Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:05

MissJ schreef:
Citaat:
Soms werkt het gewoon niet tussen coach en teamleden, en het is altijd makkelijker een coach te vervangen, dan een heel team.

Met heel bokt achter de hand? Lijst
Hoe moeilijk kan dat nou wezen? Gestoord

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:09

Kafue schreef:
Per direct neerleggen vind ik eigenlijk niet kunnen ik bedoel iedereen heeft toch een opzegtermijn en dan per direct neerleggen omdat mensen zich niet voldoende in zouden zetten. Pffffff ik denk dat als je als manager niet in staat bent om mensen voldoende te motiveren en te begeleiden in het leggen van prestaties je gewoon niet geschikt bent voor zon functie die neem ik aan toch wel goed betaald is en veeleisend.
Waarom de fout bij de ruiters zoeken? Die weten echt wel hoe ze moeten rijden en waarneer ze moeten kunnen pieken.
Het heeft ook niet zo zeer te maken met manier van trainen ze zijn zonder of met zijn methode tot een bepaald niveau gekomen en zullen daar heus wel blijven.
Over verkoop, blessureleed en dergelijke ach koffiedik kijken en waarom hij op papier in B woont zal wel om belastingtechnische redenen zijn en niks anders.

Ik vind het persoonlijk erg zwak dat hij zijn functie neelegt om de opgegeven reden en vind zijn gedrevenheid dan ook ver te zoeken het spijt me wel maar ik zie dit als een vorm van opgeven. Die ruiters en amazones uit het A kader en B kader zijn prima mensen maar bij hun thuis moet de schoorsteen ook blijven roken en als ze er als het gebeuren MOET staan waar bakkeleien we dan over?

En waar denk jij de wijsheid vandaan te halen dat de ruiters in dit verhaal onterecht niet gemotiveerd genoeg worden genoemd? dat heet dus voorbarige conclusies trekken! Er is wel degelijk iets voorgevallen aan RUITER kant en ik kan me voorstellen dat Sjef daar de balen van heeft. En als er 1 zich helemaal in deze functie gaf dan was Sjef het wel dus hem ervan beschuldigen dat hij de ruiters zelf niet genoeg motiveerde en begeleidde gaat mij echt te ver. En geloof maar niet dat hij slapend rijk werd van deze functie hoor, want hij heeft er behoorlijk wat tijd in gestoken.
Uiteraard moet de schoorsteen bij de ruiters blijven roken en moeten zij zich dus ook met lesgeven, handel e.d. bezig houden en dat snapt Sjef als geen ander, daar heeft dit alles dan ook niks mee te maken!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:11

randalinpony schreef:
Met heel bokt achter de hand? Lijst
Hoe moeilijk kan dat nou wezen? Gestoord

Goed punt. Nagelbijten / Gniffelen Clown

joep10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:11

Sjef Jansen vind een aantal top ruiters niet gedreven genoeg, en gelijk heeft hij.
Die top is meer bezig met het geven van lessen en het verzorgen van duurbetaalde clinics.
Ook een Sjef kost geld, maar als hij dan ziet dat al dat geld -dat de KNHS er instopt- niet genoeg resultaat opleverd omdat dat stelletje verwende dames en heren er qua inzet met de pet naar gooien heeft hij gelijk om er mee te stoppen.
Het begint al met het Rabo talenten plan, dat komt terecht bij mensen die al ruimschoots genoeg mogelijkheden hebben om op goede pony`s en paarden te rijden, maar om nu te zeggen dat deze mensen daardoor beter presteren! nee totaal niet.
De KNHS heeft alleen nog maar oog voor de topsport welke in hoge mate door de basissport betaald word, maar als je als basis ruiter een startkaart aanvraagd dan kun je 2 maanden wachten, want er zijn nog een aantal heel belangrijke mensen voor je die direct geholpen worden.
De KNHS heeft zich overgeleverd aan het grote geld, en iemand als Sjef jansen die op een Duits achtige manier meer dicipline en trainings arbeid wil laten ze vertrekken.

taurus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:20

Bettine schreef:
Niks geen aanval op Sjef z'n methodes hoor. Het is ongetwijfeld een goede, anders waren deze resultaten er ook niet geweest.

