Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenhoofd

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:42

Hallo, namens alle goedwillende offroad motorrijders wil ik hierbij onze excuses aanbieden voor het gedrag van deze imbecielen. Ik kan jullie vertellen dat deze acties door de meeste motorrijders echt niet wordt geaccepteerd. Helaas zijn er altijd figuren bij die geen idee hebben wat ze veroorzaken met hun gedrag.

Wij willen in dit te kleine land net als jullie ook graag onze hobby uitvoeren en dit soort gasten bezorgd ons heel makkelijk een slechte naam. En dat schijnt te werken want wij worden als motorrijders al bijna overal geweerd en we zitten echt in het verdomhoekje. Ik weet uit ervaring dat de meeste jongens WEL stoppen of rustig aan doen als er vee in de wei staat of er paarden in zicht zijn en hun uitlaten volgens de regels hebben gedempd. Ik hou zelf veel te veel van alle dieren om ze te laten schrikken.

Het feit dat dit draadje ook in ons wereldje bekend is geworden zegt hopelijk al genoeg. Laten we proberen de schaarse ruimte in dit landje met z'n allen zo goed mogelijk benutten voor ieders plezier en geen oorlogje maken onderling.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:46

Daar kan ik me ook zo over opwinden .... Boos! Langs ons manegeterrein ligt ook een bospad waar je met je paard over moet om naar het bos te gaan. Toen wij laatst met ons paard daar vlakbij aan het wandelen waren kwamen er keihard 2 quads op het pad aanscheuren. Ik gebaarde nog 'langzamer rijde'n, maar gewoon voor zich uit blijven kijken en vooral heel hard doorrijden .... gelukkig is onze merrie hartstikke stoer, maar ik was zelf wel heel bang dat ze zou flippen. Zulke kerels (?) zouden ze ook eens flink moeten laten schrikken op hun motortjes .... grrrrrr Boos!

(De goeien niet te na natuurlijk)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:04

zijn de daders al gepakt ofniet?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:06

mijn pony is super verkeersmak en weet dat ook zij zou kunnen schrikken ..daa hou je rekening mee , nou is ze nog nooit aan de kletter gegaan ..maar het KAN wel

als we nu de gehele schuldvraag eens achterwege laten ..dus het is niet de schuld vd eigenaar / menner het is niet de schuld vd motorrijders

dan nog ! zijn deze 2 motorrijders heel erg fout
door NIET te helpen bij een ongeluk

als je een auto inhaalt en deze bestuurder parkeert de auto uit schrik of onkunde of fout inhaler ..is even helemaal om het even ..
de auto in een boom
dan ook word er verwacht dat je (IEDEREEN DIE IN DE BUURT IS) probeert te helpen ! !

iig niet zomaar doorrijden

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:07

Nou dan heb ik ook een mooi verhaal over afgelopen zondag.
We reden over de weg richting het bos. Komen er achter ons 2 quats aan knetteren die KEURIG stapvoets gingen rijden en helemaal links over de weg KEURIG ons inhaalden. En wat denk je? Komt er een gezinnetje in een auto aangekachelt en die rijden er zo TUSSENDOOR!!!!! Stoom uit je oren
Dat geloof je toch niet, wat een onbenulligheid!

En inderdaad, de meeste crossmotoren houden wel rekening met ons, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niets vind in de bossen, met die herrie jagen ze alle beesten op stang.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:09

@nickyu: dat fatsoen is tegenwoordig niet meer iedereen gegeven helaas....

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:32

IKbenEllen schreef:
Deesiej schreef:
Oeh grapig.. Ik bedoel alleen te zeggen dat het soms onduidelijk word als je maar 1 regel uit een heel bericht haald. Net zoals je bij mij deed en OEPS perongelijk de smilie vergeten weg te halen waardoor het bericht met hele andere ogen bekeken word. Sommige mensen kijken niet terug naar het hele bericht en gaan dus een beetje dom zitten reageren terwijl ze niet eens weten waar t overgaat.

En jaa ik dord zijn alleen gekken hea volgens jullie, ook die mensen op die motoren.. O wacht, die mensen van die witte pony natuurlijk niet!

Niet zo boos Deesiej, ik heb er zelfs nog grapje achter gezet, hoeveel smilies wil je?

Maarree.... we hadden dus toch wel een BEETJE gelijk?

Joh dat er grapje achter stond hadk wel gelezen. Daarom zij ik ook Oeh grappig.. En als je jij denkt dat als je paard schrikt en je m echt niet meer kan houden dat je er dan opeens niet meer verandwoordelijk voor bent? Ja, dat is ook een manier van denken hea Knipoog

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:50

De ruiter of menner is mijns inziens altijd verantwoordelijk voor het gedrag van zijn dier, maar aangezien het een vluchtdier is kan er altijd iets gebeuren. Ik heb mijn wei vlak bij een veld waar gecrost word, en ik heb pas een keer een incident meegemaakt met een crossmotor, nota bene op de normale openbare weg, deze bleef nog achter het paard aanrijden toen hij los gekomen was (kwpn-er met een peesblessure die alleen maar mocht stappen) Mijn merrie bleef gelukkig rustig en met haar het ik het andere paard ingevangen.

Nu moet ik zeggen dat ik in een paarderijke buurt woon en dat de meeste mensen hier juist extreem rekening houden met een paard. Ik vind dat iedereen het recht heeft om zijn hobby uit te voeren, maar in ieder geval is het goed om rekening met elkaar te houden. Zo laat ik mijn groom bij het mennen naast het paard lopen als er teveel verkeer op straat is, en onder het zadel stap ik zelf af op zo'n moment. Het negeren van een stopteken van een ruiter of menner vind ik wel een hele kwalijke zaak. Dit heb ik ooit 1 keer meegemaakt met een vrachtwagen die met 80 km/u op mij en mijn paard af kwam op een smalle veldweg, ik had geen tijd om af te stappen, zo hard als die reed, met als gevolg dat mijn paard schrok en onderuit ging met mij erop, het enige wat de bestuurder te ,melden had was de vraag of ik even het paard aan de kant kon zetten, zodat hij door kon, uitstappen ho maar, en een telefoon, zodat ik iemand kon bellen had hij ook niet, daar sta je dan met een zwaar gekneusde enkel (gelukkig heeft mijn paard zich zo bewogen in haar val dat niet haar hele gewicht op mijn enkel is gekomen) en een paard met flinke verwondingen. We hebben het bedrijf erop aangesproken en die zeiden dat dat het risico van paardrijden is, ze hebben zelf notabene paarden.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 11:59

Mijn vriend rijd ook offroad, maar ook paard.
Dus hij zet altijd de motor af als er paarden in de buurt zijn en laat ze rustig passeren.

Het is vervelend dat sommige mensen er geen rekening mee houden.