telegraaf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 07:17

neej dit sloeg echt alles gisteren nog zijn eigen fouten weten en niks aan doen hij zin het nog zo makkelijk gisteren ben ik mee bezig ect ******* die mensen hebben hun geld en hun normale leven der nie mee terug met die geauwe****
ik vindt het schandalig dat die daarna gewoon het zelfde doet

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 08:55

Citaat:
Van der W. (32) staat landelijk door justitie gesignaleerd als voortvluchtige oplichter, op basis van een dossier van de recherche in Oosterhout. Maar tegen hem lopen ook aangiften bij vier andere politiekorpsen.

En die stapel aangiften groeit wekelijks. Ook de FIOD is geïnteresseerd in Van der W. en het landelijke fraudeteam in Zwolle heeft eveneens een groeiend dossier over hem. Maar tot op vandaag ontglipt de vermeende fraudeur, die al jaren zwerft van hotel naar hotel, maar zijn verblijfskosten en torenhoge telefoonrekeningen slechts zelden betaalt.

Ongelooflijk! De politie is naar hem op zoek..... Opgelicht?! heeft hem in no-time gevonden, draagt hem op een presenteerblaadje aan. En wat gebeurt er? HELEMAAL NIETS! Hij gaat er gewoon weer vandoor, de andere dag zelfs pas! Slapen

Als ik zometeen mijn auto dubbel parkeer, duurt het geen 5 minuten voordat er een geel briefje tussen mijn ruitenwissers zit. Werkelijk ongelooflijk. Boos! Hamer

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:04

Ik heb mij ook kapot zitten te ergeren, zo zeggen ze nog voor de camera: ga je morgen ook weer het hotel verlaten zonder te betalen.... En ja hoor!!!
hij is idd weer weg zonder dat iemand hem tegenhoudt...

Het is echt ongelooflijk dat dat zo makkelijk gaat...

Ik heb ook echt medelijden met al die vrouwen/meisjes, het klinkt en ziet er allemaal ook zo verleidelijk uit.....
Helaas zijn er nog vele zoals hem....

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:08

Hij kwam zelfs bij dit interview over als een echte charmeur, had overal een antwoord op. Deze meneer is gewoon ziek, en hij zal ook nooit stoppen. Het ergste vond ik inderdaad dat er verschillende mensen in de schuldsanering zitten door hem, dat is echt geen pretje.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:14

Laika schreef:
Citaat:

Ongelooflijk! De politie is naar hem op zoek..... Opgelicht?! heeft hem in no-time gevonden, draagt hem op een presenteerblaadje aan. En wat gebeurt er? HELEMAAL NIETS! Hij gaat er gewoon weer vandoor, de andere dag zelfs pas! Slapen

Als ik zometeen mijn auto dubbel parkeer, duurt het geen 5 minuten voordat er een geel briefje tussen mijn ruitenwissers zit. Werkelijk ongelooflijk.
:-( Hamer

Ja echt onvoorstelbaar wat een mega oplichter, en ik verbaasde me er ook al op dat Opgelicht hem wel vindt en de politie niet !! En ze laten hem ook nog gewoon lopen (ik neem aan dat opgelicht toch wel de politie heeft geinformeerd dat ze hem op het spoor waren) Boos!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:19

Ik vond het inderdaad erg frappant dat de politie hem niet kon vinden, en opgelicht wel. Dat geeft wel weer aan hoe hoog ze het op het lijstje hebben staan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:26

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:31

Wat een ontezettende ...... van en man. Hij weet het weer zo te draaien dat hij het slachtoffer is en niet de dames en heren die hij bedonderd heeft. Moet je zeggen dat ik die actie van die dame, een paard kopen zonder te zien, niet echt bijster slim vind. Die dames die dankzij hem in de schuldsanering zitten inclusief kleine kotertjes, wat walgelijk. Mijn vriend en ik zeiden al tegen elkaar: je zal een dochter hebben die dit overkomen is nou dan maak ik hem kapot ook al moet ik een aantal jaar brommen zei mijn vriend. Het liefste zou je het recht in eigen handen nemen met dit soort mensen en ons fijne Nederlandse "recht"systeem! Heb echt met deze mensen te doen!!!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:19

Natuurlijk heb ook ik het gezien.
Ongeloofelijk zeg!
Die arme arme kinderen en vrouwen.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:21

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 01-03-24 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:50

Ook wij hebben met verbazing zitten kijken. Verbazing deels door de toch wat domme actie van sommige mensen. je geeft een persoon toch geen 40 000 euro contant zodat die ergens anders de "paarden" kan kopen. Dan ben je wel erg goedgelovig.

