Pony mag toch in Haagse tuin blijven.

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Re: Pony mag toch in Haagse tuin blijven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 01:41

Ja dat ze klaagden over hun eigen huisvuil zegt wel iets over hoe ze denken: "Paard= vee -> vee stinkt..." Dus niet! Clown Net als mijn konijn, dat geroken werd, terwijl het afwezig was...Sommige mensen... Koe

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 09:25

Weet je, als je het volgende topic zou openen;
Ik wil graag een shetlandpony aanschaffen voor €100. Hij mag in onze tuin staan die is 12m bij 12m, verder laat ik hem uit op een grasveldje. Ik heb er niet alle verstand van maar ik zal hem wel alle liefde en aandacht geven. kan dit??

Nou ik kan je wel zeggen dat als je zo'n topic openent dat je echt totaal geen reactie zou krijgen van; "ach ze geeft hem veel liefde en aandacht dat maakt alles weer goed, dat beestje staat goed daar!'
Nee dan krijg je meer soort reacties of je wel goed bij je hoofd bent! Denk nou toch is na

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 09:27

belachelijk

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 12:24

ik ben het compleet eens met capserrr!
De eigenaars bekijken de shet meer als een hond dan als een paard.
Het jongetje zegt ook dat dit leuker is dan een hond want hij kan erop "zitten"!
Enig idee wanneer die jongen er dan gaat op beginnen "zitten"?
Ik denk niet dat ze enig idee hebben dat de pony hiervoor nog veel te jong is!
Wat als pony mok, koliek of iets anders krijgt?
Enig idee wat ze dan zullen doen?
Neen, ik vind het geen goed idee en het is idd een impulsaankoop!

Of je nou een shet of een Shire koopt, je moet er over nadenken...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 12:49

thanks whisperramse Lachen ik ben het ook met je eens Haha!

Overigens zag ik net dat de advertentie van marktplaats is verdwenen, houd het nou in dat ze hem houden, of dat hij verkocht is....? (ik hoop het laatste Nagelbijten / Gniffelen )

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:06

ik ga er van uit dat ze hem houden Nagelbijten / Gniffelen

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:46

Haha, ik vind het wel een goeie!

Alleen moet hij er gewoon een 2e pony bijkopen. Haha!

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 20:25

Deze pony staat vlakbij mij in de buurt. Er worden wel meer ponys op die plek in achtertuinen gehouden. Zo heeft een stalgenoot ook welles dr pony mee naar huis genomen en maanden in de achtertuin 'bewaard'. Ze is ook een paar maanden later van stal af gekickt.

Ik vind dat de pony beter verdiend dan een achtertuin zonder soortgenoten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 20:27

idd, het blijft een kuddedier.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:40

Cyrina schreef:
Haha, ik vind het wel een goeie!

Alleen moet hij er gewoon een 2e pony bijkopen. Haha!

Nagelbijten / Gniffelen
als ze dat zouden doen dan was ik er persoonlijk met alle pers die ik maar mee kon krijgen erheen gegaan en een enorme rel geschopt hebben Clown en die beestjes persoonlijk weg gehaald hebben Clown

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 00:00

Kijk, dat dat beestje in een tuin gehouden wordt, met klagende buren is één ding, hoe het beestje verzorgd wordt is een ander verhaal, wat dat betreft hoop ik dat dat jochie hulp gaat krijgen van redelijke mensen die verstand hebben van shetten.
Hier in het weidegebied hebben shetten trouwens wel ruimte, maar als je er dan op gaat letten, dan staan ze bijvoorbeeld in de modder, zonder droog plekje, hebben onverzorgde hoeven, of ze hebben prikkeldraad en schapengaas als omheining, of ze staan zich te vervelen in een paardenstal, waar ze niet over de deur kunnen kijken, omdat ze te laag zijn, of ze worden domweg vetgemest. Mijn wederhelft heeft ook al eens een losgebroken shet van de weg moeten plukken, omdat de omheining op paarden was berekend, en niet op kruipende shetten.

Waar ik alleen maar mee wil zeggen, dat het nog niet meevalt om een perfect shettentehuis te vinden.

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 10:24

Goh, ik denk dat ik ook maar een shetlander ga aanschaffen en bij ons in de achtertuin zet....dat kan best, als zelfs de rechtbank dat al goed vindt!