Maar niet iedere methode is voor iedereen weggelegd.
En daar kan Sjef niet zo goed tegen.
Zijn argumentatie valt ook op meerdere menieren op te vatten (dat de ruiters er niet 100% voor zouden gaan).
Vanuit zíjn methode gingen de mensen er misschien niet 100% voor nee... Nagelbijten / Gniffelen

Kan niets anders zeggen dat ik het hier mee eens ben,Sjef is ook niet alles en wat Anky heeft bereikt heeft ze aan haar zelf te danken en natuurlijk met de hulp van Sjef.Maar ook ik heb geen hoge pet op van Sjef,........!!!!!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:47

Iemand hier zélf wel eens een training gevolgd bij Sjef Janssen? Lachen

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:54

joep10 schreef:
Die top is meer bezig met het geven van lessen en het verzorgen van duurbetaalde clinics. Ook een Sjef kost geld, maar als hij dan ziet dat al dat geld -dat de KNHS er instopt- niet genoeg resultaat opleverd omdat dat stelletje verwende dames en heren er qua inzet met de pet naar gooien heeft hij gelijk om er mee te stoppen.

Vraagje: vanuit welke wetenschap kun jij dit zomaar even roepen? Ken je iedereen persoonlijk? Volg je al jaren hun trainingen? Je kent de bedragen op hun bankrekeningen? Wat weet jij wat wij niet weten?
Welke authoriteit heb jij, die wij niet kennen, om zo'n oordeel uit te spreken over onze topsporters?
Geen kritiek hoor, gewoon nieuwsgierig... Duivel

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:24

Bettine schreef:
Om maar iemand te noemen...... Adriaan Hamoen?

Frenk Jespers? Heeft nu ook wat tijd over...

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:28

In de Volkskrant werd Tinke trouwens genoemd als waarschijnlijke opvolger Lachen

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:32

Opzich lijkt het mij geen onlogische keuze, maar die is toch net bondscoach junioren/YR? Lijkt een beetje onhandig om nu alweer te switchen..

zonnetje0210

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:10

Bettine schreef:
In de Volkskrant werd Tinke trouwens genoemd als waarschijnlijke opvolger Lachen

die zal hetd an erg druk gaan krijgen...

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:10

Elzepelze schreef:
Opzich lijkt het mij geen onlogische keuze, maar die is toch net bondscoach junioren/YR? Lijkt een beetje onhandig om nu alweer te switchen..

Ja dat leek mij ook al..

zonnetje0210

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:29

we zullen zien hoe dit gaaat aflopen... ben wel benieuwt

noellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:07

Ik kwam dit nog tegen op de KNHS site.

Sjef Janssen hekelt mentaliteit van dressuurruiters
12 april 2007

Arnhem (KNHS) - De reden waarom Sjef Janssen met onmiddellijke ingang zijn functie als bondscoach van de Nederlandse dressuurruiters heeft neergelegd is een simpele. De streber Janssen, die tot het uiterste van zijn kunnen wil gaan voor het hoogst haalbare - Olympisch teamgoud - vindt voor zijn aanpak te weinig gehoor bij de ruiters. "Ze zijn tevreden met 71%, terwijl je, als je goud in Hong Kong wilt winnen, met het team zeker vier procent hoger moet scoren. De inspanning die je moet plegen om die vier procent te realiseren is velen te veel", aldus Janssen.

Sjef Janssen maakte een iets aangeslagen indruk op de persconferentie, waarin hij zijn besluit om te stoppen toelichtte. "Ik had een andere afloop verwacht, met champagne in de hand en het Olympisch goud om de nek van de teamruiters", glimlachte Janssen. Maar direct daarna was hij weer de realist in optima forma. "Het frictiepunt is geweest dat de sporters zich tot het uiterste moeten willen inspannen om de kleine onderdelen te verbeteren. Want naast bondscoach ben ik ook nog trainer. Maar als ik atleten met het pistool op de slaap moet dwingen om zich te verbeteren dan gaat het niet, want het moet uit de ruiter zelf komen om zich te willen verbeteren. Met een score van 71% is men er niet, dan begint het pas echt!", aldus Janssen, die ook onthulde dat er een volledig plan klaar lag voor de ruiters die zich voor de volle honderd procent achter zijn plannen wilden opstellen.
Samen met de KNHS en NOC*NSF is er een plan gemaakt en waren er fondsen beschikbaar voor de vorming van een Olympisch kader. "Ik wilde hebben dat men voor de volle honderd procent achter de in dit plan genoemde doelstellingen zou staan. Van te veel ruiters uit het A- en B-kader heb ik die toezegging niet gekregen, en daaruit heb ik mijn conclusies getrokken", aldus Janssen. Op de vraag of het netjes is een week voor de wereldbeker finale in Las Vegas de functie van bondscoach neer te leggen is Janssen zeer openhartig. "Nee, dat lijkt het misschien niet, maar wat is de zin om te gaan, wanneer ik de drie combinaties die daar van start gaan de afgelopen maanden niet in actie heb gezien?"
Bert van Wanroij, bestuurslid van de KNHS met topsport in zijn portefeuille, zei het te betreuren dat er geen constructieve samenwerking meer mogelijk is tussen Sjef Janssen en een belangrijk deel van de A- en B-kaderleden. Wel wil hij trachten op de door Janssen ingeslagen weg door te gaan, waarbij veel aandacht zal zijn voor de zoals Van Wanrooij het noemde 'mentaliteitskwestie'.