En een charmeur nee, ik vind het een griezel. Zal best dat vrouwen gevoelig zijn voor mooie praatjes en beloftes, maar om dan zoveel geld te geven. Steeds maar weer opnieuw,? Dat snap ik niet gelukkig maar ik ben waarschijnlijk er wat te argwanig voor.

Die vent is gewoon ziek. Hij gelooft echt wat ie zegt lijkt het wel. En dan doodleuk wegwandelen zonder te betalen nadat je betrapt bent. Zou daar nog ergens een geweten inzitten of zijn ze dat bij deze figuur vergeten in te bouwen of zo?

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:04

Weetje wat dan nog het ergste is, dat ook al pakken ze hem op, dat zijn straf gering zal zijn en hij zo weer op straat staat. Hij gaat dan gewoon weer verder. Deze dames en andere slachtoffers komen nooit meer van hem af. Hij is ziek !!
Ze zijn pas van hem af al hij dood is. Hard maar waar!!
De straffen zijn veel te laag hier in Nederland en zoals ik al schreef in dit topic, aan dit soort personen is geen eer te behalen voor justitie. VAN EEN KALE KIP KUN JE NIET PLUKKEN. Wat hij niet heeft kan hij ook niet weggeven. Ze pakken hem op, hij wordt met een beetje geluk berecht, zit een paar maanden, komt weer vrij en gaat gewoon verder. Dit is zijn leven, hij weet niet beter !!!
Geloof me maar, ik heb samen met vele andere 2 jaar achter *** aan gezeten, de L*L zit nu in Duitsland en wij staan met de rug tegen de muur. Vele paarden zijn nog zoek en hij heeft er nog een paar in zijn bezit en als eigenaar kan je helemaal niks......
Laatst bijgewerkt door Eline op 19-10-11 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam ivm privacy verwijderd

Passiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:07

Desire schreef:
misterA schreef:
Zag net in een vooraankondiging op tv inderdaad , wat schimmig, een figuur die veel weg heeft
van Serge v.d. W.

Het is hem ook echt, want die vrouw die hier geweest is die zag hem bij de ex wifes club op tv en schrok zich rot aangezien dat de man was die haar belazerd had en hij heet dus Serge van der Wulp.

Of hij zich ook als Bram H heeft voorgedaan durf ik niet te zeggen, wel als Erik Kapteijn.

Hij werkt ook via Marktplaats.nl dus mensen moeten wel uitkijken, de advertentie waar zij op had gereageerd had de titel: "Ver onder de prijs te koop door privèomstandigheden"
En daar stonden me toch een paar kwaliteitspaardjes in! Zowel spring als dressuurbloed, maar waarschijnlijk bestaan geen van deze paarden dus echt, er zaten ook geen foto's bij de advertentie en voor de prijs die die mensen aan hem betaald hadden had ik direct al geweten dat het hele zaakje niet klopte, want zo'n merrie is ook als je haast hebt door prive omstandigheden nog steeds snel te verkopen voor meer geld, alleen zijn die mensen die weten wat ze doen en meer geld neerleggen natuurlijk niet zo goedgelovig en daar heeft hij op ingespeeld.
Ik heb zelf toen ook nog op de advertentie gereageerd nadat zij bedrogen was, maar ik heb nooit meer een reactie gehad.

Maar mensen: denk dus na voordat je iets koopt, als je een goedkoop paard ziet staan begin dan niet meteen helemaal vrolijk te worden omdat je voor weinig geld een heel leuk paard kunt kopen, maar vraag jezelf even af of hij ook echt dat bedrag waard is of dat het eigenlijk meer zou moeten zijn. En ga in ieder geval nooit over tot betaling voor het paard bij je afgeleverd is, laat staan voordat je een paard gezien hebt Knipoog

@ MisterA: Wat was de afstamming van die merrie die hij bij jullie wilde kopen?

