Pony’s mishandeld in [plaatsnaam]-Zuid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Pony’s mishandeld in Zwolle-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:39

Op wat voor kanaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:40

joyce B schreef:
Ik denk dat je veulen per ongeluk verstrikt is geraakt in de teugels van dat hoofdstel. hij liep er immers los bij toen zij wat met je pony wilden gaan doen? Als ze dan dwars onder de hals doorlopen raken ze snel in de knoop...

Dat neemt niet weg hoe erg brutaal het is om zomaar andersmans paarden een hoofdstel om te doen of te borstelen e.d. en hoe dom het is om als het mis gaat ze maar te laten lopen zonder hulp te halen. (bang natuurlijk om op hun kop te krijgen...) Gelukkig is het relatief goed afgelopen!

dit dachten wij eerst ook, tot we de merrie te pakken hadden en dus ook het veulen, toen konden we zien dat de het veulen er nooit in kon zijn gerent aangezien er een wurgknoop in zat..

gelukkig heeft geen van bijde geprobeert te gaan liggen of is gestruikelt wantd an hadden we nu geen veulen meer gehad
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-11-06 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:40

Cyntje schreef:
Op wat voor kanaal?

sbs 6 hart van nederland

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:41

Oh ok ik ga kijken Vork

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:45

Boos! Je bent er maar mooi klaar mee!
Hopen dat er wel werk van wordt gemaakt. Het scheeld dat je al wat meer info hebt over de daders.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:15

Naar de politie brengen dat hoofdstel, misschien vinden ze er sporen op. Dit is toch weer een schande. Arme dieren. Hoop dat de politie het serieus oppakt. Heb niet alles bijgelezen, dus misschien doen ze dat idd ook. Sterkte hoor!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:17

paars schreef:
Naar de politie brengen dat hoofdstel, misschien vinden ze er sporen op. Dit is toch weer een schande. Arme dieren. Hoop dat de politie het serieus oppakt. Heb niet alles bijgelezen, dus misschien doen ze dat idd ook. Sterkte hoor!!!!!

sporen vinden lukt helaas niet meer, het hoofdstel is helemaal door de wei gesleept door het veulentje..

Innaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:23

He dus je staat ook al op de voorpagina van Bokt. Hopelijk vind je snel de daders. Hopelijk leren ze een lesje over verantwoordelijk omgaan met dieren. En dat ze van andermans dieren af moeten blijven!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:31

volgens mij kan het veulen niet onder de hals door gelopen zijn, omdat het veulen groter is dan de merrie. ik kan het verkeerd hebben ofzo???

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:34

Jeetje dit is toch te erg voor woorden, arme pony's

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:34

Khoop dat je snel de daders krijgt!
Jammer dat ik hart van nederland niet kan zien Boos!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:36

paars schreef:

Sporen onderzoek wordt niet zomaar gebruikt hoor
Dat is meer met moordzaken en diefstallen en niemand mag het dan nog aangeraakt hebben en aangezien Shanna het mee naar huis heeft genomen is dat geen optie meer.
En moeten ze dan van heel het dorp vingerafdrukken gaan verzamelen? Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:38

Miss_Pina schreef:
volgens mij kan het veulen niet onder de hals door gelopen zijn, omdat het veulen groter is dan de merrie. ik kan het verkeerd hebben ofzo???

het veulen is bijna gelijk aan de merrie en kan er wel onderdoor maar kon zich zelf nooit op die manier zo als aangetroffen in de teugels hebben gewerkt.. het zag er allemaal te gewoon uit en dus niet 1 grote knopenbende met allemaal lussen ofzo, gewoon een wurgknoop en that's it..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:38

Hmmm dit komt toch wel heel dicht bij mijn woonplaats.....
Dat mensen dat kunnen doen, zelfs al waren het kiddo's...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:39

Cyntje schreef:
paars schreef:

Sporen onderzoek wordt niet zomaar gebruikt hoor
Dat is meer met moordzaken en diefstallen en niemand mag het dan nog aangeraakt hebben en aangezien Shanna het mee naar huis heeft genomen is dat geen optie meer.
En moeten ze dan van heel het dorp vingerafdrukken gaan verzamelen? Nagelbijten / Gniffelen

heel de stad bedoel je!
en het is zoiezo geen optie aangezien het hoofdstel al door de hele wei is gesleept door het veulen en dus helemaal onder de modder en zand zit..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:45

He zag het staan, wat verschrikkelijk zeg!
Je snapt niet waar die kinderen het lef vandaan halen om zomaar de wei in te kruipen weet ik wat met die pony's te gaan doen. Boos!