Toch is de Nederlandse dressuursport nog niet van Sjef Janssen verlost, want Janssen heeft ondanks alles nog steeds de ambitie om met Nederlandse ruiters in Hong Kong goud te winnen. Dat blijkt wanneer hij zegt: "Iedereen is nog steeds bij mij welkom om te komen trainen, waarvan ik denk dat die combinatie de potentie heeft zich in het Nederlandse team te rijden, maar ik doe nul concessies meer."

Jacob Melissen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:10

Ik vind het ontzettend jammer. Krijg hier een beetje hetzelfde gevoel als toen Louis van Gaal stopte met het Nederlands elftal.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:18

Bettine schreef:
Om maar iemand te noemen...... Adriaan Hamoen?

Die heeft het veel te druk met zijn eigen internationale carriere....... Knipoog

Sjappie schreef:
Frenk Jespers? Heeft nu ook wat tijd over...

Dan wordt Broere sponsor van de equipe gok ik....... Nagelbijten / Gniffelen

Belangenverstrengeling wordt trouwens al jaren niet meer als een probleem gezien, dus wat dat betreft kan bijna iedereen het worden........

Tineke B--> Imke
Coby vB --> Marlies
Leunis vL --> Laurens
Frenk J --> Kirsten
Johan H --> Adelinde
Nicole W --> Edward
Edward G --> Hans-Peter (lol)

Het maakt niet uit hoeveel leerlingen, kinderen, vrienden of vage kennissen je in het A- of B-kader hebt zitten.........
De doorslag ligt nu bij de leerling, die zijn trainer het hardst pusht om maar bondscoach te worden..... Tong uitsteken

Maar wat doet zo'n coach nou méér dan een paar ruiters selecteren (meestal gemeten naar meetbare wedstrijdresultaten) ?
Elke A/B-ruiter heeft zijn eigen privé-coach. Een team-sport is het totaal niet.
Kwestie van een beetje delegeren en de pers te woord staan. In ieder geval de privé-trainers niet voor de voeten lopen.

Volgens mij moet de KNHS op zoek naar iemand die de FEI-jury's het beste kan paaien. Dáár valt de meeste winst te halen. Niet in het coachen an sich...
Iemand met stroop dus........ Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:23

KNHS schreef:
[.........] Op de vraag of het netjes is een week voor de wereldbeker finale in Las Vegas de functie van bondscoach neer te leggen is Janssen zeer openhartig. "Nee, dat lijkt het misschien niet, maar wat is de zin om te gaan, wanneer ik de drie combinaties die daar van start gaan de afgelopen maanden niet in actie heb gezien?" [......]

Dat Ed en Hap zoveel jonge hengsten rijden stond hem geloof ik ook al niet aan, maar deze zinsnede laat ok niet zoveel te raden over....... Nagelbijten / Gniffelen

noellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:30

Ik geef 'm ook helemaal gelijk hoor .

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:34

CGJ12 schreef:
KNHS schreef:
[.........] Op de vraag of het netjes is een week voor de wereldbeker finale in Las Vegas de functie van bondscoach neer te leggen is Janssen zeer openhartig. "Nee, dat lijkt het misschien niet, maar wat is de zin om te gaan, wanneer ik de drie combinaties die daar van start gaan de afgelopen maanden niet in actie heb gezien?" [......]

Dat Ed en Hap zoveel jonge hengsten rijden stond hem geloof ik ook al niet aan, maar deze zinsnede laat ok niet zoveel te raden over....... Nagelbijten / Gniffelen

maar Ymke traint toch bij Anky? En die start toch ook gewoon?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:36

Dat snap ik inderdaad ook niet helemaal. Kan me toch herinneren dat hij er in Den Bosch nog naast stond? Verward

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:44

Cayenne schreef:
Dat snap ik inderdaad ook niet helemaal. Kan me toch herinneren dat hij er in Den Bosch nog naast stond? Verward

Nou jij bent van de "nieuwredactie" dunkt me.
Bellen dus! Haha! Haha! Haha!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:44

CGJ12 schreef:

Nagelbijten / Gniffelen Clown

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:45

CGJ12 schreef:
Cayenne schreef:

PB jij mij even zijn 06, dan beloof ik dat ik daarna uitvoerig verslag zal doen hier Haha!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:47

Hallo meneer Janssen, op bokt sterven we bijna van nieuwsgierigheid. Om welke ruiters gaat het nou? Haha!

noellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:58

Nou ja Haha! ......ik denk dat we beter kunnen vragen . Om wie gaat het niet ? Knipoog