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 01:14

Ik vind het nogal idioot dat jullie beweren dat de pony niet "gelukkig" zou zijn. Ten eerste: kan de pony praten ? Ik dacht het niet, dus kan je niet zeggen of hij gelukkig is, ja of nee. Ten tweede: paarden leven nu eenmaal niet meer zoals ze in de oertijd leefden nee, en al lang niet meer. Net zoals een hond, dat was toch ooit ook een "wild" beest, dat niet binnen hoorde te lopen maar buiten in een "roede" of kudde (weet ik het hoe dat heet), en die beesten houden we nu toch ook binnen bij ons, en laten we uit aan een lijntje, en daar zegt niemand iets over ! Waarom zou een pony zich dan niet aan zo'n situatie kunnen aanpassen ?
En wat denken jullie dan van die blindegeleide pony's ? Is dat dan plots ook zielig ? Het is gewoon hoe je dat beest het gewoon maakt. Als die pony nog jong is, kan hij daar volgens mij perfect gelukkig zijn, als hij teminste niet ziek word, genoeg eten krijgt, en niet te vergeten: super veel liefde van dat jongetje !!!
En dan nog iets, als het beest bv. mok of dergelijke krijgt, en die mensen kennen er niets van: ja heej ooit van een dierenarts gehoord ? Ik kende ook niets van paarden (en men ouders ook niet) toen we er een kochte, en het heeft het ook perfect overleefd hoor. Zo kan je ook beginnen dat mensen die voor de eerste keer een hond kopen, dat dan ook maar moeten laten !
Denk toch gewoon eventjes na voordat je dat jongetje enzo begint te beschuldigen van dierenmishandeling ofzo ! Die pony kan perfect gelukkig zijn, en als jullie je paarden 24/7 in de wei willen laten rondlopen, ja fijn, dat is jullie keuze, en jullie paarden zullen dat wellicht goed vinden. Maar die van mij bv. staan 24/7 op stal, en als ik op de manege ben, af en toe een namiddag in de wei in de zomer, en anders een uur paddock, ze worden elke dag gereden, gelongeerd, ... En geloof me, die beesten hinikken ook als ze mij zien aankomen, en zijn ook perfect gezond/gelukkig, en presteren ook goed.
Dus ieder behandelt z'n paarden toch zoals hij dat goed vind, je gaat nooit twee mensen tegenkomen met perfect dezelfde mening over paarden houden of rijden !
Dus waarom zou deze jongen die pony zo niet mogen houden ? Als hij het dier aandacht geeft, er mee gaat wandelen, het eten geeft, ... Wat is er dan in godsnaam mis mee ?

Maar ja, het zal ik en mijn kortzichtigheid wel weer zijn zeker ...

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:40

ja inderdaad wat kortzichtig... Scheve mond
Moet een paard jou dan met woorden letterlijk vertellen of hij gelukkig is of niet!!?? Ik ZIE dat aan mijn paarden namelijk. Ik merk het en ik voel het. Net zoals je kunt ZIEN en merken dat een paard pijn heeft, of dat hij zich simpelweg niet lekker voelt.
en ja blindegeleide pony''s zijn ook zielig! Een pony is niet zoals een hond die zijn levensvreugde kan halen uit het feit dat de baas blij is met wat hij voor hem doet. Een pony haalt zijn levensvreugde uit de normale dagelijkse dingen als rennen, spelen en grazen.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 23:38

En hoe weet jij dat dan zo zeker ?
Zoals ik al zei, ze kunnen het idd niet vertellen, en daarmee bedoel ik, dat jullie (net zomin als ik dus) kunnen weten of de pony gelukkig is ! Want jullie hebben het beestje nog niet gezien, of weet ik wat, dus kan je je er ook niet over uitspreken. En ben jij dierenpsychologe ofzo ? Hoe weet je dan waar ze hun vreugde uit halen ? Mss (ik zei MSS !) hangt het er wel vanaf hoe ze van jongs af aan zijn opgevoed ! Mijn paarden bv. hebben weinig contact met soortgenoten, of dat beperkt zicht tocht tot zeer weinig, en ik MERK en ZIE dus ook, dat wanneer ik met ze bezig ben, borstelen, wat wortels voederen, rijden, gewoon aan de hand grazen, ... Dat ze dat fijn vinden. En dat zijn volgens mij toch dingen die die jongen ook allemaal kan ...

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:12

het is al een oud topic ondertusse...

maar ik vraag me af hoe het nu met de pony gaat ivm de storm van vandaag...
als hij nog steeds in de tuin staat vrees ik het ergste
de tuin zal ook wel 1 modderpoel zijn.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:27

idd ja,
ach ja ze zeiden toch dat het voor hun een huisdier is, hij mag dan natúúrlijk in het huis komen, maar aangezien het een huisdier is en huisdieren ook zindelijk zijn moet hij natuurlijk op de 'kattenbak' Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:41

Oud topic, niet echt nieuws meer Knipoog