Bram H. zag er heel anders uit! Hoe wel die ook wel ergens in Duitsland zit.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:45

Hi, Kunnen we niet met zijn alle een lijst maken met de namen voluit en de fantasie namen erachter die al die paardenoplichters verzinnen. Noem het maar een soort Zwarte lijst voor paardenoplichters?? Zodat heel Paardrijdend Nederland weet als ze een bepaalde naam horen de bellen moeten gaan rinkelen en gelijk de politie moeten bellen? Uiteindelijk kan dat dan europees gemaakt worden ook. Kunnen we het wereldje paarden eens goed opschonen want je kunt bijna niet normaal meer een paardje kopen of verkopen of andere spullen en niet te vergeten vriendjes ahah. Het is soms een vaag wereldje die het plezier van ons echte liefhebbers van paarden wel eens flink verzieken. Als we dat vaak genoeg doen dan wordt er nog een keer iets veranderd in het oppakken van deze mensen en het vasthouden ervan. Ook de dierenbescherming heeft er misschien wat aan en kan dan vaak ook nog iets betekenen in het oppakken van deze mensen. Misschien iets van opzetten via deze site?? Zodat we gewaarschuwd zijn??? Dat scheelt alweer. Ik ken veel van deze namen ook en ben bij toeval omdat ik veel over het land zit in aanraking geweest met *** en John Fakel omdat mijn kennissen in de paardenwereld zitten. Geen fijne lui...en stoppen is bijna onmogelijk. Dus het wordt gewoon tijd dat er voor Nederland eens een naam uitgegeven wordt! En dit in alle paardenbladen, sites enz neer gezet wordt om het eens een halt toe te roepen en die mensen het bijna onmogelijk te maken nog op die manier zaken te doen!!!

Vind iemand dit een goed idee????
Laatst bijgewerkt door Eline op 19-10-11 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam ivm privacy verwijderd

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:47

Ja goed idee, maar iedereen trapt erin zou ik waarschijnlijk ook hebben gedaan.

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:53

[quote="karuna"]Ook wij hebben met verbazing zitten kijken. Verbazing deels door de toch wat domme actie van sommige mensen. je geeft een persoon toch geen 40 000 euro contant zodat die ergens anders de "paarden" kan kopen. Dan ben je wel erg goedgelovig. [quote]

Ach ja dat is de paardenwereld bergen met zwart geld!

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:43

nowornever schreef:
Ja goed idee, maar iedereen trapt erin zou ik waarschijnlijk ook hebben gedaan.

nee hoor, niet iedereen trapt erin. ik ben er ook niet ingetrapt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:33

Mijn man zei meteen als ik de vader van dat meiske met die tweeling zou zijn zou ik hem achterna gaan en hem wat aandoen, al zou ik ervoor in de gevangenis terecht komen. Geld is er toch niet meer te halen, maar dan zou mijn kind niet meer in angst hoeven te leven.

Financiele oplichting is naar, maar de manier waarop hij deze, niet dom uitziende vrouwen te grazen genomen heeft is van een laagheid, onbegrijpelijk.

En de politie, dat is toch je beste vriend Misselijk

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:47

hmm ik heb het gister ook gezien echt zielig vooral voor die 2 vrouwen (moeder en dochter geloof ik) die in de schuldsanering zitten, maar wat mij verbaasde was die ene vrouw in het begin die een paard van hem wou kopen, ik bedoel maar wie koopt er nou een paard zonder het eerst te zien???

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:34

hallo allemaal

wij hebben zo meegeleefd met de mensen die bedonderd zijn vooral brigitte en haar familie paard gekocht en 2000 euro betaald maar paard nooit geleverd Boos! en hebben deze mensen daar heel lang voor moeten sparen, daar kon ik niet tegen en hebben wij het verwachte veulen van Dinod Lady aan deze mensen vandaag gratis geschonken om zo hun leed een beetje te verzachten Ach gut het veulen wordt tussen nu en 4 weken verwacht Haha! en daarbij betalen wij ook de aanvraag van de stamboek papieren en het chippen en evtueel als het een hengst is de casteratie Haha! jullie kunnen het ook allemaal op mijn website en forum lezen zie onderschrift, ik hoop dat we zo het leed een beetje verzachten van de familie die ook zwaar is getroffen door deze oplichter Boos! het is ook op het forum van tros opgelicht te lezen en hebben brigotte en familie al hun dankbaarheid voor ons gebaar daar geplaatst nou hopen dat het veulentje snel geboren wordt en dat ze snel van hun veulentje kunnen genieten en een beetje alle toestanden achter zich kunnen laten Ach gut groetjes Marialva Stallions Stables

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:40

Een pathologische leugenaar aan het woord. Die man is echt ziek in zijn hoofd. Dat je mensen zoiets kan aandoen zonder ook maar een greintje oprechte spijt.