Gelukkig is het allemaal nog goed afgelopen, en waren jullie er op tijd bij.

Het hoofdstel terugvragen is natuurlijk wel het toppunt van brutaliteit of domheid. Ik weet niet wat ik erger vind Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:49

bijna niemand weet dat ik daar de pony's verzorg, en die meiden die denken gewoon: ze worden toch niet verzorgt dus laten wij dat maar doen..

en ondanks alle verbodsbriefjes gebeurt er toch zoiets... stel dat 1 van die meiden een trap tegen het hooft had gehad, dan waren wij mooi verantwoordelijk geweest door hun brutale gedrag!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:04

wat naar zeg!
hoop dat diegene snel gepakt word!

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:13

god god god, de zoveelste alweer!! wat moet je nou daarmee doen!? ik snap echt niks van die mensen! en het lijkt wel mode te worden! laag die idiote gekken snel opsporen!!!!!!!!!!!!!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:35

Shanna schreef:
bijna niemand weet dat ik daar de pony's verzorg, en die meiden die denken gewoon: ze worden toch niet verzorgt dus laten wij dat maar doen..

en ondanks alle verbodsbriefjes gebeurt er toch zoiets... stel dat 1 van die meiden een trap tegen het hooft had gehad, dan waren wij mooi verantwoordelijk geweest door hun brutale gedrag!

dat ben je in mijn ogen niet. zij komen zonder enige toestemming daar.. als er verbods briefjes hangen en ze komen er toch in is het gewoon eigen schuld en DIKKE buld ( dubbel Tong uitsteken )

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:36

jeetje wat een verhaal
ga vanavond zeker weten kijken
heel veel sterkte bij je zoektochtnaar de meisjes

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:12

SONY schreef:
denk niket dat kinderen zoiets onbewust doen...

Dat denk ik ook niet maar ik vind het niet normaal dat je ongevraagd aan andermans paarden zit.
Dat hoort gewoon niet. Wil je een paard graag verzorgen, zoek dan uit van wie ze zijn en vraag dan.
Boos! Boos! Boos!
Ik kan daar zo p*ssig van worden (Niet op jou hoor SONY Knipoog )

Folkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:29

Je staat versteld van hoe brutaal kinderen kunnen zijn. Mijn vorige pony (superbraaf jammer genoeg) stond zo nu en dan in een wei in het buurdorp. Ik was toen een jaar of 10/11 en mocht niet alleen naar haar toefietsen. Daarom reed ik maar 3 of 4 keer in de week als ze daar stond. Kwam er een keer een meisje naar me toe die me vertelde dat er iemand stiekem op mijn pony reed, met stok als zweep en pakjetouw als teugels.. (Ze had haar halster altijd om in de wei) Ik was altijd al verbaasd dat ze maar halverwege de wei wilde gaan, terwijl ze daar eerst geen last van had.. Ze was gewoon een beetje verpest. Ik met mijn moeder naar dat meisje, haar ouders waren zelfs verontwaardigd dat wij durfden te klagen! Ik heb er nooit weer een pony laten lopen.. gelukkig hebben we meer grond.

Veel succes met het vinden van de daders! Ik hoop dat alles goedkomt met je paardjes.. En gelukkig zijn er nog mensen die een oogje houden op andermans dieren en waarschuwen als er met die dieren gesold wordt..
Laatst bijgewerkt door Folkje op 30-11-06 21:40, in het totaal 2 keer bewerkt

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:30

Gewoon belachelijk en dan het lef hebben om het hoofdstel terug te vragen Frusty

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:41

kinderen worden alsmaar brutaler. Stuur die kinderen maar naar een oude jaren50-kostschool zoalng de ouders der niets aan willen doen!